Nou, wij zijn gisteren bij Chalet Brakkestein geweest. Erg op verheugd en ietwat teleurgesteld terug gekomen

Daar aangekomen kregen we een mooie ruime ronde tafel die voor 2 gedekt was. Eerste wat ik merkte was dat mijn stoel wiebelde, maar het héle restaurant zat vol en omdat ik geen zin had in gehannes had ik even het bandje van mijn tas er onder gezet: opgelost

De manager kwam vragen of we vooraf wat te drinken wilden. Dus bestelden we een rode wijn. Ze raadde dat ons af, en stelde een witte voor. Dus toen we daarmee accoord gingen, kwam ze terug daarna met toch alvast de eerste wijn van het wijnarrangement.. de huis Chardonnay zou toch niet geschikt zijn als aperitief.. Nou ja, ook prima dan maar... Op tafel stonden wat olijfjes en nootje waar we lekker van konden peuzelen...

wel zat overal de pit nog in en waren ze echt mini, die olijfjes...
Daarna kregen we een amuse: een rundertartaartje met een luchtig mini crackertje en truffelolie.
Was lekker. Niet speciaal, maar gewoon, lekker. Bij het afruimen werden ook zonder commentaar of wat dan ook onze

olijfjes en nootjes

weggehaald..

waren te verbaasd om er iets van te zeggen.. vooral omdat het allemaal vrij nel achter elkaar kwam en we dus 2 olijfjes en 2 nootjes pas op hadden.
Voorgerecht was een buitenom rerolde sushi van avocado met daarbij japanse paling en zeewier.
Ook dit was gewoon lekker. De rolletje lagen wel ontzettend in de soja, waardoor aan het einde van het voorgerecht de sushi uit elkaar viel zodra je een hap nam (met stokjes).
Daarna kwamen ze netje vragen of we meteen hoofdgerecht wilden, maar wij zijn langzame eters en uitgebreide genieters, dus hebben ze nog een kwartier > rust gevraagd.
Hoofdgerecht was echt goed: eendenfilet met een aardappeltorentje met geconfijte eendenborst, een stukje witlof en een truffeljus. Alles was goed op smaak en erg lekker. Eendenfilet was ook echt zo zacht, een genot!
Ook na dit gerecht kwamen ze vragen of we meteen nagerecht wilden. Maar uiteindelijk afgesproken dat ze pas zouden komen al we de rode wijn van het hoofdgerecht op hadden. Dus daar hebben we nog even rustig van zitten nippen. Die wijn was 'gewoon' lekker en goed krachtig wat alle smaken bij het hoofdgerecht goed aan kon! Verder niet heel speciaal.
Nagerecht was sorbetijs van mascarpone en een citroen-cheese cake met frambozen. De bodem van de cheesecake was wat breekbaar en 'grof' en ik heb zelf alle frambozen los gegeten omdat ik zélf de combinatie niet briljant vond, los was 't wel heerlijk. Was wel vrij machtig en we zaten dan ook goed vol. De desserwijn die erbij zat was wel echt heel goed gekozen.
Daarna allebei nog een kopje thee met daarbij een chocolaatje (lekker, leek op de oude lila pause) en een soort anijskoekje.
De ambiance waren we niet weg van, en we gaan er waarschijnlijk dan ook niet terug als we het volle pond moeten betalen. We vonden het niet heel gezellig, het personeel was 'vriendelijk', maar niet echt heel kundig en geduldig. Ze kwamen echt je eten brengen, zeiden snel wat 't was (letterlijk wat op de menu kaart stond) en liepen weer weg. Ook van de wijn werd alleen de naam genoemd, terwijl we 't erg leuk vinden om te horen waar hij vandaan komt, waarom ze die gekozen hebben, welke smaken je gaat proeven, etc. Ook het weghalen van de nootjes en olijfjes zonder vragen was echt een minpunt. Tegen het einde van de avond, toen steeds meer gasten weg gingen, werd en naast ons met 'grof geweld' alvast ingedekt voor de volgende avond. De bediening liep met grote proppen vies tafelgoed voorbij, liet 't nog even vallen, etc. Erg rommelig en niet fijn als je nog lekker rustig van je nagerecht zit te genieten.. Voelde ook niet echt passie en plezier van de bediening. Iets wat we bijvoorbeeld bij Vesters echt geweldig vonden. Een sommelier die vol passie vertelt over de wijnen die hij er bij schenkt. de smaken die je gaat proeven, hoe ze elk gerecht vol vreugde aan je presenteren en je écht je welkom voelt, ook in een restaurantweek. Dat was hier anders, vonden wij.
Rekening viel ook wat tegen:
50 euro voor het diner (duh)
en 45 voor het wijnarrangement van 2 niet al te speciale wijnen en 1 goede dessertwijn.. bij Vesters kostte het arrangement 'maar' 18 euro p.p. en was vele malen lekkerder.
3,75 p.p. voor een kopje thee met koekje/chocolade
Vooral de wijn was dus echt een tegenvaller.. als we dat geweten hadden, hadden we gewoon zelf een fles huiswijn erbij genomen

Al met al was 't eten dus wel lekker, maar de sfeer was niet ons ding.

Foto's waren echt onmogelijk te maken omdat 't vrij duister was binnen