8 daagjes, wel wat tekort. Had nog wat meer mee willen pakken en wat meer tijd per plek willen hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:37 schreef MCH het volgende:
Hoeveel dagen ben je weggeweest?

Die prijzen zijn voor onbeperkt reizen binnen een bepaalde periode, maar wat betekent die 8 out of 15/16quote:trein:
Any 8 out of 15 consecutive days travel for only £135
http://www.firstgroup.com/scotrail/content/travelinfo/ticketsandfares.php?pageid=00000000017&ms=sub
bus:
8 days travel out of 16 £79,-
http://www.citylink.co.uk/explorerpass.htm

Dank je! Dus je reist bijvoorbeeld op dag 1, blijft daar 2 dagen, reist weer verder op dag 4. Dat zouden dan 2 reisdagen zijn in 4 dagen?quote:Op zondag 14 januari 2007 09:45 schreef Big_Yin het volgende:
Wooz dit betekent dat je 8 dagen onbeperkt mag reizen binnen 15 dagen.
Het leuke van reizen met de trein in schotland is dat je op plekken komt waar je met de auto niet kan komen.
Hou er alleen rekening mee dat als je richting het noorden gaat je meestal op zondag geen openbaar vervoer meer hebt.

Ben afgelopen jaren paar keer in Schotland geweest en favoriete plekken zijn o.a.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:28 schreef stevengerrard het volgende:
Sorry, komt omdat je iverness zo makkelijk uitspreekt waardoor ik de N vergeet. Maar vanaf nu is het Inverness!!!
Wat raad je ons aan om zeker te doen, ik neem aan dat Inverness ons na een paar dagen ook wel rondom bekend is. Is het raadzaam om ter plekke excursies te pakken, of kunnen we beter op eigen vervoer / ov / benenwagen rond trekken

Dan zouden we de trein van 19.24 kunnen pakken. We komen om 18:35 aan vanuit Liverpool.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:10 schreef Big_Yin het volgende:
Steven , je zit daar nog 50 Km van Inverness af.
http://www.undiscoveredsc(...)/aviemore/index.html op deze pagina is nog wel wat meer info te vinden van wat er in de buurt zit.
Als je hier vandaan de trein pakt naar Inverness is het £ 9.70 per persoon voor een retour en die doet er 45 minuten over.
De trein gaat echter maar om de 2 uur.
vertrek tijden van 7.24 en 9.44

Als ik moest kiezen tussen Schotland en New York...Schotland zonder twijfel!! Edinburgh is leuke stad, maar om een of andere rare reden spreekt Glasgow mij meer aan: heel diverse stad: grauwe industriepanden, en moderne architectuur naast elkaar. Verder vind ik Loch Ness zwaar over gewaardeerd. Er zijn zoveel mooiere plekken in Schotland!!! (voor suggesties zie een van m'n vorige berichten in dit topic).quote:Op maandag 22 januari 2007 15:55 schreef Backdoorman het volgende:
Mooi topic dit...Schotland lijkt me een schitterend land!
Vandaar dat we twijfelen tussen een paar dagen New York als city-trip of een paar dagen naar Schotland ergens halverwege maart.
Nu ga ik liever het mooie Edinburgh en het landschap verkennen van de highlands, alleen vraag ik me af of 5 dagen dan genoeg is. (in ieder geval een stuk goedkoper als 5 dagen New York?!)
Als uitvalsbasis heb ik Loch Lomond uitgekozen. Is dat een beetje een mooie omgeving? Het is in ieder geval niet ver van Edinburgh, waar we dan een dag naartoe kunnen en ook Loch Ness is nog te doen om in een dag te bezoeken (we gaan met de boot + eigen auto) Dan houden we nog twee dagen over waarin ik graag wat noordelijker wil gaan rijden richting Glencoe, Fort William en Oban....is slechts 2 uur rijden van Loch Lomond...is iemand hier bekend? Ik ben bang dat als je alleen per auto reist naar die genoemde plaatsen dat je niet veel verder komt als wat landschap langs de snelwegen....is het mogelijk de auto te laten staan in bijv Glencoe en dan een mooie wandeltocht door het landshap te maken van een paar uur om vervolgens s avonds weer terug te rijden richting Loch Lomond...?! Alle suggesties zijn welkom.....![]()

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |