abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84616453
Vanmorgen is mijn schoonmoeder overleden. Ik heb mijn werk voor vandaag afgebeld, omdat ik er wil zijn voor mijn man en schoonfamilie.
Heb ik recht op bijzonder verlof, of kost dit me gewoon een vakantiedag? Op internet kan ik nergens vinden hoe dit voor "schoon" familie is geregeld.

Toevallig heb ik morgen mijn laatste werkdag voor mijn vakantie, ik ga morgen wel werken en volgende week met de begrafenis hoef ik dus geen vrij te vragen.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:03:52 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84616471
Sorry, ik heb je CAO en arbeidsvoorwaarden even niet bij de hand, dus ik kan je niet helpen :D.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:05:00 #3
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84616493
Is het officieel je schoonmoeder?
Ik ben wel benieuwd wat je krijgt, omdat het geen eerste of tweedegraads familie is...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_84616500
ben je getrouwd ? of is het de moeder van je vriendin?

o ja , en gecondoleerd
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_84616530
Ik ben getrouwd, en het is de moeder van mijn man.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 juli 2010 @ 09:08:01 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84616549
Even informeren bij HR? Gecondoleerd trouwens.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:08:13 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84616550
gecondoleerd en ja je krijgt volgens mij 1 dag iig, voor de begrafenis, en eventueel 1 dag zoals vandaag zo niet, boeie toch, er zijn volgens mij nu wel belangerijkere dingen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:08:31 #8
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_84616557
Afhankelijk van de sector natuurlijk... bij ons cao-loze it bedrijf is de dag van de begrafenis een bijzonder verlof situatie, maar de dag van overlijden niet.
Persoonlijk voor mij zou dit een dag zijn, waarvan elke weldenkende manager zou zeggen.. ik meld je ziek.

[ Bericht 44% gewijzigd door avotar op 29-07-2010 09:10:00 (verduidelijken) ]
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:09:58 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_84616585
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:06 schreef Kaza het volgende:
Ik ben getrouwd, en het is de moeder van mijn man.
Lijkt mij niet meer dan logisch dat dit onder bijzonder verlof valt. Ook al staat het niet in je CAO (als je die al hebt) zou het wel in het fatsoensboekje van je werkgever moeten staan.

Gecondoleerd!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_84616609
Valt onder calamiteiten- / bijzonder verlof. Hiervoor kun je inderdaad een aantal uren tot een dag verlof krijgen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:11:30 #11
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_84616611
Ja, is bijzonder verlof.
Gecondoleerd.
Burnt to the core but not broken
pi_84616617
wat re zegt.

verder:
er hangt heel veel af van je werkgever. een bereidwillige werkgever heeft veel ruimte om te geven. bij ons (overlijden van mijn zoontje) kon mijn man (achteraf!) heel veel dagen krijgen via palliatief zorgverlof en onze familie 'mocht' in de ziektewet. het hangt er dus ook een beetje vanaf wat de situatie is.

gecondoleerd :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:13:08 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84616644
nogmaals, dit staat in je CAO en anders in je arbeidsvoorwaarden. dus lees die eens door zou ik zeggen :).
Hier wat de rijksoverheid daarover te zeggen heeft:
http://www.rijksoverheid.(...)of-sollicitatie.html
Dus dan weet je waar je nu moet kijken!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:14:44 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_84616664
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:13 schreef Maanvis het volgende:
nogmaals, dit staat in je CAO en anders in je arbeidsvoorwaarden. dus lees die eens door zou ik zeggen :).
Hier wat de rijksoverheid daarover te zeggen heeft:
http://www.rijksoverheid.(...)of-sollicitatie.html
Dus dan weet je waar je nu moet kijken!
En als je geen CAO hebt? Dan ben je dus overgeleverd aan je werkgever.

Opgelost. Slotje.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_84616687
Ik val onder de CAO voor verpleeg-, verzorgingshuizen en thuiszorg (VVT) en kan inderdaad niets vinden over schoonfamilie. Zal me wel een snipperdag kosten denk ik, en inderdaad boeien alleen was ik wel benieuwd. Vreemd dat de wet hierin niet voorziet.
Bedankt voor de antwoorden.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:19:39 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84616766
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:15 schreef Kaza het volgende:
Ik val onder de CAO voor verpleeg-, verzorgingshuizen en thuiszorg (VVT) en kan inderdaad niets vinden over schoonfamilie. Zal me wel een snipperdag kosten denk ik, en inderdaad boeien alleen was ik wel benieuwd. Vreemd dat de wet hierin niet voorziet.
Bedankt voor de antwoorden.
ook niet in je aanvullende arbeidsvoorwaarden?
de wet voorziet hier niet in zodat er specifieke afspraken over gemaakt kunnen worden. en het wetboek blijft zo lekker dun en goed te lezen. handig dus :).

eigenlijk zou je gewoon ff met de HR&O afdeling van de zorginstelling waar je voro werkt moeten bellen :)
Een gedicht over Maanvis
pi_84616787
Er is wel een wet voor.
Onze CAO verwijst ook naar deze wet: Wet Arbeid en Zorg

quote:
HOOFDSTUK 4 CALAMITEITEN- EN ANDER KORT VERZUIMVERLOF
§ 1 Verlofvormen

Calamiteiten- en ander kort verzuimverlof

Artikel 4:1 (WAZ)

1. De werknemer heeft recht op verlof met behoud van loon voor een korte, naar billijkheid te berekenen tijd, wanneer hij zijn arbeid niet kan verrichten wegens:
a. zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden;
b. een door wet of overheid, zonder geldelijke vergoeding, opgelegde verplichting, waarvan de vervulling niet in zijn vrije tijd kon plaatsvinden;
c. de uitoefening van het actief kiesrecht.
2. Onder zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden worden in ieder geval begrepen:
a. de bevalling van de echtgenote, de geregistreerde partner of de persoon met wie de werknemer ongehuwd samenwoont;
b. het overlijden en de lijkbezorging van een van zijn huisgenoten of een van zijn bloed- en aanverwanten in de rechte lijn en in de tweede graad van de zijlijn.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_84616803
volgensmij heb je dan gewoon recht op 1 verplichte vrije dag.
gecondoleerd ..
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:21:30 #19
299208 Rifoki
Met de noorderzon vertrokken.
pi_84616808
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:08 schreef avotar het volgende:
Afhankelijk van de sector natuurlijk... bij ons cao-loze it bedrijf is de dag van de begrafenis een bijzonder verlof situatie, maar de dag van overlijden niet.
Persoonlijk voor mij zou dit een dag zijn, waarvan elke weldenkende manager zou zeggen.. ik meld je ziek.
En wat zijn de klachten van TS t.a.v. de 'ziekmelding'? :{

Afhankelijk van CAO / Personeelshandboek of je hiervoor bijzonder verlof krijgt. Bij ons geldt voor het overlijden van schoonouders bijzonder verlof op de dag van begrafenis en niet op de dag van overlijden. Bij het overlijden van de eigen ouders geldt overigens wel bijzonder verlof van de dag van overlijden t/m de dag van begrafenis.
While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
pi_84616810
r zijn diverse soorten verlofregelingen. Sommige daarvan zijn wettelijk geregeld in de Wet Arbeid en Zorg (WAZO) terwijl andere in de CAO zijn vastgelegd. Mochten verloven die normaal gesproken onder de WAZO vallen onder een afwijkende regeling in de CAO zijn opgenomen, geldt in dat geval de CAO.

De volgende verlofregelingen zijn geregeld in de WAZO. Je bent als werkgever wettelijk verplicht je werknemers vrij te geven voor de gebeurtenissen die onder deze verloven vallen.
zwangerschaps- en bevallingsverlof;
ouderschapsverlof;
kortdurend zorgverlof (tiendaags zorgverlof);
calamiteitenverlof;
adoptieverlof;
kraamverlof;
langdurend zorgverlof;
levensloopregeling.

-knip- nog meer regelingen

Overlijden
echtgenoot/partner, bloed- of aanverwanten in de 1e graad* > vier dagen vanaf de dag van overlijden tot en met de dag van de begrafenis of crematie.
bloed- of aanverwanten in de 2e graad* > twee dagen, de dag van overlijden en dag van de begrafenis of crematie
bloed- of aanverwanten in de 3e* en 4e* graad > één dag voor het bijwonen van de begrafenis of crematie
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:21:59 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_84616819
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:14 schreef Gunner het volgende:

[..]

En als je geen CAO hebt? Dan ben je dus overgeleverd aan je werkgever.

Opgelost. Slotje.
Nee, dan ben je overgeleverd aan het BW :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_84616897
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef Felixa het volgende:
Er is wel een wet voor.
Onze CAO verwijst ook naar deze wet: Wet Arbeid en Zorg
[..]

Dank je wel. Artikel 1a zou dan nog het meest in aanmerking komen, het laatste geldt alleen voor bloedverwanten en dat is schoonfamilie dus niet.

Op kantoor is momenteel weinig na te vragen, omdat veel vaste medewerkers met vakantie zijn. Op de planning zit nu een stagiaire die alleen voor de dringende zaken m.b.t. de planning ingewerkt is, die heeft hier vast geen verstand van.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:35:20 #23
52191 DABAMaster