abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:37:55 #1
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84602112
quote:
Italië verhoogt maximumsnelheid

Het Italiaanse parlement heeft woensdag definitief ingestemd met de wijziging van een aantal verkeersregels. Zo kan de maximumsnelheid op een aantal plaatsen worden verhoogd. Ook mogen sommige groepen bestuurders helemaal geen alcohol meer drinken.

Dit meldden Italiaanse media. Italië kent brede snelwegen zoals in de Povlakte, waar auto's tientallen kilometers alsmaar rechtdoor rijden. Daar kan de maximumsnelheid nu bij goed weer met matrixborden worden verhoogd van 130 naar 150 kilometer per uur.

Jongeren tussen de achttien en 21 jaar mogen vanaf nu geen druppel alcohol meer op hebben als zij rijden. Hetzelfde geldt voor iedereen die nog geen drie jaar een rijbewijs heeft, en beroepschauffeurs die een bus, taxi of vrachtwagen besturen. De nachtelijke verkoop van alcohol in wegrestaurants wordt aan banden gelegd.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)_maximumsnelhei.html
Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid. :'(
Scheer je weg!
pi_84602298
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid. :'(
thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature |:(
pi_84602405
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid. :'(
Wat is er mis met 120 per uur?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84602474
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:

[..]

thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature |:(
Oke, graag even een bron dat een hogere snelheid zorgt voor meer doden.
pi_84602560
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met 120 per uur?
In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'

Bullshit



Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
pi_84602606
Niet alles uit Italië is slecht...

Hogere maxima, nul alcohol? Ik ben 100% voorstander!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:50:15 #7
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84602665
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Oke, graag even een bron dat een hogere snelheid zorgt voor meer doden.
Da's toch gewoon logisch.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_84602728
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'

Bullshit

[ afbeelding ]

Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Dat is net geen bs.

Dat je vind dat het te langzaam gaat ok maar wij hebben itt Italie heel veel afslagen en opritten per kilometer
pi_84602807
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Da's toch gewoon logisch.
Totaal niet. Bron graag.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:54:52 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84602849
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met 120 per uur?
150 is meer.
Het stompzinnige aan 120 is dat je het ook max mag rijden als de snelweg volledig leeg is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:55:35 #11
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84602888
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is net geen bs.

Dat je vind dat het te langzaam gaat ok maar wij hebben itt Italie heel veel afslagen en opritten per kilometer
Inderdaad, maar 100km/u is wel bullshit. Het hoeft niet meteen 150 te zijn, maar 120 is wel het minste wat je mag verwachten.
pi_84602964
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met 120 per uur?
Het is veel te langzaam.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:57:44 #13
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84602977
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:53 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Totaal niet. Bron graag.
Daar is geen bron voor nodig.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:57:47 #14
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84602983
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:53 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Totaal niet. Bron graag.
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
pi_84603005
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:41 schreef Benny6 het volgende:

[..]

thumbs up for more deaths ?
you are a sad creature |:(
:') zijn jouw rijkwaliteiten zó betreurenswaardig dat een hogere snelheid gelijk staat aan een grotere kans op doden? Pak dan alsjeblieft voortaan alleen nog maar de fiets.
pi_84603045
quote:
Koos Spee propaganda :')
Wij van WC-eend...
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:00:23 #17
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84603111
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Koos Spee propaganda :')
Wij van WC-eend...
Anders lees je even het stuk door + de gebruikte bronnen daarin.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:01:32 #18
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84603180
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:00 schreef OEM het volgende:

[..]

Anders lees je even het stuk door + de gebruikte bronnen daarin.
Ja doh :')

Wat de ongevalskans betreft, geldt dat snelheid een grotere rol speelt in complexere situaties (bijvoorbeeld op wegen binnen de bebouwde kom) dan op minder complexe wegen (bijvoorbeeld op autosnelwegen).

Dus stelling dat snelheid = meer ongevallen op snelweg is onderuitgehaald. :W
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:05:18 #19
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84603350
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:01 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ja doh :')

Wat de ongevalskans betreft, geldt dat snelheid een grotere rol speelt in complexere situaties (bijvoorbeeld op wegen binnen de bebouwde kom) dan op minder complexe wegen (bijvoorbeeld op autosnelwegen).

Dus stelling dat snelheid = meer ongevallen op snelweg is onderuitgehaald. :W
Leren lezen...
Grotere snelheid = grotere kans op ongelukken op snelweg
Grotere snelheid = nog grotere kans op ongelukken op bibeko-wegen
pi_84603565
quote:
Leuke bron, op zich klinkt het allemaal logisch, alleen lees je nergens iets terug over het verhaal uit de OP. Er staat niets in over het aantal ongevallen als IEDEREEN harder zou gaan rijden.

Verder zegt die bron ook dat hogere snelheden zorgen voor grotere ongelukken, maar dat dit in mindere mate geldt voor autosnelwegen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:12:03 #21
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_84603606
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:05 schreef OEM het volgende:

[..]

Leren lezen...
Grotere snelheid = grotere kans op ongelukken op snelweg
Grotere snelheid = nog grotere kans op ongelukken op bibeko-wegen
Nee.

Hogere snelheid = grotere kans op dodelijke afloop van ongevallen. Zeker op provinciale wegen zonder middenberm.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_84603657
Mag ook wel in Nederland. Het staat toch vol met matrixborden hier, en vaak zijn de wegen erg rustig, zodat men gerust en veilig 130 of 140 km/h kan rijden.
Maar daar wil men waarschijnlijk niet aan, want met een camera in de bosjes zitten en mensen lekker geld aftroggelen is veel aantrekkelijker. :9~
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:14:51 #23
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84603722
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:05 schreef OEM het volgende:

[..]

Leren lezen...
Grotere snelheid = grotere kans op ongelukken op snelweg
Grotere snelheid = nog grotere kans op ongelukken op bibeko-wegen
Dat moet jij eens doen ja. Ik geloof dat je het stuk niet eens hebt gelezen. Of je leest selectief om je gelijk te halen. Vermoed het laatste.....

We hebben het ook over snelwegen, daar gaat dit topic ook over.
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:16:00 #24
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84603765
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:10 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Leuke bron, op zich klinkt het allemaal logisch, alleen lees je nergens iets terug over het verhaal uit de OP. Er staat niets in over het aantal ongevallen als IEDEREEN harder zou gaan rijden.

Verder zegt die bron ook dat hogere snelheden zorgen voor grotere ongelukken, maar dat dit in mindere mate geldt voor autosnelwegen.
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.

Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter de max omhoog :)
pi_84603818
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:13 schreef OldJeller het volgende:
Mag ook wel in Nederland. Het staat toch vol met matrixborden hier, en vaak zijn de wegen erg rustig, zodat men gerust en veilig 130 of 140 km/h kan rijden.
Maar daar wil men waarschijnlijk niet aan, want met een camera in de bosjes zitten en mensen lekker geld aftroggelen is veel aantrekkelijker. :9~
Dat.

Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?

Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.

En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichten :') Mongolide overheid.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:17:17 #26
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84603819
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.

Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter de max omhoog :)
Tja, dit is Nederland. Hier kan men niet rijden. Vooral in en uitvoegen schijnt nogal een probleem te zijn, en hierdoor worden ook vaak files door veroorzaakt.
Scheer je weg!
pi_84603858
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen.

Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter de max omhoog :)
Mjah, je zou dat niet altijd kunnen doen. Daarvoor is het Nederlandse snelwegennet gewoon veel te vol en druk.

Echter kan het 'savonds na een uurtje of 8 prima hoor, imo.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:19:50 #28
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84603924
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat.

Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?

Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.

En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichten :') Mongolide overheid.
Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken _O-

o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle. :')
Scheer je weg!
pi_84603943
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Tja, dit is Nederland. Hier kan men niet rijden. Vooral in en uitvoegen schijnt nogal een probleem te zijn, en hierdoor worden ook vaak files door veroorzaakt.
Eens.

Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.

Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)

Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:21:09 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84603995
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken _O-

o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle. :')
A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84604006
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken _O-

o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle. :')
Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 stroken :') En dan moeten de drukste afslagen (meppel) nog komen.
Zeker ook om bovenstaande post van mij. Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:23:18 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84604078
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef kikoooooo het volgende:
Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
Klopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:23:28 #33
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604085
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:18 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Echter kan het 'savonds na een uurtje of 8 prima hoor, imo.
:Y

Nog een lachertje. Tussen Apeldoorn en Deventer A1 heb je 3 rijstroken (loopt tot Bathmen zelfs). Wat doen ze om 19 uur? 1 strook dichtgooien. Gevolg, weer drukker omdat sommigen hardnekkig links blijven rijden of met 100 een vrachtwagen inhalen. Dat stuk staat er echt om bekend. Andersom richting Apeldoorn trouwens hetzelfde probleem rond een uur of 11/ 12 overdag _O-

Van Rijkswaterstaat snap ik echt weinig meer. Zogenoemd zou dit dan automatisch geregeld worden door detectielussen en poortjes bij t matrixbord. Maar er hangen ook camera's bij Deventer. Dus ze zien het als ze willen maar dan toch doodleuk dichthouden. A50 zelfde probleem trouwens. Het stuk vanaf Apeldoorn tot aan Arnhem waar je verplicht een stukje A12 moet meenemen als je richting Brabant gaat.
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:23:34 #34
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84604088
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken _O-

o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle. :')
Ik zou zeggen, kom eens hier kijken bij Rotterdam, A13/A20.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:23:56 #35
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604104
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100
Klopt, maar niet altijd.
Scheer je weg!
pi_84604163
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat.

Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt?
Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.

quote:
Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn.
Inderdaad. Ik rij dat stuk regelmatig 's avonds na 22 uur, kan je dus makkelijk >120. Je bent niemand tot last.

quote:
En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichten :') Mongolide overheid.
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.

Die Duitsers zijn zo gek nog niet. ^O^
*verwijderd door Admin*
pi_84604173
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

:Y

Nog een lachertje. Tussen Apeldoorn en Deventer A1 heb je 3 rijstroken (loopt tot Bathmen zelfs). Wat doen ze om 19 uur? 1 strook dichtgooien. Gevolg, weer drukker omdat sommigen hardnekkig links blijven rijden of met 100 een vrachtwagen inhalen. Dat stuk staat er echt om bekend. Andersom richting Apeldoorn trouwens hetzelfde probleem rond een uur of 11/ 12 overdag _O-

Van Rijkswaterstaat snap ik echt weinig meer. Zogenoemd zou dit dan automatisch geregeld worden door detectielussen en poortjes bij t matrixbord. Maar er hangen ook camera's bij Deventer. Dus ze zien het als ze willen maar dan toch doodleuk dichthouden. A50 zelfde probleem trouwens. Het stuk vanaf Apeldoorn tot aan Arnhem waar je verplicht een stukje A12 moet meenemen als je richting Brabant gaat.
Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken. 8)7
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:26:05 #38
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604198
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 stroken :') En dan moeten de drukste afslagen (meppel) nog komen.
Zeker ook om bovenstaande post van mij. Ritsen kunnen Nederlanders ook niet.
Ja. :D

En dan nog ff lekker provocerend die kentekenregistratiecamera's erbij hangen. Die willen ze ook op de A1 en A50 gaan hangen tzt. Zogenoemd om criminaliteit in de gaten te houden. Alsof een crimineel niet weet waar die camera's hangen en een provinciale weg pakt als ie kwaad wil. :')
Scheer je weg!
pi_84604231
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.

Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
pi_84604316
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Inderdaad.

maar Henk en Ingrid zijn toch PVVtokkies dus die mogen van mij het land uit, maar hier zijn andere topics voor
*verwijderd door Admin*
pi_84604400
Laten we ook niet vergeten dat de auto's van nu met gemak 120 kunnen, wat vroeger de topsnelheid was :'). En de moderne auto's zijn natuurlijk een stuk veiliger en hebben betere remmen.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_84604461
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Daar is geen bron voor nodig.
OMG |:(
*verwijderd door Admin*
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:33:05 #43
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604467
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht.
Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfile :')

Laatst nog gezien, kettingbotsing in DLD, 3 of 4 wagens bij betrokken, tijdje oponthoud maar na wagens op vluchtstrook reed het echt weer door. Hier is dat pas opgelost als er echt niets meer te zien valt. Sommigen gaan nog op de rem als er een band in de berm ligt of een spiegel :')

quote:
Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe.
Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland.

Die Duitsers zijn zo gek nog niet. ^O^
Trajectcontroles en nog eens flitsen *) Het is trouwens wel lekker doorrijden nu als je bij Den Bosch bent op de A2 en richting Utrecht wil. :Y Als je richting A59 wilt (richting Oss / A50 Zwolle) net zo. Was eerst een puinhoop. Andersom net zo, van A59 de A2 op, extra strookje erbij ^O^
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:33:33 #44
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84604485
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken. 8)7
Procedures. Spitsstroken zijn makkelijker/sneller er doorheen te krijgen dan definitieve rijstroken. Dat de hele santekraam van camera's en controle de boel duurder maakt dan een echte rijstrook wordt meestal vergeten.

Te zot voor woorden, maar wat doe je eraan.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:36:13 #45
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604610
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
En dan te bedenken dat de meeste snelheidsmeters niet eens geijkt zijn. Bewust niet. Je zit er soms 6 tot 8 km/u onder. Bij sommige auto's klopt ie wel weer. Sneheidsmeter op je navigatie is wat betrouwbaarder maar soms ook uitkijken. Klopt ook lang niet altijd, maar wel vaker en beter dan zo'n ouderwetse in je auto. En je hebt een delay erop zitten, op je navigatiesnelheid.
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:36:38 #46
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84604633
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:33 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfile :')

Laatst nog gezien, kettingbotsing in DLD, 3 of 4 wagens bij betrokken, tijdje oponthoud maar na wagens op vluchtstrook reed het echt weer door. Hier is dat pas opgelost als er echt niets meer te zien valt. Sommigen gaan nog op de rem als er een band in de berm ligt of een spiegel :')
[..]
Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:37:03 #47
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84604661
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:36 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden.
_O-
Scheer je weg!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:39:09 #48
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_84604761
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden.
Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas.
pi_84604860
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_84604958
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller'

Bullshit

[ afbeelding ]

Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit.
Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')