abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:45:36 #151
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_84608053
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, en dat geldt voor ieder land wel. Dat is echter een kleine groep die zich hier mee bezig houdt.

In Nederland lijkt iedereen er wel een mening over te hebben. De Franse Foie Gras, de Spaanse stierengevechten, de Japanse walvisvangsten.....
Ja, omdat je in Nederland woont. Natuurlijk levert dat een vertekend beeld op. Je bezoekt geen Japanse fora over de Drijfjacht of een Spaans forum over Boomkorvisserij, mag ik aannemen.
Dit, dus.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:11:17 #152
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_84609340
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben oprecht van mening dat vermaak moreel belangrijker is dan een zo economisch mogelijke productie.

Daar gaat fluitbekzeenaald. En jij. Hypocriete betweters. :W
Niet zo onvriendelijk. Wat ik doe is het duiden van een verschil, niet het geven van waardeoordelen. Als je mijn posts goed hebt gelezen zie je ook dat ik dit laatste niet heb gedaan.
In tegenstelling tot jouw reactie is het punt van degene die je quote trouwens zeer valide. Als je wilt dat de één wint, wil je dus dat de ander verliest. De manier waarop die ander moet verliezen kun je kunstzinnig noemen, of verwerpelijk. Of beide. De waarheid ligt, zoals bij elke vorm van kunst, in the eye of the beholder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:14:38 #153
pi_84609510
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat geen dier die integriteit kan opeisen.
Mensen kunnen dat ook niet altijd. Begrijp je het nut van het bestaan van wetten?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_84609780
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mensen kunnen dat ook niet altijd. Begrijp je het nut van het bestaan van wetten?
Het voorkomen van algeme chaos.
Vind stiergevechten nou niet echt chaos,nee,
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:23:18 #155
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_84609916
Met de blote handen zo'n stier omleggen is kunst ja. Maar tientallen flikkers met zwaardjes en speren een stier langzaam omleggen is gewoon triest.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:24:23 #156
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_84609959
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:23 schreef Jahr00n het volgende:
Met de blote handen zo'n stier omleggen is kunst ja. Maar tientallen flikkers met zwaardjes en speren een stier langzaam omleggen is gewoon triest.
met blote handen zou het van mij mogen ja _O-
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  donderdag 29 juli 2010 @ 01:59:32 #157
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_84614171
Ach, het kwam dus al bijna niet meer voor in Catalonië. Symboolpolitiek. :r
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:17:21 #158
215628 woid
let's get Friendly
pi_84618133
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:59 schreef Nobu het volgende:
Ach, het kwam dus al bijna niet meer voor in Catalonië. Symboolpolitiek. :r
tis in ieder geval een statement richting de rest van het land
pi_84619013
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Da's onzin. Het gaat hier nu om stierenvechten en dat wordt door veel Nederlanders afgewezen. Als ik een topic over de Drijfjacht open, zouden waarschijnlijk veel van deze Nederlanders ook reageren dat het barbaars is, en zo ook met de Japanse tonijnjacht etc. Het gaat echt niet om nationaliteit of de geschiedenis.
Nederlanders zijn ook heel goed in het afwijzen en willen verbieden van dingen waar ze zelf niets voor hoeven te laten. Mensen die geen bontjas kunnen betalen die bont willen verbieden, mensen die niet van stierenvechten houden die stierenvechten willen verbieden, mensen die liever een hamburger eten van bio-industrievlees die foie gras willen verbieden. Het is allemaal van een stuitende obsessie met de eigen persoonlijke voorkeur, en daarom ongelooflijk hypocriet.

Zo ook met de bescherming van bedreigde diersoorten. Een enorm grote bek dat neushoornstropers maar moeten gaan bedelen en dat Indiërs hun dorpsgenoten maar moeten laten oppeuzelen door tijgers. Maar als een industrieterrein een paar kilometer moet opschuiven voor de korenwolf, een varen of een of ander slakje, dan is het land te klein.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84619548
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nederlanders zijn ook heel goed in het afwijzen en willen verbieden van dingen waar ze zelf niets voor hoeven te laten. Mensen die geen bontjas kunnen betalen die bont willen verbieden, mensen die niet van stierenvechten houden die stierenvechten willen verbieden, mensen die liever een hamburger eten van bio-industrievlees die foie gras willen verbieden. Het is allemaal van een stuitende obsessie met de eigen persoonlijke voorkeur, en daarom ongelooflijk hypocriet.

Zo ook met de bescherming van bedreigde diersoorten. Een enorm grote bek dat neushoornstropers maar moeten gaan bedelen en dat Indiërs hun dorpsgenoten maar moeten laten oppeuzelen door tijgers. Maar als een industrieterrein een paar kilometer moet opschuiven voor de korenwolf, een varen of een of ander slakje, dan is het land te klein.
Het is nogal logisch dat als je van stierenvechten houd dat niet wil verbieden 8)7
En er zijn ook zat rijke mensen die tegen bont strijden.
En een slang in een gans zijn mond stoppen om hem vervolgens eten door de strot duwen is ook wat anders dan een koe een leven geven en 'm dan zo humaan mogelijk slachten.
Leaf
pi_84621721
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is nogal logisch dat als je van stierenvechten houd dat niet wil verbieden 8)7
Ik vind het helemaal niet zo logisch om zuiver egoisme ten grondslag te leggen aan verbieden en toestaan. Dat jij niet verder kunt kijken dan dat is jouw beperking.
quote:
En er zijn ook zat rijke mensen die tegen bont strijden.
En heel weinig mensen die tegen leer strijden.

quote:
En een slang in een gans zijn mond stoppen om hem vervolgens eten door de strot duwen is ook wat anders dan een koe een leven geven en 'm dan zo humaan mogelijk slachten.
De leverganzen hebben over het algemeen een veel beter leven dan de bio-industrievarkens.
pi_84622254
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet zo logisch om zuiver egoisme ten grondslag te leggen aan verbieden en toestaan. Dat jij niet verder kunt kijken dan dat is jouw beperking.
De wereld is niet zwart wit. Er zijn ook gevallen waar ik weinig problemen heb met een moord.

quote:
En heel weinig mensen die tegen leer strijden.
Leer is een bijproduct. Dieren worden niet alleen doodgemaakt om hun vacht en wederom gebeurd dat op een humane manier, niet door de dieren dood te knuppelen.

quote:
De leverganzen hebben over het algemeen een veel beter leven dan de bio-industrievarkens.
Ja lekker om de zoveel tijd een slang in je mond gestoken krijgen en eten dat naar binnen geschoven wordt. Jummie.
Leaf
pi_84623096
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:32 schreef VancouverFan het volgende:
De wereld is niet zwart wit. Er zijn ook gevallen waar ik weinig problemen heb met een moord.
Ik zie niet in waarom je niet tegen stierenvechten zou kunnen zijn terwijl je er wel van geniet. Dat de een er van geniet en de ander niet heeft namelijk niks met de argumenten te maken. Het 'ah jakkes, ik kan er niet tegen' is dan ook geen argument om het te verbieden maar slechts een argument om er niet heen te gaan. Ik hou zelf erg van tonijn en paling, maar ik ben best te porren voor een vangstverbod. Omdat daar argumenten voor zijn en ik me niet alleen maar laat leiden door een obsessie met mijn eigen persoonlijke voorkeuren.

quote:
Leer is een bijproduct. Dieren worden niet alleen doodgemaakt om hun vacht en wederom gebeurd dat op een humane manier, niet door de dieren dood te knuppelen.
Onzin, veel koeien worden alleen gehouden voor het mooie leer, en is het vlees een bijproduct. Vlees is trouwens ook gewoon een luxe-product. En lang niet alle bontdieren worden doodgeknuppeld, een beetje eskimo heeft trouwens met één klap een zeehond dood, dus dat maakt geen verschil met het anderzins slachten van dieren.

Er is geen criterium uit te destilleren, het is puur selectief shoppen in een verzameling kreten om je lagere schoolsentimenten van 'lief, aaien' mee te begeleiden. Niks meer.

quote:
Ja lekker om de zoveel tijd een slang in je mond gestoken krijgen en eten dat naar binnen geschoven wordt. Jummie.
Kennelijk wel, want vrije uitloopganzen komen zelf naar de slang toegehobbeld als het etenstijd is. Het komt vast door al die kinderboekjes waarin dieren de rol van mensen vervullen, maar dieren zijn geen mensen. Humaan is een onzincriterium voor dieren, mensen worden niet graag via een slang gevoed, maar ganzen zijn geen mensen. Het bereiken van de puberteit lijkt me wel een goed moment om los te komen van dat soort kinderlijke sentimenten.
pi_84623700
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom je niet tegen stierenvechten zou kunnen zijn terwijl je er wel van geniet. Dat de een er van geniet en de ander niet heeft namelijk niks met de argumenten te maken. Het 'ah jakkes, ik kan er niet tegen' is dan ook geen argument om het te verbieden maar slechts een argument om er niet heen te gaan. Ik hou zelf erg van tonijn en paling, maar ik ben best te porren voor een vangstverbod. Omdat daar argumenten voor zijn en ik me niet alleen maar laat leiden door een obsessie met mijn eigen persoonlijke voorkeuren.
In het geval van stierenvechten zijn er veel mensen die zich niet alleen laten leiden door hun persoonlijke voorkeuren. Maar ook naar het onnodig dierenleed kijken.

quote:
Onzin, veel koeien worden alleen gehouden voor het mooie leer, en is het vlees een bijproduct. Vlees is trouwens ook gewoon een luxe-product. En lang niet alle bontdieren worden doodgeknuppeld, een beetje eskimo heeft trouwens met één klap een zeehond dood, dus dat maakt geen verschil met het anderzins slachten van dieren.
Vlees is geen luxe product maar gewoon nodig om te overleven. Dat is al 1.000den jaren zo.
Het is niet al 1.000den jaren zo dat de rijken perse in een bontjes rond moeten lopen.

quote:
Er is geen criterium uit te destilleren, het is puur selectief shoppen in een verzameling kreten om je lagere schoolsentimenten van 'lief, aaien' mee te begeleiden. Niks meer.
Klopt dat er geen duidelijk criterium is. Zoals ik al zei, de wereld is niet zwart wit. Niet alles valt in hokjes te plaatsen of duidelijke grenzen aan te geven.

quote:
Kennelijk wel, want vrije uitloopganzen komen zelf naar de slang toegehobbeld als het etenstijd is. Het komt vast door al die kinderboekjes waarin dieren de rol van mensen vervullen, maar dieren zijn geen mensen. Humaan is een onzincriterium voor dieren, mensen worden niet graag via een slang gevoed, maar ganzen zijn geen mensen. Het bereiken van de puberteit lijkt me wel een goed moment om los te komen van dat soort kinderlijke sentimenten.
Echt waar, dieren zijn geen mensen :o wat vertel je me nou :o

Als je alleen maar eten krijgt door een slang, komt een kind daar ook wel naar toe lopen. Mensen en dieren doen rare dingen als ze uitgehongerd worden.
Leaf
pi_84627399
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In het geval van stierenvechten zijn er veel mensen die zich niet alleen laten leiden door hun persoonlijke voorkeuren. Maar ook naar het onnodig dierenleed kijken.
Daarom, je zou best tegen stierenvechten kunnen zijn terwijl je het wel leuk vindt om te zien. Je zou ook best tegen een verbod kunnen zijn, terwijl je het afschuwelijk vindt om te zien. Maar dan gaat het dus om argumenten en daar ontbreekt wat betreft een verbod volledig aan.

quote:
Vlees is geen luxe product maar gewoon nodig om te overleven. Dat is al 1.000den jaren zo.
Onzin, vlees wordt verkocht omdat het lekker is. Vegetariërs sterven niet bij bosjes.
quote:
Het is niet al 1.000den jaren zo dat de rijken perse in een bontjes rond moeten lopen.
Het was lastig overleven zonder bont in koude streken. Tegenwoordig zijn er redelijke vervangende materialen. Dat neemt niet weg dat het meeste bont gedragen wordt voor de leuk, wat dat betreft lijkt het op vlees eten.

quote:
Klopt dat er geen duidelijk criterium is. Zoals ik al zei, de wereld is niet zwart wit. Niet alles valt in hokjes te plaatsen of duidelijke grenzen aan te geven.
Er is helemaal geen criterium, er is louter vrijblijvende kindersentimentaliteit. Daar moet je anderen niet mee lastig vallen.

quote:
Echt waar, dieren zijn geen mensen :o wat vertel je me nou :o

Als je alleen maar eten krijgt door een slang, komt een kind daar ook wel naar toe lopen.
Kom je toch weer met een kind aan. Probeer je nou eens niet in te beelden dat dieren net mensen zijn zoals in de kinderboekjes.

quote:
Mensen en dieren doen rare dingen als ze uitgehongerd worden.
Leverganzen worden niet uitgehongerd maar vetgemest. Als ze zwaar zouden lijden onder het proces van voeden, dan zouden ze niet zelf op zoek gaan naar de slang als het etenstijd is.
pi_84627798
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom, je zou best tegen stierenvechten kunnen zijn terwijl je het wel leuk vindt om te zien. Je zou ook best tegen een verbod kunnen zijn, terwijl je het afschuwelijk vindt om te zien. Maar dan gaat het dus om argumenten en daar ontbreekt wat betreft een verbod volledig aan.
Owja? Jij weet precies welke argumenten er zijn gebruikt?

quote:
Onzin, vlees wordt verkocht omdat het lekker is. Vegetariërs sterven niet bij bosjes.
Weer dat zwart / wit kijken van je...
Vegetariers moeten goed op hun eten letten aangezien ze wel degelijk dingen missen die mensen die vlees eten wel binnenkrijgen.

quote:
Het was lastig overleven zonder bont in koude streken. Tegenwoordig zijn er redelijke vervangende materialen. Dat neemt niet weg dat het meeste bont gedragen wordt voor de leuk, wat dat betreft lijkt het op vlees eten.
Vlees eten is geen mode verschijnsel.

quote:
Er is helemaal geen criterium, er is louter vrijblijvende kindersentimentaliteit. Daar moet je anderen niet mee lastig vallen.
Dat er louter vrijblijvende kindersentimentaliteit is, is jouw mening.

quote:
Kom je toch weer met een kind aan. Probeer je nou eens niet in te beelden dat dieren net mensen zijn zoals in de kinderboekjes.
Jij bent diegene die over kinderen en pubertieit is begonnen |:(

quote:
Leverganzen worden niet uitgehongerd maar vetgemest. Als ze zwaar zouden lijden onder het proces van voeden, dan zouden ze niet zelf op zoek gaan naar de slang als het etenstijd is.
Nogmaals, als eten via de slang het enige is wat je kunt krijgen, dan ga je wel op zoek naar die slang.
Dat ganzen daar naar op zoek gaan wil nog niet zeggen dat het normaal of diervriendelijk is.
Leaf
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:11:01 #167
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_84628760
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 03:09 schreef El_Matador het volgende:
Ik durf te wedden dat iedereen dan wel bijna iedereen die in dit topic schande spreekt over stierenvechten, wel gewoon een bio-industrie burgertje bij de Mac naar binnen schrokt. Gemaakt van koetjes die -in tegenstelling tot de corridastieren- nooit daglicht gezien hebben voordat ze op je bord belanden.

Typisch Nederlands hypocriet vingerwijzend gezeik. :W
McD-hamburgers bestaan uit uitgemolken melkvee. Taai vlees (vandaar gehakt), maar op zich aardig van kwaliteit. Van het melkvee wordt toch wel 80% geweid gok ik.
I am a black hole shitting into the void
pi_84629966
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Owja? Jij weet precies welke argumenten er zijn gebruikt?
Over het algemeen zijn het argumenten die erop neerkomen dat het verboden moet worden, want ik vind het akelig om te zien. En dat wordt dan verkocht onder het mom dat dierenleed niet zou mogen, maar dat is een mom want veel groter dierenleed is elders geen argument voor een verbod.

quote:
Weer dat zwart / wit kijken van je...
Vegetariers moeten goed op hun eten letten aangezien ze wel degelijk dingen missen die mensen die vlees eten wel binnenkrijgen.
Dan let je daar toch op. Als je dierenleed wilt tegengaan is dat toch een kleine moeite? Maar dan moet jíj een opofferingetje doen, terwijl het veel leuker is voor jou als een ander van zijn pleziertje beroofd wordt.

quote:
Vlees eten is geen mode verschijnsel.
Bont ook niet.

quote:
Dat er louter vrijblijvende kindersentimentaliteit is, is jouw mening.
Klopt, andermans mening geef ik niet.

quote:
Jij bent diegene die over kinderen en pubertieit is begonnen |:(
Jij begint over humaan en kent allerlie menselijke eigenschappen toe aan dieren.

quote:
Nogmaals, als eten via de slang het enige is wat je kunt krijgen, dan ga je wel op zoek naar die slang.
Dat ganzen daar naar op zoek gaan wil nog niet zeggen dat het normaal of diervriendelijk is.
Een melkmachine is ook niet normaal, dat koeien daar naar toe lopen wil ook niet zeggen dat het diervriendelijk is.
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:52:34 #169
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_84630464
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:

Jij begint over humaan en kent allerlie menselijke eigenschappen toe aan dieren.
[..]

Iedereen ziet de verschillen tussen dieren en mensen. Er zijn ook overeenkomsten: het vermogen tot lijden. Dieren kunnen net als mensen verveling, stress en pijn ervaren. Die overeenkomst is belangrijk en moet de basis van ons handelen worden - niet de verschillen.

quote:
The day has been, I am sad to say in many places it is not yet past, in which the greater part of the species, under the denomination of slaves, have been treated by the law exactly upon the same footing, as, in England for example, the inferior races of animals are still. The day may come when the rest of the animal creation may acquire those rights which never could have been witholden from them but by the hand of tyranny. The French have already discovered that the blackness of the skin is no reason a human being should be abandoned without redress to the caprice of a tormentor. It may one day come to be recognised that the number of the legs, the villosity of the skin, or the termination of the os sacrum are reasons equally insufficient for abandoning a sensitive being to the same fate. What else is it that should trace the insuperable line? Is it the faculty of reason or perhaps the faculty of discourse? But a full-grown horse or dog, is beyond comparison a more rational, as well as a more conversable animal, than an infant of a day or a week or even a month, old. But suppose the case were otherwise, what would it avail? The question is not, Can they reason? nor, Can they talk? but, Can they suffer?

Jeremy Bentham
I am a black hole shitting into the void
pi_84631007
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn het argumenten die erop neerkomen dat het verboden moet worden, want ik vind het akelig om te zien. En dat wordt dan verkocht onder het mom dat dierenleed niet zou mogen, maar dat is een mom want veel groter dierenleed is elders geen argument voor een verbod.
Je gokt dus maar wat over welke argumenten er voor dit verbod zijn gebruikt...

quote:
Dan let je daar toch op. Als je dierenleed wilt tegengaan is dat toch een kleine moeite? Maar dan moet jíj een opofferingetje doen, terwijl het veel leuker is voor jou als een ander van zijn pleziertje beroofd wordt.
Wat ik leuk vind is voor jou een vraag. Dus een antwoord daarop kun je niet geven.

quote:
Bont ook niet.
'
Jawel.

quote:
Klopt, andermans mening geef ik niet.
Ga dan niet doen alsof jouw mening een feit is.

quote:
Zoals welke menselijke eigenschappen dan?

quote:
Een melkmachine is ook niet normaal, dat koeien daar naar toe lopen wil ook niet zeggen dat het diervriendelijk is.
Koeien krijgen vanzelf een volle uier en zijn dan maar wat blij dat ze van hun melk afkunnen. En dat die melk er dan uit wordt gehaald is ook volstrekt natuurlijk. Eten bij een gans naar binnen proppen is niet natuurlijk.

Het is wel grappig hoe jij je in allerlei bochten wringt om alles wat met dieren wordt gedaan op 1 grote stapel te gooien met sadistische spelletjes met dieren.
Leaf
pi_84633420
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:17 schreef woid het volgende:

[..]

tis in ieder geval een statement richting de rest van het land
Een anti-Spanje statement, niet een pro-dieren statement.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  donderdag 29 juli 2010 @ 17:14:50 #172
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84633778
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:04 schreef EricT het volgende:

[..]

Een anti-Spanje statement, niet een pro-dieren statement.
Beide.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_84745558
Dat land is echt middeleeuws (feesten bij bedrijven dierenleed):
http://www.faace.co.uk/bfiestas.htm
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:13:07 #174
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_84746923
In Nederland was het ook cultuur om mensen, waarvan wij dachten dat het heksen waren, op de brandstapel te gooien :r dus dat lamme gezwets over ''cultuur'' kun je lekker in dat gaatje stoppen waar de zon niet schijnt }:|

Dit is toch geen vermaak te noemen joh, als ik dit nou ga doen met kansarme(gehandicapte of wat dan ook) kinderen uit Afrika, ze begraven tot hun nek in de grond en ze daarna onthoofden met een bot mes, dan kan het zeker ineens niet?
Ik ga dieren niet gelijkstellen aan mensen maar een humane omgang met dieren lijkt me niet meer dan normaal, 't is geen speelgoed waar je mee aan het kloten bent :r

Dat we vee slachten voor voedsel is tot daar aan toe, dat dient nog een nut en het duurt geen tijden voor zo'n beest uiteindelijk dood is, wat in ieder geval al beter is dan wat daar gebeurt(alhoewel ik nog steeds vind dat we slecht omgaan met slachtvee, maar enfin)

Ik kots op volkeren die dit doen voor de fun, en dat meen ik uit het diepste van mijn hart, en ik hoop dan ook dat het zo snel mogelijk verleden tijd is. ;(
'sup.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 augustus 2010 @ 21:15:00 #175
862 Arcee
Look closer
pi_84749720
quote:
Stierenvechtersprotest tegen verbod

` Stierenvechters in Spanje,Portugal en
Frankrijk protesteren tegen het verbod
in Catalonië op stierenvechten.Ze lezen
vandaag in de arena een verklaring voor
waarin ze pleiten voor het behoud van
de traditie.Ze vrezen dat het verbod,
dat woensdag werd goedgekeurd door het
Catalaanse parlement,overslaat naar
andere regio's.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:24:14 #176
215628 woid
let's get Friendly
pi_84764361
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:15 schreef Arcee het volgende:

Stierenvechtersprotest tegen verbod

` Stierenvechters in Spanje,Portugal en
Frankrijk protesteren tegen het verbod
in Catalonië op stierenvechten.Ze lezen
vandaag in de arena een verklaring voor
waarin ze pleiten voor het behoud van
de traditie.Ze vrezen dat het verbod,
dat woensdag werd goedgekeurd door het
Catalaanse parlement,overslaat naar
andere regio's.

españoles son crueles. punto.

het publiek schiet pijltjes, en mikt op ogen en kloten.

oeps... foutje... ach kan gebeuren.

maandag 2 augustus 2010 @ 10:28:27 #177
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84764453
Beetje oude foto's slaat als een tang op een varken.. 8)7
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:39:21 #178
215628 woid
let's get Friendly
pi_84764685
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
om aan te geven dat een volk er wreede tradities op na houdt?

nee hoor.
pi_84766080
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:24 schreef woid het volgende:
het publiek schiet pijltjes, en mikt op ogen en kloten.
Volgens mij zijn de pijltjes keurig verspreid over het hele lichaam. Dus of het publiek is stomdronken of ze mikken gewoon op de hele stier.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:55:11 #180
pi_84768806
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oud, maar niet verouderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')