abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84619821
Cooking on!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84619880
Wordt niet mierzoet sol, ik maak halfzoete jam. (als je geleisuiker gebruikt ipv gewone heb je veel minder nodig... waar je anders met een pak suiker bezig bent gebruik ik maar 200 gr... scheelt aanzienlijk :) )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84619894
*)
pi_84619906
Is het bij jullie ook zo donker buiten?
Volgens mij gaat er nog veel regen komen -O-
pi_84619930
Ok. Ik lag even dubbel op de grond van het lachen net :D _O-

Ik heb een collega uit Tsjechie op Facebook dus ik tegen hem aanlullen in het engels. Krijg ik een nederlands antwoord terug _O-

" Ik voel me goed, dank je. Geniet rest van uw vakantie, binnenkort met je praten ;-)"

Met daaronder:

" If you dont understand, claim it to Google ;-)"

Geweldig :D Die gasten beginnen steeds beter te worden _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84619931
en voorgesneden spul kopen? wie laat zich belachelijk veel geld uit zijn zak kloppen door bijv een voorgesneden ui te kopen? :o

1 ui kost een paar cent, even snijden is zo gedaan. voorgesneden is minder vers, er is gas bij gespoten om te vers te houden, er zit plastic omheen.....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84619972
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
en voorgesneden spul kopen? wie laat zich belachelijk veel geld uit zijn zak kloppen door bijv een voorgesneden ui te kopen? :o

1 ui kost een paar cent, even snijden is zo gedaan. voorgesneden is minder vers, er is gas bij gespoten om te vers te houden, er zit plastic omheen.....
Uhm....ik :P Maar ik koop dan gewoon hele pakketten of roerbakmixen. Ben doordeweeks te lui om dat allemaal schoon te gaan staan maken en te snijden. JE bent zo weer een uur verder voor je al je groenten klaar hebt dan.

Losse uien snipper ik zo wel. Da's het werk niet. Champignons ook.
pi_84619974
quote:

* Sarabi steekt vinger op
Maar dat is best wel erg ja....
pi_84620004
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Wakker pfff wat heb ik weer leuk gedroomd ben et helemaal blegh van
Ik kom je straks opvrolijken *O*
pi_84620040
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:19 schreef DarkElf het volgende:
Wordt niet mierzoet sol, ik maak halfzoete jam. (als je geleisuiker gebruikt ipv gewone heb je veel minder nodig... waar je anders met een pak suiker bezig bent gebruik ik maar 200 gr... scheelt aanzienlijk :) )
weer wat geleerd, tnx :+
pi_84620044
Ik koop ook wel een voorgesneden ui :@

En ik had in Utreg een Tsjechische collega die ik ook wel eens via google aansprak in haar eigen taal _O-

Enneh, Pee, ik zie die post van memo helemaal niet die jij quote :?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juli 2010 @ 11:26:53 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84620049
quote:

De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.

Zelf ben ik af en toe wel makkelijk :P, maar probeer meestal wel vers spul te halen. Nu inkopen op de markt doen :W.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_84620079
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef Bluezz het volgende:
Enneh, Pee, ik zie die post van memo helemaal niet die jij quote :?
Ze heeft door het slotje heen gepost in het vorige topic ;)
pi_84620089
Ik vind voorgesneden groenten zó goor ruiken :@ en hoeveel moeite is het nou om zelf even een krop ijsbergsla te snijden en te wassen, of om een uitje te choppen?

Worteljulienne is wel een bitch met de hand :Y) :P
pi_84620104
Ik geloof alleen niet dat ik in een p de foto gaan bui benaar de katten misschien wel ;p
pi_84620130
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind voorgesneden groenten zó goor ruiken :@ en hoeveel moeite is het nou om zelf even een krop ijsbergsla te snijden en te wassen, of om een uitje te choppen?
Uitje niet, maar nadeel van ijsbergsla is dat je gelijk zo'n berg hebt :P En ik ben in mijn uppie :D Hoe lang kun je zo'n krop eigenlijk goed houden indien aangesneden?
pi_84620137
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef borisz het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.

Zelf ben ik af en toe wel makkelijk :P, maar probeer meestal wel vers spul te halen. Nu inkopen op de markt doen :W.
Getsie, en bij dat voorgesneden vlees pleuren ze alle middelmatige stukken die ik zelf weg zou gooien, er gewoon bij :X

Met een deugdelijk vleesmes doe je dat net zo makkelijk zelf. En met dat prijsverschil heb je 't er binnen een jaar uit, een fijn duur mes O+
pi_84620148
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik geloof alleen niet dat ik in een p de foto gaan bui benaar de katten misschien wel ;p
Ik neem de cam mee, we fotograferen de katten en daarna gaan we een happie doen :Y)
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:31:07 #19
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_84620181
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef borisz het volgende:

[..]

Een goed scherp mes doet wonderen voor het snijden :). Weinig last van tranende ogen bij uien en het snijden van vlees gaat gemakkelijk. Goed gereedschap doet een hoop wonderen blijkbaar :).

Ik ga dit weekend denk ik het brood maken dat DE al eerder postte (http://uitdekeukenvanarde(...)ns-landbrood_18.html). Hoewel ik bang ben dat kneden nogal kut gaat worden zo zonder staande mixer met deeghaak :9.
pi_84620192
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Uitje niet, maar nadeel van ijsbergsla is dat je gelijk zo'n berg hebt :P En ik ben in mijn uppie :D Hoe lang kun je zo'n krop eigenlijk goed houden indien aangesneden?
Maar een krop kost net zoveel als een zak, dus wat dat betreft doet het weinig pijn als je 't dan naar de kinderboerderij brengt ;)
Het blijft, in de koelkast en in een folietje, een dag of 4 goed, denk ik. Kun je ook wat sla op je brood doen enzo.
pi_84620212
Ik heb hier trouwens 3 niet meer zo scherpe messen en geen messenslijper in de buurt -O- Iemand enig idee hoe ik dit kan gaan fixen :? Het zijn mooie Zwillings O+ Werken perfect als ze goed scherp zijn :P
pi_84620234
Sowieso is ijsbergsla maar smakeloos spul :+ Lekker voor de crunch, maar niet meer dan dat.
pi_84620240
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar een krop kost net zoveel als een zak, dus wat dat betreft doet het weinig pijn als je 't dan naar de kinderboerderij brengt ;)
Het blijft, in de koelkast en in een folietje, een dag of 4 goed, denk ik. Kun je ook wat sla op je brood doen enzo.
Ik zal er eens over nadenken 8-)
pi_84620252
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Sowieso is ijsbergsla maar smakeloos spul :+ Lekker voor de crunch, maar niet meer dan dat.
_O- _O-
pi_84620263
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb hier trouwens 3 niet meer zo scherpe messen en geen messenslijper in de buurt -O- Iemand enig idee hoe ik dit kan gaan fixen :? Het zijn mooie Zwillings O+ Werken perfect als ze goed scherp zijn :P
De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelen :Y Lever je ze daar in en haaal je ze na een week weer op.
pi_84620282
quote:

helemaal mee eens is :Y Maar ik heb makkelijk praten, krijg heel vaak groenten en fruit zo van het land dus ik zal wel zelf moeten snijden
pi_84620300
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelen :Y Lever je ze daar in en haaal je ze na een week weer op.
Damn...moet ik weer naar kookpunt :P Vervelend O-)
pi_84620384
Ik heb het ook met de hand gedaan hoor anthraxx :) (heb wel mijn oog laten vallen op een kitchenaid maar dat wordt pas volgend jaar denk ik)

gewoon eerst door elkaar roeren, dan losjes met 1 hand de boel bij elkaar scheppen (heb je iig 1 hand vrij om wat meer bloem te pakken indien nodig) en als het bij elkaar blijft dan uitstorten op een bebloemd aanrechtblad en gaan kneden. :)

Tis t waard want het is superlekker brood :9

(oh ja ipv moutextract kun je gewoon wat honing gebruken :) )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84620409
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef Memento-Mori het volgende:
ik begrijp deze zin niet :D 8)7
pi_84620429
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
idd. ik ben fan van gewone ouderwetse botersla. veel smakelijker.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84620454
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

stomme telefoon :P mobiel fokken sucks maar nu zit ik achter mn pc maar ik zou eerst op de foto enzo maar daar heb ik geen zin in nu :@
pi_84620464
quote:

[..]

had hij zelf gister ook op kunnen komen bij kookpunt :D
pi_84620475
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb het ook met de hand gedaan hoor anthraxx :) (heb wel mijn oog laten vallen op een kitchenaid maar dat wordt pas volgend jaar denk ik)

gewoon eerst door elkaar roeren, dan losjes met 1 hand de boel bij elkaar scheppen (heb je iig 1 hand vrij om wat meer bloem te pakken indien nodig) en als het bij elkaar blijft dan uitstorten op een bebloemd aanrechtblad en gaan kneden. :)

Tis leuk ambachtelijk zelf kneden O+
pi_84620493
vanavond ga ik eens zelf tortilla's maken trouwens. kost weinig tijd, je hebt er niet heel veel voor nodig en dus ga ik eens uitvinden hoe dat zelf moet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84620509
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tis leuk ambachtelijk zelf kneden O+
vind ik ook :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84620540
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Damn...moet ik weer naar kookpunt :P Vervelend O-)
je was me al voor dus :+
pi_84620555
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef Memento-Mori het volgende:

stomme telefoon :P mobiel fokken sucks maar nu zit ik achter mn pc maar ik zou eerst op de foto enzo maar daar heb ik geen zin in nu :@
Wie weet over een uurtje of 2 wel, als Pee er eenmaal is en de katjes staan er leuk op, je hebt een hapje gegeten, moet jij eens kijken hoe anders je je kan voelen :s)
pi_84620571
even lekker douchen memo, leuke kleertjes aan, lekker ontbijtje scoren dus ondertussen ene frisse neus halen... :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84620580
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

ze doet een memootje :+
pi_84620584
ik vind ijsbergsla juist lekker. lekker fris en niet zo'n sterk spul als rucola (heeft ook totaal geen lekkere bite. dan ben je echt blaadjes aan het happen).

net bij de groenteboer bak aardbeien en bak kersen gekocht en bij de super witte puntjes; dat wordt vanmiddag weer lekker. heb ook nog pepersalami liggen :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:42:57 #41
13783 Anthraxx
pi_84620603
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:36 schreef DarkElf het volgende:

Ik zit ook over een KitchenAid te denken voor mijn nieuwe huis. Alleen zijn er ook wat betaalbaardere merken voor dezelfde kwaliteit? Op zich voldoet het instap model en die zijn er al te vinden voor 350 euro (goed zoeken op internet).
Wat jammer is van KitchenAid is dat ze in het buitenland maar $299 zijn. Dus nu ongeveer 210 euro. Maar ze versturen uiteraard niet buiten de US en Canada :(.
pi_84620613
oja en morgen brunchen bij Dudok in Den Haag *O*
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:44:13 #43
13783 Anthraxx
pi_84620647
quote:

[..]

Of zo'n zelf slijp machine aanschaffen voor ongeveer 100 euro (bij: http://www.knivesandtools.nl/). Moet ik ook ooit nog eens voor mijn Zwillinger set messen, maar vooralsnog is laten slijpen voor 10 euro (alle messen) goedkoper.
pi_84620654
Mag ik nog even een mening vragen over iets dat niet met eten te maken heeft :P
Morgen ga ik naar de bruiloft van het nichtje van mijn vriend en nu heb ik weer eens een andere outfit bij elkaar bedacht (voor de 5e x :D )
Maar ik wil een wit shirtje aan met een zwarte opdruk (+ een oudroze rok en vestje), maar kan dat een wit shirtje?
Of moet je gewoon helemaal niets wits aantrekken naar een bruiloft (zolang je niet de bruid bent)
pi_84620655
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:37 schreef DarkElf het volgende:

[..]

idd. ik ben fan van gewone ouderwetse botersla. veel smakelijker.
Ik ben meer van de hippe slasoorten :P Lollo rosso enzo. Maar inderdaad, botersla is ook lekkerder.

Tortilla doe ik overigens ook zelf; ik schat 60% bloem, 30% maismeel, 10% maizena (beetje op de gok met een lepel in de kom mikken), wat zout, wat olie erdoor wrijven, dan warm water erbij, 5 minuutjes kneden, bolletjes maken, laten rusten onder een theedoek, dan uitrollen en medium-heet bakken in droge koekenpan tot ze 'droog' zijn.
Maismeel maakt ze veel smakelijker (maar 100% mais is lastig kneden), maizena maakt het deeg lekker zacht.
pi_84620664
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef SeaOfLove het volgende:

ze doet een memootje :+
god wat ben jij vervelend _O- :D
je zou goed hier aan de balie passen :') wij zijn ook zo :O :O
pi_84620669
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:39 schreef DarkElf het volgende:
vanavond ga ik eens zelf tortilla's maken trouwens. kost weinig tijd, je hebt er niet heel veel voor nodig en dus ga ik eens uitvinden hoe dat zelf moet.
ik mis minilot opeens :o
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:45:24 #48
13783 Anthraxx
pi_84620688
Oeh, en waarschijnlijker smakelijker dan die prefab meuk in de supermarkt :9. Ook maar eens proberen :).
pi_84620704
oja ik sta op kantoor bekend als degene met de (geheime) snoepla. altijd goed bijgevuld, vanochtend ook weer met een pak pure scholiertjes. komt er nu een vriend van baas met 2 kinderen op bezoek. doet mn baas de la open, pakt het pak scholiertjes en dan vraagt hij of die kinderen (hij ook dus) een snoepje mogen) :(
pi_84620730
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik zit ook over een KitchenAid te denken voor mijn nieuwe huis. Alleen zijn er ook wat betaalbaardere merken voor dezelfde kwaliteit? Op zich voldoet het instap model en die zijn er al te vinden voor 350 euro (goed zoeken op internet).
Wat jammer is van KitchenAid is dat ze in het buitenland maar $299 zijn. Dus nu ongeveer 210 euro. Maar ze versturen uiteraard niet buiten de US en Canada :(.
Kenwood kan ook. Minder mooi en minder onverwoestbaar, maar voor het lichtere werk zeker goed genoeg, als ik de recensies zo lees.
Enne: ja, zo'n KitchenAid neem je ook niet effe mee in je koffer als je terugvliegt hè :') Ik heb er ook naar staan kijken in de VS.
pi_84620731
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef Sarabi het volgende:
Mag ik nog even een mening vragen over iets dat niet met eten te maken heeft :P
Morgen ga ik naar de bruiloft van het nichtje van mijn vriend en nu heb ik weer eens een andere outfit bij elkaar bedacht (voor de 5e x :D )
Maar ik wil een wit shirtje aan met een zwarte opdruk (+ een oudroze rok en vestje), maar kan dat een wit shirtje?
Of moet je gewoon helemaal niets wits aantrekken naar een bruiloft (zolang je niet de bruid bent)
tuurlijk, zolang het geen witte jurk met allerlei franjes + sluier is :P
pi_84620735
hoi :+
pi_84620750
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

ik mis minilot opeens :o
Minilot was altijd Miss Quiche :9
waarom is ze hier weg? -O-
pi_84620787
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef Bluezz het volgende:

[..]

god wat ben jij vervelend _O- :D
je zou goed hier aan de balie passen :') wij zijn ook zo :O :O
ben een beetje melig :+ SOLlie
pi_84620792
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

tuurlijk, zolang het geen witte jurk met allerlei franjes + sluier is :P
:D
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:49:21 #56
13783 Anthraxx
pi_84620801
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:46 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Kenwood kan ook. Minder mooi en minder onverwoestbaar, maar voor het lichtere werk zeker goed genoeg, als ik de recensies zo lees.
Enne: ja, zo'n KitchenAid neem je ook niet effe mee in je koffer als je terugvliegt hè :') Ik heb er ook naar staan kijken in de VS.
Nee, ik las al dat ze 11 kg wegen. Dat versturen gaat een duur geintje worden dan. Kun je ze net zo goed hier kopen -O-.

Maar 210 euro (huidige wisselkoers $299) t.o.v. 450 euro (bij verschillende winkels) vind ik wel een behoorlijke marge. 210 euro is 250 euro incl. 19% invoerbelasting (of die is iets hoger, maar weet ik niet). Vervoerskosten komen er nog bij en natuurlijk wat marge. Maar dit vind ik wel behoorlijk :').
pi_84620815
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef ColdFeet het volgende:

Ik ben meer van de hippe slasoorten :P Lollo rosso enzo. Maar inderdaad, botersla is ook lekkerder.

Tortilla doe ik overigens ook zelf; ik schat 60% bloem, 30% maismeel, 10% maizena (beetje op de gok met een lepel in de kom mikken), wat zout, wat olie erdoor wrijven, dan warm water erbij, 5 minuutjes kneden, bolletjes maken, laten rusten onder een theedoek, dan uitrollen en medium-heet bakken in droge koekenpan tot ze 'droog' zijn.
Maismeel maakt ze veel smakelijker (maar 100% mais is lastig kneden), maizena maakt het deeg lekker zacht.
Valt me al vaker op dat jij bijna alles from scratch doet. Smaakt ws ook veel beter _O_
pi_84620905
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, ik las al dat ze 11 kg wegen. Dat versturen gaat een duur geintje worden dan. Kun je ze net zo goed hier kopen -O-.

Maar 210 euro t.o.v. 450 euro (bij verschillende winkels) vind ik wel een behoorlijke marge. 210 euro is 250 euro incl. 19% invoerbelasting (of die is iets hoger, maar weet ik niet). Vervoerskosten komen er nog bij en natuurlijk wat marge. Maar dit vind ik wel behoorlijk :').
idd is versturen duur maar heb mij er verder nog nooit in verdiept.

kenwood is ook prima idd maar staat minder leuk :P en kitchenaid schijnt idd meer overwoestbaar te zijn. Je schaft als het goed is maar eens in je leven zo een machine aan dus dan wil ik wel een kitchenaid.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:54:05 #59
13783 Anthraxx
pi_84620938
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

idd is versturen duur maar heb mij er verder nog nooit in verdiept.

kenwood is ook prima idd maar staat minder leuk :P en kitchenaid schijnt idd meer overwoestbaar te zijn. Je schaft als het goed is maar eens in je leven zo een machine aan dus dan wil ik wel een kitchenaid.
Mja, daarom zit er ook over na te denken uiteraard :). In de tussentijd heb ik al 3 handmixers verkloot en ongeveer 100 euro uitgegeven totaal aan nieuwe :'). Die dingen kunnen echt niets hebben.

Maar in mijn nieuwe huis wil ik toch meer zelf pasta maken, alleen het kneden wil ik uitbesteden aan een machine. Als ik thuiskom wil ik niet nog eens een kleine 30 minuten kneden e.d.
pi_84620949
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef DarkElf het volgende:
even lekker douchen memo, leuke kleertjes aan, lekker ontbijtje scoren dus ondertussen ene frisse neus halen... :)
ik heb vandaag een ik vind mezelf niet leuk bui en op foto;s wordt dat alleen maar bevestigd (vind ik) maar we zullen zien
pi_84620955
DE, leuk doel voor je spaarpotje in de gang :P
pi_84620989
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:49 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Valt me al vaker op dat jij alles bijna from scratch doet. Smaakt ws ook veel beter _O_
is ook best leuk om te doen en hoe vaker je het doet hoe simpeler het is.
pi_84620990
mijn handmixer die ik ooit voor weinig gekocht heb bij de aldi doet t voor veel dingen prima maar brooddeeg ermee maken enzo zit er niet in, dus dan maar met de hand.

ben je wel dubbel zo tevreden met jezelf als alles gaat zoals je wilt en je brood ook echt lekker is, helemaal zelf gedaan dan :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84620999
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:54 schreef ColdFeet het volgende:
DE, leuk doel voor je spaarpotje in de gang :P
ja zoiets idd :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84621014
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:55 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

is ook best leuk om te doen en hoe vaker je het doet hoe simpeler het is.
klopt :) ik doe ook zoveel from scratch tegenwoordig en je wordt er steeds handiger in :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84621020
4 :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84621022
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:44 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Deze vakantie ook nog maar eens proberen te maken :)
Het pizzadeeg is uiteindelijk ook gelukt
pi_84621027
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:47 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Minilot was altijd Miss Quiche :9
waarom is ze hier weg? -O-
ze is helemaal niet meer op fok geloof ik
pi_84621070
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

had hij zelf gister ook op kunnen komen bij kookpunt :D
Nee. Dat had ik niet gekund :{ Ik weet niet wat jij hebt, maar doe eens iets minder kattig of zo? We zijn niet allemaal alwetend?
pi_84621150
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:45 schreef FutureFairytale het volgende:
oja ik sta op kantoor bekend als degene met de (geheime) snoepla. altijd goed bijgevuld, vanochtend ook weer met een pak pure scholiertjes. komt er nu een vriend van baas met 2 kinderen op bezoek. doet mn baas de la open, pakt het pak scholiertjes en dan vraagt hij of die kinderen (hij ook dus) een snoepje mogen) :(
Als het je irriteert, zeg er dan wat van. Of doe voortaan inkopen op kosten van de kas :)
pi_84621179
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:49 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Valt me al vaker op dat jij bijna alles from scratch doet. Smaakt ws ook veel beter _O_
Die tortilla's zijn hier bij de Delhaize zo duur dat ik wel moet; 2,69 voor 4 stuks, geloof ik. EN dan is zelfgemaakt nog lekkerder ook :P

DE, hoewel het natuurlijk zwaar werk is, vind ik met de hand kneden toch altijd ook wel leuk. Lekker oergevoel :s)
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:01:06 #72
13783 Anthraxx
pi_84621196
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

klopt :) ik doe ook zoveel from scratch tegenwoordig en je wordt er steeds handiger in :)
Ik ook eigenlijk. Alleen mijn moeder vind het niet altijd even tof :P. Want we eten heel weinig gekookte aardappelen op dit moment :+.

Ze halen de schade wel in als ik weer op mezelf woon :+.
pi_84621224
Hmmm...handmixer. Moet ik ook nog ff scoren voor Operatie Sacher :9
pi_84621240
Woon je weer bij je ouders, Anthraxx? Dat heb ik helemaal gemist :o
pi_84621245
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Als het je irriteert, zeg er dan wat van. Of doe voortaan inkopen op kosten van de kas :)
naah ik geef graag snoep. enige vervelende is dat ik zelf altijd opnieuw moet bijvullen omdat de rest zgn geen snoep nodig heeft :')
bovendien zou ik het niet eens op kosten van de kas durven zetten en zo duur is het ook allemaal niet. ik geef graag, was meer van; net koekjes gehaald, nu al op ;)
pi_84621250
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...handmixer. Moet ik ook nog ff scoren voor Operatie Sacher :9
:D je hebt er al zin in?
pi_84621291
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

naah ik geef graag snoep. enige vervelende is dat ik zelf altijd opnieuw moet bijvullen omdat de rest zgn geen snoep nodig heeft :')
bovendien zou ik het niet eens op kosten van de kas durven zetten en zo duur is het ook allemaal niet. ik geef graag, was meer van; net koekjes gehaald, nu al op ;)
Nou, mij irriteerde dat wel op een gegeven moment :{ Ik ben er dan ook mee gestopt op kantoor. Ik bracht altijd zooi mee en de rest at het op en doneerde nooit wat. Toen heb ik de browniepot in het leven geroepen. Wil men brownies, dan moet er eerst gedoneerd worden 8-)
pi_84621299
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D je hebt er al zin in?
Check :7
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:04:04 #79
13783 Anthraxx
pi_84621307
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:02 schreef ColdFeet het volgende:
Woon je weer bij je ouders, Anthraxx? Dat heb ik helemaal gemist :o
Ja, tot mijn nieuwe woning. Ik ben min of meer uit mijn oude woning gezet toen mijn werkgevers besloten uit elkaar te gaan (en ik voor degene koos waar ik al een jaar mee samenwerk. Ik ben nu dan ook de enige programmeur voor hem :+). Dat is niet heel netjes gegaan maar had geen zin om er tegenin te gaan, ondanks geldig huurcontract e.d. Ik heb het mijn ouders laten weten en die zeiden direct dat ik maar tijdelijk terug moest komen. Ongeacht hoe lang het zou duren (tot oktober dus :)).

Ik krijg alleen nog vakantiegeld van die andere toko :'). Toch maar weer eens achteraan. Voor de zoveelste keer.
pi_84621310
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik doe het ook steeds vaker en nigella en de kookboeken van mijn moeder uit de jaren 70 zijn daar een grote hulp bij :) Daarbij is het ook 10x goedkoper dan een pak van koopmans ofzo
pi_84621311
Ik ga ff douchen en aankleden en zo *O* Over een uurtje weg :D
pi_84621319
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wel aardig van je
Maar op een gegeven moment worden alle kleine dingetjes toch nog best duur, toch?
pi_84621338
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Check :7
Kan niet wachten op de foto's :9~
pi_84621384
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Kan niet wachten op de foto's :9~
De foto's zijn niet :9~ hoor :o De cake hoop ik wel :9
pi_84621413
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De foto's zijn niet :9~ hoor :o De cake hoop ik wel :9
Taarten zien er erg lekker uit op fotos :Y
pi_84621449
! Waar koop je meel voor brood? :?

De AH heeft alleen maar kant en klare mixen, Lidl idem en de bakker hier verkoopt geen meel. De bakker verderop wel, maar voor 3,50 de KG :X
pi_84621495
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ja, tot mijn nieuwe woning. Ik ben min of meer uit mijn oude woning gezet toen mijn werkgevers besloten uit elkaar te gaan (en ik voor degene koos waar ik al een jaar mee samenwerk. Ik ben nu dan ook de enige programmeur voor hem :+). Dat is niet heel netjes gegaan maar had geen zin om er tegenin te gaan, ondanks geldig huurcontract e.d. Ik heb het mijn ouders laten weten en die zeiden direct dat ik maar tijdelijk terug moest komen. Ongeacht hoe lang het zou duren (tot oktober dus :)).

Ik krijg alleen nog vakantiegeld van die andere toko :'). Toch maar weer eens achteraan. Voor de zoveelste keer.
altijd vervelend als je een aantal keer om je geld moet vragen
pi_84621524
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, mij irriteerde dat wel op een gegeven moment :{ Ik ben er dan ook mee gestopt op kantoor. Ik bracht altijd zooi mee en de rest at het op en doneerde nooit wat. Toen heb ik de browniepot in het leven geroepen. Wil men brownies, dan moet er eerst gedoneerd worden 8-)
voor brownies wil ik wel betalen. wil je een kilo'tje franco Alphen a/d RIjn aanbieden? :9~
pi_84621539
toen wij naar vrienden in Utrecht gingen zijn we even, wist ik van vroeger nog, langs een werkende molen in IJsselstein gereden, daar heb ik allemaal verschillende soorten meel gehaald.

De natuurvoedingswinkel op t dorp hier heeft ook verschillende soorten meel. En de spar ook...

Misschien eens op internet zoeken bij jou in de buurt of er werkende molens zijn?

Verder zijn er nog onlinewinkels die thuis bezorgen als je niets in je buurt kan vinden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:11:01 #90
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_84621560
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar Anna dan? :o
Confidence through competence
pi_84621595
Anthraxx, meestal is 'terug naar ouders' synoniem voor 'verbroken relatie', maar dat valt gelukkig dus mee ;) Huurde je je huis dan via je werkgever ofzo? Wel echt heel raar en vast ook onwettig, maar ik ken dat gevoel van 'het sop is de kool niet waard' :)
Fijn dat je ouders zo flexibel zijn, zeg! Ik geloof niet dat ik zoiets zou hoeven proberen :D
pi_84621609
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee. Dat had ik niet gekund :{ Ik weet niet wat jij hebt, maar doe eens iets minder kattig of zo? We zijn niet allemaal alwetend?
:o ik wilde absoluut niet kattig overkomen en al helemaal niet alwetend -O- Als ik iets niet ben is dat het wel gelukkig :+
pi_84621627
Hoeveel betaal je voor een telefonisch consult van de huisarts? :o
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:14:07 #94
13783 Anthraxx
pi_84621656
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Maar Anna dan? :o
Die woont er ook 8-).
pi_84621665
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wel aardig van je
Maar op een gegeven moment worden alle kleine dingetjes toch nog best duur, toch?
het zal me nu wel bij elkaar behoorlijk wat hebben gekost maar niet over nadenken. ik spaar ook iedere 3 weken voor nieuwe gratis hoogvliet producten voor een collega en plastic tasjes en kranten en brood/aardbeien/whatever wat ik over heb gaat ook naar hem. hij zit echt op de kost bij mij :') maar tis een lieve man van 67 dus doe het graag :Y
en de collega's komen met kortingsbonnen van de Mc voor mij
(zodat ik voor hen weer kan halen :') )
pi_84621698
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
Anthraxx, meestal is 'terug naar ouders' synoniem voor 'verbroken relatie', maar dat valt gelukkig dus mee ;) Huurde je je huis dan via je werkgever ofzo? Wel echt heel raar en vast ook onwettig, maar ik ken dat gevoel van 'het sop is de kool niet waard' :)
Fijn dat je ouders zo flexibel zijn, zeg! Ik geloof niet dat ik zoiets zou hoeven proberen :D
echt niet? ik denk dat je altijd welkom bent hoor bij je ouders :)
ze vinden het dan vooral vervelend voor jou
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:15:43 #97
13783 Anthraxx
pi_84621710
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
Het moest op zich. Het bestemmingsplan was te duur om te laten wijzigen. Dus er moest verplicht iemand wonen. En het was een tijdelijke oplossing. Alleen die had wel langer dan 7 maanden mogen duren.

Niettemin, geen zin in al dat gezeik. Nu kom ik er nog beter vanaf ook met een prachtig huisje in een mooie omgeving (tegenover de weilanden van Nijkerk) en veel leuke dorpjes in de buurt (Spakenburg; handig voor de vis) en Nijkerk. Eens zien wat wij daar vandaan kunnen plukken :).

Ik ben alleen benieuwd of we onze jongste kat mee terug krijgen als we terug verhuizen. Mijn vader is nogal gek op haar :').
pi_84621738
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:14 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

het zal me nu wel bij elkaar behoorlijk wat hebben gekost maar niet over nadenken. ik spaar ook iedere 3 weken voor nieuwe gratis hoogvliet producten voor een collega en plastic tasjes en kranten en brood/aardbeien/whatever wat ik over heb gaat ook naar hem. hij zit echt op de kost bij mij :') maar tis een lieve man van 67 dus doe het graag :Y
en de collega's komen met kortingsbonnen van de Mc voor mij
(zodat ik voor hen weer kan halen :') )
Hmm als je maar op jezelf let
pi_84621754
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Het moest op zich. Het bestemmingsplan was te duur om te laten wijzigen. Dus er moest verplicht iemand wonen. En het was een tijdelijke oplossing. Alleen die had wel langer dan 7 maanden mogen duren.

Niettemin, geen zin in al dat gezeik. Nu kom ik er nog beter vanaf ook met een prachtig huisje in een mooie omgeving (tegenover de weilanden van Nijkerk) en veel leuke dorpjes in de buurt (Spakenburg; handig voor de vis) en Nijkerk. Eens zien wat wij daar vandaan kunnen plukken :).

Ik ben alleen benieuwd of we onze jongste kat mee terug krijgen als we terug verhuizen. Mijn vader is nogal gek op haar :').
Starlight *O*
place to be voor breezerlulletjes en sletjes w/
pi_84621800
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hmm als je maar op jezelf let
:Y
als ze zeggen; "Hey FF" en dan (voor de grap) op een lege koektrommel tikken dan zeg ik wel: "doe het lekker zelf eens een keer"
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:18:57 #101
13783 Anthraxx
pi_84621801
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:17 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Starlight *O*
place to be voor breezerlulletjes en sletjes w/
Ik ben niet zo disco en breezersletjes achtig om eerlijk te zijn :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')