abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 mei 2002 @ 18:19:49 #1
3767 Herald
Come get some
pi_4233635
quote:
Op donderdag 22 november 2001 17:09 schreef dwerg het volgende:
Josie and the pussycats.
Ondergewaardeerd, onbegrepen, ongelofelijk weinig bezoekers in de USA vanwege een PG13 rating.
Dwerg is al sinds jaar en dag lyrisch over deze film, en het missen van de #filosofiemeeting leek me een leuke gelegenheid om de film te leechen en te kijken.

Ik wist niet waar de film over ging, alleen dat Josie and the Pussycats een bandje waren en dat Tara Reid in de douche zingt.

De film begint erg sterk, met (boyband) Band DuJour en hun hit 'Backdoor Lover', en gaat over de oppervlakkigheid van de consumerende tieners en hoe bandjes worden gecreërd. De pussycats worden gebruikt in het complot om via subliminale boodschappen producten en trends aan te smeren bij de argeloze consument. Uiteraard neemt de film de wending dat een van de pussycats, en het zal geen verrassing zijn dat dat Josie is, meer belangstelling dan de andere krijgt waardoor ze ruzie krijgen maar op het eind toch weer vriendjes zijn. Het einde is dus een anti-climax mede omdat het diabolische meesterplan ontzettend stupide is en de oninteressante romantische subplot is ook niet bijster spannend.

Maar desondanks is het een amuserende film. Tara Reid is ontzettend poezelig als dom en naief bandlid. Sowieso zijn die poezeoortjes ontzettend schattig Band DuJour is hilarisch (nouja Seth Green in elk geval ) en zelfs snode manager Wyatt vond ik niet zo erg als dat de Amerikaanse reviews doen vermoeden. Tenslotte zijn de liedjes erg aanstekelijk en zijn er outtakes tijdens de endcredits.

Ben benieuwd of GLG het ook een leuke film vond.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 18 mei 2002 @ 19:04:11 #2
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_4234143
ik, namens dwerg dan maar

Het is een rukfilm, flut gewoon.. De film heb ik van edonkey geleeched, zoals je aanraadde... Na de eerste 10 minuten was ik :

* Geirriteerd door de bagger DivX
* Geirriteerd door de slechte acteurprestaties van de
* Slechte acteurs

Kortom: niet de moeite waard.

Weer helemaal terug in de Übercrew
pi_4234160
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 18:19 verklapte Herald alles:
[..]
Moest je nou zeggen hoe die af ging lopen
<@Koekepan> Ik vind die nickname enforcement echt de beste slapstick die er is, mensen die klagen over hun verbinding krijgen zo altijd nog een trap na.
pi_4234169
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 19:04 schreef Joker1977 het volgende:
ik, namens dwerg dan maar
Ik denk nog na over een reply. In zo'n schitterend topic kan ik niet volstaan met een simpele one-liner.
I intend to live forever, or die trying.
pi_4234206
Desnoods 12 regels dan maar Dwerg
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_4235208
Het topic dat ik zelf wilde maken, maar nooit durfde.
En een openingspost die ik in geen jaren kan overtreffen.
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 18:19 schreef Herald het volgende:
Het einde is dus een anti-climax mede omdat het diabolische meesterplan ontzettend stupide is en de oninteressante romantische subplot is ook niet bijster spannend.
Ja. Maar dat vond ik toch het enige minpunt aan de film.

De acteurs zijn goed, er zit veel humor in het script (geen platte Ali G humor) en de soundtrack is briljant. De muziek van Josie is ingezongen door Kay Hanley van Letters to Cleo.

Rachael Leigh Cook speelt de roodharige Josie, verder zijn de pussycats: Valery ( Rosario Dawson ) op basgitaar en het optimistische blondje Melody Tara Reid op drums. Alan Cumming is erg op dreef als manager Wyatt, cynisch, scherp, gemeen.

Door de hele film is sluikreclame te zien, bijvoorbeeld een douchegordijn van MacDonalds, en een aquarium met Evian-reclame. Ik ben bang dat daarin de reden lag dat de Amerikanen de film niet begrepen. Waarschijnlijk hadden ze niet door dat de reclame onderdeel was van de film, en zagen zij het als overduidelijke sponsoring.

Josie and the pussycats was oorspronkelijk een comic (en tekenfilmserie) in de USA, en enkele rollen in de film zitten daar alleen maar 'because I was in the comic book'.

. Bedankt, Herald.

zondag 19 mei 2002 @ 02:59:01 #8
3767 Herald
Come get some
pi_4238574
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 19:04 schreef Joker1977 het volgende:
Kortom: niet de moeite waard.
de eerste 10 minuten zijn grandioos! Hoe kun je Backdoor Lover nou niet prachtig vinden? DuJour r0ckt de pan uit; zelfs als ze niet optreden blijven ze die microfoons dragen. Daarnaast heeft de eerste 10 minuten het toch wel vermakelijke liedje Three Small Words en de grote I Love Pussy truuk. Jemig na 10 minuten was ik helemaal hooked.
  zondag 19 mei 2002 @ 03:11:59 #9
3767 Herald
Come get some
pi_4238608
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 19:07 schreef the_real_MoD het volgende:
Moest je nou zeggen hoe die af ging lopen
toen ze in hun prive vliegtuig op hun unieke buskaarten zworen om voor altijd vrienden te blijven "friends first, band second" zag ik de bui al hangen. Je hoeft geen helderziende te zijn dat die eed een staartje zou krijgen. En dat de Pussycats aan het eind van de film niet uit elkaar gaan zal toch niet zo'n grote verrassing zijn. Toch?
  zondag 19 mei 2002 @ 03:22:19 #10
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_4238624

Goed, de film was ruk, maar ik heb het wel geleeched omdat Rachael Leigh Cook erin speelt.

Toch kan ze de film niet redden; het verhaal is te flinterdun, giechelig en ongeloofwaardig. Zelfs als je het met een korreltje zout (en, heel toepasselijk, een paar flessen Breezers) neemt, kan de film het publiek qua grootsheid niet bekoren. Het enige wat hier telt is de aanwezigheid van de chicks! Als je daar helemaal voor gaat en het gebrek aan enige vorm van diepgang voor lief neemt, dan hoef je je daar niet voor te schamen; er zijn vast nog meer kansloze nerds en vaders in hun midlife-crisis op het wereldwijde web die deze film alleen vanwege RLC en Tara Reid hebben geleeched.
Playbacken doen de actrices vrij goed, aangezien de liedjes ingezongen zijn door iemand anders.
"You Don't See Me" is zo'n tranentrekker...

Ik geef deze film, op de schaal van vijf:
** sterren

The Internets, I needs it..
  dinsdag 21 mei 2002 @ 18:16:24 #11
3767 Herald
Come get some
pi_4268184
quote:
Op zondag 19 mei 2002 03:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Playbacken doen de actrices vrij goed, aangezien de liedjes ingezongen zijn door iemand anders.
ho ho alle drie de dames hebben dit in hun overzichtje staan:

Miscellaneous crew - filmography
Josie and the Pussycats (2001) (vocals: "Pussycats")

dinsdag 21 mei 2002 @ 18:18:35 #12
3767 Herald
Come get some
pi_4268210
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 18:16 schreef Herald het volgende:
ho ho alle drie de dames hebben dit in hun overzichtje staan:

Miscellaneous crew - filmography
Josie and the Pussycats (2001) (vocals: "Pussycats")

vergeet Bif Naked niet!
  dinsdag 21 mei 2002 @ 18:21:33 #13
3767 Herald
Come get some
pi_4268239
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 18:18 schreef Herald het volgende:
vergeet Bif Naked niet!
te laat, ben ik al vergeten. Maar dan alsnog Bif Naked staat ook gecredit als Pussycats vocals

dat is vast geen poesje om zonder handschoenen vast te pakken!

dinsdag 21 mei 2002 @ 18:31:55 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_4268340
Film maakt me niet uit, de soundtrack heb ik wel meteen besteld vanwege de zang van Kay Hanley (Letters to cleo is/was m'n favoriete band, vandaar). En die is heerlijk... precies zoals Letters to cleo ook klinkt. 3 small words is samen met Shapeshifter de beste denk ik. Die 2 nummers van DuJour hadden er niet op gehoeven van mij.
Ehm... zitten we in 'muziek' eigenlijk?
  dinsdag 21 mei 2002 @ 18:46:28 #15
6536 dwerg
chagrijn
pi_4268495
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 18:31 schreef ranja het volgende:
Ehm... zitten we in 'muziek' eigenlijk?
Dit topic is net als de film een mix van B&H, Muziek en Film.
En het topic loopt ook al net zo goed als de film zelf. .
  dinsdag 21 mei 2002 @ 18:48:59 #16
3767 Herald
Come get some
pi_4268534
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 18:46 schreef dwerg het volgende:
Dit topic is net als de film een mix van B&H, Muziek en Film.
En het topic loopt ook al net zo goed als de film zelf. .
leuk toch, dit is cult, uniek, en al dat soort dingen waar massahatend Fok! zo dol op is!
  dinsdag 21 mei 2002 @ 19:54:26 #17
2889 Zander
He's gone
pi_4269319
Hmm... ik heb 'm even in de queue gezet . Ben wel benieuwd, klinkt wel campy.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_4269534
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 18:19 schreef Herald het volgende:
[afbeelding]
[..]
die voorste is wel lief...
pi_4269612
Komt dit icoontje

soms ook uit die film?
  woensdag 22 mei 2002 @ 11:58:45 #20
6536 dwerg
chagrijn
pi_4277244
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 20:20 schreef Aernout het volgende:
Komt dit icoontje

soms ook uit die film?
Ja. Zie ook: Tara Reid
  woensdag 22 mei 2002 @ 13:43:39 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4278414
Op IMDB zijn anders heel wat mensen erg enthousiast over deze film
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 23 mei 2002 @ 03:50:55 #22
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_4288682
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 20:14 schreef LoekB het volgende:

[..]

die voorste is wel lief...

Rachael Leigh Cook
The Internets, I needs it..
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 14:00:32 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_5364998
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 19:54 schreef Zander het volgende:
Hmm... ik heb 'm even in de queue gezet . Ben wel benieuwd, klinkt wel campy.
Dat is het ook! Camp all the way. De film neemt zichzelf ook totaal niet serieus: subliminale boodschappen door de film, personen die alleen meespelen omdat ze ook in de strip zaten (en dat ook toegeven) etcetera. Als je dus ook verwacht een totaal onzinnige maar grappige en (door de aanwezigheid van Tara Reid en Rachael Leigh Cook ) enigzins vertederende film dan krijg je volledig waar voor je geld.
Deze film is melig met de hoofdletter M. En het vrouwelijk schoon is ook niet verkeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zaterdag 3 mei 2003 @ 14:30:35 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_10178497
Ik heb me gisteren prima vermaakt bij deze film.

Natuurlijk, het verhaal gaat helemaal nergens over, maar het plezier van de spelers spat van het scherm en de film neemt zichzelf totaal niet serieus. Voorbeelden daarvan zijn bv de knipogen naar de camera of het inmiddels al vaker genoemde 'toegeven dat je alleen maar in de film zit omdat je ook in de strip zat'.

De humor deed me af en toe denken aan de humor in The Simpsons...veel satire op de consumptiemaatschappij en de vluchtigheid van de hedendaagse jongens/meiden-groepjes.

Zit je dus te wachten op een klassieker dan ben je hier op het verkeerde adres...wil je gewoon anderhalf uur prima vermaakt worden, dan voldoet de film, naar mijn mening, prima.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:22:03 #25
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_10179462
Over 10 jaar wordt dit een klassieker genoemd, ik weet het zeker.
The Most Incredible, Baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')