abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 09:28:31 #51
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84967598
Klinkt allemaal heel goed!
:W PM
Als mijn kuur voorbij is (en dat is zondag) dan wil proberen om dinsdag weer te beginnen. En dan maar weer van vooraf aan, want mijn longen zijn nog steeds niet slijmvrij.
  zondag 8 augustus 2010 @ 09:04:17 #52
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84999040
Gisteren 5.25 km gelopen in een half uur, dat is een snelheid van 10.5 km/u dus. :)
Had vandaag eigenlijk weer willen gaan maar ik denk dat ik misschien beter toch mijn benen nog een dagje rust kan gunnen :P
Ik loop trouwens op asics schoenen van een euro of 50/60, gekocht in de makro geloof ik en die zijn voor mij prima. Ik heb volgens mij ooit eens ergens gelezen/gehoord dat het beter is om op goedkope schoenen te lopen en ze vaker te vervangen dan om op dure schoenen te lopen die je niet vaak vervangt omdat ze zo duur waren. Klinkt op zich wel plausibel vind ik, maar weet niet of het echt waar is.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_85058745
zo, eindelijk weer eens gelopen :@

3 * 5 minuten
en 1 * 10 minuten

tussendoor steeds 2 min wandelen

Viel me alles mee hoe het ging O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:23:35 #54
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_85059236
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 09:04 schreef Blurred86 het volgende:
Gisteren 5.25 km gelopen in een half uur, dat is een snelheid van 10.5 km/u dus. :)
Had vandaag eigenlijk weer willen gaan maar ik denk dat ik misschien beter toch mijn benen nog een dagje rust kan gunnen :P
Ik loop trouwens op asics schoenen van een euro of 50/60, gekocht in de makro geloof ik en die zijn voor mij prima. Ik heb volgens mij ooit eens ergens gelezen/gehoord dat het beter is om op goedkope schoenen te lopen en ze vaker te vervangen dan om op dure schoenen te lopen die je niet vaak vervangt omdat ze zo duur waren. Klinkt op zich wel plausibel vind ik, maar weet niet of het echt waar is.
Je moet gewoon schoenen hebben die bij je passen en waar je recht op loopt. Of die nou 50 of 150 euro zijn maakt niet uit zolang je maar recht loopt dat is veel belangrijker dan uitgebreid letten op de prijs.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_85062779
Ik heb gisteravond weer een stukje gerend. Ging weer lekker en weer geen steken. Morgen ga ik denk ik weer! :D
pi_85147731
Ben inmiddels ook weer begonnen met hardlopen. In de afgelopen paar maanden zijn de kilo's eraan gevlogen (met als gevolg een buikje) en dat moet er uiteraard ook weer af. Mijn lengte is 1,88 en gewicht 87 kg. Conditie begint al telkens beter te worden, doordat ik de afgelopen maand 1x per week hardloop, 2x voetbaltraining heb, en tot nu toe 5x in de week 30 km per dag fiets.

Met hardlopen probeer ik elke keer een andere route uit te stippelen, doe meestal rond de 5/6 km. Over 5 km doe ik gemiddeld tussen de 24 en 26 minuten, wat voor mijn doen beter dan ooit is. :)

Het sporten gaat me goed af, mijn vernieuwde eetschema helaas wat minder. Voorheen at ik zonder enige moeite 12 boterhammen op een dag, nu 'mag' ik er slechts 3 hebben. De meeste dagen lukt me dat wel, maar soms moet ik toch toegeven aan mijn hongergevoel.

Het enige wat ik me afvraag is of zulke dure hardloopschoenen wel echt de moeite waard zijn? Ik heb nu Asics en dat loopt prima vind ik, nog nooit ook maar iets van een blessure gehad.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:57:12 #57
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_85193085
Heb even een weekje vrijaf genomen van het hardlopen omdat ik ontzettend last kreeg van pijntjes. Ik ga vaak 's ochtends hardlopen en daarna door na mijn werk op hakjes van 9 cm. Mijn kuitspieren en enkels hadden daar al een tijdje moeilijk mee en wat na het hardlopen van afgelopen vrijdag voelde als stijf voel ik nu nog steeds }:| . Morgen voorzichtig maar weer verder met les 20.
pi_85193105
Zijn er tips tegen een stervende keel/hyperventilatie/etc?
pi_85193236
vanochtend 8.2 km gelopen 8-) wel maar 9.3 km/u gemiddeld, maar goed je moet ergens beginnen natuurlijk!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zondag 12 september 2010 @ 13:17:23 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86340283
Omdat ik al jaren eigenlijk geen fuck uitvoerde en het toch wel weer eens tijd werd ben ik gisteren begonnen met de iRun clinics van run2day.
Eerste dag viel me wel mee, lichte spierpijn in kuiten maar niets bijzonders (nog). Was wel weer lekker eigenlijk. :9.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86340401
Ik doe mee met dezelfde clinic als Dago en heb na de 1e keer behoorlijk veel spierpijn. Ik ben duidelijk een echte beginner.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zondag 12 september 2010 @ 13:53:25 #62
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_86341349
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:57 schreef P.F. het volgende:
Zijn er tips tegen een stervende keel/hyperventilatie/etc?
Snelheid verlagen en meer letten op je ademhaling. Alleen door je neus ademhalen, anders ga je snel hijgen. Neem anders wat water mee onderweg. Helpt ook wel.
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 12 september 2010 @ 22:54:27 #63
314860 Alouette
Queen of Chevron
pi_86364539
Lopen jullie binnen op zo'n loopband of buiten? Want ik wil eigenlijk ook wel beginnen met hardlopen alleen ik kan qua tijd voornamelijk 's avonds (en in de weekenden wel gewoon overdag), maar om eerlijk te zijn durf ik niet alleen te gaan hardlopen terwijl het donker is.
Maakt het veel verschil of je op een loopband loopt of buiten?
Anders toch maar iemand zoeken om samen mee te rennen.
pi_86374470
Ik heb gisteren mijn record verbroken haha! Totaal onverwachts want ben verkouden, had uren gereisd, zat niet lekker in mijn vel en had geen zin om te lopen... Ik ben nog maar pas gestopt met roken en heb zo'n prutconditie, kon net 2 min rennen en moest dan weer even wandelen, na paar weken was dit bijna 5 minuten aan 1 stuk rennen. Gisteravond out of the blue aan 1 stuk 17 minuten!!!! Ik snap echt nog steeds niet hoe dit mogelijk is!! Ik voelde me zo brak! Heel vreemd....

Oh en Alouette, ik loop ook gewoon buiten in het donker hoor, gewoon donkere kleding, niet al te sexy, wel wat reflectiestrips op je kleding en langs huizen rennen of waar het wat drukker is, parkjes ga ik dan natuurlijk niet meer in.
  maandag 13 september 2010 @ 11:15:10 #65
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_86375918
Morgen de grote 10km test *O*
2 weken geleden al 8.3 gerend, dus het gaat best lekker 8-)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_86377856
Ik ben nu bij Evy les 10, die ga ik morgen rennen. Had eigenlijk gisteren gemoeten maar ben zo ongelofelijk verkouden dat ik een keer heb overgeslagen. Een kennis van me begon over "het eruit zweten van de verkoudheid", maar volgens mij is dat onzin. Wat denken jullie, is hardlopen als je je knap beroerd voelt een goed idee?
pi_86378364
Waar kan je die evy lessen downloaden, of moet je die kopen?
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  maandag 13 september 2010 @ 12:45:19 #68
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_86378517
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:39 schreef SvenM het volgende:
Waar kan je die evy lessen downloaden, of moet je die kopen?
staan op usenet
pi_86378545
Had ze al gevonden :P. Bedankt in ieder geval :)
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_86386122
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben nu bij Evy les 10, die ga ik morgen rennen. Had eigenlijk gisteren gemoeten maar ben zo ongelofelijk verkouden dat ik een keer heb overgeslagen. Een kennis van me begon over "het eruit zweten van de verkoudheid", maar volgens mij is dat onzin. Wat denken jullie, is hardlopen als je je knap beroerd voelt een goed idee?
Ik heb dat gisteravond gedaan en geloof het of niet, ik ren normaal max 5 min aan 1 stuk, gisteravond ineens 17 minuten! Ik snap nog steeds niet hoe dit mogelijk is, maar goed... zie mijn post paar boven de jouwe.
  woensdag 15 september 2010 @ 09:08:45 #71
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_86451114
Heuj!, na aanleg tuin, vakantie, gebroken teen :( ga ik deze week mn 5km schema weer oppakken. De laatste keren dat ik liep was les 27 een paar keer met nog steeds minimaal 1 korte wandel onderbreking ergens net voor de helft.....ben wel een paar kilootjes kwijt dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_86451930
Ik heb buikgriep gekregen dus ik kan deze week niet verder met mn trainingsschema. ;(.
Wordt leuk als we zaterdag de 2e clinic hebben van iRun. :').
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 15 september 2010 @ 16:42:59 #73
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_86465712
Zie dat ik een maand geleden les 20 heb gelopen :@ Gisteren met gemak les 24 van Start to Run gelopen, ondanks een buik vol gebakken aardappelen :P Normaal gesproken loop ik of voor het ontbijt of voor het avondeten.
Het lopen ging op zich erg lekker, daarna gelijk weer last van m'n enkel :(

Binnenkort maar eens laten checken of ik wel goed loop.
pi_86845863
Deze week 2 keer getrained, 1e keer ging prima, 2e keer kreeg ik halverwege zoveel pijn in mn knieën dat ik moest stoppen. Sindsdien doen me knieën pijn met lopen en alles wat ik doe, duurt al 3 dagen. Heb ik ze nu al overbelast?? :{.
  zaterdag 25 september 2010 @ 23:24:16 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86845913
Bij mij ging het bij de 1e keer al fout bij de knieën maar ik ben zo stom geweest om door te lopen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')