quote:
Op donderdag 20 januari 2011 19:37 schreef Individual het volgende:[..]
Ik heb hier ook wel eens gezegd dat ik nooit malariapillen gebruik en ben daarvoor keihard afgerekend van zeer ervaren TRV incrowd mensen die zeiden dat ik gek was. Havenziekenhuis dit en dat en de enorme risico's die ik neem. In Afrika ben ik zelf ook mensen tegengekomen die malaria hebben zonder alteveel problemen. Afrikanen kunnen toch ook niet hun hele leven pillen slikken? Het werkt volgens mij ook niet oneindig en zelfs met de pillen kan je het krijgen. Ziek worden van de medicijnen had ik nooit zin in op vakantie.
Maar sssst mondje dicht want big pharma doet het er goed onder.
"Europeans are so anal when it comes to Africa, it's sickening and rude!"
toch even op een oud bericht reageren, nu ik toch bezig ben;
Eigenlijk heb je daar gelijk in.
Maar het is, een beetje ga je met een gerust hart op vakantie, of niet.
In Afrika zei een gids ooit tegen me op mijn vraag , waarom hij zijn malarone niet tijdens het eten slikt. "only tourist get malaria"
Afrikanen gaan pas Malarone slikken als ze ziek worden.
Met voldoende voorzorgs maatregelen is, DEET, lange mouwen, klamboe, en niet teveel 's avonds in de buurt van een lamp verblijven. Denk ik dat je, je niet te druk moet maken voor Malaria.
Maar zelf, ik slik gewoon die Ma
quote:
Op dinsdag 27 september 2011 17:39 schreef Blik het volgende:ben ook even getriggered door dit topic. Ik ben een Afrika newbie.
Is zoiets makkelijk zelf te organiseren in Zuid-Afrika, Namibië, Botswana? En betaal je dan niet overal de hoofdprijs voor (safari e.d.) Iemand tips voor websites waar je een 4x4 kunt huren en andere tips?
larone, voor die vier weken dat ik daar ben, slaapt toch even ietjes beter.
ik ga in Oktober met Drifters tour van Kaapstad, via VicFalls naar Johannesburg, 24 dagen camping safari, reis kost me ongeveer 3000,- inclusief vlucht en grootste gedeelte van het eten.
Vorig jaar met dezelfde organisatie ook een vergelijkbare tour gedaan, en die was super bevallen.
Er zijn meerdere "overland tours" zo als ze heten, bepaalde organisaties zijn erg van de Ecotour, en wordt de hele tour tofu gegeten, en wordt de truck per tour beurt voortgetrokken door reizigers, en andere zijn eigenlijk party reizen die van camp naar camp trekken, daar wordt de dampende discomuziek op gedraaid tot de vroege uurtjes, en aan het einde van de tocht ben je alles vergeten en heb je een kater tot Johannesburg.
En vele er tussen in.
Er zijn tours waar een kok mee reist die voor de hele groep kookt, anderen daar kook de groep zelf, in tour beurten.
En wat belangrijk is als je prijzen gaat vergelijken bij deze tours is soms een food-kitty wat betekend dat er samen gelegd wordt voor het eten, of soms is het eten inbegrepen, of wat ik had ,werd er soms uit de kas van de organisatie gekookt, en soms gingen we naar een restaurant, en betaalde je zelf.
Ik pak even de meest populaire route Kaapstad - Vic Falls , soms gaat het door tot Livingstone, soms tot Johannesburg.
Maar het begint met een echte camping safari van 1250,- waar dan nog de food-kitty bij komt (ca. 700,- wordt gezegd, klinkt me veel, maar check dat gewoon ff na) tot de cabin/hotel trips van 2500,-
En je moet dan toch tellen dat je snel 1000,- ter plekke uit geeft, zeker als je eens wil gaan Raften op de Zambezi , een keertje wilt gaan quaten in de zand duinen en een leeuw wil aaien.
En dan komt daar de vlucht nog bij, ik schat dat je dan 800,- tot 1100,- kwijt bent.
Er is veel keuze, en er zijn grote prijs verschillen, er zijn veel routes, moeilijk het vergelijk te maken.
Persoonlijk was ik zeer tevreden over mijn reis met Drifters, goede balans tussen Eco, party, dieren zien, landschappen, verschillende locaties, en reis schema.
Ik wil je wel wat meer vertellen op verzoek. anders wordt dit een grote reclame campagne
Ik heb toen ook veel getwijfeld hoe ik ging reizen, en eigenlijk nog met een gekke slag geswitched van de Cape to Vic route naar een cirkeltje tegen de klok in Johannesburg richting de Indiase Oceaan. Dit jaar dus toch nog de Cape to Vic route.
Zelf een 4x4 huren, dat is niet perse nodig, je komt ook rond in een gewone auto, soms zijn er vooral in Botswana veel potholes, maar je hebt niet perse een 4x4 nodig. Een auto met groot licht, dat is pas belangrijk.
Als je echt op safari gaat, ben je toch gebonden aan een gids.
Mijn ervaring is wel dat met een organisatie heb je veel makkelijker de pareltjes vind, maar als je, je veel moeite doet, dan vind je die zelf ook. Maar mijn ervaring is, doe gewoon de makkelijke weg

en even wat foto's voor de smaak
![Roger_0320.JPG]()
![Roger_0341.JPG]()
![Ricarda_1335.JPG]()
[ Bericht 5% gewijzigd door bunnahabhain op 21-07-2012 13:03:30 ]