Snap je wel waar het over gaat? Het gaat er JUIST om dat justitie het niet meer aan een rechter hoeft voor te leggen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:33 schreef dylany het volgende:
[..]
Daar heb je dan toch de rechters voor? Maar ja, de tegenstanders vertrouwen de rechters als dat zo uitkomt ook niet.
Er is overal corruptie. Het komt voor onder alle nationaliteiten, rassen en beroepsgroepen en weet je hoe dat komt?
Het zijn mensen.
En het mooiste van alles is dat veel complotters die anderen beschuldigen, zelf flink geld verdienen aan de boeken, de filmpjes en de verhalen die ze schrijven.
En jij lijkt maar niet te willen snappen dat een rechter altijd het eindoordeel heeft.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Snap je wel waar het over gaat? Het gaat er JUIST om dat justitie het niet meer aan een rechter hoeft voor te leggen.
Er wordt anders in deze stukken duidelijk geschreven dat het later wel aan een rechter wordt voorgelegd.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Snap je wel waar het over gaat? Het gaat er JUIST om dat justitie het niet meer aan een rechter hoeft voor te leggen.
Flappie ... waarom denk je dat die wet wordt voorgesteld? OM heeft nu al de mogelijkheid tot, alleen straks met deze nieuwe wet kan de rechter omzeilt worden.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En jij lijkt maar niet te willen snappen dat een rechter altijd het eindoordeel heeft.
Het OM krijgt echt niet de macht om tot het einde der tijden een site te sluiten.
Je loopt weer te liegen Lambiekje. Maar ik ga geen moeite doen om een uitgebreid discussie met jou aan te gaan. Met jou valt toch geen discussie te voeren.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Flappie ... waarom denk je dat die wet wordt voorgesteld? OM heeft nu al de mogelijkheid tot, alleen straks met deze nieuwe wet kan de rechter omzeilt worden.
Please !!! WAKE UP
Ik dacht toch echt te lezen dat met jouw geen discussie valt te voerenquote:Op zondag 1 augustus 2010 12:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je loopt weer te liegen Lambiekje. Maar ik ga geen moeite doen om een uitgebreid discussie met jou aan te gaan. Met jou valt toch geen discussie te voeren.
Ik draai niet, de uiterste consequenties van jouw en mijn stantpunten zijn gewoon helder.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Aan je gedraai te zien begrijp je mijn punten
En daar gaan torrents en nieuwsgroepenquote:Straks hoeft de eigenaar computergegevens niet meer feitelijk kwijt te zijn om later een derde te kunnen vervolgen voor heling. Voor een veroordeling blijft het van belang dat de verdachte wist of kon vermoeden dat de bewuste informatie van misdrijf afkomstig is.
Dus om het even concreet te maken, gewoon ja of nee is voldoende. Vind je het een probleem als er onterecht op een site staat dat jij een pedo bent en dat mensen jouw huis moeten affikken?quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik draai niet, de uiterste consequenties van jouw en mijn stantpunten zijn gewoon helder.
yup .. en ik zat in een ander topic al een nachtmerrie uit te spellen .. huiszoekingen zonder verdacht bij de mogelijkheid tot fraude met overheidsuitkeringen, die deur staat al op een kier ..quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:14 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
En daar gaan torrents en nieuwsgroepen
Dat is oproepen tot geweld..en daar kan al tegen opgetreden worden. Jij doet de hele tijd net alsof dat nog niet kan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus om het even concreet te maken, gewoon ja of nee is voldoende. Vind je het een probleem als er onterecht op een site staat dat jij een pedo bent en dat mensen jouw huis moeten affikken?
Geen gemaar, gewoon ja of nee graag.
Als een dergelijke oproep nu op een website staat, moet men eerst naar de rechter om die website te blokkeren. De OM wil dat zsm blokkeren.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:35 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Dat is oproepen tot geweld..en daar kan al tegen opgetreden worden. Jij doet de hele tijd net alsof dat nog niet kan.
Als er werkelijk een probleem is zijn er genoeg andere oplossingen te verzinnen om dat soort dingen sneller te laten verlopen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als een dergelijke oproep nu op een website staat, moet men eerst naar de rechter om die website te blokkeren. De OM wil dat zsm blokkeren.
Nergens stel ik dat er niet tegen opgetreden kan worden.
Zoals welke oplossing dan?quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:06 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Als er werkelijk een probleem is zijn er genoeg andere oplossingen te verzinnen om dat soort dingen sneller te laten verlopen.
Ik wordt er ook niet vrolijk van als de rechter compleet gepasseerd wordt, dat gaat in dit geval ook niet gebeuren.quote:Ik kan alleen maar blijven aangeven dat het meer en meer passeren van rechters niet iets is om vrolijk over te worden. Maar ja daar zul jij waarschijnlijk geen boodschap aan hebben.
Tja, net heb je al blijk gegeven dat je mijn uitspraken niet goed kunt interpreteren, dat is nu weer zo.quote:Jij geeft eerder al aan dat mensen geen "kwetsende" tekeningen zouden moeten maken. Ik denk dat dat genoeg aangeeft over hoe jij tegen dingen aankijkt. Jij zou waarschijnlijk geen moeite hebben met ondubbelzinnige censuur. Zolang het maar in jouw wereldbeeld past. Dus dit voorstel is je misschien nog te slap. Tenminste dat doe je vermoeden met zulke uitspraken.
Ik ken de praktijk helemaal niet. Jij geeft een hypothetisch probleem. Ofwel: je verzint maar wat om als voorbeeld te dienen waaruit dan een soort "gelijk" moet blijken. En dan zou ik daar eveneens als leek een oplossing voor moeten bedenken? Ik vind dat totaal onzinnig.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals welke oplossing dan?
[..]
zucht jij maakt er een woorden spelletje van.quote:Ik wordt er ook niet vrolijk van als de rechter compleet gepasseerd wordt, dat gaat in dit geval ook niet gebeuren.[..]
Nou daar ben ik deze keer dan blij om.quote:Tja, net heb je al blijk gegeven dat je mijn uitspraken niet goed kunt interpreteren, dat is nu weer zo.
Ho eens even, jij stelt dat er bij problemen snel genoeg een andere oplossing verzonnen kan worden. Dan is het natuurlijk logisch dat ik vraag wat voor een oplossing.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:27 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ik ken de praktijk helemaal niet. Jij geeft een hypothetisch probleem. Ofwel: je verzint maar wat om als voorbeeld te dienen waaruit dan een soort "gelijk" moet blijken. En dan zou ik daar eveneens als leek een oplossing voor moeten bedenken? Ik vind dat totaal onzinnig.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je daar een voorbeeld vanquote:Ik ben niet overtuigt dat er niet snel, stevig in eventueel proportioneel kan worden opgetreden. Ik ken daar geen enkel voorbeeld van. Ik ken eerder voorbeelden waarbij de het kopje "proportioneel" al ver te zoeken was.
Als jij mij gaat verwijten dat ik er geen boodschap aan heb dat rechters gepasseerd worden, licht ik mijn standpunt daarover toe.quote:zucht jij maakt er een woorden spelletje van.
Ja, natuurlijk zijn dat hypothetische problemen omdat die wet immers nog niet is aangenomen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ho eens even, jij stelt dat er bij problemen snel genoeg een andere oplossing verzonnen kan worden. Dan is het natuurlijk logisch dat ik vraag wat voor een oplossing.
En ja, ik verzin mijn eigen hypothetische problemen omdat de tegenstanders hypothetische problemen verzinnen om tegen deze wet te zijn.
Bijvoorbeeld iemand die lelijke stoute tekeningetjes maakte en met overdreven inzet gezellig mee mocht naar een ruimte waar die niet uit kon.quote:Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je daar een voorbeeld van
[..]
Oke.quote:Als jij mij gaat verwijten dat ik er geen boodschap aan heb dat rechters gepasseerd worden, licht ik mijn standpunt daarover toe.
Aha. Nog zo iemand die pas met maatregelen wil komen als het kwaad al geschied isquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:44 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk zijn dat hypothetische problemen omdat die wet immers nog niet is aangenomen.![]()
Jij zou echter als voorstander met voorbeelden uit de praktijk moeten kunnen komen waar de problemen die deze wet noodzakelijk maken duidelijk naar voren komen. Net als de minister trouwens.
Tja, als je langs de randen van de wet loop, moet je niet raar opkijken als iemand een keer gaat kijken of je er niet overheen bent gestapt.quote:Bijvoorbeeld iemand die lelijke stoute tekeningetjes maakte en met overdreven inzet gezellig mee mocht naar een ruimte waar die niet uit kon.
De kleine bloggende klokkeluider stapt dan naar de Telegraaf of een echte krant om zijn verhaal te doen. Vaak heel wat effectiever dan in beroep gaan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:54 schreef Ame_thyst het volgende:
En wanneer buigt de rechter zich er dan over? Juist, wanneer je als website eigenaar tegen het besluit van OM in beroep zou gaan. Enig idee wat dat kost?
Voor een webstie als Wikileaks zal zo'n proces ingaan niet zo'n groot probleem zijn, maar wel voor de kleine bloggende klokkenluiders.
Nee ik vertrouw geen overheden, zouden meer mensen moeten doen http://tweakers.net/nieuw(...)-over-wikileaks.html
Je vergeet de helft. Hij begon met: Als er al een probleem is.quote:
Als jij eerste even antwoord geeft op mijn vraag:quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vergeet de helft. Hij begon met: Als er al een probleem is.
Laten we het er eerst een over eens worden dat er een probleem is voor we een fascistische politiestaat gaan oprichten.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus om het even concreet te maken, gewoon ja of nee is voldoende. Vind je het een probleem als er onterecht op een site staat dat jij een pedo bent en dat mensen jouw huis moeten affikken?
Geen gemaar, gewoon ja of nee graag.
dit is gewoon een vals dilemma natuurlijk... en zegt geheel niets over de rol van het OM hierin...quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als jij eerste even antwoord geeft op mijn vraag:
[..]
quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De kleine bloggende klokkeluider stapt dan naar de Telegraaf of een echte krant om zijn verhaal te doen. Vaak heel wat effectiever dan in beroep gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |