Er zijn meerdere sectoren die omzetten hebben zien dalen. Dat hoort zo bij een laagconjunctuur.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:56 schreef Sjabba het volgende:
Nee alle kavels die nu niet meer verkocht worden.
Wed dat 99% gelukkig is, gelukkig zijn zo'n zielige en afgunstige mensen zoals jij de uitzonderingquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het werkelijke overschot aan woonruimte is natuurlijk veel kleiner, de meeste van die woningen zijn immers in gebruik. De huidige eigenaren zijn echter niet meer tevreden met hun paleisje... waarom zou iemand anders er dan wel blij van worden? Als ik mijn 5 jaar oude computer op straat zet wil echt niemand hem meenemen, zijn we verwend geraakt? Misschien moet de VEH eens een tevredenheidsonderzoek doen onder zijn leden
Snap je het nog niet. Verschil met een Iphone is dat je keuze hebt en daar maak je gebruik van en dus betaal je niet teveel. Op de woonmarkt heb je die vrije keuze niet. Dat is slecht ja. 2 slechte opties en allebei te duur, maar je moet wat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb geen iPhone nodig, sterker nog ik kan prima meerdere telefoons van andere merken kopen, en die heb ik ook. Slechte vergelijking dus.
De situatie op de huizenmarkt is een maatschappelijk probleem, immers woonruimte is een belangrijke behoeft.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:59 schreef Sjabba het volgende:
Wat jij nu aangeeft is een maatschappelijk probleem. Het niet meer gelukkig kunnen zijn met wat je hebt. Je dwaalt af.
Er is genoeg te koop dus extra en ook nog eens goedkope grond is gewoon niet nodig.
Gezien de hoeveelheid te koop staande woningen ben ik het niet met je eens.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wed dat 99% gelukkig is, gelukkig zijn zo'n zielige en afgunstige mensen zoals jij de uitzondering
Rare vergelijking hoor. Ik heb ook de keus of ik aardappels of rijst koop, maar dat heeft niets te maken met de woningmarkt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:01 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Snap je het nog niet. Verschil met een Iphone is dat je keuze hebt en daar maak je gebruik van en dus betaal je niet teveel. Op de woonmarkt heb je die vrije keuze niet. Dat is slecht ja. 2 slechte opties en allebei te duur, maar je moet wat.
Dat jij zielig en afgunstig bent of dat 99% van de huisbezitters gelukkig is met hun woning?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid te koop staande woningen ben ik het niet met je eens.
De vergelijking zit hem niet in de spullen en ik zeg nergens dat het uberhaupt een vergelijking betreft. Ik probeer duidelijk te maken dat je geen vrije keuze hebt, je moet wel kopen of huren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rare vergelijking hoor. Ik heb ook de keus of ik aardappels of rijst koop, maar dat heeft niets te maken met de woningmarkt.
Je hebt wel gelijk dat je bar weinig keus hebt op de woningmarkt, en zie daar het probleem... Een slecht systeem met miljoenen belanghebbenden die hun te kleine en te dure huisje verdedigen omdat ze graag hebben dat anderen ook meedoen. Gedeelde smart...
Edit; Spullen kan je oevrigens nog makkelijk exporteren, zoals bij auto's die voor ons niet meer voldoen, huizen is iets anders, dus ik vidn het onverstandig zomaar bij te bouwen terwijl er genoeg is en je beter kan gaan renoveren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De situatie op de huizenmarkt is een maatschappelijk probleem, immers woonruimte is een belangrijke behoeft.
"Er is genoeg te koop".... dat is een waardeloos argument imho. Zoals ik al aangaf, er zijn genoeg tweedehands goede spullen te koop... zullen we de fabrieken maar sluiten en iedereen naar huis sturen? Goed plan... dan heb je een nieuw maatschappelijk probleem geschapen![]()
Er is maar een zeer beperkt overschot op de woningmarkt, het aanbod bestaat voornamelijk uit mensen die willen doorstromen naar een groter, beter, mooier huis.... misschien wel het liefst nieuwbouw.
Doe m'n best, maar hier is niet tegen op te moddenquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan er in dit topic niet een automatische delete komen voor oneliners?
Sjabba: waarom begin je over een iPhone als irrelevante vergelijking?
Iemand zet zijn woning te koop omdat ie een andere behoefte heeft gekregen waar de woning in mindere mate bij past. Dus als je behoefte gelijk stelt aan geluk heeft ie een punt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat jij zielig en afgunstig bent of dat 99% van de huisbezitters gelukkig is met hun woning?
Of beide, dat kan natuurlijk ook
Je begrijpt wat ik bedoelquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat jij zielig en afgunstig bent of dat 99% van de huisbezitters gelukkig is met hun woning?
Of beide, dat kan natuurlijk ook
Bepaald misschien een klein stukje van geluk. Als je geluk afhangt van elk je woning is het wel erg met je gesteld. Maar die mensen bestaan helaas wel. Maar dat zijn niet al die 220000 woningen die aangeboden worden. Mijn woning staat er ook tussen en ik ben erg gelukkig.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:12 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
Iemand zet zijn woning te koop omdat ie een andere behoefte heeft gekregen waar de woning in mindere mate bij past. Dus als je behoefte gelijk stelt aan geluk heeft ie een punt.
Je kan ze ook gewoon slopen en dan nieuw bouwen voor starters.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:11 schreef Sjabba het volgende:
Edit; Spullen kan je oevrigens nog makkelijk exporteren, zoals bij auto's die voor ons niet meer voldoen, huizen is iets anders, dus ik vidn het onverstandig zomaar bij te bouwen terwijl er genoeg is en je beter kan gaan renoveren.
Het liefst bouwen projectontwikkelaars dure huizen voor doorstromers, deze financieren ze door starters een premiumprijs voor hun occasion te laten betalen. Projectontwikkelaars zouden wel gek zijn dat te veranderen, dan snijden ze in eigen vlees.... totdat er een goede crisis langskomt... dan moeten ze op ten duur welquote:Dus er moeten dan geen starterswoning maar grotere, betere en mooiere huizen gebouwd worden? Voor doorstromers?
Volgens mij snap je jezelf niet meer.
da's gelul. gaat enkel op in het westen. ik kan je hier in de buurt zeker 4 'echte' natuurgebieden aanwijzen. maar goed. wij wonen in een provincie alwaar ze straatlantaarns nog als lichtvervuiling zienquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een hoop onzin de laatste pagina van het vorige topic...
Voor de volledigheid:
-In Nederland hebben we geen natuur! Wellicht valt de Waddenzee nog te noemen als het laatste stukje natuur, maar dat is het dan ook wel. Let wel: ik heb het nu over natuur zoals biologen dat zien, niet de gemiddelde stadsbewoner die zodra-ie op een weiland loopt zegt dat-ie middenin de natuur staat.
Mag ik dan vragen wat jouw motivatie is om je huis te koop te zetten dan?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Bepaald misschien een klein stukje van geluk. Als je geluk afhangt van elk je woning is het wel erg met je gesteld. Maar die mensen bestaan helaas wel. Maar dat zijn niet al die 220000 woningen die aangeboden worden. Mijn woning staat er ook tussen en ik ben erg gelukkig.
OMG er hangt zelfs geen verlichting boven de provinciale wegen, snel.... zet het grootlicht aanquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:17 schreef simmu het volgende:
[..]
da's gelul. gaat enkel op in het westen. ik kan je hier in de buurt zeker 4 'echte' natuurgebieden aanwijzen. maar goed. wij wonen in een provincie alwaar ze straatlantaarns nog als lichtvervuiling zien![]()
westerlingen zijn hier altijd van slag als ze 's avonds naar hun vakantiehuisje moeten fietsen. en toeristen durven niet langs de bosweggetjes en kruipen dan met 40 km/uur vooruit
Sjabba was 1,5 jaar geleden net zo extreem in zijn opvattingen als Diego Armando de Makelaarquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen wat jouw motivatie is om je huis te koop te zetten dan?
Waarom nieuwbouw voor starters? Waarom moeten die een nieuw huis, die behoeft is en bij doorstromer meer. Starters moeten woonruimte hebben en zijn al blij als ze die uberhaupt betaalbaar kunnen vinden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je kan ze ook gewoon slopen en dan nieuw bouwen voor starters.
[..]
Het liefst bouwen projectontwikkelaars dure huizen voor doorstromers, deze financieren ze door starters een premiumprijs voor hun occasion te laten betalen. Projectontwikkelaars zouden wel gek zijn dat te veranderen, dan snijden ze in eigen vlees.... totdat er een goede crisis langskomt... dan moeten ze op ten duur wel
Dat mag; een andere behoefte, leuker huis gezien met een voor ons praktischere indeling. Puur uit luxe en omdat het mogelijk is dus. Bepaald dus ook echt niet mijn geluk. Het huis waar we nu wonen is ook heerlijk wonen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen wat jouw motivatie is om je huis te koop te zetten dan?
Wat een weeldequote:Op donderdag 29 juli 2010 11:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat mag; een andere behoefte, leuker huis gezien met een voor ons praktischere indeling. Puur uit luxe en omdat het mogelijk is dus. Bepaald dus ook echt niet mijn geluk. Het huis waar we nu wonen is ook heerlijk wonen.
Slaat nergens op. Ik ben zie het minder erg in dan de meeste hier en daarme hetzelfde als DAM maar zo extreem en zoveel one-liners.... nee, je doet me tekort.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Sjabba was 1,5 jaar geleden net zo extreem in zijn opvattingen als Diego Armando de Makelaar
Gewoon omdat het kan? Ik vind het prima dat er voor beiden gebouwd word overigens. Ik vind de aanname dat je als starter maar genoegen moet nemen met de afdankertjes van de doorstromers een zeer merkwaardige opmerking. Dat je 'blij' mag zijn dat je uberhaupt iets betaalbaars kan vindenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Waarom nieuwbouw voor starters? Waarom moeten die een nieuw huis, die behoeft is en bij doorstromer meer. Starters moeten woonruimte hebben en zijn al blij als ze die uberhaupt betaalbaar kunnen vinden.
Maar het gras is altijd groener...quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat mag; een andere behoefte, leuker huis gezien met een voor ons praktischere indeling. Puur uit luxe en omdat het mogelijk is dus. Bepaald dus ook echt niet mijn geluk. Het huis waar we nu wonen is ook heerlijk wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |