Het lijkt wel besmettelijk, een paar weken geleden hadden we Yvonnre op hondenjacht:
Verwelkom hier Banja, Yvonne's nieuwe stuiterbal Van de week liet mijn lief terloops vallen dat een hondje misschien wel leuk zou zijn voor de kids (4 eigen en 3 pleegkinderen). Nou hoef je dat tegen mij maar een keer te zeggen, en google doet de rest. We waren het het er over eens dat in de geest van ons gezin het een volwassen hond moest zijn die duidelijk een tweede kans verdient. We hadden drie eisen: Lief voor kinderen, Moet met katten om kunnen gaan, en het moet een teefje zijn (ik wil geen reu die overal tegenaan piest).
Na zo'n beetje 500 honden te hebben bekeken bij verschillende asiels kwamen we op een interessante site. Een vereniging van mensen die verwaarloosde en alleen gelaten honden uit Poolse asiels haalt en in Nederland laat adopteren. Ze gaan maandelijks naar Polen om honden op te halen en het is allemaal vrijwilligerswerk.
En in de geest van ons gezin leek dit dus de ultieme tweede kans voor en hond die dat verdient. Er staan iets van 200 honden op, maar we bleven allebei bij 1 hond steken. Een teefje van 5 jaar, die al 3 jaar in het asiel zit. Ontzettend op mensen gericht en een echte knuffelkont.
Ik heb vandaag contact opgenomen met de stichting, en die kennen de hond. Het is inderdaad een schat van een beest. Na een leuk gesprek van bijna 3 kwartier hebben we de knoop doorgehakt. Ze heet nu Lala (maar ik ga dat echt niet op straat roepen, en mijn lief ook niet) maar we dopen haar om naar Lana.
In het weekend van 14/;15 augustus gaat er weer een groepje vrijwilligers die kant op. Heen met een bus vol spullen voor het asiel, en terug met de geadopteerde honden, en honden die voorlopig plaats krijgen in een gastgezin.
En dan begint een periode van geduld waarin Lana weer kan wennen aan het leven in een gezin. Maar naar wat ik gehoord heb heb ik daar alle vertrouwen in. En aangezien mijn Pools niet zo heel vloeiend is ga ik met haar een puppycursus doen om haar de basis dingen te leren.
Meet Lana (Lala)
![]()
![]()
![]()
![]()
EN omdat ik vind dat die mensen heel goed werk doen wil ik de site toch noemen waar ze vandaan komt:
http://www.dutchyadoptions.com Het is nog even 3 weken wachten op ons nieuwe gezinslid, en als ze er is zal ik zeker meer foto's plaatsen