Toen ik ging verhuizen (half jaar geleden) heb ik de trap goed opgeschuurd en daarna meteen de verf erop. Het ziet er nog top uit dus moet kunnenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:17 schreef Zolena het volgende:
Ik ben aan het eind van mijn verbouwing aan het raken en moet de trap nog schilderen, of eigenlijk alleen de treden nog. Ik ga komend weekend verhuizen en had bedacht dat het verstandig was te wachten met schilderen tot alle zware spullen naar boven gesjouwd waren.
Nou heb ik in het begin van de verbouwing alle deuren en kozijnen keurig afgebrand, geschuurd, geplamuurd, gegrond, nog een keer geschuurd en geplamuurd, gelakt, nog een keer geschuurd en geplamuurd Waar komen toch steeds die deukjes vandaan!?? en weer gelakt. Die zien er allemaal prachtig uit. Maar ik heb niet zo'n zin meer...Een jaar klussen dan heb je een keer zo'n moment.
Als ik nou dadelijk klaar ben met verhuizen en de trap wil schilderen. Kan ik hem dan ook alleen schoonmaken, schuren en er gelijk overheen met traplak? Of is branden toch verstandiger omdat dat beter hecht? Heeft iemand dat al wel eens gedaan alleen schuren? En hoe hard slijt de lak dan?
Ter info, de neus van sommige treden is nu helemaal kaal gesleten tot op het hout.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:10 schreef AnneX het volgende:
Ja, ik ken dat wel : de trap als laatste bewaren en géen zin meer hebben.
Een volgend keer (?) zou ik de trap helemaal voorbereiden vanwege alle stofzooi en de laatste fase van afschilderen bewaren tot ná de verhuizing.
Overigens ipv ammonia kun je makkelijker St. Marcs gebruiken.
Vriendelijker voor het milieu en in ieder geval voor je neus en handen.
Er zijn meer trapschilder topics in K&W.
Bv. de mijne Butsen in de trap
Tuurlijk gaat het je lukken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:30 schreef Zolena het volgende:
[..]
Zo mooi als die bij jou gaat me zeker niet lukken! Denk ik. Maar wel goed topic want nu lees ik dat ik niet met gewone lakplamuur mag plamuren
Laat maar komen dan heb je bij deze een K & W verbouw topic !quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:08 schreef Zolena het volgende:
Ik heb geen topic aangemaakt, wel een heleboel foto's![]()
We hebben ook heel erg veel verbouwd. Aanbouw gemaakt, schuur gebouwd, huis gestript, allemaal nieuwe leidingen, alles nieuw gestuckt, geisoleerd, nieuwe badkamer, nieuwe keuken, alles nieuw gelakt binnen, euh ik vergeet vast nog wat. Misschien kan ik wel wat foto's hier neer zetten.
He wat? Eerst lakken en dan weer schuren EN plamuren? Beetje raarquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:17 schreef Zolena het volgende:
Nou heb ik in het begin van de verbouwing alle deuren en kozijnen keurig afgebrand, geschuurd, geplamuurd, gegrond, nog een keer geschuurd en geplamuurd, gelakt, nog een keer geschuurd en geplamuurd Waar komen toch steeds die deukjes vandaan!?? en weer gelakt. Die zien er allemaal prachtig uit. Maar ik heb niet zo'n zin meer...Een jaar klussen dan heb je een keer zo'n moment.
Ja lak glimt zo mooi - en ik heb nog wel matte lak...-, en dan kijk je nog een keer over een deur (met een te felle bouwlamp, nooit doen bouwlamp op een oude deur richten, wordt je te precies van...) en dan zie je toch stiekem nog butsjes.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
He wat? Eerst lakken en dan weer schuren EN plamuren? Beetje raar
Als je een beetje eer hebt van je werk, doe je dat minstens 2xquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef Nembrionic het volgende:
He wat? Eerst lakken en dan weer schuren EN plamuren? Beetje raar
Meestal plamuur je niet meer over gelakte stukken. Meestal schuur, plamuur, grond je alles tot het goed is, dan lakken. Eventueel nog een keer licht schuren en nog een lakken. Maar niet dan nog eens plamuur over je lak.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:25 schreef error_404 het volgende:
[..]
Als je een beetje eer hebt van je werk, doe je dat minstens 2x
Waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:53 schreef error_404 het volgende:
Die halve maantje zijn wel killing voor je trap. Er zijn speciale trappenlakken te koop bij de dhz-er die antislipkwaliteiten hebben. Zie er 10x beter uit.
En idd, zoals eerde genoemd; kaal branden en een heel nieuw systeem opzeten is echt niet nodig.
In de akte staat bouwjaar 1921. En ja dus, dankjewel.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:08 schreef Ml-etje het volgende:
Dat is een jaren 30 huis toch?
Kan de foto's hier (@work) niet uitgebreid bekijken maar wil je wel een TT change?
WIj hebben er samen met de makelaar ook hartelijk om gelachen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:36 schreef rioohhh het volgende:
Zo, dat is een verschil geworden! Goed bezig geweest![]()
Mooie riante badkamer was dat inderdaad
Graag gedaanquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:41 schreef Zolena het volgende:
[..]
In de akte staat bouwjaar 1921. En ja dus, dankjewel.
We hebben drie slaapkamers. En de rest,quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:11 schreef Ml-etje het volgende:
Zo tijd om de foto's rustig te bekijken
Mooie trap en goed aangepakt meteen, hoe groot is het en hoeveel kamers hebben jullie?
We willen nog wel meer foto's zien hoor
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:29 schreef Wooldoor het volgende:
Wow wat een klus, lef om daarom te beginnen!
Wat ik nou niet snap is dat ik zie je jullie handig zijn en alles aanpakken, maar dan toch een goedkope laminaat vloer erin leggen. Waarom niet een echte houten vloer of plavuizen?
Is wel te zien hoor!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:56 schreef Zolena het volgende:
[..]
Het is een dure echte eikenhouten parket vloer...
Sluit me aan bij Obli, onze vloer ziet er ook nog t netjes uit.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Is wel te zien hoor!
Moet alleen in geleefd worden....dat is alles...![]()
Je hebt er wel een hele verbouwing opzitten zeg.
Ben benieuwd naar de rest van de foto's.
Jeeejjquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:56 schreef Zolena het volgende:
[..]
We hebben drie slaapkamers. En de rest,![]()
Er komen nog wel meer foto's eerst verhuizen dit weekend
De vloer is gelakt met matte parketlak. We vonden dat mooier dan gewone lak, en olie hadden we niet zo'n zin in omdat je dat officieel zo fanatiek moet bijhouden...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:47 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Sluit me aan bij Obli, onze vloer ziet er ook nog t netjes uit.
Maar die van jullie is dat gelakt of geolied of sla ik nu de plank mis?
Ah dat hebben wij ookquote:Op maandag 2 augustus 2010 09:08 schreef Zolena het volgende:
[..]
De vloer is gelakt met matte parketlak. We vonden dat mooier dan gewone lak, en olie hadden we niet zo'n zin in omdat je dat officieel zo fanatiek moet bijhouden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |