Ik vond het meestal niet de moeitequote:Op vrijdag 19 november 2010 09:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Regenhoes zit er serieus bij mij standaard omheen op een reisdag
Dat kan je zeggen.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:00 schreef Blik het volgende:
ik moet de eerste elegante wandelschoenen nog tegenkomen
Dat beloofd nog wat danquote:Op donderdag 25 november 2010 19:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kan je zeggen.Deze vind ik nog een beetje te doen en ze zitten lekker.
Nu lekker lomp door het huis aan het stampen. Goed heet ook die dingen.
quote:Op donderdag 25 november 2010 19:44 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Dat beloofd nog wat danzijn ze waterdicht?
Ik heb een paar weken terug deze jongens aangeschaft:
[ afbeelding ]
Bevalt tot nu toe uitstekend
Goed genoeg zo te zien.quote:De Teva Charge WP is voorzien van een T.I.D.E. Seal waterdicht membraan waardoor je voeten lekker droog en comfortabel blijven
Dank en wat een top post.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:19 schreef ia het volgende:
Ik ben ook een jaar op reis, zit nu in Cambodja, nog 10 maanden te gaan.
Ik had ook mijn schoenen meegenomen, na 3 weken heb ik ze achtergelaten in een hostel.. Iedereen loopt overal op slippers.. En bijna overal moet je je slippers/schoenen uit doen als je naar binnen wil.
Mocht je schoenen nodig hebben, dan krijg je ze te leen, bijvoorbeeld bij de Gibon Experience..
Schoenen zijn veel te zwaar om mee rond te zeulen in je backpack!
Ik heb vrijwel niks meegenomen toen ik 2 maanden geleden mijn reis startte.. Alles is hier te koop.. En het is ook leuk om af en toe nieuwe kleding te kopen..
Wat ik daarintegen wel heb meegenomen is een tamelijk goede camera, en ik heb speciaal een 10 inch netbook gekocht, een asus eeepc.. Ik zat erg te twijfelen of ik hem mee zou nemen, maar ik heb er zooooooooooo veel plezier van.. O.a. omdat je via bittorrent alle lonely planets kunt downloadenKom ook wat mensen tegen die spijt hebben dat ze hun netbook niet hebben meegenomen.. Veel busreizen nemen ook een volle dag in beslag..
Tevens heb je overal gratis WIFI.. Dus ontzettend relaxt om regelmatig op een terrasje te internetten. Foto's op Facebook te zetten.. etc.. Blij dat ik niet in internetcafe's hoef te zitten, geen gezellige plekken...
Kwa accomodatie koos ik in het begin voor dure single rooms met airconditioning.. Daar slaap je lekker, maar je leert er niemand kennen.. Het is zoveel leuker om in een gezellig hostel te zitten..
Nog een tip. Je gaat gescammed(opgelicht) worden.. Je denkt dat dat jou niet overkomt, maar een aardige kans dat het je wel overkomt! In Bangkok maakt niemand "zomaar" een praatje met je op straat..
Onthoud: "T.A.T. verkoopt geen bustickets/hotelboekingen"..![]()
Koop je tickets/visums etc aan het loket.. Niet van iemand in uniform die 10 meter voor het loket staat..
En boek niks van tevoren, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik geen hotel kon vinden.. Zelfs de beste hostels uit Lonelyplanet zitten wel eens vol, maar de volgende dag om 12:00 sochtends zijn er altijd weer kamers vrij..
Ik heb zelfs geen dingen die ik speciaal hoeft te bezoeken.. Heb ook niks gepland van te voren, ik dacht ik zie wel... Maar toch komen alle attracties om te doen/bezoeken uit deze topic vanzelf op mijn pad.. Iedereen volgt toch exact dezelfde tourist trail..
Veel plezier iig!
Voor wat betreft sneakers heb je gelijk, die draag je nauwelijks en zijn tijdens trekkings ook nutteloos. Ik heb mijn sneakers nog geen seconden gemist op vakantie. Goede wandelschoenen zijn echter een noodzakelijk goed als je een beetje trektocht wilt doen. En zeker de schoenen die Godtje heeft gekocht zijn niet groot en/of zwaar. Plus je kunt ze vast maken aan de buitenkant van je backpack zodat het niet tenkoste gaat van je pakruimte.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:19 schreef ia het volgende:
Ik ben ook een jaar op reis, zit nu in Cambodja, nog 10 maanden te gaan.
Ik had ook mijn schoenen meegenomen, na 3 weken heb ik ze achtergelaten in een hostel.. Iedereen loopt overal op slippers.. En bijna overal moet je je slippers/schoenen uit doen als je naar binnen wil.
Mocht je schoenen nodig hebben, dan krijg je ze te leen, bijvoorbeeld bij de Gibon Experience..
Schoenen zijn veel te zwaar om mee rond te zeulen in je backpack!
Thanx!quote:
Kleine bedragen teveel betalen gebeurd (in het begin) nonstop...quote:Scammen klinkt mij altijd zo zwaar in de oren. Alsof ik voor honderden euro's de boot in ga. Zo lang ze niet stelen en het blijft bij een paar keer wat euro te veel betalen ben ik daar wel op ingesteld.
Ik heb honderden mensen gezien met netbooks, en pas een iemand met een Ipad.. Ik kan het niet vergelijken wat beter is, heb geen Ipad:) Als mijn netbook gestolen zou worden, zou ik zeker een nieuwe kopen..quote:* Netbook
Een netbook heb ik niet en moet ik die aanschaffen voor 4 maanden? Lastige keuze. Jij bent er dus erg blij mee. Iets om over na te denken.
Ik vraag het hier ter plekke ff om me heen aan andere reizigers.. De gene die schoenen bij hebben er geen spijt van, niet zwaar in hun tas. Maar zeggen wel dat ze maar een keer gedragen hebben:)quote:De schoenen heb ik nu al. Ik respecteer je mening ook mar de meeste mensen die ik heb gesproken zijn wel erg blij dat ze ze mee hadden. Ja ze nemen veel ruimte in beslag maar toch waren ze blij
Je spreekt oneindigveel mensen... De eerste weken verliep het een beetje stroef.. Veel oppervlakkige contacten, maar miste vriendschappen zoals ik ze in Nederland heb.quote:Je hebt dus ook een hoop mensen leren kennen in hostels? Ook samen gaan reizen voor een korte of lange periode? of puur daar en dan weer 'afscheid' ?
Inderdaad meer hotels/guesthouses.. Maar die gebruik ik dan toch als hostel door met zn tweeen of drieen een kamer te delen..quote:En Hostels in Zuid-oost Azie?? Die ben ik echt heeeeel weinig tegen gekomen, en als ik ze al tegen kwam zaten ze vol met Aziaten Ik kwam genoeg mensen tegen tijdens tours, rijen voor musea, ronddwalen op zoek naar bier, etc
Als jij een persoon bent die het ook leuk vind om op vakantie wat actiefs te doen in de vorm van een trekking, dan heb je gewoon goede schoenen nodig. Of je ze maar één keer aandoet of niet, goede wandelschoenen zijn het waard. Ik wens je in ieder geval veel succes als je in Sapa bent en naar beneden gaat lopen op je sneakers/slippers. Ik kan je garanderen dat je niet zonder hulp beneden komt. Ikzelf heb mijn sneakers weg kunnen gooien na die trip omdat ze ontzettend vies waren.quote:Op vrijdag 26 november 2010 03:08 schreef ia het volgende:
[..]
Ik vraag het hier ter plekke ff om me heen aan andere reizigers.. De gene die schoenen bij hebben er geen spijt van, niet zwaar in hun tas. Maar zeggen wel dat ze maar een keer gedragen hebben:)
Ik heb hier en daar een blowtje gerookt, maar zelf nooit iets gekocht/bij me gedragen. Ik vond het het risico niet waard, ik ben ook op Ko Tao gecontroleerd door agenten (echte??) en als ik dan iets bij me had was ik echt de sjaakquote:Op vrijdag 26 november 2010 03:18 schreef ia het volgende:
Nog een leuk onderwerp, drugs.. Ik had gezworen dat ik er niks mee te maken wilde hebben.. Het risico niet waard.. Ik blow zelden, maar zo af en toe is het toch grappig om een joint te roken.. Op Railay(thailand) had je een coffeeshop(zoals in nederland)... In Laos DonDet stond wiet & paddo's op de menukaart van het restaurant.. En op de 2-daagse slowboat van Changmai naar Luang Prabang liep de kapitein een rondje met wie er wiet wilde kopen...
M-150 is een drankje met de uitwerking van speed, legaal te kopen voor $0,50..
In Laos werd ik er zelfs moe van... Tuktukdriver/hotelowner/kapitein/touroperator/restauranteigenaar allemaal vragen ze je of je opium/heroine/cocaine/wiet wilt kopen...
Sneakers of slippers is ook een persoonlijke afweging lijkt me. En per land/stad verschillend. Ik zou er niet aan moeten denken om in de grote steden altijd in korte broek met slippers rond te hebben moeten lopen. Daar zijn een lange broek en een beetje degelijke schoenen (b.v. donkere sneakers) wel zo prettig.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor wat betreft sneakers heb je gelijk, die draag je nauwelijks en zijn tijdens trekkings ook nutteloos. Ik heb mijn sneakers nog geen seconden gemist op vakantie. Goede wandelschoenen zijn echter een noodzakelijk goed als je een beetje trektocht wilt doen. En zeker de schoenen die Godtje heeft gekocht zijn niet groot en/of zwaar. Plus je kunt ze vast maken aan de buitenkant van je backpack zodat het niet tenkoste gaat van je pakruimte.
En door Mumbai of Tokyo liep je dan ook op slippers of bergschoenen?quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Vergeet verder ook niet dat er veel mensen ook nog meer doen naast het rondje Zuid-Oost Azië. In Zuid-Oost Azië zul je voornamelijk op slippers lopen. Maar als je ook nog doorgaat richting Tibet en Nepal ontkom je er niet aan om wandelschoenen te kopen. En die kun je maar het beste kopen in een speciaalzaak, dat is wel erg belangrijk bij wandelschoenen.
Ben niet in die steden geweest. Maar in Bangkok, Ho Chi Minh, Hanoi en Pnomh Penh heb ik wel gewoon rondgelopen op slippers. Maar voornamelijk omdat het gewoon te warm is overdag om in een lange broek rond te lopen. Slippers zijn om die reden dan ook wel lekker.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En door Mumbai of Tokyo liep je dan ook op slippers of bergschoenen?
Duidelijk, goed om te weten voor een aanstaande trip naar Azië!quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Zoals je in een eerdere post al zei. het is echt per land/streek verschillend. In de regio Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam red je het prima iedere dag op je slippers m.u.v. van de trekkings. In Zuid-Amerika zul je meer behoefte hebben aan schoenen
Joh! Je meent het.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:02 schreef SandertS het volgende:
120 dagen Zuidoost- Azie, Ik denk dat je daarin meer kunt zien dan je hier ooit in Nederland kunt beleven
Het is dan ook maar tig keer groter als Nederland...quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:02 schreef SandertS het volgende:
120 dagen Zuidoost- Azie, Ik denk dat je daarin meer kunt zien dan je hier ooit in Nederland kunt beleven
Ik had het al gezien inderdaad. Ik had er ook al gepost.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:56 schreef kanovinnie het volgende:
in FNF zit een Nederlander die in Thailand zijn huis aanbied voor overnachtingen, lijkt me handig om gebruik van te maken!
Hoi An is sowieso geniaal qua hotels. Zat in een prima hotel incl. ontbijtbuffet en zwembad voor 15 dollarquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:22 schreef zatoichi het volgende:
Klinkt goed; Hoi An vond ik fantastisch! Al is het er erg toeristisch... Tip voor daar; een pak laten maken vond ik echt leuk om te doen.
Ohja en ik zat in dit hotel: http://www.longlifehotels.com/ Echt de grootste en meest luxe kamer die ik ooit heb gehad voor de laagste prijs (40$ book via tripadvisor en je krijgt nog 10%korting).
Ik ben in Ayutthaya geweest. Alleen niet in mijn overzict gezet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:27 schreef Blik het volgende:
Klinkt goed, Hue en Hoi An zijn ook mooie dingen te zien.
Op hoeveel dagen zit je nu? Je bent 4 januari vertrokken zie ik. Wellicht is het een idee om iets rustiger aan te doen, je bent pas een dikke maand onderweg en hebt al een deel van Thailand, Laos en de helft van Vietnam gedaan. Tevens heb je mooie zaken overgeslagen in Thailand zoals Ayutthaya, Sukhotai, Kanchanaburi en zoals je zelf al zei ook in Laos. Als je in dit tempo doorgaat ben je over een maand al in Maleisië.
ps: in je overzichtskaartje mis ik Borneo-stuk van Maleisië, dat is niet groen gemaakt
Het is wel duidelijk welke letter je bedoeltquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ben in Ayutthaya geweest. Alleen niet in mijn overzict gezet.
Trouwens de ene letter die je mist in dit stuk werk niet op deze computer. Ik kan em dus ook niet tikken als voorbeeld.
En ik eb niet de elft van vietnam gedaan maar drie plekken. Net besloten om zelfs nog langer in anoi te blijven. Ik ga nog dagtrips doen ier maar ik ga inderdaad in een aardig tempo. Maar......... ik blijf overal zo lang als ik wil want ik eb geen planning. Ik ga dus ook niet rustiger aan doen omdat ik te "snel" ga.
Nu blijf ik veel langer dan "gepland" in anoi. Ik eb ook al besloten om te gaan surfen in na trang en te gaan kite surfen in Mui Ne. Beide dingen die er voor zorgen dat ik vrij lang in Vietnam ben.
Ook gaan ik onverwacts mijn duikdiploma alen in Tailand en ga ik misscien nog maleisie doen.
Ook kom ik misscien nog eens een week eerder naar uis.
Genoeg mezelf verdedigdIk bedoel et niet kwaad en neem alle adviezen ter arte. Ik doe alleen maar waar ik zin in eb en dat bevalt prima. Ik blijf net zo lang als ik wil en 4 maanden is te lang voor deze 4 landen voor normaal reisgebruik. Veel mensen doen et zelfs in de elft van de tijd alleen dat is wel et andere uiterste.
Dus et gaat goed in elk geval!
along is maar 1 nact voor de meeste mensen vanuit anoi. Sapa 3 nacten of misscien 4 vanuit anoi voor veel mensen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk welke letter je bedoelt
Van Vietnam was beetje overdreven. Wat ik meer bedoelde is dat Hanoi, Sapa en Halong Bay relatief gezien het meeste tijd vergen. Bij mij was dat ruim anderhalve week, en vervolgens 2 weken besteedt aan de rest van Vietnam. Maar als je nog verschillende dingen gaat doen zoals surfen en duiken dan ben je nog wel wat tijd kwijt
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier van reizen
Jammer dat je Halong Bay maar 1 nacht hebt gedaan, een extra nacht was zeker de moeite waard geweest aangezien je dan 1 volle dag extra in het gebied zit.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
along is maar 1 nact voor de meeste mensen vanuit anoi. Sapa 3 nacten of misscien 4 vanuit anoi voor veel mensen.
Ik ga full stop doen in vietnam. Dus ue, oi an, Dalat, Mekong delta, Saigon, Mui ne, Na trang en vergeet ik dan nog iets? in el geval vrij veel.
Ik zit er al 10 dagen met wat uitstapjes. Ik was er voor TET en ik blijf nog meer dagen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:54 schreef zatoichi het volgende:
Cambodja ook fantastisch!![]()
Iets vergeten is niet erg, dan heb je altijd in je leven een goed excuus om terug te gaan
Geniet vooral van Hanoi, het straatleven is daar echt fantastisch, niets heerlijker dan gewoon doelloos rondlopen en kijken hoe er op de markt een schildpad wordt geslacht, of iets kopen voor een dollar om er vervolgens achter te komen dat het ook voor een derde van een dollar kon!
Doelbewuste keuze en geen spijt van. ad liever een extra dag gead in sapa.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Jammer dat je Halong Bay maar 1 nacht hebt gedaan, een extra nacht was zeker de moeite waard geweest aangezien je dan 1 volle dag extra in het gebied zit.
[/sub]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |