abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84557422
Claudia, wat fijn dat alles goed is. Jammer dat ze het geslacht nog niet konden zien, maar dat komt zaterdag dan vast helemaal goed.

Tessie, wat een domper zeg. Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen vanwege de hoge bloeddruk, maar heb nooit gehoord dat het ook vanwege een BMI moet... wat nemen ze als grens dan? Maar dat is wel een tegenvaller dan, als je graag thuis wil bevallen. -O-
pi_84557451
Pessie, gefeliciteerd met je zoon!
DML, klote dat je zo misselijk bent! En ik snap je ongerustheid wel! Komt vast goed!
Flugel, ik ben benieuwd naar Willem! Hopelijk dient ie zich snel aan!
Orea, spannend joh! Bijna kunnen jullie speklapje bewonderen, en wij ook!
Tessie, klote zeg :( en je bmi is een stomme rede. Mijn bmi is ook te hoog, ik heb alleen nog nooit op de weegschaal gestaan en mijn suiker is ook niet getest :? Ik heb het voor mezelf wel bijgehouden en ben gelukkig 4 kg afgevallen maar de vk heeft er nooit naar gevraagd.
Claudia, jammer dat beeb niet goed lag! Zaterdag voor de herkansing.

Ik ben vandaag halve dagen gaan werken, heerlijk zeg! Alleen klote dat onze tweede afdeling dicht is ivm mrsa. Ook positieve medewerkers.. Nu gaan het personeel regelmatig uitwisselen dus dikke kans dat het bij ons ook heerst -O-
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84557528
Oh ik vergeet Claudia helemaal :@ Mooi dat alles er goed uitzag! En ben benieuwd naar je pretecho hoor!

Fannetje, ik weet niet meer wat de grens was, ze zei wel dat ik er in elk geval net boven zat. Ik weet eigenlijk zelf niet eens wat mijn BMI is, vind dat niet zo boeiend. Weet ook wel dat ik te dik ben :') Maar nooit geweten dat dat dus een rede was om in het ziekenhuis te 'moeten' bevallen.
Ze zou het wel nog een keer gaan bespreken, omdat ze ook wel begreep dat ik eigenlijk echt niet in het zh wil. En wij bespreken het hier thuis ook nog even, want ik wil natuurlijk ook niet dat er wat gebeurt met Anna....

Barbabientje, ik moest wel een keer extra suiker laten prikken, maar dat was prima. En verder ben ik nog niet eens 5kg aangekomen, maar daar vraagt ze zelfs ook nooit naar.

Wat is mrsa?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84557658
Gefeliciteerd Pessie met jullie zoon wat fijn dat je lekker thuis kon bevallen *O* *O* en zo te lezen een snelle bevalling, ben benieuwd naar je verhaal
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:36:51 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84557674
Ik vind het nogal triest dat als er vanaf het begin sprake is van een te hoog BMI dat ze dan niet ook gelijk melden dat het betekent dat je niet thuis kunt bevallen, het slaat werkelijk nergens op om de hele zwangerschap het idee van een thuisbevalling te laten bestaan om vervolgens met 32 weken te melden dat het niet mag vanwege je BMI, alsof dat lager wordt tijdens je zwangerschap :|W

Maar goed, misschien zijn er dan types die als gevolg daarvan gaan lijnen ofzo, maar voor de kleine groep die zo raar denkt hoef je niet een grote groep 6 maanden lang op het verkeerde been te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:39:45 #106
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84557785
Ai, dat is wel een domper inderdaad tessie... En ook raar dat ze er niet eerder mee gekomen zijn aangezien ze BMI al bij de eerste afspraak meten. Bij één van m'n eerdere zwangerschappen liep ik nog wel bij de VK en daar werd me al bij de eerste afspraak duidelijk gemaakt dat ik met 16 weken overgedragen zou worden aan het ziekenhuis ivm BMI. 32 weken vind ik dan ook rijkelijk laat om er mee te komen. Ik vind de reden die ze geven ook wat vreemd, bij mij is aangegeven dat het is omdat de risico's bij een zwaardere moeder groter zijn en het dan beter is dat je al in het ziekenhuis bent ipv dat je nog vervoerd moet worden. Ik geloof dat ze bij een hoog BMI er ook wel eens voor kiezen om op de benedenetage te bevallen, als je dan eventueel met de ambulance moet gaat dat wat makkelijker dan dat je nog van een trap afgehesen moet worden. (als je echt te zwaar bent doen ze dat arbotechnisch ook niet en laten ze de brandweer komen om je naar beneden te takelen, is ook niet echt tof)

Fijn Claudia dat alles goed is, hopelijk bij de pretecho meer mazzel vwb het geslacht. Ga je het voor jezelf houden of mogen we alvast meehyperen? :P

Oei barbabientje, moeten er voor jou dan geen aparte voorzorgmaatregelen getroffen worden?

Basboussa, goed dat je z'n fijn gesprek hebt gehad met je man. Ik hoop dat het donkere een beetje op de achtergrond blijft. Hou je taai! :*

O en voorwerk weer gestopt hier...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:59:33 #107
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84558517
Claudia wat fijn dat alles goed is!! *O*
boh nou moet k weer verder zenuwen tot zaterdag :') ik ben benieuwd!

Tessie wat een domper -O-

Basboussa fijn dat je er over hebt kunnen praten. Dat scheelt allicht al.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84558603
Ik zou niet overgedragen worden aan de gyn ook hoor, maar dus wel met mijn eigen vk naar hte ziekenhuis gaan. Dat scheelt wel! En dat van die benedenverdieping had ik de vorige keer gevraagd, maar toen zei ze eigenlijk dat dat niet zoveel uitmaakte, maar omdat wij een wenteltrap hebben, dat dat wel een rede zou zijn om beneden te moeten bevallen (idd het brandweer verhaal).
Maar goed, ik zag mezelf al helemaal lekker in zo'n bad gewoon in de huiskamer bevallen. En dat gaat nu dus niet door.
pi_84558672
Claudia :o wat ga je hard!!! :o maar dat zal vast voor mijn gevoel zo zijn omdat je al over de 12 weken was toen je het vertelde Spannend hoor, ben erg benieuwd en f5 hier zaterdag!
Ik zeg dat Ivan een zusje krijgt
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:07:45 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84558820
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:02 schreef tessie het volgende:
Ik zou niet overgedragen worden aan de gyn ook hoor, maar dus wel met mijn eigen vk naar hte ziekenhuis gaan. Dat scheelt wel! En dat van die benedenverdieping had ik de vorige keer gevraagd, maar toen zei ze eigenlijk dat dat niet zoveel uitmaakte, maar omdat wij een wenteltrap hebben, dat dat wel een rede zou zijn om beneden te moeten bevallen (idd het brandweer verhaal).
Maar goed, ik zag mezelf al helemaal lekker in zo'n bad gewoon in de huiskamer bevallen. En dat gaat nu dus niet door.
Dat is inderdaad gewoon kut...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:11:18 #111
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84558942
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:02 schreef tessie het volgende:
Maar is het geen optie anders om uit te kijken naar een kraamhotel in de buurt en daar de opties van een badbevalling te bekijken?

Ik weet wel van mijn ziekenhuis waar ik bevallen ben dat ze zichzelf echt aanprezen omdat er zoveel mogelijk was, bevalschelpen (whatever that may be), baarkrukken, etc, ze hadden het allemaal en in principe kon het ook allemaal. Wellicht dat het in een geboortehotel nog wel veel meer een optie is om ook in bad te bevallen ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:17:41 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84559112
Trouwens, Claudia, hoe gaat het nu met spuiten? Heb je daar nog over kunnen praten met de gyn/vk? Mag je eventueel bloedverdunners gaan slikken ipv inspuiten?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84559161
Nee er is geen geboortehotel in de buurt helaas.
Ik moet me er gewoon maar overheen zetten. Ik vergeef het mezelf nooit als ik er toch voor kies om thuis te blijven en er gebeurt idd wat met Anna. Toen ik net zwanger was, vond ik het hele idee van weer bevallen al vreselijk, en nu gaat dat ook wel prima. Dus ik kan vast ook wel weer wennen aan het idee dat het dan maar in het ziekenhuis moet gebeuren. Het wordt vast geen herhaling van de vorige keer, ik ga gewoon samen met mn Lief zo'n bevalplan maken zodat het voor iedereen (en mezelf :D ) duidelijk is wat ik wel en niet wil. En de vk's zijn op de hoogte van mijn vorige ervaring met het ziekenhuis, dus die houden daar vast ook rekening mee.
Komt vast goed. Maar het is gewoon een teleurstelling nu heel erg. Maar ja, dat heb je met zwangerschap/bevallen, dat loopt meestal toch anders dan je had gedacht of gewild denk ik.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:39:10 #114
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84559717
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:33 schreef tessie het volgende:
8< knip>8
Fannetje, ik weet niet meer wat de grens was, ze zei wel dat ik er in elk geval net boven zat. Ik weet eigenlijk zelf niet eens wat mijn BMI is, vind dat niet zo boeiend. Weet ook wel dat ik te dik ben :') Maar nooit geweten dat dat dus een rede was om in het ziekenhuis te 'moeten' bevallen.
Ze zou het wel nog een keer gaan bespreken, omdat ze ook wel begreep dat ik eigenlijk echt niet in het zh wil. En wij bespreken het hier thuis ook nog even, want ik wil natuurlijk ook niet dat er wat gebeurt met Anna....
8<knip>8
Wat is mrsa?
De BMI grens is afhanklijk van praktijk, de meesten hanteren de grens van 30 (voor zwangerschap) sommigen wijken nog uit tot 35. Daarbij kijken de meesten ook naar gewicht, boven de 100/115 zijn ze erg voorzichtig omdat deze groep vaak complicatie's heeft, en arbo-technisch de ambulanciers er niet gelukkig van worden.

MRSA is de ziekenhuisbacterie
Voor zwangeren die met MRSA-patiënten en/of dragers hiervan in aanraking komen, is het van belang dit te melden bij de verloskundige/gyneacoloog. Ook zij worden dan enkele malen getest tijdens de zwangerschap. Dit omdat de kans bestaat dat je bij de geboorte je kindje besmet en deze gelijk hiervoor behandeld moet gaan worden. (bron rivm)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_84559785
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:33 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Fijn, Claudia! Maak je je nu meer zorgen dan Ivan? Laatst vertelde iemand dat ze bij de tweede ongeruster was en er minder vanzelfsprekend vanuit ging dat het allemaal wel goed zat. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik besef wel beter wat er allemaal in een vroeg stadium al mis kan blijken te zijn, maar eigenlijk is het gewoon eenzelfde onzekerheid als de eerste keer. Elke keer de baby zien is voor mij weer even een geruststelling dat het allemaal goed zit en ik op mijn lichaam moet vertrouwen. En ik ben er elke keer ook oprecht dankbaar om dat het er allemaal goed uitziet.

quote:
Maar eigenlijk kwam ik natuurlijk speciaal kijken of je het geslacht als wist. Grmbl, niet dus! :( ;) Hoop dat 'ie' zaterdag wel goed ligt!
De verloskundige nam er nu ook niet echt de tijd voor. Geen wonder, want ze hebben het erg druk en het spreekuur loopt eigenlijk altijd al uit. Even geprobeerd, niet gelukt en ach, dan maar niet. Maar het zou me niets verbazen als de spruit er zaterdag ook niet goed voor ligt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:46:08 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84559888
Ik moet nog bijlezen maar ik zag wel dat pessie mama geworden is! Van harte pessie met je zoon! *O*
Ik mis alleen de foto ;)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:51:20 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84560063
Vanmiddag groeiecho gehad en placenta-locatie. Gelukkig ligt de placenta niet in de weg *O* en de kleine groeit ook nog eens netjes volgens het boekje O+ Mijn oma ( bijna 86!) had ik meegenomen omdat ze nog nooit een echo had gezien. De echomeneer was zo lief om wat dingen uit te leggen aan haar en ook dat het kindje nu al zo groot is dat je niet zo veel meer kan zien op een echo. Hij heeft speciaal omdat zij erbij was geprobeerd nog een portretje te schieten en dat is gelukt O+
Alleen zag hij iets in de buik van het kindje, en ik ook. Het viel me meteen op. Aan de linkerkant in de bovenbuik zit een cyste van 4,5 centimeter bij 4,5 centimeter bij de kleine. Geen paniek nodig, maar het hoort er, natuurlijk, niet. Meteen gebeld met mijn vk, de echomeneer adviseerde om de echo te herhalen in het EMC en vk was het ermee eens. Maandagochtend mag ik me daar melden. Het was de eerste plek die ze hebben en gezien er geen reden tot paniek is, is dat vroeg zat. Dikke kans dat ze daar gaan zeggen 'ja idd, een cyste, we zien het kindje wel terug op controle als het geboren is.' zei de echomeneer.
Ik wil nu wel graag weten wat het is, maar dat lijkt me vrij logisch en maandag is prima op tijd wat mij betreft. Moet het zich wel koest houden en binnen blijven tot die tijd ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:55:17 #118
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84560197
oh saffier bah :{ dat zijn geen dingen die je wilt horen dan. -O-
aan de andere kant wel weer fijn dat ze het gezien hebben, als je geen echo's meer gehad had dan had je niets geweten van die cyste. Hopelijk loopt het allemaal wel los en is het makkelijk op te lossen.

Je oma O+ O+ wat leuk!
Vond ze het mooi?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:58:56 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_84560315
Oeh Saffier... :{ Heel knap dat je je zo verstandig kunt opstellen.

Basboussa, neem je jezelf goed in acht? Ik lees hier nooit mee, weet ook verder niets van je 'donkerte', maar schrik er wel een beetje van. Sterkte. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:10:05 #120
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84560637
De echomeneer zei nog tegen me; 'Kom je hier voor groei en placenta-locatie, ga je naar huis met een cyste!'
Mijn oma vond het heel tof om te zien :Y O+

Moonah mijn verstand overheerst nu en dat wil ik graag zo houden ;) Natuurlijk vind ik het 'niet leuk' maar ze kunnen *NU* toch helemaal niets doen. En de echomeneer was niet in paniek ofzo of wilde me niet metéén in het EMC hebben, heeft er geen spoed van gemaakt, vond maandag al vrij vlot... Nou, dan 'mag' ik me niet té druk gaan maken nu. Misschien verdwijnt het weer spontaan ook.
Ik ben wel zo wijs dat ik niet ga googlen hierop ;)

Manlief vroeg of de kleine nu geen buikpijn heeft. Ik heb geen idee, dat had hij me beter niet kunnen vragen denk ik :D
Ik heb altijd gezegd dat ik graag thuis wil bevallen, maar als ze maandag zeggen in het EMC dat ze het verstandiger vinden om dan in het zh te bevallen dan wil ik ook wél in het EMC/Sophia zijn en niet terug naar het regionale zh hier om de hoek. Maar dat is voor nu te ver vooruitkijken.
Ylana
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:13:45 #121
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84560768
Gat Saffier, dat verwacht je ook niet nee... Goed dat je jezelf zo rustig opstelt, zolang zo'n echo-meneer er rustig onder blijft is afwachten inderdaad misschien gewoon het beste... Toch een :* omdat ik mezelf voor kan stellen dat het spannend is...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:13:49 #122
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84560773
regionele ziekenhuis welke bedoel je dan Saffier? RvP?
Daarvan kan ik me voorstellen dat je idd niet wilt bevallen :X Is het EMC niet net zo ver eigk? Zeker als de brug open staat :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:22:10 #123
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84561132
Thanks Flugel! Hoe is het met jou nu? :*

Ja idd het RvP. Gelukkig staat de kraamafdeling daar beter aangeschreven dan de rest zeg maar ;) En van Tobias ben ik er uitstekend bevallen en behandeld. Maar als er iets specifieks is, dan liever het Sophia idd. Qua tijd... ja als de brug openstaat dan zijn we een half uur onderweg (zonder brug 5 minuten weten we uit ervaring :P ) het EMC is standaard minimaal 20 minuten en vanaf deze kant hebben we nogal eens kans op file's. En mijn vk 'doet' het EMC/Sophia niet. Maar goed, dat is allemaal nog een te ver van mijn bed-show. Voorlopig blijf ik op een thuisbevalling hopen, dan is het nl allemaal goed en op tijd met de kleine. moet buik nu wel weer rustig gaan doen, maar dat wijt ik aan gezonde spanning
Ylana
pi_84561283
Oeh Saffier, das toch wel ff spannend! Knap dat je zo relaxed blijft!

De medewerkers van onze andere afdeling zijn vandaag voor 17.00uur allemaal gekweekt, zijn er een paar positief, gaan onze uitwisselingscollega's ook kweken en als die positief zijn moet ik ook. Het ergste bij mrsa is, dat de gangbare antibiotica resistent is en dat de vk er natuurlijk niet blij mee is. Maar goed, eerst donderdag maar eens afwachten en dan hoef ik nog maar 2 weken te werken. Ik vindt het erger dat er nu geen bedden dicht gaan, wordt nog een tandje erbij om alle ok's door te laten gaan
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:28:42 #125
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84561388
Oef Barbabientje dat is ook geen leuk nieuws zeg! :X Balen!

Ik ga mijn oudste eens binnenhalen van buitenspelen, eens kijken waar hij uithangt ;)
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')