Waar woon je dan?quote:Op zondag 12 september 2010 22:54 schreef Alouette het volgende:
maar om eerlijk te zijn durf ik niet alleen te gaan hardlopen terwijl het donker is.
Als je me je mailadres mailt kan ik je wel een excelbestandje mailenquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Heeft iemand trouwens dat schema van Start to Run op "papier" (pdf?). Ik vind die mp3's prima werken, maar ben benieuwd wat ik kan verwachten voor de volgende lessen, zodat ik de rondjes die ik kies er een beetje op kan aanpassen en dus niet tot voor de voordeur moet rennen, of nog heel veel over heb.
Wauw, knap zegquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:13 schreef Coolfool het volgende:
Ik heb twee/drie weken geleden de laatste les van Evy gelopen en heb er vandaag 11 km op zitten, ook nog netjes (vind ik dan) in een uur en een kwartier!
Ben dus wel een beetje beginner af nu
De Evy 5 tot 10 kilometer-trainingen gaan volgen? Die kun je hier downloaden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:56 schreef James-Hetfield het volgende:
Vanavond les 27 lopen.
Weet alleen niet goed wat ik daarna moet gaan doen.
Ben bang een beetje in een gat te vallen.
Rennen met Evy is zo'n mooie stok achter de deur.
Hebben mensen toevallig tips? Wat zij wellicht gedaan hebben nadat zij les 27 gehad hebben?
Kan je in les 27 die 20 minuten lopen vergelijken met 5 kilometer dan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:00 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
De Evy 5 tot 10 kilometer-trainingen gaan volgen? Die kun je hier downloaden.
Persoonlijk ga ik het na les 27 houden bij rondjes van 5KM, totdat ik daar voor mijn gevoel echt goed in ben. Dat kan jij toch ook blijven doen, mocht je 10KM te lang vinden? Evy is bedoeld om ergens naar toe te trainen, maar als je daar éénmaal bent kan je dat toch volhouden, lijkt me.
Volgens mij was het doel van Evy deel 1 dat je 5 kilometer kon lopen. Als de laatste les eindigt met 20 minuten (weet ik niet, daar ben ik nog niet) dan lijkt me dat dat 5 kilometer moet zijn. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat een gemiddelde normale snelheid is om 5 km in te lopenquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:37 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Kan je in les 27 die 20 minuten lopen vergelijken met 5 kilometer dan?
Sommige mensen kunnen prima op lege maag rennen, maar ik eet meestal gewoon een stuk fruit vantevoren en ontbijt daarna pas echt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:46 schreef maaier het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een stuk of 6 lessen volgehouden met evy maar ben toen door vakantie etc gestopt. Maar vond het eigenlijk wel heerlijk dus denk dat ik morgenvroeg maar weer even ga rennen.
Maar is het dan beter om eerst te ontbijten en dan hard te gaan lopen of andersom, ik kan trouwens niet een uur wachten na het ontbijt.
Rust: 55-75quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:54 schreef pietkanarie het volgende:
dynamiet... een hartslagmeter kan erg van slag raken als er iemand naast je loopt die ook een hartslagmeter om heeft. Het wil dus niet zeggen dat jouw hartslag werkelijk zo hoog is. Volgens mij geldt dat vooral voor hartslagmeters met een borstband.
Maar je hebt al van horloge gewisseld, dus of dat de hoge hartslag verklaart?
Het verschilt wel per persoon, de een heeft gewoon een hogere hartslag dan de ander.
Maar 210 is wel erg hoog. Vind het ook knap als je daar aan komt. Zolang je je goed voelt en je hartslag snel weer daalt, zal het niet zo'n probleem zijn? Maar persoonlijk zou ik het toch eng vinden om met zo'n hoge hartslag te lopen.
Wat is je hartslag in rust eigenlijk?
hoe voel je je tijdens het hardlopen? Kan je nog praten tijdens het lopen, of loop je paars aan.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:00 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb mij zelf een hartslag horloge cadeau gedaan maar nu valt mij op dat mijn hartslag eigenlijk altijd >190 is en als ik heel hard ren krijg ik hem zelfs tot 205-210. Ik loop altijd samen met een vriend en die heeft ongeveer een hartslag van 155 terwijl die van mij dan al ongeveer 190 is!
Is dit iets waar ik rekening mee moeten houden of mag ik net zo hard rennen totdat mijn lichaam zegt nu kan ik echt niet meer?
(we hebben ook al van horloge gewisseld)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |