dit is slechts een opzetje. Ik heb ook net schepen gevonden die vanuit Shanghai richting Sydney gaan, en schepen die vanuit Nieuw Zeeland richting Noord Amerika. Ik denk dat dat de reis minimaal 10 dagen langer maakt.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:28 schreef Desunoto het volgende:
Waarom sla je Australië en Nieuw-Zeeland over? Die moeten zeker in een wereldreis voorkomen!
Mij welquote:
blijkbaar kan het veel sneller en veel goedkoperquote:Op maandag 26 juli 2010 23:37 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als ik ooit een maand of 3 a 4 en 30.000 euro over heb dan ga ik met je mee
Vuige containerschepen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:37 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom zou je dat überhaupt willen? Veel zien doe je namelijk niet met zo'n schema.
Nou... zeg nooit nooitquote:
er is natuurlijk de beroemde quote dat het niet om de eindbestemming gaat, maar om de reis er naar toe.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:37 schreef Xa1pt het volgende:
Waarom zou je dat überhaupt willen? Veel zien doe je namelijk niet met zo'n schema.
per trein dan, héquote:Op dinsdag 27 juli 2010 02:56 schreef vosss het volgende:
In 3 dagen rij je van oost naar west amerika??
Ik dacht dat dat veel groter was joh
Ik wil hier graag een wijziging in aanbrengen. Via Askja kun je een Antarctica-cruise boeken die vertrekt in Nieuw-Zeeland en eindigt in Ushuai, Zuid-Amerika. Dat is ongeveer de ultieme Antarctica-cruise omdat je dan echt het meeste van Antarctica ziet (Kosten zijn alleen fors, zo'n 10.000 euro p.p.).quote:Op maandag 26 juli 2010 23:34 schreef ETA het volgende:
[..]
dit is slechts een opzetje. Ik heb ook net schepen gevonden die vanuit Shanghai richting Sydney gaan, en schepen die vanuit Nieuw Zeeland richting Noord Amerika. Ik denk dat dat de reis minimaal 10 dagen langer maakt.
Of Australië aangedaan moet worden gaat dan afhangen van het doel van de reis. Wil ik zoveel mogelijk zien, of wil ik vlotjes de wereld rond? Hmm, vlotjes zou niet echt logisch zijnAangezien Australië de enige continent is wat ik niet heb gezien, zou ik daar wel langs moeten gaan.
die heb ik inderdaad ooit ergens over gelezen. Ik dacht dat die schepen aanmeerden in Hobart, Tasmanie. Dat is wel een reis die ik graag zou willen maken, vooral omdat je op die reis de keizerpinguins kan zienquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik wil hier graag een wijziging in aanbrengen. Via Askja kun je een Antarctica-cruise boeken die vertrekt in Nieuw-Zeeland en eindigt in Ushuai, Zuid-Amerika. Dat is ongeveer de ultieme Antarctica-cruise omdat je dan echt het meeste van Antarctica ziet (Kosten zijn alleen fors, zo'n 10.000 euro p.p.).
Je hebt gelijk, heb het even opgezocht. Vertrek is overigens ook in Zuid-Amerika, eindigt in Hobart en kost minimaal 18.000 euro inclusief vluchtquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:48 schreef ETA het volgende:
[..]
die heb ik inderdaad ooit ergens over gelezen. Ik dacht dat die schepen aanmeerden in Hobart, Tasmanie. Dat is wel een reis die ik graag zou willen maken, vooral omdat je op die reis de keizerpinguins kan zienMaar ik denk dat de schatting van 10k wel aan de lage kant zal zijn.
Je zou dat wel goed kunnen gebruiken om de andere kant op te gaan. NL->Moskou->Beijing-> Hongkong? -> Boot Australie? -> Australie doorkruisen -> boot naar hobart -> via Antarctica naar Ushuaia -> Pan-American highway omhoog naar VS -> even om de Darian Gap varen -> NYC -> NLquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, heb het even opgezocht. Vertrek is overigens ook in Zuid-Amerika, eindigt in Hobart en kost minimaal 18.000 euro inclusief vlucht
ik heb geen gas, ik moet het met electrisch/inductie koken doenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 03:07 schreef Nemephis het volgende:
Maar wat is er dan voor lol aan als je overal in een noodtempo doorheen jakkert? Behalve dat je kunt zeggen dat je om de wereld hebt gereisd.
Maarre... niet vergeten het gas uit te zetten als je gaat hèdat overkwam een andere wereldreiziger...
Ik zit natuurlijk nog steeds te wachten op de foto´s en verslagje van je excursie naar Tigrequote:
ja, ik zat lang te twijfelen hoe ik die online ging gooien, want het aantal postbare fotos is aan de kleine kant (veel hetzelfde). Realiseer mij net dat ik de Iguazu fotos ook nog nooit online heb gegooid. Ik kan ze mooi combineren. Ik beloof vandaag of uiterlijk morgen alles online te gooienquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zit natuurlijk nog steeds te wachten op de foto´s en verslagje van je excursie naar Tigre
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:04 schreef SeLang het volgende:
Het idee van een reis rond de wereld vind ik wel tof, alleen de uitvoering die is gepost in de OP vind ik totaal niet boeiend. Beetje met de trein heel Rusland en Mongolie doorjakkeren en een boot van Shanghai naar LA lijkt me ook niet zo interessant.
Van west Europa naar Azië zou het tof zijn om de originele Zijderoute te volgen (via Turkije, Iran, Pakistan naar Xinjiang in China. Vanaf daar evt via Mongolië naar Oost Siberië en daar de Bering straat over naar Alaska. Dan door Canada, VS, midden Amerika naar Brazilië en vanuit Brazilië oversteken met een zeilboot richting de Canarische Eilanden en dan naar Afrika. Vanaf daar dan weer naar het noorden terug naar NL. Alles met lokale bussen en bootjes uiteraard.
Dat is een lange reis en het kost een paar centen maar iig wel tof. De reis zoals in de OP beschreven lijkt me geen reet aan
Ja.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:07 schreef nattermann het volgende:
Lijkt me heel erg tof om te doen, hoewel ik inderdaad een paar continenten mis (Zuid-Amerika?)
Nou ja, je gaat tenslotte de hele wereld rondquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:24 schreef thespindoctor het volgende:
[..]daar mag je dan ook wel minimaal een half jaar voor uittrekken
hey, is een opzetquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:04 schreef SeLang het volgende:
Het idee van een reis rond de wereld vind ik wel tof, alleen de uitvoering die is gepost in de OP vind ik totaal niet boeiend. Beetje met de trein heel Rusland en Mongolie doorjakkeren en een boot van Shanghai naar LA lijkt me ook niet zo interessant.
Van west Europa naar Azië zou het tof zijn om de originele Zijderoute te volgen (via Turkije, Iran, Pakistan naar Xinjiang in China. Vanaf daar evt via Mongolië naar Oost Siberië en daar de Bering straat over naar Alaska. Dan door Canada, VS, midden Amerika naar Brazilië en vanuit Brazilië oversteken met een zeilboot richting de Canarische Eilanden en dan naar Afrika. Vanaf daar dan weer naar het noorden terug naar NL. Alles met lokale bussen en bootjes uiteraard.
Dat is een lange reis en het kost een paar centen maar iig wel tof. De reis zoals in de OP beschreven lijkt me geen reet aan
het gaat om het rondje, niet om alle continenten aan te doen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:07 schreef nattermann het volgende:
Lijkt me heel erg tof om te doen, hoewel ik inderdaad een paar continenten mis (Zuid-Amerika?)
De Beringstraat over wordt idd lastig. Ik bedoelde het eigenlijk ook niet letterlijk maar meer dat je ergens in oost Siberie oversteekt naar Alaska. Maar wellicht is dat sowieso een probleem.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef ETA het volgende:
Die oversteek via Siberie, dat is al een uitdaging opzichVond deze link daarover: http://www.angusadventures.com/beringstrait.html niet echt praktisch dus
Reizen met lokale bussen zijn de ruggengraat van elke reis, imo. Met lokale bussen zie je zoveel van het land en van de mensen. Hoe het met bussen in Canada en de VS zit weet ik niet, dat zijn natuurlijk niet van die bus landen. Maar midden en Zuid Amerika is schitterend met de busquote:hehe, ik weet niet hoe leuk het is om met alleen lokale bussen helemaal van Canada naar Brazilie te reizenIk neem
De eerste door mij voorgestelde route loopt toch door Afrika.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:42 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb trouwens nog niemand over Afrika gehoord, grappig dat er wel aan Antarctica wordt gedacht, terwijl er in Afrika toch ook best wat mooie plekjes zijn![]()
True, daar had ik overheen gelezenquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
De eerste door mij voorgestelde route loopt toch door Afrika.
Eens alhoewel ik van A naar B ook beschouw als een reis op zich. Zodra ik de deur achter mij dicht trek begint de reisquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou ja, je gaat tenslotte de hele wereld rond
Overigens zou ik er een jaar van maken als je ter plekke ook nog dingen wilt bekijken. Het gaat toch niet alleen om dat rondje maken?
Even een snelle search gedaan: de andere kant op is gebruikelijker (Z-Amerika-->Australië), want met de wind mee op die breedtegraad.quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:09 schreef tjoptjop het volgende:
Wat mij persoonlijk een leuker idee lijkt voor de oceaanoversteken (of iig 1) is opstappen op een zeilboot. Zijn genoeg mensen die met z'n tweeen op een riante boot varen en voor een kleine vergoeding (voor diesel/haven/eten) opstappers meenemen. Helemaal als je vanaf Australie (richting Zuid-Amerika) gaat, dan kun je gelijk alle paradijsjes meepakken (Frans Polynesie, Cook eilanden, Micronesie, Fiji e.d.)
Misschien mag je mee met het zeilmeisjequote:Op donderdag 29 juli 2010 01:09 schreef tjoptjop het volgende:
Wat mij persoonlijk een leuker idee lijkt voor de oceaanoversteken (of iig 1) is opstappen op een zeilboot. Zijn genoeg mensen die met z'n tweeen op een riante boot varen en voor een kleine vergoeding (voor diesel/haven/eten) opstappers meenemen. Helemaal als je vanaf Australie (richting Zuid-Amerika) gaat, dan kun je gelijk alle paradijsjes meepakken (Frans Polynesie, Cook eilanden, Micronesie, Fiji e.d.)
Kan ook, maar het gaat om het ideequote:Op donderdag 29 juli 2010 11:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Even een snelle search gedaan: de andere kant op is gebruikelijker (Z-Amerika-->Australië), want met de wind mee op die breedtegraad.
Voordeel is dan ook dat je het moeilijke het eerst tegenkomt (oceanen oversteken) en het makkelijker deel voor het laatst kan bewaren: de grote reis over land door Azië terug naar Europa.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kan ook, maar het gaat om het idee
Moeilijk/makkelijk indeling zou mij niet zo boeien, Windrichting en stromingen welquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voordeel is dan ook dat je het moeilijke het eerst tegenkomt (oceanen oversteken) en het makkelijker deel voor het laatst kan bewaren: de grote reis over land door Azië terug naar Europa.
Hoeveel fake reisverslagen van de zeilreis zullen er verschijnen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien mag je mee met het zeilmeisje
Laura, het zeilmeisje aan wal. Deel heel erg veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |