safari mac user much?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:48 schreef Forgottenone het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)&hl=nl&client=safari
quote:
Dit dus.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
http://nl.openoffice.org/
Open Source, legaal en gratis
Nee man, Lotus Symphonyquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
Nah, die is nog nieuw, zwaarder en openoffice heeft meer dingen te bieden. Misschien wordt de technologie beter van Symphony, maar voorlopig vind ik Openoffice beter.quote:
Openoffice is baggerquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:06 schreef L.no het volgende:
[..]
Nah, die is nog nieuw, zwaarder en openoffice heeft meer dingen te bieden. Misschien wordt de technologie beter van Symphony, maar voorlopig vind ik Openoffice beter.
Vind jijquote:
Ik ben dr ook niet wild van, maar bagger is weer 't andere uiterste... Voor een gratis pakket is het toch heel erg goed hoor, maar het kan imho niet op tegen Ms Officequote:
Welke vind jij beter dan (wat gratis en legaal is)?quote:
Ik vind MS Office juist bagger werken, het is net wat je fijn vindt en gewend bentquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:11 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ik ben dr ook niet wild van, maar bagger is weer 't andere uiterste... Voor een gratis pakket is het toch heel erg goed hoor, maar het kan imho niet op tegen Ms Office
Sinds wanneer is een 30 dagen versie illegaal?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik vind MS Office juist bagger werken, het is net wat je fijn vindt en gewend bentKortom: TS moet het zelf maar weten, maar er zijn gratis en legale alternatieven op het illegaal downloaden van MS software.
Meestal wilt men niet alleen zo'n software alleen 30 dagen hebben. Er is ook een mogelijkheid om het gewoon te downloaden zonder een limiet van 30 dagen en dat is wél illigaal.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een 30 dagen versie illegaal?
Toch niet helemaal... Als je wat complexere zaken in excel doet, werkt met draaitabellen etc, dan kom je in openoffice toch behoorlijk in de problemen. Als het alleen als tekstverwerkingspakket is zonder de uitgebreide mogelijkheden die je veelal zakelijk zult toepassen (document sharing, integratie met andere applicaties etc) dan kun je prima met openoffice af.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik vind MS Office juist bagger werken, het is net wat je fijn vindt en gewend bentKortom: TS moet het zelf maar weten, maar er zijn gratis en legale alternatieven op het illegaal downloaden van MS software.
Je kan 'm ook gewoon legaal downloaden van MSDN als je daar een account van hebt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:16 schreef L.no het volgende:
[..]
Meestal wilt men niet alleen zo'n software alleen 30 dagen hebben. Er is ook een mogelijkheid om het gewoon te downloaden zonder een limiet van 30 dagen en dat is wél illigaal.
Maar wel iets wat TS wilquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan 'm ook gewoon legaal downloaden van MSDN als je daar een account van hebt.
Daarbij doet Marijkezwolle het overkomen dat elke download van Ms Office illegaal is.
Iets wat dus niet klopt.
Niets mis met open source; mits het maar goed werkt...quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, de Open Source Evangelisten zijn er ook weer.
Wat een verrassing.....
Fijn voor jullie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niets mis met open source; mits het maar goed werkt...
Open source zou juist veel meer moeten worden gebruikt; wij gaan het invoeren op ons werk
http://office.live.com/quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:12 schreef L.no het volgende:
[..]
Welke vind jij beter dan (wat gratis en legaal is)?![]()
Goede onderbouwing ook.
Dat wist ik niet. Is het dan ook 100% gratis.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan 'm ook gewoon legaal downloaden van MSDN als je daar een account van hebt.
Daarbij doet Marijkezwolle het overkomen dat elke download van Ms Office illegaal is.
Iets wat dus niet klopt.
Als je een MSDN-abonnement hebt wel jaquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Is het dan ook 100% gratis.
Ik denk dat ze meer ervanuit ging van de tweede optie wat ik zelf genoemd heb. Ze zei zelf nergens dat het zo was.
Maar is die abbo zelf gratis of niet?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Als je een MSDN-abonnement hebt wel ja
Als tekstverwerker loopt het achter Word aan. Voelt log en missen aantal functies. Verder vind ik persoonlijk de interface wat minder. De andere paketten van OOo zijn duidelijk inferieur aan de office versies.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:12 schreef L.no het volgende:
[..]
Welke vind jij beter dan (wat gratis en legaal is)?![]()
Goede onderbouwing ook.
Ik heb een msdn, maar kan alleen visio downloaden. Office niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Als je een MSDN-abonnement hebt wel ja
quote:
Voor wat ik er mee doe en wil is het ruim voldoendequote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Toch niet helemaal... Als je wat complexere zaken in excel doet, werkt met draaitabellen etc, dan kom je in openoffice toch behoorlijk in de problemen. Als het alleen als tekstverwerkingspakket is zonder de uitgebreide mogelijkheden die je veelal zakelijk zult toepassen (document sharing, integratie met andere applicaties etc) dan kun je prima met openoffice af.
Dat was niet mijn opzet, maar denk jij serieus dat TS een legale versie wil downloaden?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iets wat dus niet klopt.
Ik moet wel toegeven dat ik word en de andere office software beter is dan Openoffice, maar dat maakt het toch niet meteen bagger?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Als tekstverwerker loopt het achter Word aan. Voelt log en missen aantal functies. Verder vind ik persoonlijk de interface wat minder. De andere paketten van OOo zijn duidelijk inferieur aan de office versies.
Gratis kan ik hem dan niet geven (tenzij hij natuurlijk illegaal download), echter Office 2010 professional plus is al voor 42 euro te koop als je student bent via surfspot.
Wil je een tekstverwerker dat duidelijke voordelen heeft tov Word, dan zou ik gaan voor LaTex, al is dat natuurlijk een heel ander soort programma.
Jammer joh.quote:
Nou, meneer spellingnazi, de 'a' in abonoment wordt als een korte a uitgesproken. Als je dat afkort in abo, dan wordt het een lange a, dus ik ga vanzelf een 'b' toevoegen om de zelfde utispraak te houden. Kan me verder niet zoveel schelen dat het fout is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Verzint OO die extra B er gewoon bij? Aangezien het abonnement is.
Dat zou kunnen, maar dan is het dus niet "het is maar net wat je gewend bent" waar je eerst mee aankwam. Het is in de eerste plaats dan de vraag wat je er precies mee wilt doen, en pas als dat in alle2 mogelijk is kun je kijken naar wat je gewend bent en/of wat je prettig in gebruik vindt. Niet onbelangrijk natuurlijk en op basis daarvan kun je dus niet blindelings altijd maar naar OpenOffice grijpenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:37 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Voor wat ik er mee doe en wil is het ruim voldoende
Denk je serieus dat we hier TS aan een illegale download van Word gaan helpen dan?quote:Dat was niet mijn opzet, maar denk jij serieus dat TS een legale versie wil downloaden?Hij moet het helemaal zelf weten, zoals ik elders ook al aangaf, ik gaf enkel een alternatief
Bij mij heeft hij zoveel bugs dat het gewoon niet leuk meer is (kan ook aan mij liggen).quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:46 schreef Arctic_ het volgende:
Google Docs is ook een goed (gratis) alternatief voor als je overal wilt werken aan je documenten.
Ligt misschien aan de browser. Firefox of Chrome al geprobeerd?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:49 schreef L.no het volgende:
[..]
Bij mij heeft hij zoveel bugs dat het gewoon niet leuk meer is (kan ook aan mij liggen).Wel is het handig als je iets wilt uploaden en het wilt delen.
Ah, je hebt gelijk zie ik nu. Het is jammer dat het niet overal werkt, maar gelukkig werkt het wel iig. Bedanktquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:50 schreef Arctic_ het volgende:
[..]
Ligt misschien aan de browser. Firefox of Chrome al geprobeerd?
De meeste mensen die ik ken gebruiken Office voor standaard dingen, en voor standaard dingen vind ik OO veel fijner. Het is op dat punt wel degelijk een mening. Omdat ik het nooit voor ingewikkelde zaken nodig heb gehad (standaard formules, of het maken van een diagram is het meest "ingewikkelde" wat ik heb moeten doenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:47 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan is het dus niet "het is maar net wat je gewend bent" waar je eerst mee aankwam. Het is in de eerste plaats dan de vraag wat je er precies mee wilt doen, en pas als dat in alle2 mogelijk is kun je kijken naar wat je gewend bent en/of wat je prettig in gebruik vindt. Niet onbelangrijk natuurlijk en op basis daarvan kun je dus niet blindelings altijd maar naar OpenOffice grijpen
[..]
Denk je serieus dat we hier TS aan een illegale download van Word gaan helpen dan?
Je moet niet uitgaan van wat jij met Office doet, maar van wat de user die ermee moet werken ermee wil gaan doen. Da's niet bekend, alleen dat TS graag Word wil hebben... Dan kan je dus niet zonder verdere kennis ervan uitgaan dat OpenOffice ook goed zal zijn voor TS natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik ken gebruiken Office voor standaard dingen, en voor standaard dingen vind ik OO veel fijner. Het is op dat punt wel degelijk een mening. Omdat ik het nooit voor ingewikkelde zaken nodig heb gehad (standaard formules, of het maken van een diagram is het meest "ingewikkelde" wat ik heb moeten doen) zou ik niet weten wat het niet kan. Ik persoonlijk ga dus even uit van de gemiddelde gebruiker en dan is het imho toch echt een kwestie van smaak
En nee, dat is namelijk tegen de policy. Maar dat is wel wat ik verwacht bij een verzoek als dezeEn dat is dan mijn fout
Dat is aan de ene kant waar, aan de andere kant ga ik er vanuit dat als iemand er iets specifieks mee wil dat ie dat wel vermeldquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Je moet niet uitgaan van wat jij met Office doet, maar van wat de user die ermee moet werken ermee wil gaan doen. Da's niet bekend, alleen dat TS graag Word wil hebben... Dan kan je dus niet zonder verdere kennis ervan uitgaan dat OpenOffice ook goed zal zijn voor TS natuurlijk.
Zelf heb ik weinig tot geen behoefte aan opmaak, dus wordpad is goed genoeg voor me, maar dat wil dan niet zeggen dat ik daarom iedereen die een tekstverwerker zoekt meteen maar wordpad ga aanlullen natuurlijk
quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |