quote:MADRID - Tourwinnaar Alberto Contador heeft besloten zijn huidige ploeg Astana aan het einde van dit jaar te verlaten. Dat maakte de woordvoerder van de Spaanse wielrenner vandaag bekend. De ploeg uit Kazachstan wilde uiterlijk dinsdagavond duidelijkheid hebben van de drievoudig tourwinnaar, maar Contador verwierp dat ultimatum en beëindigde daarmee de onderhandelingen.
,,Alhoewel we qua vraag en aanbod helemaal niet zo ver uit elkaar lagen, wilde het team dringend weten of Alberto zijn contract zou verlengen'', luidde de tekst van een communiqué. ,,Alberto heeft dat ultimatum verworpen.''
Contador won bij Astana tweemaal de Tour (2009 en 2010), de Giro (2008) en de Vuelta (2008). In 2007 veroverde de Spanjaard voor de eerste keer de eindzege van de Ronde van Frankrijk, toen hij nog bij Discovery Channel fietste. (ANP/RTR)
28/07/10 14u19
AD
Ik denk dat behalve de nieuw op te richten ploeg van Riis en Katusha en Sky inderdaad weinige ploegen het budget hebben voor Contador.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:01 schreef Ericr het volgende:
Of Riis komt binnenkort met een grote aankondiging betreffende een nieuwe sponsor en het aantrekken van Contador of er rijdt straks een renner rond die voor niemand te betalen is. Zal al geregeld zijn lijkt me en Specialized zal 1 van de weinigen zijn die het geld heeft voor een renner als Contador.
Sky is toch wel erg Brits gericht en Katusha zal ondanks hun hoge budget ook wel 2 keer nadenken voordat ze 5 miljoen uitgeven aan 1 renner. Specialized heeft de contacten met Contador al en kan mooi een team gaan bouwen rond de Tourwinnaar. Weer een fabrieksteam er bij naast Cervelo en BMC. Oude Raleigh, Peugeot, Motobecane, Bianchi etc tijden herleven.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk dat behalve de nieuw op te richten ploeg van Riis en Katusha en Sky inderdaad weinige ploegen het budget hebben voor Contador.
Dat zou wat zijnquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Zelva het volgende:
Contador gaat natuurlijk gewoon naar Vacansoleil. Die zouden niet voor niets met een renner uit de toptien op de proppen komen. Een plus een is twee.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Zelva het volgende:
Contador gaat natuurlijk gewoon naar Vacansoleil. Die zouden niet voor niets met een renner uit de toptien op de proppen komen. Een plus een is twee.
Grootste stunt ooit maar waar halen ze meer dan een verdubbeling van hun budget vandaan? Ik zie Hoogerland al stoempen op de Galibier voor Contador, Vacansoleil is toch wel een maatje te klein voor Contador. Ook al mag hij wel zijn maatjes meenemen natuurlijk.quote:
Specialized-fietsen in plaats van Batavus?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Grootste stunt ooit maar waar halen ze meer dan een verdubbeling van hun budget vandaan? Ik zie Hoogerland al stoempen op de Galibier voor Contador, Vacansoleil is toch wel een maatje te klein voor Contador. Ook al mag hij wel zijn maatjes meenemen natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ergens heb ik het idee dat Riis een slimmere deal sluit dan de Schlecks die echt bij een volledig nieuw team zullen moeten beginnen. Riis heeft in feite straks ook grotendeels een nieuw team qua opzet maar zal toch gebruik kunnen maken van zijn huidige status als ploegleider en bijbehorende contacten.quote:As part of the deal, Spanish riders Benjamin Noval, Daniel Navarro, David De La Fuente and Jesus Hernandez expected to join Contador at Riis' team.
Tweederde van de Tour ploeg ligt al min of meer vast dus. Als Cancellara voor Riis blijft rijden in ieder geval (en dat denk ik wel)quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:24 schreef Ericr het volgende:
As part of the deal, Spanish riders Benjamin Noval, Daniel Navarro, David De La Fuente and Jesus Hernandez expected to join Contador at Riis' team.
Is toch geen ongebruikelijke tactiek? Het wordt pas raar als ze dat naar het einde toe hadden volgehouden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:09 schreef SuikerVuist het volgende:
"Pretty sure it was Contador's brother saying on Eurosport (on Sunday) that the Astana team car was giving Contador false time splits to "motivate" him during the TT. They were telling him he was behind and losing the yellow."
Pijnlijk als dit waar is.
Gebeurt vaker idd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is toch geen ongebruikelijke tactiek? Het wordt pas raar als ze dat naar het einde toe hadden volgehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |