Oh, werkt die DNA-replicatie bij herbivoren anders dan?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vlees bevat eiwitten die je lichaam zelf niet kan aanmaken maar die nodig zijn voor DNA-replicatie
quote:
nee zij eet alleen rauw voedselquote:Op maandag 26 juli 2010 23:29 schreef Jimmie het volgende:
Hier een documentaire over zo'n knettergekke veganist die haar kinderen dezelfde knettergekke levenswijze opdringt.
Zij is een raw-foodist, geen veganist. Die eten alleen rauw eten, heeft weinig met de gemiddelde veganist te maken. Ik geloof ook niet dat er een solide wetenschappelijke ondersteuning is van raw-foodisme, het is vrij kwalijk en risicovol om je kind zo op te voeden denk ik.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:29 schreef Jimmie het volgende:
Hier een documentaire over zo'n knettergekke veganist die haar kinderen dezelfde knettergekke levenswijze opdringt.
Kippen dood ik zelf opdat ik zijn energie gebruik voor mijn eigen doelen. Ik ben hoger in de rangorde dan een kip en het kip zal mijn doel dienen. Zo ook het konijn. Allemaal afslachten. Die eenhoorn in je avatar zou ik ook afslachten voor zijn vlees. Als het geen eenhoorn is, maakt niet uit. Als het vlees heeft en het is een dier dan slacht ik het wel. Wij mannen moeten jagen en slachten en het vlees opeten zodat wij daar energie van krijgen.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
alleen ik weet niet hoe lang het nog duurt hoor
hij eet vlees en ook konijntjes en ik wil niet dat er konijntjes dood gemaakt worden![]()
ik had zelf namelijk altijd een konijn en als hij dat eet kijken die oogjes me zo aan
*snif*![]()
Nouja er zijn dan wel eiwitten nodig voor DNA replicatie. Maar voor het DNA zelf zijn nucleotiden nodig. En dat zit ook gewoon in planten.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vlees bevat eiwitten die je lichaam zelf niet kan aanmaken maar die nodig zijn voor DNA-replicatie
Lekker gras eten. Enge mevrouw.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:29 schreef Jimmie het volgende:
behalve dan dat hitler niet eens een vegetariėr wasquote:Op woensdag 28 juli 2010 04:41 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Nouja er zijn dan wel eiwitten nodig voor DNA replicatie. Maar voor het DNA zelf zijn nucleotiden nodig. En dat zit ook gewoon in planten.
Je bedoeld dat vlees meer diverse aminozuren bevat die nodig zijn voor eiwitten als bouwstof.
Er zijn 21 verschillende aminozuren in ons lichaam waarvan er 8 essentieel zijn. van daaruit kan je lichaam de andere aminozuren zelf maken. Je bent wat je eet, en vlees lijkt veel op je, daarom is vlees een vrij complete voeding. Alle aminozuren zijn wel terug te vinden in planten echter zit er per plantensoort meestal maar enkel aminozuren in dat betekend dat je veel verschillende planten moet eten om aan je eiwitten te komen. En sowieso hebben planten maar weinig eiwitten in zich waardoor je als vegetarier een stuk meer moeite moet doen om aan je benodigde voedingsstoffen te komen.
Voor de rest niet vergeten dat plantaardig materiaal vrij moeilijk te verteren is en meer tijd en moeite kost als vlees. Dat kan ervoor zorgen dat je je toch minder fit voelt(meestal ook gevolg van andere tekorten). Nu kan vegetarisme bij bepaalde darmklachten wel helpen, maar vegetarisme kan zeker ook slechte effecten op darmklachten hebben. Een bekend voorbeeld hiervan was Hitler die behoorlijk last van zn darmen had en vervolgens met het sterk minderen in vlees zn darmen er nog slechter op maakte.
Precies - het was natuurlijk veel diervriendelijker om gewoon rechtstreeks op mensen te testen in de kampen! :-)quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:31 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
De nazi's waren wel erg voor verbetering van dierenrechten ook al kregen zelfs zij een verbod op proefdieren er niet door. (en daarmee probeer ik niet te zeggen dat dierenrechten slecht zijn omdat nazi's slecht zijn. Nazi's waren op sommige punten wel wat vooruitstrevend.)
Jij vindt het dus ook moreel verwerpelijk om een kind dat categorisch weigert om groente en fruit te eten te dwingen dit wel te eten?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:10 schreef Franneh het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar een 14 jarige kun je toch ook niet verplichten om te eten wtf
Maar als je het erin dwingt letterlijk, dan wel ja.
Ach misschien zijn er vegetariers die cannibalisme nog wel okee vinden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:35 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Precies - het was natuurlijk veel diervriendelijker om gewoon rechtstreeks op mensen te testen in de kampen! :-)
(Al gaat dit wellicht wel erg offtopic.)
quote:Op maandag 26 juli 2010 21:30 schreef tinoz het volgende:
Bij ons in de familie willen ze het zo min mogelijk over vegetarisme hebben omdat ze bang zijn dat de kinderen dan op een vroege leeftijd vlees zouden gaan weigeren . Dit zou dan op zijn beurt weer slecht zijn voor de ontwikkeling van de kinderen.
als je ze geen gewoontes aanleert liggen ze al snel schoon in de kistquote:Op woensdag 28 juli 2010 12:01 schreef tinoz het volgende:
ik zit te denken he.
Als wij onze gewoonte overdragen aan onze kinderen , is dat dan niet fout ? Een kind heeft een "schoon perspectief" en door de keuze te ontnemen en een gewoonte aan te leren, ontnemen wij hun reinheid ...
Ja toch ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |