abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84738136
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe niet zo huilie. Er wordt geen geld geschonken aan de bouw van de moskee, wel aan de organisatie. Kun je wel aan komen schijten met die formule van je, maar het ging uiteindelijk om die moskee. Bovendien moet Wilders niet zo huilie doen. Langzamerhand worden we echt een egoistisch kankerland.
Nee, helaas. Dit voor de zoveelste keer drammen "dat het niet zo is", zonder daar enige uitleg bij te geven, alleen maar weer wijzen naar dat dat het officiële standpunt is, overtuigd gewoon niet. :)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_84738223
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Een wat overdreven parallel maar in feite correct. En in het geval van de moskee subsidie is dat geen overdreven parallel. Het geld gaat notabene dezelfde kas in.

En als we met je voorbeeld aan de haal gaan, we krikken de schaal wat op,

Denk jij dat het een politieke issue zou worden als er studentenverenigingen zouden zijn die openlijk staatsgelden naar afkeurenswaardige regimes sluizen. Ik denk het wel, jij?
dus dan moeten we alle subsidies en andere overheidsuitgaven afschaffen?

Maar het afschaffen van alles geeft indirect ook voordeel aan criminelen.

paradox?

in simpelere woorden: met jouw argumentatie kom je uiteindelijk tot de conclusie dat elke actie schadelijk is. Je argument is dus onvolledig om een uitspraak te kunnen doen over de schadelijkheid van een actie.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84738273
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

dus dan moeten we alle subsidies en andere overheidsuitgaven afschaffen?
Zeg ik dat? ;)
pi_84738284
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat directieleden van grote bedrijven geen geld achterover drukken. Ik ga ervanuit dat er geen prijsafspraken worden gemaakt. Ik ga ervanuit dat men van elkander afblijft. Er zijn zoveel dingen waar je vanuit kunt gaan maar met een beetje commen sense zou je moeten weten dat in de praktijk dingen altijd anders lopen. Daarnaast, waarom moet Nederland een miljoen aan het buitenland geven als het in eigen land ook niet allemaal even goed gaat? Waarom krijgen wij bijvoorbeeld van de Amerikanen geen geld om alle armen in dit land eten te geven etc?
De armen in dit land? Word wakker man, je woont in Nederland. Maar goed, zoals jij redeneert kunnen we beter gewoon een muur om ons land heen bouwen en lekker alles zelf houden. Er zijn verder gewoon potjes voor dit soort uitgaven en het kabinet heeft er nu voor gekozen om geld te doneren aan deze club. So what?

Zou je ook zo sceptisch zijn als het geld naar een niet-Islamitische club ging?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84738293
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Zeg ik dat? ;)
ze kunnen allemaal op de indirecte a-b-c wijze kwalijke regimes / acties steunen. Waarin verschilt deze subsidie van een andere?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84738337
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

ze kunnen allemaal op de indirecte a-b-c wijze kwalijke regimes / acties steunen. Waarin verschilt deze subsidie van een andere?
Schaal? De wel zeer hoge kans dat het geld de verkeerde kant op gaat?

Het extreme voorbeeld van jezelf loopt daarom ook mank.
pi_84738345
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Omdat het geld naar een islamitische vereniging gaat. En dankzij ome Geert schijt iedereen in zn broek voor de islam en moet op alles wat met moslims heeft te maken extreem worden gereageerd. En nu post iemand zometeen waarschijnlijk dat ik uit mn nek lul, maar diep in ons hart weten we dat het waar is.
pi_84738449
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat het geld naar een islamitische vereniging gaat. En dankzij ome Geert schijt iedereen in zn broek voor de islam en moet op alles wat met moslims heeft te maken extreem worden gereageerd. En nu post iemand zometeen waarschijnlijk dat ik uit mn nek lul, maar diep in ons hart weten we dat het waar is.
Je lult ook inderdaad uit je nek. :) Ome Geert heeft namelijk de problematiek niet uitgevonden. Dogmatici zoals jij hebben gewoon lekker comfortabel de struisvogel uitgehangen de afgelopen decennia. ;)
pi_84738512
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Schaal? De wel zeer hoge kans dat het geld de verkeerde kant op gaat?

Het extreme voorbeeld van jezelf loopt daarom ook mank.
En wanneer is zo'n kans dan hoog? En wie bepaalt hoe hoog die kans is?
pi_84738546
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:41 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je lult ook inderdaad uit je nek. :) Ome Geert heeft namelijk de problematiek niet uitgevonden. Dogmatici zoals jij hebben gewoon lekker comfortabel de struisvogel uitgehangen de afgelopen decennia. ;)
Jaja tsunami van islamisering, sharia-wetgeving in Nederland. Ik heb dat nummer iets te vaak gehoord. Tevens heb ik me laten vertellen dat links heeft zitten slapen en dat we binnen pakweg twintig jaar zijn veranderd in een islamitische heilstaat. Mogelijk ga jij zelfs met cijfers gooien over het groeiende aantal moslims in Nederland, en dat nieuwsbericht waarin wordt gesteld dat islamitische jongeren de democratie verwerpen.

Jij je zin: we worden een tweede Iran. Als je het niet heel erg vindt ga ik nu verder met het echte leven.
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:47:18 #111
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84738602
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja tsunami van islamisering, sharia-wetgeving in Nederland. Ik heb dat nummer iets te vaak gehoord. Tevens heb ik me laten vertellen dat links heeft zitten slapen en dat we binnen pakweg twintig jaar zijn veranderd in een islamitische heilstaat. Mogelijk ga jij zelfs met cijfers gooien over het groeiende aantal moslims in Nederland, en dat nieuwsbericht waarin wordt gesteld dat islamitische jongeren de democratie verwerpen.

Jij je zin: we worden een tweede Iran. Als je het niet heel erg vindt ga ik nu verder met het echte leven.
Volgens mij zijn ze in NL bezig met het experimenteren met Sharia-rechtbanken, hoewel die voorlopig niet zullen gelden voor grote zaken, geeft het wel een signaal af aan extremistische Moslims.
pi_84738650
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:47 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze in NL bezig met het experimenteren met Sharia-rechtbanken, hoewel die voorlopig niet zullen gelden voor grote zaken, geeft het wel een signaal af aan extremistische Moslims.
Ik zeg toch: een tweede Iran. Jij bent straks verplicht om een jurk te dragen en je vrienden een burqa.
pi_84738666
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:47 schreef Holograph het volgende:

[..]

in Engeland hebben ze al vrij lang Sharia-rechtbanken...
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_84738734
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja tsunami van islamisering, sharia-wetgeving in Nederland.
Die had ik niet in gedachte. Wil je een goed voorbeeld dat deze problematiek niet van Geert z'n hand komt, hoeft men maar naar de schrijver Salman Rushdie te kijken.

quote:
Tevens heb ik me laten vertellen dat links heeft zitten slapen en dat we binnen pakweg twintig jaar zijn veranderd in een islamitische heilstaat. Mogelijk ga jij zelfs met cijfers gooien over het groeiende aantal moslims in Nederland, en dat nieuwsbericht waarin wordt gesteld dat islamitische jongeren de democratie verwerpen.
Nee, dat vind ik ook overdreven. Anderzijds vind ik het ook geen reden om niet kritisch te zijn.
pi_84738767
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:48 schreef Morthill het volgende:

[..]

Met bijbehorende gedocumenteerde excessen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:52:49 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84738805
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:48 schreef Morthill het volgende:

[..]

Met de nodige schandalen daaromtrend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84738830
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met de nodige schandalen daaromtrend.
Ik was eerder 8-)
pi_84738916
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Die had ik niet in gedachte. Wil je een goed voorbeeld dat deze problematiek niet van Geert z'n hand komt, hoeft men maar naar de schrijver Salman Rushdie te kijken.
Ik ben bekend met de uiteenlopende gedachte over de islamisering. Maar het is niet per se honderd procent waarheid omdat Rushdie het zegt. Gok dat de waarheid ergens in het midden ligt. Natuurlijk zijn er moslims die ons land het liefst zouden omvormen tot een islamitische heilstaat. Maar ik denk dat de meerderheid zich daar helemaal niet mee bezighoudt.

quote:
Nee, dat vind ik ook overdreven. Anderzijds vind ik het ook geen reden om niet kritisch te zijn.
Kritisch zijn is goed, maar figuren als Wilders slaan compleet door.
pi_84738960
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Met bijbehorende gedocumenteerde excessen.
Ik zeg niet dat het een positieve ontwikkeling is :) Ik stel alleen even dat het bestaan ervan niet gelijk staat aan de ondergang van de Westerse beschaving oid. Maar goed, als men de Sharia wil, gaat men maar naar Arabië. hier niet.
pi_84739106
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:57 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een positieve ontwikkeling is :)
Dat geloof ik ;)

quote:
Ik stel alleen even dat het bestaan ervan niet gelijk staat aan de ondergang van de Westerse beschaving oid. Maar goed, als men de Sharia wil, gaat men maar naar Arabië. hier niet.
Het is een ferme stap het hellende vlak op.
pi_84739166
Links schijt in de broek :D
pi_84742188
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de uiteenlopende gedachte over de islamisering. Maar het is niet per se honderd procent waarheid omdat Rushdie het zegt. Gok dat de waarheid ergens in het midden ligt. Natuurlijk zijn er moslims die ons land het liefst zouden omvormen tot een islamitische heilstaat. Maar ik denk dat de meerderheid zich daar helemaal niet mee bezighoudt.
[..]

Kritisch zijn is goed, maar figuren als Wilders slaan compleet door.
Maar dan ken je het laatste nieuws niet :')
Elke Moslim wil hier zogenaamd een Sharia en alle ongelovige honden afslachten.
En die Moslims die zeggen van niet, die plegen Taqqiya.

't Moet wel waar zijn, want PVV-ers liegen nooit :o
pi_84742332
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:42 schreef tsijben het volgende:

[..]

Maar dan ken je het laatste nieuws niet :')
Elke Moslim wil hier zogenaamd een Sharia en alle ongelovige honden afslachten.
En die Moslims die zeggen van niet, die plegen Taqqiya.

't Moet wel waar zijn, want PVV-ers liegen nooit :o
Naja, je moet wel heel naïf zijn als je denkt dat hier niemand zit die graag de sharia wil zoals de Talibaan die had. Er zullen ook zeker genoeg moslims zijn die sympathie voelen voor de moslims die vechten tegen de "bezetters" in Irak en Afghanistan. Maar het is wel een verdomd grote stap om vervolgens de hele Islam en al haar aanhangers weg te zetten als gevaar voor de democratie.
pi_84742341
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, daar is ie weer, de droom om een 'links front' te vormen. Daar zijn ze inmiddels ook al 10 jaar mee bezig.
Meestal is links meer idealistisch dan realistisch.
pi_84742549
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:47 schreef Morthill het volgende:

Naja, je moet wel heel naïf zijn als je denkt dat hier niemand zit die graag de sharia wil zoals de Talibaan die had. Er zullen ook zeker genoeg moslims zijn die sympathie voelen voor de moslims die vechten tegen de "bezetters" in Irak en Afghanistan. Maar het is wel een verdomd grote stap om vervolgens de hele Islam en al haar aanhangers weg te zetten als gevaar voor de democratie.
Er zullen hier ook genoeg mensen zitten die Satan graag willen ontbieden om hier een hel op aarde te maken.
Maar net als radicale Moslims neem ik ze niet serieus en zie ik ze graag de cel ingaan wanneer ze de wet overtreden.
Het hoort een grote stap te zijn om de Islam en volgelingen zo weg te zetten, maar voor de meeste mensen is dat net een hinksprongetje.

Irak en Afghanistan zijn bovendien een totaal ander verhaal, er zijn genoeg niet-Moslims die ook graag de soldaten uit die landen weg willen hebben.
Vergeet niet de redenen voor die oorlogen! Geld en macht, dit had totaal niets met terrorisme, democratie of wereldvrede te maken.
pi_84742608
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:53 schreef tsijben het volgende:

Irak en Afghanistan zijn bovendien een totaal ander verhaal, er zijn genoeg niet-Moslims die ook graag de soldaten uit die landen weg willen hebben.
Vergeet niet de redenen voor die oorlogen! Geld en macht, dit had totaal niets met terrorisme, democratie of wereldvrede te maken.
Ja, alleen de redenen voor moslims en niet-moslims kunnen wel even verschillen. Wij willen ze weg omdat we vinden dat iedereen zijn eigen boontjes moet doppen en moslims willen ze weg omdat het ongelovige bezetters zijn van een islamstaat.

En nee, niet alle moslims werken zo. Vul dat zelf maar in.
pi_84742715
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:55 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ja, alleen de redenen voor moslims en niet-moslims kunnen wel even verschillen. Wij willen ze weg omdat we vinden dat iedereen zijn eigen boontjes moet doppen en moslims willen ze weg omdat het ongelovige bezetters zijn van een islamstaat.

En nee, niet alle moslims werken zo. Vul dat zelf maar in.
Ik denk dat de meeste mensen ze gewoon weg willen hebben omdat ze inderdaad onterecht een land bezetten. De VS heeft er niets te zoeken en het wordt al helemaal erg als ze andere landen erin gaan betrekken.

Volgens mij boeit het de Moslims écht niet welk geloof de overheerser heeft, als het Iran was dat Irak overnam dan had je dezelfde reacties.
pi_84742755
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:59 schreef tsijben het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen ze gewoon weg willen hebben omdat ze inderdaad onterecht een land bezetten. De VS heeft er niets te zoeken en het wordt al helemaal erg als ze andere landen erin gaan betrekken.

Volgens mij boeit het de Moslims écht niet welk geloof de overheerser heeft, als het Iran was dat Irak overnam dan had je dezelfde reacties.
En dat terwijl Afghanen al 200 jaar bezetters eruit drijven onder het mom van een heilige oorlog.
pi_84742845
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:47 schreef Morthill het volgende:

[..]

My point exactly. Natuurlijk lopen hier moslims rond het krankzinnige gedachten. Net zoals er hier heel maffe neo-nazi's wonen die ons landje ook willen omvormen tot een geschifte staat. En dan heb je natuurlijk nog malle marxisten enz enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')