abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:11:37 #126
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_85754903
Het klinkt ook heel suf: tartaar van tonijn, biefstuk, aardbeiendessert. Zeker voor die prijs.
Maar ja, wel veilig. En dat lijkt me wel handig met al die "dieetwensen" waar mensen mee komen.
Ik lus geen vis, ik lus niks uit de zee, ik lus geen ui, ik lus geen champignons, ik lus geen orgaanvlees, ik lus geen lam, ik lus geen wild, etc etc.
pi_85756606
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 00:11 schreef RobinOok het volgende:
Het klinkt ook heel suf: tartaar van tonijn, biefstuk, aardbeiendessert. Zeker voor die prijs.
Inderdaad ja, en dat voor een tweesterrenzaak. Ga idd de volgende keer maar naar Ivy.
anonieme razernist
pi_85760240
Goh wat jammer, dat had ik bij Parkheuvel toch wel iets spectaculairders verwacht. Slecht visitekaartje op deze manier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52:45 #129
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85762218
Ik heb gisteren bij het Jagershuis gegeten in Oudekerk aan de amstel. Het is me goed bevallen!

Amuse bestond uit makreelfilet met aardpeer en paprikaschuim. lekker, wel iets uitgeschoten met zout. Als aperitief allebei een chardonnay

Voorgerecht was een "stapeltje"( de meneer noemde carambrere of zo?) van aardappel, zalm, paling. Lekker, niet heel lastig zelf te maken, maar op zich prima op smaak.
Tafelgenoot had het wijnarrangement, wat goed bij de gerechten paste.

Tussengerecht (voor 10 euro extra) was een filet van een vis waarvan ik de naam kwijt ben, goed vlezige witvis. Daarbij gamba en scheermesjes. Heerlijke toevoeging aan het menu.

ALs hoofdgerecht had tafelgenoot kalf, en ik had parelhoen.

Ik had smiddags nog even gebeld of ze mijn dieetwens goed hadden doorgekregen dat ik geen rund- en varkensvlees eet. Reactie van de meneer: oh maar dan eet U wel kalf? 8)7
Jammer genoeg vond ik op mijn bord toch nog een stukje van iets waarvan ik denk dat het spek was. Heb het niet nagevraagd, maar tafelgenoot heeft het opgegeten. Achteraf had ik er misschien wat van moeten zeggen, maar het lag echt apart en wilde er geen big deal van maken.

Parelhoen was mij iets te droog, maar wel lekker op smaak. Kalf was volgens tafelgenoot heerlijk.

Daarna dessert van pannacotta (waarom serveert elk restaurant dat toch???) met rabarberijs en gemarineerd rood fruit. Glaasje dessertwijn erbij dat heel goed paste.

Koffie met friandises, en calvados voor tafelgenoot.

UIteindelijk prima gegeten, geen spectaculaire smaakverrassingen, maar gewoon goed degelijk eten :)
Rekening heb ik niet gezien, maar ik denk dat het rond de 130 euro was met 2 personen.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_85764125
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:01 schreef Isabeau het volgende:
Goh wat jammer, dat had ik bij Parkheuvel toch wel iets spectaculairders verwacht. Slecht visitekaartje op deze manier.
idd doe er dan niet aan mee ofzo? Ze hebben de nieuwe klanten niet nodig neem ik aan.

Slechte zaak zo.

En leuk die uitgebreide recensies :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85764159
Ik had er gewoon iets van gezegd hoor van dat stukje spek :) en panacotta ben ik pas 1 x tegen gekomen in restaurants (3 jaar terug ofzo ) dus dat elk restaurant valt wel mee :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:08:48 #132
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85764207
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:06 schreef DarkElf het volgende:
Ik had er gewoon iets van gezegd hoor van dat stukje spek :) en panacotta ben ik pas 1 x tegen gekomen in restaurants (3 jaar terug ofzo ) dus dat elk restaurant valt wel mee :P
Ja achteraf bedacht ik me dat ook. Maar het was te gezellig O+ om er veel aandacht aan te besteden.

Dus ik kies gewoon onbewust pannacottarestaurants! Deze week al 2, en vorige editie had ik het ook 2 keer!
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_85764271
tis een makkelijk voor te bereiden dessert dus als er meer mensen komen dan anders, wat vaak zo is als het goedkoper is natuurlijk, dan zullen ze sneller voor iets kiezen wat je al vooraf klaar kan maken blijkbaar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85764577
Net nog kunnen reseveren in Seven Seas in Amsterdam, voor morgenavond. Twee jaar geleden (tijdens mijn eerste restaurantweek) ben ik hier ook geweest en het was me erg bevallen. Review volgt...
pi_85764670
O+ vanavond O+

http://www.chaletbrakkestein.nl/

ben zó benieuwd! Review volgt dan ook snel *O* yay! :9 verheug me er al weken op, hoop dan ook niet dat 't tegenvalt :@
Ja doei.
pi_85764832
Ik had bij Da Gabriele in Harderwijk ook Pannacotta als dessert, met ook iets van rabarber erbij. Dat was heerlijk. Voorgerecht viel vreselijk tegen, hoofdgerecht was ok. Niks bijzonders, vrij gewoontjes, maar voor ¤25 een 3gangenmenu was te doen.
Volgende keer zou ik toch graag een keer iets bijzonders willen uitproberen.
pi_85775443
Wat dom van Parkheuvel!
Er staan geen foto's bij, maar werd het nog een beetje origineel opgemaakt of dat ook al niet?

Leuk al die uitgebreide verslagen!
Zal ook m'n best doen, wij gaan morgen! :9
pi_85801690
Nou, wij zijn gisteren bij Chalet Brakkestein geweest. Erg op verheugd en ietwat teleurgesteld terug gekomen :@

Daar aangekomen kregen we een mooie ruime ronde tafel die voor 2 gedekt was. Eerste wat ik merkte was dat mijn stoel wiebelde, maar het héle restaurant zat vol en omdat ik geen zin had in gehannes had ik even het bandje van mijn tas er onder gezet: opgelost :+

De manager kwam vragen of we vooraf wat te drinken wilden. Dus bestelden we een rode wijn. Ze raadde dat ons af, en stelde een witte voor. Dus toen we daarmee accoord gingen, kwam ze terug daarna met toch alvast de eerste wijn van het wijnarrangement.. de huis Chardonnay zou toch niet geschikt zijn als aperitief.. Nou ja, ook prima dan maar... Op tafel stonden wat olijfjes en nootje waar we lekker van konden peuzelen... :) wel zat overal de pit nog in en waren ze echt mini, die olijfjes...

Daarna kregen we een amuse: een rundertartaartje met een luchtig mini crackertje en truffelolie.
Was lekker. Niet speciaal, maar gewoon, lekker. Bij het afruimen werden ook zonder commentaar of wat dan ook onze O+ olijfjes en nootjes O+ weggehaald.. -O- waren te verbaasd om er iets van te zeggen.. vooral omdat het allemaal vrij nel achter elkaar kwam en we dus 2 olijfjes en 2 nootjes pas op hadden.

Voorgerecht was een buitenom rerolde sushi van avocado met daarbij japanse paling en zeewier.
Ook dit was gewoon lekker. De rolletje lagen wel ontzettend in de soja, waardoor aan het einde van het voorgerecht de sushi uit elkaar viel zodra je een hap nam (met stokjes).

Daarna kwamen ze netje vragen of we meteen hoofdgerecht wilden, maar wij zijn langzame eters en uitgebreide genieters, dus hebben ze nog een kwartier > rust gevraagd.
Hoofdgerecht was echt goed: eendenfilet met een aardappeltorentje met geconfijte eendenborst, een stukje witlof en een truffeljus. Alles was goed op smaak en erg lekker. Eendenfilet was ook echt zo zacht, een genot!

Ook na dit gerecht kwamen ze vragen of we meteen nagerecht wilden. Maar uiteindelijk afgesproken dat ze pas zouden komen al we de rode wijn van het hoofdgerecht op hadden. Dus daar hebben we nog even rustig van zitten nippen. Die wijn was 'gewoon' lekker en goed krachtig wat alle smaken bij het hoofdgerecht goed aan kon! Verder niet heel speciaal.

Nagerecht was sorbetijs van mascarpone en een citroen-cheese cake met frambozen. De bodem van de cheesecake was wat breekbaar en 'grof' en ik heb zelf alle frambozen los gegeten omdat ik zélf de combinatie niet briljant vond, los was 't wel heerlijk. Was wel vrij machtig en we zaten dan ook goed vol. De desserwijn die erbij zat was wel echt heel goed gekozen.

Daarna allebei nog een kopje thee met daarbij een chocolaatje (lekker, leek op de oude lila pause) en een soort anijskoekje.

De ambiance waren we niet weg van, en we gaan er waarschijnlijk dan ook niet terug als we het volle pond moeten betalen. We vonden het niet heel gezellig, het personeel was 'vriendelijk', maar niet echt heel kundig en geduldig. Ze kwamen echt je eten brengen, zeiden snel wat 't was (letterlijk wat op de menu kaart stond) en liepen weer weg. Ook van de wijn werd alleen de naam genoemd, terwijl we 't erg leuk vinden om te horen waar hij vandaan komt, waarom ze die gekozen hebben, welke smaken je gaat proeven, etc. Ook het weghalen van de nootjes en olijfjes zonder vragen was echt een minpunt. Tegen het einde van de avond, toen steeds meer gasten weg gingen, werd en naast ons met 'grof geweld' alvast ingedekt voor de volgende avond. De bediening liep met grote proppen vies tafelgoed voorbij, liet 't nog even vallen, etc. Erg rommelig en niet fijn als je nog lekker rustig van je nagerecht zit te genieten.. Voelde ook niet echt passie en plezier van de bediening. Iets wat we bijvoorbeeld bij Vesters echt geweldig vonden. Een sommelier die vol passie vertelt over de wijnen die hij er bij schenkt. de smaken die je gaat proeven, hoe ze elk gerecht vol vreugde aan je presenteren en je écht je welkom voelt, ook in een restaurantweek. Dat was hier anders, vonden wij.

Rekening viel ook wat tegen:

50 euro voor het diner (duh)
en 45 voor het wijnarrangement van 2 niet al te speciale wijnen en 1 goede dessertwijn.. bij Vesters kostte het arrangement 'maar' 18 euro p.p. en was vele malen lekkerder.
3,75 p.p. voor een kopje thee met koekje/chocolade

Vooral de wijn was dus echt een tegenvaller.. als we dat geweten hadden, hadden we gewoon zelf een fles huiswijn erbij genomen :@

Al met al was 't eten dus wel lekker, maar de sfeer was niet ons ding. :)

Foto's waren echt onmogelijk te maken omdat 't vrij duister was binnen -O-
Ja doei.
pi_85801856
Jammer Motorbloempje!
En dat van die olijfjes en het rondlopen met wasgoed :N
pi_85802058
Erg jammer, Moblo :{ Sommige restaurants lijken wel te vergeten dat je een avondje uit bent en je welkom wilt voelen en dat een warme hap naar binnen schuiven niet de bedoeling is van een avondje uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85802062
Ik krijg een smsje van Diningcity met 'Wij wensen u veel plezier bij.. ' en de tijd en code.

Wat grappig :)
pi_85802159
ja.. was een tegenvaller -O- had er goede verhalen over gehoord, maar al met al vonden wij het niet het geld waard -O-

overigens vertelde de serveerster dat er aDvocado in onze sushi zat :')! ;(
Ja doei.
pi_85802887
wat jammer moblo :{
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85802906
Maar, het positieve: je kunt er beter tijdens de restaurantweek achterkomen dan wanneer je volle pond betaalt ;)
pi_85803170
Parkheuvel Brakkestein laat niet echt een goede indruk achter zo. Verlies voor hen (en jammer van jullie goeie geld natuurlijk). Want ik denk dat ook dit segment restaurants de Restaurantweek moet gebruiken om meer reguliere klanten te trekken. Dit klinkt meer als goedkoop en snel in een weekje geld verdienen. Niet slim van ze.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_85803254
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:36 schreef Cat22 het volgende:
Brakkenstein laat niet echt een goede indruk achter zo. Verlies voor hen (en jammer van jullie goeie geld natuurlijk). Want ik denk dat ook dit segment restaurants de Restaurantweek moet gebruiken om meer reguliere klanten te trekken. Dit klinkt meer als goedkoop en snel in een weekje geld verdienen. Niet slim van ze.
Dit lijkt me voor de duurdere restaurants hèt moment om mensen (zoals bijvoorbeel Motorbloempje en man die er voor sparen) kennis te laten maken met het restaurant en nieuwsgierig te maken naar meer. Als ze deze gelegendheid niet hebben, is de drempel om zoveel uit te geven en niet te weten wat je krijgt misschien wel te hoog.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:40:26 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_85803278
Jammer dat er juist een paar gerenommeerde restaurants dan steken laten vallen bij zo'n restaurantweek.
Voor hun bekendheid hoeven ze niet mee te doen. Doe dan niet mee
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85803345
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:39 schreef LieLie het volgende:

[..]

Dit lijkt me voor de duurdere restaurants hèt moment om mensen (zoals bijvoorbeel Motorbloempje en man die er voor sparen) kennis te laten maken met het restaurant en nieuwsgierig te maken naar meer. Als ze deze gelegendheid niet hebben, is de drempel om zoveel uit te geven en niet te weten wat je krijgt misschien wel te hoog.
Precies! (en ik heb de verkeerde naam gebruikt net, MoBlo is naar Brakkestein geweest, kun je mijn quote even aanpassen? ;) )
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_85803386
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:42 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Precies! (en ik heb de verkeerde naam gebruikt net, MoBlo is naar Brakkestein geweest, kun je mijn quote even aanpassen? ;) )
Done, hoewel de ervaring met Parkheuvel misschien nog wel slechter was dan die van MoBlo ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door LieLie op 28-08-2010 12:51:16 ]
pi_85803533
Da's dan misschien ook weer zo. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')