Uhm....ikquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
en voorgesneden spul kopen? wie laat zich belachelijk veel geld uit zijn zak kloppen door bijv een voorgesneden ui te kopen?![]()
1 ui kost een paar cent, even snijden is zo gedaan. voorgesneden is minder vers, er is gas bij gespoten om te vers te houden, er zit plastic omheen.....
* Sarabi steekt vinger opquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
en voorgesneden spul kopen? wie laat zich belachelijk veel geld uit zijn zak kloppen door bijv een voorgesneden ui te kopen?![]()
1 ui kost een paar cent, even snijden is zo gedaan. voorgesneden is minder vers, er is gas bij gespoten om te vers te houden, er zit plastic omheen.....
Ik kom je straks opvrolijkenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Wakker pfff wat heb ik weer leuk gedroomd ben et helemaal blegh van
weer wat geleerd, tnxquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:19 schreef DarkElf het volgende:
Wordt niet mierzoet sol, ik maak halfzoete jam. (als je geleisuiker gebruikt ipv gewone heb je veel minder nodig... waar je anders met een pak suiker bezig bent gebruik ik maar 200 gr... scheelt aanzienlijk)
De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
Ze heeft door het slotje heen gepost in het vorige topicquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef Bluezz het volgende:
Enneh, Pee, ik zie die post van memo helemaal niet die jij quote
Uitje niet, maar nadeel van ijsbergsla is dat je gelijk zo'n berg hebtquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind voorgesneden groenten zó goor ruikenen hoeveel moeite is het nou om zelf even een krop ijsbergsla te snijden en te wassen, of om een uitje te choppen?
Getsie, en bij dat voorgesneden vlees pleuren ze alle middelmatige stukken die ik zelf weg zou gooien, er gewoon bijquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef borisz het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.
Zelf ben ik af en toe wel makkelijk, maar probeer meestal wel vers spul te halen. Nu inkopen op de markt doen
.
Ik neem de cam mee, we fotograferen de katten en daarna gaan we een happie doenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik geloof alleen niet dat ik in een p de foto gaan bui benaar de katten misschien wel ;p
Een goed scherp mes doet wonderen voor het snijdenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef borisz het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.
Zelf ben ik af en toe wel makkelijk, maar probeer meestal wel vers spul te halen. Nu inkopen op de markt doen
.
Maar een krop kost net zoveel als een zak, dus wat dat betreft doet het weinig pijn als je 't dan naar de kinderboerderij brengtquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uitje niet, maar nadeel van ijsbergsla is dat je gelijk zo'n berg hebtEn ik ben in mijn uppie
Hoe lang kun je zo'n krop eigenlijk goed houden indien aangesneden?
Ik zal er eens over nadenkenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar een krop kost net zoveel als een zak, dus wat dat betreft doet het weinig pijn als je 't dan naar de kinderboerderij brengt
Het blijft, in de koelkast en in een folietje, een dag of 4 goed, denk ik. Kun je ook wat sla op je brood doen enzo.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Sowieso is ijsbergsla maar smakeloos spulLekker voor de crunch, maar niet meer dan dat.
De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb hier trouwens 3 niet meer zo scherpe messen en geen messenslijper in de buurtIemand enig idee hoe ik dit kan gaan fixen
Het zijn mooie Zwillings
Werken perfect als ze goed scherp zijn
helemaal mee eens isquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
Damn...moet ik weer naar kookpuntquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelenLever je ze daar in en haaal je ze na een week weer op.
ik begrijp deze zin nietquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik geloof alleen niet dat ik in een p de foto gaan bui benaar de katten misschien wel ;p
idd. ik ben fan van gewone ouderwetse botersla. veel smakelijker.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Sowieso is ijsbergsla maar smakeloos spulLekker voor de crunch, maar niet meer dan dat.
stomme telefoonquote:
had hij zelf gister ook op kunnen komen bij kookpuntquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelenLever je ze daar in en haaal je ze na een week weer op.
Tis leuk ambachtelijk zelf knedenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb het ook met de hand gedaan hoor anthraxx(heb wel mijn oog laten vallen op een kitchenaid maar dat wordt pas volgend jaar denk ik)
gewoon eerst door elkaar roeren, dan losjes met 1 hand de boel bij elkaar scheppen (heb je iig 1 hand vrij om wat meer bloem te pakken indien nodig) en als het bij elkaar blijft dan uitstorten op een bebloemd aanrechtblad en gaan kneden.
Tis t waard want het is superlekker brood
(oh ja ipv moutextract kun je gewoon wat honing gebruken)
je was me al voor dusquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Damn...moet ik weer naar kookpuntVervelend
Wie weet over een uurtje of 2 wel, als Pee er eenmaal is en de katjes staan er leuk op, je hebt een hapje gegeten, moet jij eens kijken hoe anders je je kan voelenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef Memento-Mori het volgende:
stomme telefoonmobiel fokken sucks maar nu zit ik achter mn pc maar ik zou eerst op de foto enzo maar daar heb ik geen zin in nu
Ik zit ook over een KitchenAid te denken voor mijn nieuwe huis. Alleen zijn er ook wat betaalbaardere merken voor dezelfde kwaliteit? Op zich voldoet het instap model en die zijn er al te vinden voor 350 euro (goed zoeken op internet).quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb het ook met de hand gedaan hoor anthraxx(heb wel mijn oog laten vallen op een kitchenaid maar dat wordt pas volgend jaar denk ik)
gewoon eerst door elkaar roeren, dan losjes met 1 hand de boel bij elkaar scheppen (heb je iig 1 hand vrij om wat meer bloem te pakken indien nodig) en als het bij elkaar blijft dan uitstorten op een bebloemd aanrechtblad en gaan kneden.
Tis t waard want het is superlekker brood
(oh ja ipv moutextract kun je gewoon wat honing gebruken)
Of zo'n zelf slijp machine aanschaffen voor ongeveer 100 euro (bij: http://www.knivesandtools.nl/). Moet ik ook ooit nog eens voor mijn Zwillinger set messen, maar vooralsnog is laten slijpen voor 10 euro (alle messen) goedkoper.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben meer van de hippe slasoortenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
idd. ik ben fan van gewone ouderwetse botersla. veel smakelijker.
ik mis minilot opeensquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:39 schreef DarkElf het volgende:
vanavond ga ik eens zelf tortilla's maken trouwens. kost weinig tijd, je hebt er niet heel veel voor nodig en dus ga ik eens uitvinden hoe dat zelf moet.
Kenwood kan ook. Minder mooi en minder onverwoestbaar, maar voor het lichtere werk zeker goed genoeg, als ik de recensies zo lees.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zit ook over een KitchenAid te denken voor mijn nieuwe huis. Alleen zijn er ook wat betaalbaardere merken voor dezelfde kwaliteit? Op zich voldoet het instap model en die zijn er al te vinden voor 350 euro (goed zoeken op internet).
Wat jammer is van KitchenAid is dat ze in het buitenland maar $299 zijn. Dus nu ongeveer 210 euro. Maar ze versturen uiteraard niet buiten de US en Canada.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |