abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:04:51 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84570934
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:28 schreef Locusta het volgende:
Het is al genoemd; maar als je het argument "tijdsgebrek" noemt om van de koop af te zien, kun je beter geen of twee katten nemen. Dat kost je het minste tijd.
En nee, zoveel meer extra aan voeding e.d. kost het je ook niet hoor...
mijn katten kosten maar iets van 20E aan voeding per maand gok ik? (koop hele grote zakken kenner bij de boerenbond)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84571514
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:04 schreef Maanvis het volgende:
mijn katten kosten maar iets van 20E aan voeding per maand gok ik? (koop hele grote zakken kenner bij de boerenbond)
Hmmm... (ff rekenen) 1x per 4 maanden 10 kg. RC instinctief a ¤55 en ¤ 10 natvoer (Natures:menu) per maand = ¤23,75 p/m ben ik kwijt voor twee katten aan voer. Komt nog rond de ¤10 kattenbakgrit p/m bij en ¤24 p/m aan verzekeringen (maar dat is niet noodzakelijk). En als je 1 kat neemt, scheelt je dat maar rond de ¤ 15/20 p/m, maar kost je wel meer tijd.

Dus al met al valt het inderdaad best mee en is het verschil niet zo heel erg groot.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:25:48 #53
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84571774
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:30 schreef remlof het volgende:
Hoezo zouden twee kittens meer tijd kosten dan één?
Je moest eens weten. Je moet er letterlijk dubbel zo intensief mee bezig zijn ipv een kitten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:27:17 #54
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_84571816
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

juist minder!!!
kittens houden elkaar ook goed bezig als je er 2 hebt .
Maar als je ze wilt opvoeden (en geloof me dat zal je moeten) kost het echt twee keer zoveel tijd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:28:01 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84571843
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:27 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar als je ze wilt opvoeden (en geloof me dat zal je moeten) kost het echt twee keer zoveel tijd.
vandaar dat die van mij zulke schobbejakken zijn
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84571935
quote:

[..]

Katten zijn geen honden
.
pi_84573835
quote:
Helemaal niet mee eens!
  woensdag 28 juli 2010 @ 05:06:38 #58
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_84576796
deal with it.

jij wilde een kat Jij betaalde de "aanbetaling"
en nu wil je er van af zien.
wtf denk je dat aanbetaling is!

daarin tegen, als je ze voor het gerecht daagt win je waarschijnlijk wel omdat ze
mede eigenaar is en dus handelen mag uit naam van de catery.
maar je rechtszaak kost meer dan dat
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  woensdag 28 juli 2010 @ 07:34:07 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_84577136
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:31 schreef Vincent. het volgende:

[..]

Katten zijn geen honden
Dat zie ik ook niemand beweren :+
Ook katten moet je opvoeden.

OT:
Koop is koop. Zodra je een aanbetaling hebt gedaan is de koop gesloten en ben je vervolgens aan de coulance van de (beide) eigenaren overgeleverd als je vervolgens toch afziet van de koop.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_84580045
Aanbetaling is inderdaad zekerheid voor de verkoper. Nu de kitten blijkbaar groot genoeg is dat je hem kan komen halen, en jij ziet er vanaf is het voor hun veel lastiger een nieuwe koper te vinden.
Mensen die een raskat willen, willen volgens mij namelijk graag 'hun' katje van kleins af aan zien.
Met mijn kat ben ik meerdere keren gaan kijken voordat ik hem op kon halen na 13 weken (ook aanbetaling van 150 euro gedaan toen).

En sowieso zou ik hem wel gewoon kopen, is veel leuker voor die andere kat en kost echt niet veel meer. Maar dat is al meerdere keren gezegd.
pi_84583345
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:24 schreef funkydude het volgende:
De eerste kitten hebben we van haar gekocht en haar hebben we ook het handgeld gegeven. pas bij het laatste mailtje kregen we te horen dat haar ex ook een vinger in de pap heeft dit hebben wij ook niet eerder geweten.
Let niet op al die figuren hier die zo nodig belerend moeten doen en daarom maar quasi-juridische onzin gaan verzinnen.

Je hebt gewoon de overeenkomst gesloten dat je je geld terugkrijgt. Daar moet die ander zich aan houden. Je mocht ervan uitgaan dat zij bevoegd was daarover te beslissen. En je hebt nog bewijs ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84587801
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Let niet op al die figuren hier die zo nodig belerend moeten doen en daarom maar quasi-juridische onzin gaan verzinnen.

Je hebt gewoon de overeenkomst gesloten dat je je geld terugkrijgt. Daar moet die ander zich aan houden. Je mocht ervan uitgaan dat zij bevoegd was daarover te beslissen. En je hebt nog bewijs ook.
Fijn dat je zelf ook quasi-juridisch bezig bent. Er is niet een overeenkomst tot terugbetaling, de koop is ontbonden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_84588125
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:03 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Fijn dat je zelf ook quasi-juridisch bezig bent.
Kun jij juridisch van quasi-juridisch onderscheiden dan?
quote:
Er is niet een overeenkomst tot terugbetaling, de koop is ontbonden.
Als TS vraagt 'ga je dat geld terugstorten' en wederpartij zegt daarop 'ja', dan is er een overeenkomst tot terugbetaling.
pi_84588838
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kun jij juridisch van quasi-juridisch onderscheiden dan?
[..]

Als TS vraagt 'ga je dat geld terugstorten' en wederpartij zegt daarop 'ja', dan is er een overeenkomst tot terugbetaling.
Als TS zegt 'ik neem die kitten niet af, mag ik mijn geld terug?' dan is dat ontbinding van de overeenkomst, niet totstandkoming van nog een.
pi_84589677
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:27 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Als TS zegt 'ik neem die kitten niet af, mag ik mijn geld terug?' dan is dat ontbinding van de overeenkomst, niet totstandkoming van nog een.
Klopt, maar als de wederpartij dan zegt "jahoor, je mag je geld terug, ik maakt het over" dan is er wel een nieuwe overeenkomst.
pi_84590137
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:27 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Als TS "die kitten" zegt, is haar Nederlands niet zo best.
pi_84591111
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:58 schreef duivelin1 het volgende:

[..]

Als TS "die kitten" zegt, is haar Nederlands niet zo best.
Zijn nederlands, en dat zegt hij toch echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')