abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86853569
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:54 schreef Alouette het volgende:
maar om eerlijk te zijn durf ik niet alleen te gaan hardlopen terwijl het donker is.
Waar woon je dan?
durf je wel alleen te fietsen als het donker is?
pi_87163665
Morgen Evy les 17 8-) het gaat echt lekker! Gisteren met heerlijk weer gerend, had nog een enorm stuk over voordat ik thuis was, dus heb het laatste stukje van les 16 (5 minuten) gerend totdat ik niet meer kon, totaal 10 minuten :o het bouwt lekker op nu!
pi_87163761
Heeft iemand trouwens dat schema van Start to Run op "papier" (pdf?). Ik vind die mp3's prima werken, maar ben benieuwd wat ik kan verwachten voor de volgende lessen, zodat ik de rondjes die ik kies er een beetje op kan aanpassen en dus niet tot voor de voordeur moet rennen, of nog heel veel over heb :').
pi_87165187
Ik ben ook weer bezig. :) Het was even een paar weken niet gebeurd, maar nu ben ik de laatste twee weken weer goed bezig - alleen lukt het niet vaker dan 1 keer per week (ben met mijn master begonnen, heb het gewoon te druk!). Ben wel goed aan het opbouwen, morgen wordt het 3x2, 3x4 rennen, en dan volgende week voor het eerst 6 minuten achter elkaar. :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:29:22 #80
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87166961
Ik heb net heerlijk gelopen. Nog steeds les 13, maar het wordt nu toch wel tijd om een lesje op te schuiven. Woensdag maar eens naar les 14 huppelen.
*O*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:31:33 #81
38396 mazaru
pi_87167046
:D

[ Bericht 28% gewijzigd door mazaru op 04-10-2010 14:32:24 ]
pi_87167277
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Heeft iemand trouwens dat schema van Start to Run op "papier" (pdf?). Ik vind die mp3's prima werken, maar ben benieuwd wat ik kan verwachten voor de volgende lessen, zodat ik de rondjes die ik kies er een beetje op kan aanpassen en dus niet tot voor de voordeur moet rennen, of nog heel veel over heb :').
Als je me je mailadres mailt kan ik je wel een excelbestandje mailen :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:13:41 #83
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_87397323
Ik heb twee/drie weken geleden de laatste les van Evy gelopen en heb er vandaag 11 km op zitten, ook nog netjes (vind ik dan) in een uur en een kwartier!

Ben dus wel een beetje beginner af nu :)
pi_87397583
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:13 schreef Coolfool het volgende:
Ik heb twee/drie weken geleden de laatste les van Evy gelopen en heb er vandaag 11 km op zitten, ook nog netjes (vind ik dan) in een uur en een kwartier!

Ben dus wel een beetje beginner af nu :)
Wauw, knap zeg ^O^ !

Ik heb vandaag les 19 gerend, dit keer vóór mijn ontbijt. Ging wel OK, maar was echt helemaal op aan het eind, normaal heb ik nog wel wat energie over. Toch maar eerst ontbijten de volgende keer, en er dan flink wat tijd tussen laten zitten.
  maandag 11 oktober 2010 @ 08:56:29 #85
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_87408864
Vanavond les 27 lopen.
Weet alleen niet goed wat ik daarna moet gaan doen.
Ben bang een beetje in een gat te vallen.
Rennen met Evy is zo'n mooie stok achter de deur.

Hebben mensen toevallig tips? Wat zij wellicht gedaan hebben nadat zij les 27 gehad hebben?
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:05:17 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87409025
Na twee weken niets gedaan te hebben door een overbelaste knie heb ik afgelopen zaterdag de 5e van 6 clinics meegelopen van iRun. 6 minuten, 15 minuten, 6 minuten, 6 minuten, elk gevolgd door twee minuten rust en wonder boven wonder hield ik het zonder problemen vol. *O*.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_87410034
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:56 schreef James-Hetfield het volgende:
Vanavond les 27 lopen.
Weet alleen niet goed wat ik daarna moet gaan doen.
Ben bang een beetje in een gat te vallen.
Rennen met Evy is zo'n mooie stok achter de deur.

Hebben mensen toevallig tips? Wat zij wellicht gedaan hebben nadat zij les 27 gehad hebben?
De Evy 5 tot 10 kilometer-trainingen gaan volgen? Die kun je hier downloaden.

Persoonlijk ga ik het na les 27 houden bij rondjes van 5KM, totdat ik daar voor mijn gevoel echt goed in ben. Dat kan jij toch ook blijven doen, mocht je 10KM te lang vinden? Evy is bedoeld om ergens naar toe te trainen, maar als je daar éénmaal bent kan je dat toch volhouden, lijkt me.
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:37:05 #88
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_87412502
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

De Evy 5 tot 10 kilometer-trainingen gaan volgen? Die kun je hier downloaden.

Persoonlijk ga ik het na les 27 houden bij rondjes van 5KM, totdat ik daar voor mijn gevoel echt goed in ben. Dat kan jij toch ook blijven doen, mocht je 10KM te lang vinden? Evy is bedoeld om ergens naar toe te trainen, maar als je daar éénmaal bent kan je dat toch volhouden, lijkt me.
Kan je in les 27 die 20 minuten lopen vergelijken met 5 kilometer dan?
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_87412980
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:37 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

Kan je in les 27 die 20 minuten lopen vergelijken met 5 kilometer dan?
Volgens mij was het doel van Evy deel 1 dat je 5 kilometer kon lopen. Als de laatste les eindigt met 20 minuten (weet ik niet, daar ben ik nog niet) dan lijkt me dat dat 5 kilometer moet zijn. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat een gemiddelde normale snelheid is om 5 km in te lopen :?
pi_87413153
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:31 schreef mazaru het volgende:

[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_87414993
Ik heb mij zelf een hartslag horloge cadeau gedaan maar nu valt mij op dat mijn hartslag eigenlijk altijd >190 is en als ik heel hard ren krijg ik hem zelfs tot 205-210. Ik loop altijd samen met een vriend en die heeft ongeveer een hartslag van 155 terwijl die van mij dan al ongeveer 190 is!

Is dit iets waar ik rekening mee moeten houden of mag ik net zo hard rennen totdat mijn lichaam zegt nu kan ik echt niet meer?

(we hebben ook al van horloge gewisseld)
pi_87430589
dynamiet... een hartslagmeter kan erg van slag raken als er iemand naast je loopt die ook een hartslagmeter om heeft. Het wil dus niet zeggen dat jouw hartslag werkelijk zo hoog is. Volgens mij geldt dat vooral voor hartslagmeters met een borstband.
Maar je hebt al van horloge gewisseld, dus of dat de hoge hartslag verklaart?

Het verschilt wel per persoon, de een heeft gewoon een hogere hartslag dan de ander.
Maar 210 is wel erg hoog. Vind het ook knap als je daar aan komt. Zolang je je goed voelt en je hartslag snel weer daalt, zal het niet zo'n probleem zijn? Maar persoonlijk zou ik het toch eng vinden om met zo'n hoge hartslag te lopen.

Wat is je hartslag in rust eigenlijk?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:55:31 #93
38396 mazaru
pi_87433456
Evy Gruyaert plat op den bek!

Evy Gruyaert komt ten val
11/10/10 09:24
De ‘Rode Loper’-presentatrice struikelde in de VRT-gebouwen

Evy Gruyaert kreeg van de dokter tien dagen platte rust voorgeschreven. De Rode Loper-presentatrice maakte een lelijke val in de VRT-gebouwen. Ze struikelde en ontwrichtte haar knie, waardoor ze ook een tijdje van het scherm zal verdwijnen…

Voor Gruyaert is de voorgeschreven platte rust allesbehalve leuk aangezien ze niet graag stilzit. Al is er volgens haar toch één voordeel: “Nu kan ik veel televisie kijken.”

http://msnbenl.starlounge(...)d&utm_medium=twitter
pi_87433725
Zijn er hier ook beginnende hardlopers die de Zevenheuvelenloop gaan doen?
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:41:02 #95
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_87435743
Gisteren de Eindhoven IAK Cityrun gedaan...6 km. Pas in mei begonnen met hardlopen, na een maagverkleining.
Heb het gedaan in 34.41. Over 2 weken weer een wedsrtidjje...en in januari de kwart-marathon in Egmond aan Zee
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:13:25 #96
286089 TearsOfJoy
Fabulous, flawed, feminine
pi_87437708
Hee een hardlooptopic :) Ik ben bij Evy 13 inmiddels. Loop deze morgen nog een keer met een vriendin, kijken of het dan sneller gaat, ik ben niet zo vlot nl. :')
Common sense is not so common
pi_87439696
Ik heb een tijdje geleden een stuk of 6 lessen volgehouden met evy maar ben toen door vakantie etc gestopt. Maar vond het eigenlijk wel heerlijk dus denk dat ik morgenvroeg maar weer even ga rennen.
Maar is het dan beter om eerst te ontbijten en dan hard te gaan lopen of andersom, ik kan trouwens niet een uur wachten na het ontbijt.
pi_87440518
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:46 schreef maaier het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een stuk of 6 lessen volgehouden met evy maar ben toen door vakantie etc gestopt. Maar vond het eigenlijk wel heerlijk dus denk dat ik morgenvroeg maar weer even ga rennen.
Maar is het dan beter om eerst te ontbijten en dan hard te gaan lopen of andersom, ik kan trouwens niet een uur wachten na het ontbijt.
Sommige mensen kunnen prima op lege maag rennen, maar ik eet meestal gewoon een stuk fruit vantevoren en ontbijt daarna pas echt.
Les 14 vandaag gelopen trouwens, ondanks het feit dat ik al ongeveer een jaar bijna niet meer ren heb ik gelukkig toch nog wat lesjes over kunnen slaan. Nu bouw ik weer op vanaf dit punt.
pi_87441744
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:54 schreef pietkanarie het volgende:
dynamiet... een hartslagmeter kan erg van slag raken als er iemand naast je loopt die ook een hartslagmeter om heeft. Het wil dus niet zeggen dat jouw hartslag werkelijk zo hoog is. Volgens mij geldt dat vooral voor hartslagmeters met een borstband.
Maar je hebt al van horloge gewisseld, dus of dat de hoge hartslag verklaart?

Het verschilt wel per persoon, de een heeft gewoon een hogere hartslag dan de ander.
Maar 210 is wel erg hoog. Vind het ook knap als je daar aan komt. Zolang je je goed voelt en je hartslag snel weer daalt, zal het niet zo'n probleem zijn? Maar persoonlijk zou ik het toch eng vinden om met zo'n hoge hartslag te lopen.

Wat is je hartslag in rust eigenlijk?
Rust: 55-75
Lichte werkzaamheden: 80-100
Traplopen etc: 110
Hardlopen gem: 185-195
Sprint: 200-210 (Echt max)

(Ik heb ook getest toen ik alleen hardliep, zelfde getallen)
pi_87446908
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:00 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb mij zelf een hartslag horloge cadeau gedaan maar nu valt mij op dat mijn hartslag eigenlijk altijd >190 is en als ik heel hard ren krijg ik hem zelfs tot 205-210. Ik loop altijd samen met een vriend en die heeft ongeveer een hartslag van 155 terwijl die van mij dan al ongeveer 190 is!

Is dit iets waar ik rekening mee moeten houden of mag ik net zo hard rennen totdat mijn lichaam zegt nu kan ik echt niet meer?

(we hebben ook al van horloge gewisseld)
hoe voel je je tijdens het hardlopen? Kan je nog praten tijdens het lopen, of loop je paars aan.
Het klinkt nu alsof je vriend een veel betere conditie heeft en dat je tot het uiterste moet gaan om hem moet moeite bij te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')