abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102137052
Dat bon dia/tardi kan er bij de meeste nog wel af.
Maar je ziet het verschil in houding ontstaan als er iets niet helemaal volgens plan gaat. (en gelukkig komt dat hier maar weinig voor.....)
Vaak zie je dan nl'ers zich belerig, betweterig en uit de hoogte doen. Net alsof ze 'domme' mensen tegenover zich hebben, en dat echt met een attitude.

Ik heb mij zo snel mogelijk proberen te integreren. Want ik weet nog wel dat toen ik in NL woonde dat ook verlangde van andere bevolkingsgroepen. En ja, dan moet je het natuurlijk ook niet zelf doen.

Maar goed, gelukkig hebben de eilanden nog veel meer te bieden !
pi_102138242
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:53 schreef Breuls het volgende:
Je kunt Yu worden als je bereid bent goed te integreren. Dingen als de taal leren horen daar volgens mij bij, en hoe lang je al op het eiland bent. Op zich is dat redelijk flexibel, wel, maar de 80/20 regel zelf weer niet. :P
Ben ik met je eens, maar zo ziet Wiels dat niet... En de 80/20 regeling is toch zeker zijn paradepaardje :P

Verder snap ik idd wel dat je als je Aruba gewend bent het er hier een stuk anders aan vind gaan. Ik blijf het apart vinden hoe twee eilandjes die zo dicht bij elkaar liggen zo enorm verschillen van elkaar. Hoe dat in de dagelijkse omgang met mensen gaat weet ik niet, ben slechts een weekendje daar geweest. Wel herken ik jou beeld van de makamba hier, maar zoals breuls het al zegt, dat geld ook weer niet voor iedereen. Zoals ik me dat op Aruba ook kan voorstellen.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_102159787
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:30 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar zo ziet Wiels dat niet... En de 80/20 regeling is toch zeker zijn paradepaardje :P

Verder snap ik idd wel dat je als je Aruba gewend bent het er hier een stuk anders aan vind gaan. Ik blijf het apart vinden hoe twee eilandjes die zo dicht bij elkaar liggen zo enorm verschillen van elkaar. Hoe dat in de dagelijkse omgang met mensen gaat weet ik niet, ben slechts een weekendje daar geweest. Wel herken ik jou beeld van de makamba hier, maar zoals breuls het al zegt, dat geld ook weer niet voor iedereen. Zoals ik me dat op Aruba ook kan voorstellen.
Ligt er ook maar net aan wie je treft. Mijn sollicitatie bij het Oduber verdween resoluut in de prullenbak (Arubanen eerst) en wanneer een conversatie in een winkel in papiaments/engels/nederlands (in die volgorde) niet lukt wordt je gewoon genegeerd. Daar staat tegenover dat je dan met een groep bevriende Arubanen prima kunt domino spelen en rumcola drinken, om over de tumba feestjes maar te zwijgen.

Zo vinden de bovenwindse Antillianen de curaçaoënaars en arubanen maar niets en andersom. Er is altijd wel wat te vinden. Gelukkig kom je overal met een open instelling heel ver. :P
pi_102295816
hallow,
zal vast ergens staan .
maar toch vraagje ik ga met vriendin naar curacao binnenkort lekker paar weekjes weg.
maar betalingen daar hoe zit gaat meeste in a gulden of is alleen euro's goed genoeg?
sommige website staat ook aangegeven dollars.

iemand enig idee wat handig is om mee te nemen ?
( ze wil ook met dolfijn zwemmen en die site staat bijv alleen dollar en ze reageren maar niet op emails ... )
  Admin vrijdag 23 september 2011 @ 13:17:56 #180
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_102296203
Niets meenemen. Je kunt op de luchthaven (en andere plaatsen) gewoon guldens en dollars pinnen. Hoef je dus van tevoren niet over na te denken.

Een Dolphin Swim bij Dolphin Academy kun je gewoon in guldens afrekenen, dat is geen probleem. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_102296266
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef Breuls het volgende:
Niets meenemen. Je kunt op de luchthaven (en andere plaatsen) gewoon guldens en dollars pinnen. Hoef je dus van tevoren niet over na te denken.

Een Dolphin Swim bij Dolphin Academy kun je gewoon in guldens afrekenen, dat is geen probleem. :)
toppie!
ik neem voor de zekerheid en gemak wel wat guldens mee .
en anders pin ik daar wel wat extra ofzo :)
  Admin vrijdag 23 september 2011 @ 13:24:11 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_102296404
Hebben ze nog wel guldens in Nederland? Want toen NA uit elkaar viel deden wisselkantoren hier er moeilijk over.

Maar als je uit het luchthavengebouw komt en je loopt naar rechs, is daar een pinautomaat, dus zodra je guldens nodig hebt kun je ze meteen halen. Is volgens mij handiger dan ze bij GWK ofzo moeten kopen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_102296455
ja moest ze wel bestellen maar ik heb van de week vrij en kom er toch langs dan haal ik ze gelijk op.
en wisselkosten waren maar 4 euro dus ja.
ik had het ook al geroepen dat we daar konden pinnen maar ja je weet hoe dat gaat.
toch liever de zekerheid dat je wat bij je hebt voor je gevoel wat beter :)
pi_103190476
Ik ga misschien begin December naar Curacao, is het weer in december nog een beetje goed te doen?
pi_103190503
over 2 weken zit ik lekker op curacao :o
  Admin maandag 17 oktober 2011 @ 16:00:48 #186
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103194425
Het weer is in december prima te doen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103198001
Breuls , jij woont toch op curacao ?
if so mag ik je dan een vraag stellen ?
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:45:07 #188
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_103198785
Hij bijt niet hoor. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Admin maandag 17 oktober 2011 @ 17:47:02 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103198852
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:22 schreef kovenant het volgende:
Breuls , jij woont toch op curacao ?
if so mag ik je dan een vraag stellen ?
Woonde. Maar vraag gerust. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103224090
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:45 schreef static het volgende:
Hij bijt niet hoor. :+
natuurlijk , maar ik vraag het liever eerst voor ik n PM stuur met n vraag erin :P
maar dat is mooi houd ik het nog even open , we liepen tegen wat probleempjes aan met vervoer ze zijn misschien opgelost maar dat hoor ik deze week nog :)
  Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:52:11 #191
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103224265
PM werkt niet, maar DM en mail staan wagenwijd open. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:12:17 #192
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_103225885
Bspreek het nou gewoon op het forum, wie weet zijn er meer die er wat aan hebben. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_103374898
Ik woon er nog steeds kovenant, mocht je nog vragen hebben.

dj_ko, kan een beetje regenachtig zijn, afhankelijk van hoe heftig het regenseizoen is. Dat is overigens nu begonnen en is al vrij nat. Maar goed, tenzij je echt een zonaanbidder bent, is het echt geen probleem met regen, het duurt zelden de hele dag en de temperatuur is veel fijner tijdens regendagen :)
pi_103376491
probleem was/is dat ik met vriendin en haar zus op vakantie ga , nu hebben we wel grootste auto gehuurd die we konden vinden maar geen enkele maatschappij kon ons maten geven van de auto of reageerden gewoon totaal niet op vragen ,
we hebben nu een Kia gehuurd maar vragen beetje af hoe het gaat lukken met 2 rolstoelen daarin ....
dus als we landen en het gebeuren past niet in de auto of jullie eventueel een idee hebben waar we dan zo snel nog een goede wagen vandaan kunnen toveren.
( nog 10 daagjes dan lekker weg :D )
pi_103382148
Kia is een merk, geen soort. Als het een Kia Rio is, wordt het lastig, maar een Kia Sportage zou moeten lukken...

Afhankelijk van waar je hem gehuurd hebt (neem aan afhalen bij de airport, dus Budget/Thrifty/Alamo/enz) kun je hem ter plekke over het algemeen nog wel upgraden.
  Admin zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:25:37 #196
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103427165
In het oude model Sportage past geen rolstoel hoor. :P Althans, niet twee. Met koffers erbij.

Waar heb je gehuurd en welk model heb je gekozen? Dan kunnen we wellicht online even wat maten naspeuren.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103486791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:15 schreef thomaster het volgende:
Kia is een merk, geen soort. .
seriously :o

volgens mij was het een sportage.
maar zonder dollen ik heb echt zelf al ontzettend veel gezocht online , ben bij garage langs geweest en zelfs stieken bij auto in de buurt geprobeerd maten op te nemen.
wel vaag dat als je een reis boekt via een reis organisatie speciaal voor gehandicapten dat ze DIT niet kunnen regelen
dat dit kan in nederland ! *harharhar*

maar volgens mij was het een sportage, maar goed er moeten dus wel 2 rolstoelen mee waarvan 1 niet uit elkaar kan , 2 beademings machines en natuurlijk speciale voeding en bende.
dan komt uiteraard nog alle kleding en andere zooi erbij.

denk daty we gewoon taxi busje regelen die ons weg wilt brengen rijd ik er wel achteraan met de auto.

waar ik hem heb gehuurd poeh even zoeken hoor.
pi_103486831
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:24 schreef Breuls het volgende:
Hebben ze nog wel guldens in Nederland? Want toen NA uit elkaar viel deden wisselkantoren hier er moeilijk over.

Maar als je uit het luchthavengebouw komt en je loopt naar rechs, is daar een pinautomaat, dus zodra je guldens nodig hebt kun je ze meteen halen. Is volgens mij handiger dan ze bij GWK ofzo moeten kopen.
Zelfs in het luchthavengebouw, tussen bagageband en de bagagecheck staat een pinautomaat.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Admin maandag 24 oktober 2011 @ 08:57:39 #199
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103487010
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 08:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zelfs in het luchthavengebouw, tussen bagageband en de bagagecheck staat een pinautomaat.
Oja, da's waar. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103507555
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 08:41 schreef kovenant het volgende:

denk daty we gewoon taxi busje regelen die ons weg wilt brengen rijd ik er wel achteraan met de auto.

Dat klinkt als een goed idee, want zo te horen heb je wel erg veel spullen mee dan. Vervolgens kun je als je ergens naartoe gaat zonder alle bagage makkelijk uit de voeten met die Sportage lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')