Gisteravond hebben wij gegeten bij Cuisinerie Mensinge in Roden. Het zit in de voormalige stallen van een havenzathe, dus de locatie is meteen erg sfeervol.
Bij binnenkomst werden we naar onze tafel gebracht door een wat stugge man, de rest van de bediening bleek later gelukkig wat losser en opgewekter. Op de tafel stond een lijstje met daarin het menu. Je kon kiezen voor het normale driegangenmenu van ¤25, of een viergangenmenu voor ¤32,50. De laatste optie hebben we gekozen.
Als amuse kregen we een klein glaasje komkommersoep en een stukje quiche van rode biet en geitenkaas. Met name het stukje quiche was erg lekker!
Vervolgens kregen we een schaaltje met twee soorten brood, gezouten boter en een olijventapenade.
En al snel (iets te snel bijna, maar de rest van de avond zat er gelukkig meer tijd tussen de gerechten) kwam het voorgerecht. Gemarineerde harder, met een garnalenkroketje en een salade van venkel. Heerlijk!
Het tussengerecht, de extra gang, was plakjes eendenborstfilet met knolselderijpuree en een saus met sinaasappel en ? (geen idee meer, maar ik krijg het menu nog in de mail). Ook erg lekker, al waren alle onderdelen wel zacht. Voor de eend erg goed natuurlijk, bij de puree miste ik misschien wat bite.
Het hoofdgerecht was drie bereidingen van lam, een rosé gebakken stukje, wat stoofvlees en een saucijsje met anijs. Daarbij zat risotto met eekhoorntjesbrood, gegrilde courgette, peultjes en een soort kroketje van volgens mij knolselderijpuree. Ik vond het stoofvlees hierbij erg lekker, vriend vond dat juist wat minder. Verder miste er misschien iets frissigs, maar lekker was het zeker.
Vervolgens kregen we een dessertamuse, een lolly van witte chocolade met lavendelijs. Heel erg lekker en leuk gedaan.
Het dessert bestond uit een bolletje frambozenijs, een frambozencoulis met witte chocoladeroom en een taartje met frambozen en donkere chocolade. Heerlijk, al kwam bij het tweede onderdeel het zure van de frambozen erg sterk naar voren.
Tot slot namen we nog koffie en thee. De serveerster vroeg of we er huisgemaakte bonbons bij wilden en toen ze ons zag twijfelen tussen 'lekker' en 'maar we zijn wel al vol' zei ze dat ze er voor ons allebei één bij zou doen. Een smakelijke afsluiter!
De bediening was niet erg formeel en prettig in de omgang (op de wat stugge man na

) en regelmatig kwam ook één van de koks voorbij om een gerecht uit te serveren.
Al met al waren we 85 euro kwijt voor de menu's, een fles water, wat fris en de koffie. En dit ziet niet eens ver onder de normale prijzen, dus goede prijs/kwaliteit-verhouding wat mij betreft