Uhm....ikquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
en voorgesneden spul kopen? wie laat zich belachelijk veel geld uit zijn zak kloppen door bijv een voorgesneden ui te kopen?![]()
1 ui kost een paar cent, even snijden is zo gedaan. voorgesneden is minder vers, er is gas bij gespoten om te vers te houden, er zit plastic omheen.....
* Sarabi steekt vinger opquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
en voorgesneden spul kopen? wie laat zich belachelijk veel geld uit zijn zak kloppen door bijv een voorgesneden ui te kopen?![]()
1 ui kost een paar cent, even snijden is zo gedaan. voorgesneden is minder vers, er is gas bij gespoten om te vers te houden, er zit plastic omheen.....
Ik kom je straks opvrolijkenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Wakker pfff wat heb ik weer leuk gedroomd ben et helemaal blegh van
weer wat geleerd, tnxquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:19 schreef DarkElf het volgende:
Wordt niet mierzoet sol, ik maak halfzoete jam. (als je geleisuiker gebruikt ipv gewone heb je veel minder nodig... waar je anders met een pak suiker bezig bent gebruik ik maar 200 gr... scheelt aanzienlijk)
De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
Ze heeft door het slotje heen gepost in het vorige topicquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef Bluezz het volgende:
Enneh, Pee, ik zie die post van memo helemaal niet die jij quote
Uitje niet, maar nadeel van ijsbergsla is dat je gelijk zo'n berg hebtquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind voorgesneden groenten zó goor ruikenen hoeveel moeite is het nou om zelf even een krop ijsbergsla te snijden en te wassen, of om een uitje te choppen?
Getsie, en bij dat voorgesneden vlees pleuren ze alle middelmatige stukken die ik zelf weg zou gooien, er gewoon bijquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef borisz het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.
Zelf ben ik af en toe wel makkelijk, maar probeer meestal wel vers spul te halen. Nu inkopen op de markt doen
.
Ik neem de cam mee, we fotograferen de katten en daarna gaan we een happie doenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik geloof alleen niet dat ik in een p de foto gaan bui benaar de katten misschien wel ;p
Een goed scherp mes doet wonderen voor het snijdenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef borisz het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.
Zelf ben ik af en toe wel makkelijk, maar probeer meestal wel vers spul te halen. Nu inkopen op de markt doen
.
Maar een krop kost net zoveel als een zak, dus wat dat betreft doet het weinig pijn als je 't dan naar de kinderboerderij brengtquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uitje niet, maar nadeel van ijsbergsla is dat je gelijk zo'n berg hebtEn ik ben in mijn uppie
Hoe lang kun je zo'n krop eigenlijk goed houden indien aangesneden?
Ik zal er eens over nadenkenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar een krop kost net zoveel als een zak, dus wat dat betreft doet het weinig pijn als je 't dan naar de kinderboerderij brengt
Het blijft, in de koelkast en in een folietje, een dag of 4 goed, denk ik. Kun je ook wat sla op je brood doen enzo.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Sowieso is ijsbergsla maar smakeloos spulLekker voor de crunch, maar niet meer dan dat.
De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb hier trouwens 3 niet meer zo scherpe messen en geen messenslijper in de buurtIemand enig idee hoe ik dit kan gaan fixen
Het zijn mooie Zwillings
Werken perfect als ze goed scherp zijn
helemaal mee eens isquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
Damn...moet ik weer naar kookpuntquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelenLever je ze daar in en haaal je ze na een week weer op.
ik begrijp deze zin nietquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik geloof alleen niet dat ik in een p de foto gaan bui benaar de katten misschien wel ;p
idd. ik ben fan van gewone ouderwetse botersla. veel smakelijker.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Sowieso is ijsbergsla maar smakeloos spulLekker voor de crunch, maar niet meer dan dat.
stomme telefoonquote:
had hij zelf gister ook op kunnen komen bij kookpuntquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelenLever je ze daar in en haaal je ze na een week weer op.
Tis leuk ambachtelijk zelf knedenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb het ook met de hand gedaan hoor anthraxx(heb wel mijn oog laten vallen op een kitchenaid maar dat wordt pas volgend jaar denk ik)
gewoon eerst door elkaar roeren, dan losjes met 1 hand de boel bij elkaar scheppen (heb je iig 1 hand vrij om wat meer bloem te pakken indien nodig) en als het bij elkaar blijft dan uitstorten op een bebloemd aanrechtblad en gaan kneden.
Tis t waard want het is superlekker brood
(oh ja ipv moutextract kun je gewoon wat honing gebruken)
je was me al voor dusquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Damn...moet ik weer naar kookpuntVervelend
Wie weet over een uurtje of 2 wel, als Pee er eenmaal is en de katjes staan er leuk op, je hebt een hapje gegeten, moet jij eens kijken hoe anders je je kan voelenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef Memento-Mori het volgende:
stomme telefoonmobiel fokken sucks maar nu zit ik achter mn pc maar ik zou eerst op de foto enzo maar daar heb ik geen zin in nu
Ik zit ook over een KitchenAid te denken voor mijn nieuwe huis. Alleen zijn er ook wat betaalbaardere merken voor dezelfde kwaliteit? Op zich voldoet het instap model en die zijn er al te vinden voor 350 euro (goed zoeken op internet).quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb het ook met de hand gedaan hoor anthraxx(heb wel mijn oog laten vallen op een kitchenaid maar dat wordt pas volgend jaar denk ik)
gewoon eerst door elkaar roeren, dan losjes met 1 hand de boel bij elkaar scheppen (heb je iig 1 hand vrij om wat meer bloem te pakken indien nodig) en als het bij elkaar blijft dan uitstorten op een bebloemd aanrechtblad en gaan kneden.
Tis t waard want het is superlekker brood
(oh ja ipv moutextract kun je gewoon wat honing gebruken)
Of zo'n zelf slijp machine aanschaffen voor ongeveer 100 euro (bij: http://www.knivesandtools.nl/). Moet ik ook ooit nog eens voor mijn Zwillinger set messen, maar vooralsnog is laten slijpen voor 10 euro (alle messen) goedkoper.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben meer van de hippe slasoortenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
idd. ik ben fan van gewone ouderwetse botersla. veel smakelijker.
ik mis minilot opeensquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:39 schreef DarkElf het volgende:
vanavond ga ik eens zelf tortilla's maken trouwens. kost weinig tijd, je hebt er niet heel veel voor nodig en dus ga ik eens uitvinden hoe dat zelf moet.
Kenwood kan ook. Minder mooi en minder onverwoestbaar, maar voor het lichtere werk zeker goed genoeg, als ik de recensies zo lees.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zit ook over een KitchenAid te denken voor mijn nieuwe huis. Alleen zijn er ook wat betaalbaardere merken voor dezelfde kwaliteit? Op zich voldoet het instap model en die zijn er al te vinden voor 350 euro (goed zoeken op internet).
Wat jammer is van KitchenAid is dat ze in het buitenland maar $299 zijn. Dus nu ongeveer 210 euro. Maar ze versturen uiteraard niet buiten de US en Canada.
tuurlijk, zolang het geen witte jurk met allerlei franjes + sluier isquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef Sarabi het volgende:
Mag ik nog even een mening vragen over iets dat niet met eten te maken heeft
Morgen ga ik naar de bruiloft van het nichtje van mijn vriend en nu heb ik weer eens een andere outfit bij elkaar bedacht (voor de 5e x)
Maar ik wil een wit shirtje aan met een zwarte opdruk (+ een oudroze rok en vestje), maar kan dat een wit shirtje?
Of moet je gewoon helemaal niets wits aantrekken naar een bruiloft (zolang je niet de bruid bent)
Minilot was altijd Miss Quichequote:
ben een beetje meligquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
god wat ben jij vervelend![]()
je zou goed hier aan de balie passenwij zijn ook zo
![]()
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
tuurlijk, zolang het geen witte jurk met allerlei franjes + sluier is
Nee, ik las al dat ze 11 kg wegen. Dat versturen gaat een duur geintje worden dan. Kun je ze net zo goed hier kopenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kenwood kan ook. Minder mooi en minder onverwoestbaar, maar voor het lichtere werk zeker goed genoeg, als ik de recensies zo lees.
Enne: ja, zo'n KitchenAid neem je ook niet effe mee in je koffer als je terugvliegt hèIk heb er ook naar staan kijken in de VS.
Valt me al vaker op dat jij bijna alles from scratch doet. Smaakt ws ook veel beterquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben meer van de hippe slasoortenLollo rosso enzo. Maar inderdaad, botersla is ook lekkerder.
Tortilla doe ik overigens ook zelf; ik schat 60% bloem, 30% maismeel, 10% maizena (beetje op de gok met een lepel in de kom mikken), wat zout, wat olie erdoor wrijven, dan warm water erbij, 5 minuutjes kneden, bolletjes maken, laten rusten onder een theedoek, dan uitrollen en medium-heet bakken in droge koekenpan tot ze 'droog' zijn.
Maismeel maakt ze veel smakelijker (maar 100% mais is lastig kneden), maizena maakt het deeg lekker zacht.
idd is versturen duur maar heb mij er verder nog nooit in verdiept.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, ik las al dat ze 11 kg wegen. Dat versturen gaat een duur geintje worden dan. Kun je ze net zo goed hier kopen.
Maar 210 euro t.o.v. 450 euro (bij verschillende winkels) vind ik wel een behoorlijke marge. 210 euro is 250 euro incl. 19% invoerbelasting (of die is iets hoger, maar weet ik niet). Vervoerskosten komen er nog bij en natuurlijk wat marge. Maar dit vind ik wel behoorlijk.
Mja, daarom zit er ook over na te denken uiteraardquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
idd is versturen duur maar heb mij er verder nog nooit in verdiept.
kenwood is ook prima idd maar staat minder leuken kitchenaid schijnt idd meer overwoestbaar te zijn. Je schaft als het goed is maar eens in je leven zo een machine aan dus dan wil ik wel een kitchenaid.
ik heb vandaag een ik vind mezelf niet leuk bui en op foto;s wordt dat alleen maar bevestigd (vind ik) maar we zullen zienquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef DarkElf het volgende:
even lekker douchen memo, leuke kleertjes aan, lekker ontbijtje scoren dus ondertussen ene frisse neus halen...
is ook best leuk om te doen en hoe vaker je het doet hoe simpeler het is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Valt me al vaker op dat jij alles bijna from scratch doet. Smaakt ws ook veel beter
ja zoiets iddquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:54 schreef ColdFeet het volgende:
DE, leuk doel voor je spaarpotje in de gang
kloptquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:55 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
is ook best leuk om te doen en hoe vaker je het doet hoe simpeler het is.
Deze vakantie ook nog maar eens proberen te makenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben meer van de hippe slasoortenLollo rosso enzo. Maar inderdaad, botersla is ook lekkerder.
Tortilla doe ik overigens ook zelf; ik schat 60% bloem, 30% maismeel, 10% maizena (beetje op de gok met een lepel in de kom mikken), wat zout, wat olie erdoor wrijven, dan warm water erbij, 5 minuutjes kneden, bolletjes maken, laten rusten onder een theedoek, dan uitrollen en medium-heet bakken in droge koekenpan tot ze 'droog' zijn.
Maismeel maakt ze veel smakelijker (maar 100% mais is lastig kneden), maizena maakt het deeg lekker zacht.
ze is helemaal niet meer op fok geloof ikquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Minilot was altijd Miss Quiche![]()
waarom is ze hier weg?
Nee. Dat had ik niet gekundquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
had hij zelf gister ook op kunnen komen bij kookpunt
Als het je irriteert, zeg er dan wat van. Of doe voortaan inkopen op kosten van de kasquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:45 schreef FutureFairytale het volgende:
oja ik sta op kantoor bekend als degene met de (geheime) snoepla. altijd goed bijgevuld, vanochtend ook weer met een pak pure scholiertjes. komt er nu een vriend van baas met 2 kinderen op bezoek. doet mn baas de la open, pakt het pak scholiertjes en dan vraagt hij of die kinderen (hij ook dus) een snoepje mogen)
Die tortilla's zijn hier bij de Delhaize zo duur dat ik wel moet; 2,69 voor 4 stuks, geloof ik. EN dan is zelfgemaakt nog lekkerder ookquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Valt me al vaker op dat jij bijna alles from scratch doet. Smaakt ws ook veel beter
Ik ook eigenlijk. Alleen mijn moeder vind het niet altijd even tofquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
kloptik doe ook zoveel from scratch tegenwoordig en je wordt er steeds handiger in
naah ik geef graag snoep. enige vervelende is dat ik zelf altijd opnieuw moet bijvullen omdat de rest zgn geen snoep nodig heeftquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als het je irriteert, zeg er dan wat van. Of doe voortaan inkopen op kosten van de kas
quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...handmixer. Moet ik ook nog ff scoren voor Operatie Sacher
Nou, mij irriteerde dat wel op een gegeven momentquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
naah ik geef graag snoep. enige vervelende is dat ik zelf altijd opnieuw moet bijvullen omdat de rest zgn geen snoep nodig heeft![]()
bovendien zou ik het niet eens op kosten van de kas durven zetten en zo duur is het ook allemaal niet. ik geef graag, was meer van; net koekjes gehaald, nu al op
Checkquote:
Ja, tot mijn nieuwe woning. Ik ben min of meer uit mijn oude woning gezet toen mijn werkgevers besloten uit elkaar te gaan (en ik voor degene koos waar ik al een jaar mee samenwerk. Ik ben nu dan ook de enige programmeur voor hemquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:02 schreef ColdFeet het volgende:
Woon je weer bij je ouders, Anthraxx? Dat heb ik helemaal gemist
ik doe het ook steeds vaker en nigella en de kookboeken van mijn moeder uit de jaren 70 zijn daar een grote hulp bijquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
kloptik doe ook zoveel from scratch tegenwoordig en je wordt er steeds handiger in
Wel aardig van jequote:Op donderdag 29 juli 2010 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
naah ik geef graag snoep. enige vervelende is dat ik zelf altijd opnieuw moet bijvullen omdat de rest zgn geen snoep nodig heeft![]()
bovendien zou ik het niet eens op kosten van de kas durven zetten en zo duur is het ook allemaal niet. ik geef graag, was meer van; net koekjes gehaald, nu al op
De foto's zijn nietquote:
Taarten zien er erg lekker uit op fotosquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De foto's zijn niethoor
De cake hoop ik wel
altijd vervelend als je een aantal keer om je geld moet vragenquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, tot mijn nieuwe woning. Ik ben min of meer uit mijn oude woning gezet toen mijn werkgevers besloten uit elkaar te gaan (en ik voor degene koos waar ik al een jaar mee samenwerk. Ik ben nu dan ook de enige programmeur voor hem). Dat is niet heel netjes gegaan maar had geen zin om er tegenin te gaan, ondanks geldig huurcontract e.d. Ik heb het mijn ouders laten weten en die zeiden direct dat ik maar tijdelijk terug moest komen. Ongeacht hoe lang het zou duren (tot oktober dus
).
Ik krijg alleen nog vakantiegeld van die andere toko. Toch maar weer eens achteraan. Voor de zoveelste keer.
voor brownies wil ik wel betalen. wil je een kilo'tje franco Alphen a/d RIjn aanbieden?quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, mij irriteerde dat wel op een gegeven momentIk ben er dan ook mee gestopt op kantoor. Ik bracht altijd zooi mee en de rest at het op en doneerde nooit wat. Toen heb ik de browniepot in het leven geroepen. Wil men brownies, dan moet er eerst gedoneerd worden
Maar Anna dan?quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, tot mijn nieuwe woning. Ik ben min of meer uit mijn oude woning gezet toen mijn werkgevers besloten uit elkaar te gaan (en ik voor degene koos waar ik al een jaar mee samenwerk. Ik ben nu dan ook de enige programmeur voor hem). Dat is niet heel netjes gegaan maar had geen zin om er tegenin te gaan, ondanks geldig huurcontract e.d. Ik heb het mijn ouders laten weten en die zeiden direct dat ik maar tijdelijk terug moest komen. Ongeacht hoe lang het zou duren (tot oktober dus
).
Ik krijg alleen nog vakantiegeld van die andere toko. Toch maar weer eens achteraan. Voor de zoveelste keer.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee. Dat had ik niet gekundIk weet niet wat jij hebt, maar doe eens iets minder kattig of zo? We zijn niet allemaal alwetend?
het zal me nu wel bij elkaar behoorlijk wat hebben gekost maar niet over nadenken. ik spaar ook iedere 3 weken voor nieuwe gratis hoogvliet producten voor een collega en plastic tasjes en kranten en brood/aardbeien/whatever wat ik over heb gaat ook naar hem. hij zit echt op de kost bij mijquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel aardig van je
Maar op een gegeven moment worden alle kleine dingetjes toch nog best duur, toch?
echt niet? ik denk dat je altijd welkom bent hoor bij je oudersquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
Anthraxx, meestal is 'terug naar ouders' synoniem voor 'verbroken relatie', maar dat valt gelukkig dus meeHuurde je je huis dan via je werkgever ofzo? Wel echt heel raar en vast ook onwettig, maar ik ken dat gevoel van 'het sop is de kool niet waard'
Fijn dat je ouders zo flexibel zijn, zeg! Ik geloof niet dat ik zoiets zou hoeven proberen
Het moest op zich. Het bestemmingsplan was te duur om te laten wijzigen. Dus er moest verplicht iemand wonen. En het was een tijdelijke oplossing. Alleen die had wel langer dan 7 maanden mogen duren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
Anthraxx, meestal is 'terug naar ouders' synoniem voor 'verbroken relatie', maar dat valt gelukkig dus meeHuurde je je huis dan via je werkgever ofzo? Wel echt heel raar en vast ook onwettig, maar ik ken dat gevoel van 'het sop is de kool niet waard'
Fijn dat je ouders zo flexibel zijn, zeg! Ik geloof niet dat ik zoiets zou hoeven proberen
Hmm als je maar op jezelf letquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het zal me nu wel bij elkaar behoorlijk wat hebben gekost maar niet over nadenken. ik spaar ook iedere 3 weken voor nieuwe gratis hoogvliet producten voor een collega en plastic tasjes en kranten en brood/aardbeien/whatever wat ik over heb gaat ook naar hem. hij zit echt op de kost bij mijmaar tis een lieve man van 67 dus doe het graag
![]()
en de collega's komen met kortingsbonnen van de Mc voor mij
(zodat ik voor hen weer kan halen)
Starlightquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het moest op zich. Het bestemmingsplan was te duur om te laten wijzigen. Dus er moest verplicht iemand wonen. En het was een tijdelijke oplossing. Alleen die had wel langer dan 7 maanden mogen duren.
Niettemin, geen zin in al dat gezeik. Nu kom ik er nog beter vanaf ook met een prachtig huisje in een mooie omgeving (tegenover de weilanden van Nijkerk) en veel leuke dorpjes in de buurt (Spakenburg; handig voor de vis) en Nijkerk. Eens zien wat wij daar vandaan kunnen plukken.
Ik ben alleen benieuwd of we onze jongste kat mee terug krijgen als we terug verhuizen. Mijn vader is nogal gek op haar.
quote:
Ik ben niet zo disco en breezersletjes achtig om eerlijk te zijnquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Starlight![]()
place to be voor breezerlulletjes en sletjes
Die hele SOL spoort gewoon niet vandaag joh, niet op reageren lenaquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:58 schreef PdeHoog het volgende:
Nee. Dat had ik niet gekundIk weet niet wat jij hebt, maar doe eens iets minder kattig of zo? We zijn niet allemaal alwetend?
Beterquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
![]()
als ze zeggen; "Hey FF" en dan (voor de grap) op een lege koektrommel tikken dan zeg ik wel: "doe het lekker zelf eens een keer"
ik denk dat iedereen uit die omgeving daar is ontgroend/ontmaagdquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:18 schreef DarkElf het volgende:
starlight, ben ik in een ver ver ver verleden ook nog eens geweest. Hilarisch idd
ik doe met je mee. ga lekker aardbeien wassenquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die hele SOL spoort gewoon niet vandaag joh, niet op reageren lena
Ik ga eten voor ik hier flauwval van uitputting, honger & koude![]()
![]()
Hèhè, nou, ik denk dat mijn ouders er niet bepaald om zitten te springen, die hebben genoeg aan hun eigen problemen momenteel en bovendien is de relatie wel een soort van OK, maar te gespannen voor meer dan een dag.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
echt niet? ik denk dat je altijd welkom bent hoor bij je ouders
ze vinden het dan vooral vervelend voor jou
quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen uit die omgeving daar is ontgroend/ontmaagd
Kom ik ook niet. Ik kom uit een dorp bij Rotterdam en daar woon ik nu dus tijdelijk. Ik hoef niet elke dag naar Amersfoort gelukkig, maar ik ben er nu ongeveer 2 dagen in de week te vinden. Maar nu ga ik hier wonen vanwege mijn werk en Anna's studie (en later werkquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hèhè, nou, ik denk dat mijn ouders er niet bepaald om zitten te springen, die hebben genoeg aan hun eigen problemen momenteel en bovendien is de relatie wel een soort van OK, maar te gespannen voor meer dan een dag.
Athraxx, grappig, ik wist niet dat je uit die buurt komt!
Neequote:
Hier een broodje met Haringquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NeeMoet dat
![]()
Ik ga gewoon brood eten
nee tuurlijk niet johquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NeeMoet dat
![]()
Ik ga gewoon brood eten
Een half consult meestalquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:13 schreef Memento-Mori het volgende:
Hoeveel betaal je voor een telefonisch consult van de huisarts?
ik wil geen broodmix, ik wil gewoon meelquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Freecell, de Jumbo verkoopt ook van die broodmixen van één of andere molen. Sowieso Jumbo Euroborg, maar die andere denk ik ook wel.
Oh, dan heb ik niet goed gelezen. Sorry.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:48 schreef freecell het volgende:
[..]
Een half consult meestalrond de 30,-
[..]
ik wil geen broodmix, ik wil gewoon meel
En bloem schijnt niet goed te zijn om brood mee te bakken
Hier heb je een molen zittenquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:48 schreef freecell het volgende:
[..]
[..]
damn dat is flink wat maarja hopelijk stuurt ie ff n receptje naar de apotheekquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:48 schreef freecell het volgende:
[..]
[..]
geeft nietquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik niet goed gelezen. Sorry..
nou ja zegquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die hele SOL spoort gewoon niet vandaag joh, niet op reageren lena
Ik ga eten voor ik hier flauwval van uitputting, honger & koude![]()
![]()
Ik vind dat soort dingen zó ongelooflijkquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:07 schreef Anthraxx het volgende:
CF, als jullie naar Noord-Korea gaan, kunnen jullie even laten weten wat er echt aan de hand is: http://www.nu.nl/sport/23(...)gaan-tuchtiging.html het is geen verwijt naar jullie vakantieplannen voordat het verkeerd opgevat wordt
Eigenlijk zou de FIFA ze gewoon niet moeten toelaten op zo'n toernooi. Ze weten wat er mee gebeurd bij verlies.
Hallo alsof ik serieus benquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:02 schreef SeaOfLove het volgende:
nou ja zegik bedoelde het echt niet kwaad of onaardig
gebruik naar mijn weten ook de juiste smileys en geen sarcastische
Ja, ik dus ook. Ik vraag mij ook af hoe ze zich hebben weten te kwalificeren, maar misschien een doodsimpele poule. Maar je weet bij sport dat je ook kan verliezen. Ook als almachtige Noord-Korea, de voetbal grootheidquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind dat soort dingen zó ongelooflijkHoe hadden ze zich ueberhaupt weten te kwalificeren, eigenlijk? De misstanden in dat land zijn zo vreselijk dat het echt boven mijn pet gaat.
Als ik brownies had gebakken, dan had ik voor je meegenomenquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet johben gewoon lui
ik prop er straks wat crackers in met kaas
mompelt iets over dode mus...quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik brownies had gebakken, dan had ik voor je meegenomenVolgende keer
Maar wat voor meel zoek je nu eigenlijk precies dan?quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:58 schreef freecell het volgende:
Kolham heeft een molen, ik weet
Maar heb je dat niet gewoon bij een winkel?
Hoewel ik moet zeggen dat ik ze een victorie à la Guus & ZK van harte gegund had, dat wel...quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, ik dus ook. Ik vraag mij ook af hoe ze zich hebben weten te kwalificeren, maar misschien een doodsimpele poule. Maar je weet bij sport dat je ook kan verliezen. Ook als almachtige Noord-Korea, de voetbal grootheid(
).
jezus, nooit geweten dat het zo ver ging (met ook dus kleine dingen als dit).quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:07 schreef Anthraxx het volgende:
CF, als jullie naar Noord-Korea gaan, kunnen jullie even laten weten wat er echt aan de hand is: http://www.nu.nl/sport/23(...)gaan-tuchtiging.html het is geen verwijt naar jullie vakantieplannen voordat het verkeerd opgevat wordt
Eigenlijk zou de FIFA ze gewoon niet moeten toelaten op zo'n toernooi. Ze weten wat er mee gebeurd bij verlies.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:15 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
mompelt iets over dode mus...
Dat helpt niet want zoonlief staat al in de startblokken om het regiment verder uit te breiden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jezus, nooit geweten dat het zo ver ging (met ook dus kleine dingen als dit).
wanneer sterft kim yong il?
ik heb 2 boekjes voor je die je wel mag lenen. 1 met makkelijke zinnetjes en 1 met allerlei soorten eten en drinken die je kunt laten zien aan de restaurants. dan wijzen zij aan wat ze hebben en dan kun jij de engelse vertaling erachter lezen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoewel ik moet zeggen dat ik ze een victorie à la Guus & ZK van harte gegund had, dat wel...
Waar o waar vind je trouwens een simpele wat&hoe Koreaans? De FNAC heeft helemaal nietsNiet dat ik denk dat ik in een maand Koreaans kan leren, maar gewoon wat simpele kreten als 'lekker eten' en 'dankjewel' voor het geval we eens tegen echte mensen mogen praten
Want die gasten spreken natuurlijk echt geen Engels
't Schijnt in Zuid-Korea ook al vrij rampzalig te zijn, zei mijn (keurig Engels sprekende) collega.
zucht.... ik maakte me al zorgenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hallo alsof ik serieus ben
Terug van eten, gehakbal met pindasaus & salade naar binnen geschoven
dat zou er ook wel bij mij naar binnen kunnenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hallo alsof ik serieus ben
Terug van eten, gehakbal met pindasaus & salade naar binnen geschoven
Zijn jongste zoon staat al te popelen om de boel over te nemen, hoorquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jezus, nooit geweten dat het zo ver ging (met ook dus kleine dingen als dit).
wanneer sterft kim yong il?
Noord Korea heeft zich weten te kwalificeren door eerst Mongolie te verslaan. Daarna Jordanie en Turkmenistan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind dat soort dingen zó ongelooflijkHoe hadden ze zich ueberhaupt weten te kwalificeren, eigenlijk? De misstanden in dat land zijn zo vreselijk dat het echt boven mijn pet gaat.
oe moet je ons iets vertellen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:21 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
zucht.... ik maakte me al zorgenGezond die slaai
![]()
Ik had dinsdag zo erg trek in een gehaktbal, die hadden wij dus ook voor de lunch. Vanmiddag had ik trek in pizza. Lijkt wel of ik zwanger ben ofzo
http://www.learnkorean.com/home/index.asp ?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoewel ik moet zeggen dat ik ze een victorie à la Guus & ZK van harte gegund had, dat wel...
Waar o waar vind je trouwens een simpele wat&hoe Koreaans? De FNAC heeft helemaal nietsNiet dat ik denk dat ik in een maand Koreaans kan leren, maar gewoon wat simpele kreten als 'lekker eten' en 'dankjewel' voor het geval we eens tegen echte mensen mogen praten
Want die gasten spreken natuurlijk echt geen Engels
't Schijnt in Zuid-Korea ook al vrij rampzalig te zijn, zei mijn (keurig Engels sprekende) collega.
Iran zie ik idd nooit... hadden in 2006 wel het beste WK lied van alle landen, alleen ze waren er helaas niet bijquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:22 schreef borisz het volgende:
[..]
Noord Korea heeft zich weten te kwalificeren door eerst Mongolie te verslaan. Daarna Jordanie en Turkmenistan.
In de finale poule waren op doelsaldo naar het WK. Top2 van de groep ging naar het WK.
Zuid Korea 16 uit 8.
Korea DPR 12 uit 8.
Saudi Arabie 12 uit 8.
Iran 11 uit 8
UAE 1 uit 8.
Oh, ik wil heel graag titel/ISBN van die eerste weten!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik heb 2 boekjes voor je die je wel mag lenen. 1 met makkelijke zinnetjes en 1 met allerlei soorten eten en drinken die je kunt laten zien aan de restaurants. dan wijzen zij aan wat ze hebben en dan kun jij de engelse vertaling erachter lezen.
de engelse taal daar is een ramp. hoogstens bij de metro vind je wat mannetjes met een engels vlaggetjesbutton op hun jasje. zij stappen direct op toeristen af want willen graag engels leren en helpen met je kaartjes kopen en aan te wijzen welke metro je moet hebben
Wat ik bizar vind zijn vooral de geruchten dat de grote boze leider vooral Westerse gewoontes er op nahoud. Westerse DVDs, Westerse Porno (quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zijn jongste zoon staat al te popelen om de boel over te nemen, hoor
De oudste heeft met een diplomatiek schandaal de kans op het leiderschap verkwist, de middelste is te 'normaal' om leider te worden, maar de jongste had er wel zin in, begreep ik.
durft niemand hem te vermoorden?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat helpt niet want zoonlief staat al in de startblokken om het regiment verder uit te breiden.
ik zal het thuis eens voor je opzoekenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, ik wil heel graag titel/ISBN van die eerste weten!
Ik lees wel overal dat Koreanen heel vriendelijk zijn, zowel in Zuid als in Noord. Maar in Noord zijn ze wel erg anti-amerikaans
quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
durft niemand hem te vermoorden?
Iran - VS WK1998quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Iran zie ik idd nooit... hadden in 2006 wel het beste WK lied van alle landen, alleen ze waren er helaas niet bij
Meevaller!quote:
Die eerste link van Amazon zat een CD bij. Hoe de uitspraak is durf ik niet te zeggenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Meevaller!
En Anthraxx, ik had eigenlijk vooral naar boeken gekeken, maar een CD is natuurlijk eigenlijk handiger (temeer daar ik denk dat Engelse fonetiek me wat rare uitspraak op gaat leveren).
Sowieso houdt hij er meerdere vrouwen op na en kan hij ook gewoon vrouwen opeisenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat ik bizar vind zijn vooral de geruchten dat de grote boze leider vooral Westerse gewoontes er op nahoud. Westerse DVDs, Westerse Porno (), Westerse auto's etc... terwijl het volk er niets van mag weten.
Oh, ik bedoelde fonetische omschrijvingen in het Engels, op schriftquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die eerste link van Amazon zat een CD bij. Hoe de uitspraak is durf ik niet te zeggen.
ja klopt idd.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sowieso houdt hij er meerdere vrouwen op na en kan hij ook gewoon vrouwen opeisen
Zijn oudste zoon is ook echt een dikkerd, ze nemen het er lekker van - terwijl men in het land al meer dan tien jaar verhongert
ooh! dat feest had ik wel mee willen makenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:26 schreef borisz het volgende:
[..]
Iran - VS WK1998Hoe politiek en voetbal elkaar tegen kwamen
.
2-1 voor Iran, grotere feesten hebben ze daar nog niet gevierd deze eeuw.
jezus...quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sowieso houdt hij er meerdere vrouwen op na en kan hij ook gewoon vrouwen opeisen
Zijn oudste zoon is ook echt een dikkerd, ze nemen het er lekker van - terwijl men in het land al meer dan tien jaar verhongert
Hopen dat je hem niet tegenkomtquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, het is echt een enorm ziek land. Maar omdat er zo weinig over bekend is fascineert (juiste woord is het er misschien niet voor?) het ergens ook wel. Wat daar dus allemaal aan de hand is, hoe ze er mee leven etc. Hoewel het niet echt het land bij uitstek is om je klem te eten in een resort en 14 dagen aan een plas water te vertoeven.quote:Zijn oudste zoon is ook echt een dikkerd, ze nemen het er lekker van - terwijl men in het land al meer dan tien jaar verhongert
je krijgt alleen een stukje te zien wat ze je willen laten zien. happiness everywherequote:Op donderdag 29 juli 2010 13:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hopen dat je hem niet tegenkomt.
[..]
Ja, het is echt een enorm ziek land. Maar omdat er zo weinig over bekend is fascineert (juiste woord is het er misschien niet voor?) het ergens ook wel. Wat daar dus allemaal aan de hand is, hoe ze er mee leven etc. Hoewel het niet echt het land bij uitstek is om je klem te eten in een resort en 14 dagen aan een plas water te vertoeven.
Hoe is de toeristische route? Krijg je dan echt werkelijk niets te zien van de ellende daar? Hoe houden ze het vol
idd, onder begeleiding van een gids en alleen georganiseerd en dus vooral niet van de paden afwijken als je niemand in de problemen wilt brengen.quote:
stil nouquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oe moet je ons iets vertellen?
Hèhè, 't is de Turkse Rivièra niet hoorquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hopen dat je hem niet tegenkomt.
[..]
Ja, het is echt een enorm ziek land. Maar omdat er zo weinig over bekend is fascineert (juiste woord is het er misschien niet voor?) het ergens ook wel. Wat daar dus allemaal aan de hand is, hoe ze er mee leven etc. Hoewel het niet echt het land bij uitstek is om je klem te eten in een resort en 14 dagen aan een plas water te vertoeven.
Hoe is de toeristische route? Krijg je dan echt werkelijk niets te zien van de ellende daar? Hoe houden ze het vol
klinkt interessant. ik hoop dat je idd van de gebaande paden af magquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hèhè, 't is de Turkse Rivièra niet hoorVoor twee weken is het sowieso te prijzig voor ons. Maar goed, wat je te zien krijgt: in Pyongyang zit je op een soort eiland, daar mag je vrij rondlopen. Verder sightsee-en met een gids; het schijnt dat je na een dag ofzo wel iets van de gebaande paden af mag, wat 'gewone' mensen kunt zien (dus niet het ingestudeerde vermaak), maar de gewone mensen zijn zo murw geslagen en bang dat je er niet echt een open gesprek mee kunt hebben ofzo.
We gaan ook nog naar een Boeddhistische tempel in het noorden des lands, dan zie je wat meer van landbouw enzo.
Op een mega-bladluisepidemie na eigenlijk wel goed! We snoepen een incidenteel framboosje van de struik, de lavendel bloeit, de radijzen zijn alweer oogst-klaar en ik zit de tomaten rood te kijkenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:52 schreef DarkElf het volgende:
he CF hoe is het eigenlijk met je kruidentuin en radijsjes etc?
mijn kruiden zijn enorm gegroeid op vakantie en stonden helemaal in bloei dus die zijn wat doorgeslagenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Op een mega-bladluisepidemie na eigenlijk wel goed! We snoepen een incidenteel framboosje van de struik, de lavendel bloeit, de radijzen zijn alweer oogst-klaar en ik zit de tomaten rood te kijken
HeerlijkHoe is 't met jouw spul, dan?
deze beschrijving zou het goed doen in een vakantie gidsquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hèhè, 't is de Turkse Rivièra niet hoorVoor twee weken is het sowieso te prijzig voor ons. Maar goed, wat je te zien krijgt: in Pyongyang zit je op een soort eiland, daar mag je vrij rondlopen. Verder sightsee-en met een gids; het schijnt dat je na een dag ofzo wel iets van de gebaande paden af mag, wat 'gewone' mensen kunt zien (dus niet het ingestudeerde vermaak), maar de gewone mensen zijn zo murw geslagen en bang dat je er niet echt een open gesprek mee kunt hebben ofzo.
We gaan ook nog naar een Boeddhistische tempel in het noorden des lands, dan zie je wat meer van landbouw enzo.
Ja, ik merk dat ook wel hoor, dat dingen doorslaan. Awel, 't is m'n eerste jaar hèquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
mijn kruiden zijn enorm gegroeid op vakantie en stonden helemaal in bloei dus die zijn wat doorgeslagen, de sla was lekker maar toen we terugkwamen was hij te ver gegroeid.
de bosui is heerlijk, echt een aanrader! en de rest groeit vrolijk door maar ik zie nog geen tomaten aan mijn tomatenplant, vooral bloemen...
nou ja we zien wel
Ik geloof niet dat ik die heb gezien, maar wel andere documentaires. En ja, het is echt ongelooflijk hoe kort die mensen worden gehouden: geen buitenlandse TV-zenders, laat staan internet... Maar wel een overkill aan de goddelijkheid van de grote leider. Enerzijds lijkt het echt alsof hun geest gebroken is, maar toch lees je ook verhalen van mensen die het niet geloven, die tóch hun identiteit weten te houden. Heel raar en verwarrend.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:57 schreef Pandorah het volgende:
Toemaar CF, naar Noord-Korea. Da's wel bijzonder.
CF, heb je die documentaire gezien van de BBC (was ie geloof ik?).
Toen de journalist even alleen werd gelaten met de vertaler vroeg hij aan "de gewone mens" of ze nog wat wereldleiders kenden. Toen antwoordden ze met Stalin of Mao. Dus ik vermoed meer dat ze geindoctrineerd op school oid worden.
Ik heb 3 stekjes van mijn zus, en volgens mij zijn het allemaal paprikaplantjes.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:03 schreef ColdFeet het volgende:
Ik moet mijn paprikaplanten nu echt gaan opbinden, die dingen worden supergrootEn ik weet niet meer welke nou paprika en welke peper waren
De delhaize verkoopt ze bij ons gewoon, geloof ikquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:13 schreef DarkElf het volgende:
Ik kom potjes tekort! wil dit weekend nog frambozenjam maken en frambozen/nectarine... en eventueel volgende week nog abrikozenjam maar mijn potjes zijn allemaal op en ik kan geen winkel verzinnen waar ik lege potjes kan kopen.
hellup!
(onhandig weinig uit pot eten, anders had ik genoeg potten kunnen verzamelen.)
delhaize is dicht vandaag maar kan morgen wel eens kijken en anders de super GB misschien.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De delhaize verkoopt ze bij ons gewoon, geloof ik
SOL, ik ga even per PM reageren, want ik heb geen zin in wéér die discussie.
Mag ik een CC?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jupquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:17 schreef DarkElf het volgende:
misschien minder avontuurlijk maar Normandië is wel mooi!
lieverd dat hoeft niet en ik was al helemaal niet uit op een discussie. Ik vind het gewoon erg stoer dat jullie zo'n reis doen maar het zet je ook weer even aan het denken. En ik ben ook zeer benieuwd naar het reisverslag en foto's en hoe jullie het allemaal hebben ervarenquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
quote:Het Oktoberfest, dat dit jaar zijn 200e verjaardag viert, wordt zwaarder beveiligd dan ooit tevoren. Dit is donderdag tijdens een persconferentie in München bekendgemaakt.
Er komen drie beveiligingsringen rond het feestterrein, met betonnen obstakels en plantenbakken. Vorig jaar waren er al dreigementen van terreurnetwerk al-Qaeda. In 1980 vielen dertien doden en meer dan tweehonderd gewonden bij een rechtsextremistische bomaanslag tijdens het grootste volksfeest ter wereld.
Burgemeester Christian Ude (SPD) van München zal het bierfeest op 18 september openen met de klassieke kreet: ,,Ozapft is!'' (Beiers dialect voor: Er is getapt!), zodra hij het eerste biervat heeft geopend. Meestal draagt hij voor de gelegenheid een zogeheten Lederhose, een traditionele Zuid-Duitse leren broek.
Het Oktoberfest werd in 1810 voor het eerst gevierd ter ere van het huwelijk van prinses Theresia van Saksen-Hildburghausen met kroonprins Lodewijk van Beieren. Ter gelegenheid van het jubileum wordt het traditionele feestterrein, de Theresienwiese, dit jaar uitgebreid met een 'historische Wiesn' waar een tentoonstelling de geschiedenis van het Oktoberfest laat zien. Daardoor beslaat het volksfeest dit jaar in totaal maar liefst 35 hectare.
Ook de bierprijs bereikt dit jaar een historische hoogte: 8,30 à 8,90 euro per Mass (liter). Ook geldt in de traditionele biertenten voor het eerst een compleet rookverbod.
Daar ben ik nooit geweestquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Jup
Maar ook daar gaan wij "ramp" toerist spelen door alle landingsstranden te bezoeken en alles wat daarbij komt kijken. Ergens heeft het wel wat uiteraard, om dat soort stukken geschiedenis van dichtbij te bekijken. Wat dat betreft snap ik CF zeker wel.
Daar zou ik ook zo graag eens een keer heen willen gaan! Voor het historische en culturele maar ook voor het uitgaanslevenquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Daar ben ik nooit geweestMaar goed, ik houd wel van plaatsen met een geschiedenis. Berlijn is om die reden echt een van mijn favoriete steden: die stad draagt zoveel sporen van een ontzettend moeilijke historie, en is tegelijkertijd ook geweldig opgekrabbeld na al die narigheid
Nah, ik ben ook niet zo'n fuifduif hoorquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:49 schreef Anthraxx het volgende:
Ben ik zo saai dat ik echt werkelijk niets met het uitgaansleven heb, buiten de enkele concerten binnen een jaar?
Ik ben ook zo saaiquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:49 schreef Anthraxx het volgende:
Ben ik zo saai dat ik echt werkelijk niets met het uitgaansleven heb, buiten de enkele concerten binnen een jaar?
ik heb niks met kroegen, clubs of danstenten, voor mij is uitgaan naar concerten/festivals en dan vooral buiten. Maar het clubleven in Berlijn wil ik ooit een keer mee makenquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:49 schreef Anthraxx het volgende:
Vind ik ook heerlijk; lekker de hele dag in de keuken, en dan lekker de hele avond tafelen. Wijntje, kaarsjes, allerlei lekkers op tafel... En dan uitbuiken op de bank.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:09 schreef Stereotomy het volgende:
Ik kneus het liefst thuis wat af, evt. met wat vrienden.
ik nog erger. kijk gewoon dvd en/of internetten. al 4 jaar zoquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:09 schreef Stereotomy het volgende:
samen met je beste vriend Dexterquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:09 schreef Stereotomy het volgende:
Drie keer lekker in anderhalve regelquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vind ik ook heerlijk; lekker de hele dag in de keuken, en dan lekker de hele avond tafelen. Wijntje, kaarsjes, allerlei lekkers op tafel... En dan uitbuiken op de bank.
ooh uit eten is wel mn favo denkquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:09 schreef Bluezz het volgende:
Oh en uit eten vind ik ook leuk
Verder ben ik een saaie huischmusch
wil ook nog wel eens naar het oude en nieuwe gedeelte. hoor goede verhalen eroverquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Berlijn heeft echt zo'n heel nonchalante hipheid
heb je nu 4 seizoenen in 1 week gezien?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die komt over een tijdje pas weer langs.
lekker heurquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Drie keer lekker in anderhalve regel
Maar ook cafeetjes, lunchtentjes, galeries, designstudio's, monumenten, moderne architectuur...quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:16 schreef Bluezz het volgende:
Eh, dan is het niet mijn hipheid vrees ik sol
En de beste hummus ever. Zegt DEquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar ook cafeetjes, lunchtentjes, galeries, designstudio's, monumenten, moderne architectuur...
Het oude punkerdistrict is ook superleukHeel grappig sfeertje.
bij mij ook nieteens echt, van de vele festivals die ik bezoek is er één echt house maar. Clubleven heb ik ook niks mee. Maar in Berlijn wil ik het ooit een keer mee maken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:16 schreef Bluezz het volgende:
Eh, dan is het niet mijn hipheid vrees ik sol
quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:09 schreef Bluezz het volgende:
Oh en uit eten vind ik ook leuk
Verder ben ik een saaie huischmusch
Dringende tip van ColdFeet: ga niet, echt echt echt niet, in het hoogseizoen!!! Het is het het hele jaar door aangenaam weer zo'n beetje, in de zomer is het loeiheet en echt vergeven van de toeristen (akelig veel van die wat asociale, plat pratende Rotterdammersquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:23 schreef Sarabi het volgende:
Mijn vriendje lijkt Berlijn echt niets dus daar moet ik maar een keertje in mijn eentje heen
Volgend jaar eens in Barcelona gaan kijken
Sail is toch pas in augustus?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:26 schreef SeaOfLove het volgende:
Oh en volgende week zaterdag ga ik met Milou bootjes kijken in AmsterdamDe eerste keer dat ik dat ga mee maken
5x echt in je postquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dringende tip van ColdFeet: ga niet, echt echt echt niet, in het hoogseizoen!!! Het is het het hele jaar door aangenaam weer zo'n beetje, in de zomer is het loeiheet en echt vergeven van de toeristen (akelig veel van die wat asociale, plat pratende Rotterdammers). 't Is een prachtige stad, maar de drukte was voor mij een serieuze afknapper. En het is wel echt toeristisch. Maar ja, daar doe je niets aan.
en dat dus ook naast het uitgaanslevenquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar ook cafeetjes, lunchtentjes, galeries, designstudio's, monumenten, moderne architectuur...
Het oude punkerdistrict is ook superleukHeel grappig sfeertje.
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dringende tip van ColdFeet: ga niet, echt echt echt niet, in het hoogseizoen!!! Het is het het hele jaar door aangenaam weer zo'n beetje, in de zomer is het loeiheet en echt vergeven van de toeristen (akelig veel van die wat asociale, plat pratende Rotterdammers). 't Is een prachtige stad, maar de drukte was voor mij een serieuze afknapper. En het is wel echt toeristisch. Maar ja, daar doe je niets aan.
google eens wat er volgende week zaterdag te doen isquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Sail is toch pas in augustus?
http://www.sail2010.nl/programma/
tis gewoon zoquote:
Oh, je gaat homo's bekijken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:35 schreef SeaOfLove het volgende:
google eens wat er volgende week zaterdag te doen is
oh vertel eens wat erin zit?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:52 schreef golfer het volgende:
Hier staat de zomerstoofvleesschotel van B. alweer een tijdje te pruttelen.
Dat moet je aan B. vragen. Ik ben slechts roerslaafje dit keer.quote:
Ik doe dit jaar niet mee.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:01 schreef FutureFairytale het volgende:
gay parade vorig jaar was heel leuk!
ik wilde weer speciaal voor jou gaanquote:
een fanquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:18 schreef Stereotomy het volgende:
Leuke boa FF.![]()
Wie is die Aziaat die voor je staat
Ik zoek iets minder opvallendsquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:19 schreef FutureFairytale het volgende:
oh btw Steer; vind je mijn ketting niet cool? je zoekt toch kettingen?
Ziet er gezellig uitquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:17 schreef FutureFairytale het volgende:
vorig jaar:
(daarboven in het appartementengebouw woont mn peetoom. kon bij hem heel relaxed zitten en naar de mensen en de grachten kijken (hij woont tegenover Carré))
[ afbeelding ]
was het ook! en zie je nou wel dat ik niet Aziatisch ben?quote:
Nee, je bent een echte Ariër.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:24 schreef FutureFairytale het volgende:
was het ook! en zie je nou wel dat ik niet Aziatisch ben?
Duidelijkquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
was het ook! en zie je nou wel dat ik niet Aziatisch ben?
Zoals deze:quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:24 schreef Anthraxx het volgende:
Wat ik bizar vind zijn vooral de geruchten dat de grote boze leider vooral Westerse gewoontes er op nahoud. Westerse DVDs, Westerse Porno (), Westerse auto's etc... terwijl het volk er niets van mag weten.
Uit: http://listverse.com/2010(...)s-about-kim-jong-il/quote:The Fact: At one time was the world’s biggest buyer of Hennessy
For a few years in the early 1990s, it was confirmed by Hennessy that Kim Jong Il was it’s best customer, spending about $600,000 to $850,000 annually on the liquor. He is partial to the Paradis cognac, which can sell for over $700 per bottle. In comparison, the average North Korean makes about $1000 per year.
ten 1e; dit waren nepwimpers want moest ook nog optreden. volgens mij viel het wel mee qua opvallen maar jij ziet het natuurlijkquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:36 schreef Stereotomy het volgende:
Trek je altijd die lijntjes langs je ogen FFJe hebt toch al behoorlijk donkere wimpers van jezelf
Haaaaaaai, ben net weer thuisquote:
schattige potjes! waar haal je die vandaan? kreeg er een keer een dessert in bij een restaurantquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:
hele slechte foto maar dat zijn dus mijn ieniemienieweckpotjes![]()
klik
en oh ja, de jam is lekker
ik snap toch niet dat zo iemand die alleen aan zichzelf denkt leider kan zijn van een landquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zoals deze:
[..]
Uit: http://listverse.com/2010(...)s-about-kim-jong-il/
precies goed! niet te veel poespas, lekkere ingerediënten...quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Haaaaaaai, ben net weer thuisLekker een kwartier eerder & met de auto en dan ben je gewoon om half 5 thuis
Runderriblappen, grootmoeders kruiden (zakje), die lekker bruin aanbraden, uien en knof erbij, nog even fruiten, ruim een halve fles rode wijn erbij en wat water, dan een uurtje pruttelen, wortel, prei en knolselderij, nog een uur of zo, toen kastanjechampies en nog prutteldepruttel
![]()
Wat leuk FFquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:17 schreef FutureFairytale het volgende:
vorig jaar:
(daarboven in het appartementengebouw woont mn peetoom. kon bij hem heel relaxed zitten en naar de mensen en de grachten kijken (hij woont tegenover Carré))
[ afbeelding ]
grootmoederskruiden ken ik niet. ligt dat gewoon bij de appie?quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Haaaaaaai, ben net weer thuisLekker een kwartier eerder & met de auto en dan ben je gewoon om half 5 thuis
Runderriblappen inwrijven met grootmoeders kruiden (zakje), die lekker bruin aanbraden, uien en knof erbij, nog even fruiten, ruim een halve fles rode wijn erbij en wat water, dan een uurtje pruttelen, wortel, prei en knolselderij, nog een uur of zo, toen kastanjechampies en nog prutteldepruttel
![]()
blokker.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
schattige potjes! waar haal je die vandaan? kreeg er een keer een dessert in bij een restaurant
homo's zijn leuk he! en lief, en gezelligquote:
Yups, op mijn manier vind de grootste wijnhater het lekker hoor.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:48 schreef FutureFairytale het volgende:
precies goed! niet te veel poespas, lekkere ingerediënten...
oh wacht je hebt ge-edit; wijn
joh, zo makkelijk?quote:
ik proef op de één of andere manier altijd wijn in een saus, jus of stoofpot. vind het niet lekker. soms overheerst het, soms geeft het gewoon een naar smaakje. niet mijn dingquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:50 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Yups, op mijn manier vind de grootste wijnhater het lekker hoor.
ws heb je het nog nooit geproefd/gemaakt. (bovendien is de alcohol allang verdampt)
Ik kende een dierenmishandelende best opvliegende valse homo. Ze zijn niet allemaal liefquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:50 schreef FutureFairytale het volgende:
homo's zijn leuk he! en lief, en gezellig![]()
jammer dat homo's op mannen vallen
wat een vuilakquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kende een dierenmishandelende best opvliegende valse homo. Ze zijn niet allemaal lief
(dierenbescherming bellen had geen zin, die werden zelfs boos omdat 'hij collecte liep voor de dierenbescherming' ... 'en er hebben al eerder mensen over gebeld, u moet ophouden hem zwart te maken!!')
Heb je een foto?quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:01 schreef Sarabi het volgende:
Oops mijn nagels zitten vol met hartjes, bloemetjes en vlinders![]()
Ach het is zomer en een bruiloft, kan niemand klagen dat het er niet vrolijk uitziet
Lekkerquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Runderriblappen inwrijven met grootmoeders kruiden (zakje), die lekker bruin aanbraden, uien en knof erbij, nog even fruiten, ruim een halve fles rode wijn erbij en wat water, dan een uurtje pruttelen, wortel, prei en knolselderij in blokjes, stukjes, nog een uur of zo, toen kastanjechampies en nog prutteldepruttel
![]()
Zal na morgen wat foto's uploadenquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je een foto?Ik vind dat gepriegel op nagels meestal erg mooi staan
KLIKquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:49 schreef DarkElf het volgende:
grootmoederskruiden ken ik niet. ligt dat gewoon bij de appie?
ah ok, ga eens neuzen of erop staat wat erin zitquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
KLIK
kruidenmix met zout voor rundvlees en dan staat er heel klein op : grootmoeders recept o.i.d.
Vergeleken met mijn nageltjes zijn die van jou vast prachtigquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:05 schreef Sarabi het volgende:
Zal na morgen wat foto's uploaden
Het zijn simpele stickertjes die ik nog had liggen
Heb alleen een zielig nageltje die een stuk korter is dan de rest
Ja, hij kookt ook heel veel zelfquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:14 schreef DarkElf het volgende:
kookt hij het dan ook zelf?
(had je nog iets gedaan met wat je vannacht gevonden had over die prednison enzo? of wacht je tot morgen?)
heel lekker iddquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:14 schreef Isabeau het volgende:
Zo wil hij ook altijd een kortsdeeg over stoofschotels doen en dan weer terugzetten in de oven. Allemaal wel lekker, maar allemaal ook erg dikmakend.
Ik vond veel Engelsen ook dikquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:16 schreef DarkElf het volgende:
heel lekker iddmaar niet te vaak.
(oh ja in York viel mij op hoe dik die mensen daar over het algemeen zijnVergeleken bij de schotten bijv zijn ze echt slonziger, en vooral dikker). Vooral bij de jeugd viel het op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |