Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid.quote:Italië verhoogt maximumsnelheid
Het Italiaanse parlement heeft woensdag definitief ingestemd met de wijziging van een aantal verkeersregels. Zo kan de maximumsnelheid op een aantal plaatsen worden verhoogd. Ook mogen sommige groepen bestuurders helemaal geen alcohol meer drinken.
Dit meldden Italiaanse media. Italië kent brede snelwegen zoals in de Povlakte, waar auto's tientallen kilometers alsmaar rechtdoor rijden. Daar kan de maximumsnelheid nu bij goed weer met matrixborden worden verhoogd van 130 naar 150 kilometer per uur.
Jongeren tussen de achttien en 21 jaar mogen vanaf nu geen druppel alcohol meer op hebben als zij rijden. Hetzelfde geldt voor iedereen die nog geen drie jaar een rijbewijs heeft, en beroepschauffeurs die een bus, taxi of vrachtwagen besturen. De nachtelijke verkoop van alcohol in wegrestaurants wordt aan banden gelegd.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)_maximumsnelhei.html
thumbs up for more deaths ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid.
Wat is er mis met 120 per uur?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid.
Oke, graag even een bron dat een hogere snelheid zorgt voor meer doden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:
[..]
thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'quote:
Da's toch gewoon logisch.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Oke, graag even een bron dat een hogere snelheid zorgt voor meer doden.
Dat is net geen bs.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'
Bullshit
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
150 is meer.quote:
Inderdaad, maar 100km/u is wel bullshit. Het hoeft niet meteen 150 te zijn, maar 120 is wel het minste wat je mag verwachten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is net geen bs.
Dat je vind dat het te langzaam gaat ok maar wij hebben itt Italie heel veel afslagen en opritten per kilometer
Daar is geen bron voor nodig.quote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:
[..]
thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature
Koos Spee propagandaquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:57 schreef OEM het volgende:
[..]
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
Anders lees je even het stuk door + de gebruikte bronnen daarin.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Koos Spee propaganda
Wij van WC-eend...
Ja dohquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Anders lees je even het stuk door + de gebruikte bronnen daarin.
Leren lezen...quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:01 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja doh
Wat de ongevalskans betreft, geldt dat snelheid een grotere rol speelt in complexere situaties (bijvoorbeeld op wegen binnen de bebouwde kom) dan op minder complexe wegen (bijvoorbeeld op autosnelwegen).
Dus stelling dat snelheid = meer ongevallen op snelweg is onderuitgehaald.
Leuke bron, op zich klinkt het allemaal logisch, alleen lees je nergens iets terug over het verhaal uit de OP. Er staat niets in over het aantal ongevallen als IEDEREEN harder zou gaan rijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:57 schreef OEM het volgende:
[..]
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
Nee.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Leren lezen...
Grotere snelheid = grotere kans op ongelukken op snelweg
Grotere snelheid = nog grotere kans op ongelukken op bibeko-wegen
Dat moet jij eens doen ja. Ik geloof dat je het stuk niet eens hebt gelezen. Of je leest selectief om je gelijk te halen. Vermoed het laatste.....quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Leren lezen...
Grotere snelheid = grotere kans op ongelukken op snelweg
Grotere snelheid = nog grotere kans op ongelukken op bibeko-wegen
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Leuke bron, op zich klinkt het allemaal logisch, alleen lees je nergens iets terug over het verhaal uit de OP. Er staat niets in over het aantal ongevallen als IEDEREEN harder zou gaan rijden.
Verder zegt die bron ook dat hogere snelheden zorgen voor grotere ongelukken, maar dat dit in mindere mate geldt voor autosnelwegen.
Dat.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:13 schreef OldJeller het volgende:
Mag ook wel in Nederland. Het staat toch vol met matrixborden hier, en vaak zijn de wegen erg rustig, zodat men gerust en veilig 130 of 140 km/h kan rijden.
Maar daar wil men waarschijnlijk niet aan, want met een camera in de bosjes zitten en mensen lekker geld aftroggelen is veel aantrekkelijker.
Tja, dit is Nederland. Hier kan men niet rijden. Vooral in en uitvoegen schijnt nogal een probleem te zijn, en hierdoor worden ook vaak files door veroorzaakt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.
Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter de max omhoog
Mjah, je zou dat niet altijd kunnen doen. Daarvoor is het Nederlandse snelwegennet gewoon veel te vol en druk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.
Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter de max omhoog
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstrokenquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat.
Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?
Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.
En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichtenMongolide overheid.
Eens.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja, dit is Nederland. Hier kan men niet rijden. Vooral in en uitvoegen schijnt nogal een probleem te zijn, en hierdoor worden ook vaak files door veroorzaakt.
A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken
o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle.
Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 strokenquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken
o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Echter kan het 'savonds na een uurtje of 8 prima hoor, imo.
Ik zou zeggen, kom eens hier kijken bij Rotterdam, A13/A20.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken
o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle.
Klopt, maar niet altijd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100
Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat.
Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?
Inderdaad. Ik rij dat stuk regelmatig 's avonds na 22 uur, kan je dus makkelijk >120. Je bent niemand tot last.quote:Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.quote:En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichtenMongolide overheid.
Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nog een lachertje. Tussen Apeldoorn en Deventer A1 heb je 3 rijstroken (loopt tot Bathmen zelfs). Wat doen ze om 19 uur? 1 strook dichtgooien. Gevolg, weer drukker omdat sommigen hardnekkig links blijven rijden of met 100 een vrachtwagen inhalen. Dat stuk staat er echt om bekend. Andersom richting Apeldoorn trouwens hetzelfde probleem rond een uur of 11/ 12 overdag
Van Rijkswaterstaat snap ik echt weinig meer. Zogenoemd zou dit dan automatisch geregeld worden door detectielussen en poortjes bij t matrixbord. Maar er hangen ook camera's bij Deventer. Dus ze zien het als ze willen maar dan toch doodleuk dichthouden. A50 zelfde probleem trouwens. Het stuk vanaf Apeldoorn tot aan Arnhem waar je verplicht een stukje A12 moet meenemen als je richting Brabant gaat.
Ja.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 strokenEn dan moeten de drukste afslagen (meppel) nog komen.
Zeker ook om bovenstaande post van mij. Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.
Inderdaad.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfilequote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.
Trajectcontroles en nog eens flitsenquote:Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.
Die Duitsers zijn zo gek nog niet.![]()
Procedures. Spitsstroken zijn makkelijker/sneller er doorheen te krijgen dan definitieve rijstroken. Dat de hele santekraam van camera's en controle de boel duurder maakt dan een echte rijstrook wordt meestal vergeten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken.
En dan te bedenken dat de meeste snelheidsmeters niet eens geijkt zijn. Bewust niet. Je zit er soms 6 tot 8 km/u onder. Bij sommige auto's klopt ie wel weer. Sneheidsmeter op je navigatie is wat betrouwbaarder maar soms ook uitkijken. Klopt ook lang niet altijd, maar wel vaker en beter dan zo'n ouderwetse in je auto. En je hebt een delay erop zitten, op je navigatiesnelheid.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:33 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfile
Laatst nog gezien, kettingbotsing in DLD, 3 of 4 wagens bij betrokken, tijdje oponthoud maar na wagens op vluchtstrook reed het echt weer door. Hier is dat pas opgelost als er echt niets meer te zien valt. Sommigen gaan nog op de rem als er een band in de berm ligt of een spiegel
[..]
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.
Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'
Bullshit
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |