Ja leuk, ga nu maar ergens anders spelen met je vooroordelen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:22 schreef eriksd het volgende:
Ambtenaren werken per definitie niet hard
nou dat viel mij vies tegen. Ik had gedacht dat ik 100 vrije dagen zou krijgen, zijn het er maar 24 op jaarbasis..quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:30 schreef kasper het volgende:
Ambtenaren hebben iig wel veel vrije dagen.
Vaak als ik naar de gemeente bel krijg ik te horen: "Ehh, nee die is er vandaag niet. Probeer het morgen eens."
Zijn er eigenlijk wel ambtenaren die een 40-urige werkweek hebben?
Werken ambtenaren weleens over?
Was hij ziek?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef MaLo het volgende:
Mijn vader is ambtenaar, hij heeft laatst op zondag gewerkt
Nee, slechts 24.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:30 schreef kasper het volgende:
Gebruikelijk is 36.quote:Zijn er eigenlijk wel ambtenaren die een 40-urige werkweek hebben?
Ja. Dat wordt vergoed via tijd-voor-tijd en/of een overwerktoelage.quote:Werken ambtenaren weleens over?
Mijn vader is bureau-ambtenaarquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Militairen en politieagenten enzo zijn ook ambtenaar, dus werken op zondag is niet raar.
Er zijn relatief veel mensen die part-time werken, dat heeft niets met vrije dagen te maken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:30 schreef kasper het volgende:
Vaak als ik naar de gemeente bel krijg ik te horen: "Ehh, nee die is er vandaag niet. Probeer het morgen eens."
Mensen die tijd hebben om op fok heel veel te roepen over andere mensen per definitie ook niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:22 schreef eriksd het volgende:
Ambtenaren werken per definitie niet hard
Directeur, administratie en de rest...quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:12 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Wie, de schoonmaakster of de directeur generaal?
Ik maar 22. Kan wel bijkopen/verkopen.quote:
Klopt.quote:Gebruikelijk is 36.
Bij mij niet. Omdat ik in een hoge schaal zit is overwerk onbetaald. Eigenlijk ook wel terecht. Ik verdien al mooi genoeg voor iemand van 24quote:Ja. Dat wordt vergoed via tijd-voor-tijd en/of een overwerktoelage.
Min. Max.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:16 schreef Carrasco het volgende:
[..]
Directeur, administratie en de rest...
Parttimers anyone?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:30 schreef kasper het volgende:
Dat klopt. Ik kan met mijn ervaring dus ook ambtenaren op waarde schatten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mensen die tijd hebben om op fok heel veel te roepen over andere mensen per definitie ook niet.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met andere woorden: het is met ambtenaren net zo als met mensen in het gewone bedrijfsleven, sommigen hebben luizebaantjes, sommigen werken zich de tyfus en sommigen zitten er tussenin.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:23 schreef -Miauw- het volgende:
1) Ja
2) Over het algemeen wel, het is nu vakantie, dus rustig, dus meer tijd voor FOK!
3) Gemeente Amsterdam
4) Communicatieadviseur
Adviseer ons eens over die dichte metroquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:23 schreef -Miauw- het volgende:
1) Ja
2) Over het algemeen wel, het is nu vakantie, dus rustig, dus meer tijd voor FOK!
3) Gemeente Amsterdam
4) Communicatieadviseur
Dat is toevallig nét niet mijn accountquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Adviseer ons eens over die dichte metro
Soms krijg je de optie om 40 uur per week te werken. Aangezien je contractueel maar 36 uur zou hoeven werken bouw je dus 4 verlofuren per week op. Als je dat optelt bij je normale verlofdagen heb je dan tussen de 45 en 50 vrije dagen per jaar.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:30 schreef kasper het volgende:
UWV is geen overheid en daar werken ook geen ambtenaren....quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik moest laatst bij het UWV werken, zat 90% beetje te niksen. Aangezien we bij enkele werkplekken moesten kregen we dik commentaar omdat ze niet verder konden werken
Dat klopt inderdaad, hier bij het ministerie is dat de meest voorkomende optie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Soms krijg je de optie om 40 uur per week te werken. Aangezien je contractueel maar 36 uur zou hoeven werken bouw je dus 4 verlofuren per week op. Als je dat optelt bij je normale verlofdagen heb je dan tussen de 45 en 50 vrije dagen per jaar.
Verder zijn er gewoon enorm veel ambtenaren die part-time werken, voor papa's en mama's is de overheid een erg goede werkgever.
En met deze wijze conclusie kan dit topic op slotquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met andere woorden: het is met ambtenaren net zo als met mensen in het gewone bedrijfsleven, sommigen hebben luizebaantjes, sommigen werken zich de tyfus en sommigen zitten er tussenin.
1) Jaquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:50 schreef Maanvis het volgende:
1) Ben je ambtenaar?
2) Werk je (meestal) hard?
3) Bij welke instelling werk je?
4) Wat is je functie?
Dat gebeurt bij bedrijven niet?quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:06 schreef kasper het volgende:
Bedankt voor alle uitleg.
Nog 1 puntje: ik belde enige tijd geleden met de gemeente, kreeg ik te horen dat er die dag een personeelsuitje (teambuilding-dag!) was.
Hoppa, de hele afdeling onder werktijd lekker karten en steengrillen.
Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt, al zal het vast voorkomen, maar vergeleken met de commerciele bedrijven waar ik hiervoor gewerkt heb zijn de feestjes erg karig, krijg je geen borrels met champagne, mag je voor trainingen niet naar het buitenland en heb je ook geen betaalde vrijdagmiddagborrel.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:06 schreef kasper het volgende:
Bedankt voor alle uitleg.
Nog 1 puntje: ik belde enige tijd geleden met de gemeente, kreeg ik te horen dat er die dag een personeelsuitje (teambuilding-dag!) was.
Hoppa, de hele afdeling onder werktijd lekker karten en steengrillen.
Als wij teambuilding-uitjes hebben zit er altijd een maatschappelijk tintje aan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:17 schreef kasper het volgende:
[..]
Vast wel. Maar teambuilden op kosten van de gemeenschap?
Ik dacht dit weekend over hetzelfde na, toen ik een oude collega sprak die nu iets hoogs aan het worden is bij een groot consultancybedrijf waarmee ze oa naar de inauguratie van obama geweest is, meerdere malen naar zuidafrika en nu weer een week naar india om daar de strategie te bepalen. Geldverspilling, zou je denken, maar blijkbaar is het voor dat bedrijf die investering waard en is het resultaat er ook naar. Als je als overheid betere prestaties kan leveren door een teambuildingsdag, waarom zou dat dan niet mogen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:17 schreef kasper het volgende:
[..]
Vast wel. Maar teambuilden op kosten van de gemeenschap?
Met zeker en vast een lekkere uitgebreide lunch.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:19 schreef -Miauw- het volgende:
Als wij teambuilding-uitjes hebben zit er altijd een maatschappelijk tintje aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |