abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84526375
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Vlees bevat eiwitten die je lichaam zelf niet kan aanmaken maar die nodig zijn voor DNA-replicatie :)
Oh, werkt die DNA-replicatie bij herbivoren anders dan? :P En hoezo zou dat op latere leeftijd niet meer uitmaken?

Eiwitten worden opgebouwd uit aminozuren. Een aantal aminozuren kun je niet zelf maken, maar die komen ook in plantaardig voedsel voor. Ik kan me overigens wel voorstellen dat voor vlees kiezen makkelijker en minder risicovol is dan een goed gebalanceerd vleesloos dieet.
pi_84526625
wat ik er van weet is het gewoon nog onderwerp dat niet helemaal bewezen is zeg maar
er is nog veel verdeeldheid over

Maar meer weet ik er ook niet over hoor
ik ben zelf al helemaal uitgegroeit (behalve helaas af en toe in de breedte ;( :P ) en heb geen kinderen dus ja
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_84527362
Je hebt al een vriend zeker :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_84527478
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:13 schreef Geerd het volgende:
Je hebt al een vriend zeker :P
:Y

alleen ik weet niet hoe lang het nog duurt hoor ;(
hij eet vlees en ook konijntjes en ik wil niet dat er konijntjes dood gemaakt worden :o :'(
ik had zelf namelijk altijd een konijn en als hij dat eet kijken die oogjes me zo aan
*snif*

;) :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84527718
hehe :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_84528110
Hier een documentaire over zo'n knettergekke veganist die haar kinderen dezelfde knettergekke levenswijze opdringt.

pi_84528327
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:29 schreef Jimmie het volgende:
Hier een documentaire over zo'n knettergekke veganist die haar kinderen dezelfde knettergekke levenswijze opdringt.

nee zij eet alleen rauw voedsel
dat is weer heel iets anders
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84528506
quote:

Zij is een raw-foodist, geen veganist. Die eten alleen rauw eten, heeft weinig met de gemiddelde veganist te maken. Ik geloof ook niet dat er een solide wetenschappelijke ondersteuning is van raw-foodisme, het is vrij kwalijk en risicovol om je kind zo op te voeden denk ik.
  woensdag 28 juli 2010 @ 03:56:30 #134
311154 Lord_Horatio
H. Hornblower
pi_84576608
Vlees -18
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
  woensdag 28 juli 2010 @ 03:59:32 #135
311154 Lord_Horatio
H. Hornblower
pi_84576620
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

:Y

alleen ik weet niet hoe lang het nog duurt hoor ;(
hij eet vlees en ook konijntjes en ik wil niet dat er konijntjes dood gemaakt worden :o :'(
ik had zelf namelijk altijd een konijn en als hij dat eet kijken die oogjes me zo aan
*snif*

;) :P
Kippen dood ik zelf opdat ik zijn energie gebruik voor mijn eigen doelen. Ik ben hoger in de rangorde dan een kip en het kip zal mijn doel dienen. Zo ook het konijn. Allemaal afslachten. Die eenhoorn in je avatar zou ik ook afslachten voor zijn vlees. Als het geen eenhoorn is, maakt niet uit. Als het vlees heeft en het is een dier dan slacht ik het wel. Wij mannen moeten jagen en slachten en het vlees opeten zodat wij daar energie van krijgen.
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
  woensdag 28 juli 2010 @ 04:01:01 #136
311154 Lord_Horatio
H. Hornblower
pi_84576628
Ik ben zo in de stress geraakt, dat ik vandaag extra shoarma zal eten.
  woensdag 28 juli 2010 @ 04:10:34 #137
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_84576679
Je niet wel veel bomen eten wil je aan je dagelijkse behoefte calorieeen komen. Bij mij lukt het met vlees al moeilijk, laat staan met planten :')

en daarnaast, groente is veel minder lekker dan vlees( tomaten, ui en knoflook als smaakversterkers uitgezonderd)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 28 juli 2010 @ 04:41:14 #138
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84576761
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Vlees bevat eiwitten die je lichaam zelf niet kan aanmaken maar die nodig zijn voor DNA-replicatie :)
Nouja er zijn dan wel eiwitten nodig voor DNA replicatie. Maar voor het DNA zelf zijn nucleotiden nodig. En dat zit ook gewoon in planten.

Je bedoeld dat vlees meer diverse aminozuren bevat die nodig zijn voor eiwitten als bouwstof.

Er zijn 21 verschillende aminozuren in ons lichaam waarvan er 8 essentieel zijn. van daaruit kan je lichaam de andere aminozuren zelf maken. Je bent wat je eet, en vlees lijkt veel op je, daarom is vlees een vrij complete voeding. Alle aminozuren zijn wel terug te vinden in planten echter zit er per plantensoort meestal maar enkel aminozuren in dat betekend dat je veel verschillende planten moet eten om aan je eiwitten te komen. En sowieso hebben planten maar weinig eiwitten in zich waardoor je als vegetarier een stuk meer moeite moet doen om aan je benodigde voedingsstoffen te komen.

Voor de rest niet vergeten dat plantaardig materiaal vrij moeilijk te verteren is en meer tijd en moeite kost als vlees. Dat kan ervoor zorgen dat je je toch minder fit voelt(meestal ook gevolg van andere tekorten). Nu kan vegetarisme bij bepaalde darmklachten wel helpen, maar vegetarisme kan zeker ook slechte effecten op darmklachten hebben. Een bekend voorbeeld hiervan was Hitler die behoorlijk last van zn darmen had en vervolgens met het sterk minderen in vlees zn darmen er nog slechter op maakte.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_84576766
Gewoon vlees voeren, ze hebben niet voor niets van die scherpe tandjes.
  woensdag 28 juli 2010 @ 04:48:44 #140
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84576770
Die zijn alleen om dieren dood te bijten voor verdediging en vermaak :X
pi_84576776
quote:

Lekker gras eten. Enge mevrouw.
pi_84579781
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 04:41 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Nouja er zijn dan wel eiwitten nodig voor DNA replicatie. Maar voor het DNA zelf zijn nucleotiden nodig. En dat zit ook gewoon in planten.

Je bedoeld dat vlees meer diverse aminozuren bevat die nodig zijn voor eiwitten als bouwstof.

Er zijn 21 verschillende aminozuren in ons lichaam waarvan er 8 essentieel zijn. van daaruit kan je lichaam de andere aminozuren zelf maken. Je bent wat je eet, en vlees lijkt veel op je, daarom is vlees een vrij complete voeding. Alle aminozuren zijn wel terug te vinden in planten echter zit er per plantensoort meestal maar enkel aminozuren in dat betekend dat je veel verschillende planten moet eten om aan je eiwitten te komen. En sowieso hebben planten maar weinig eiwitten in zich waardoor je als vegetarier een stuk meer moeite moet doen om aan je benodigde voedingsstoffen te komen.

Voor de rest niet vergeten dat plantaardig materiaal vrij moeilijk te verteren is en meer tijd en moeite kost als vlees. Dat kan ervoor zorgen dat je je toch minder fit voelt(meestal ook gevolg van andere tekorten). Nu kan vegetarisme bij bepaalde darmklachten wel helpen, maar vegetarisme kan zeker ook slechte effecten op darmklachten hebben. Een bekend voorbeeld hiervan was Hitler die behoorlijk last van zn darmen had en vervolgens met het sterk minderen in vlees zn darmen er nog slechter op maakte.
behalve dan dat hitler niet eens een vegetariėr was :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:31:22 #143
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84582018
Vandaar dat ik over het sterk minderen in vlees spreek.

Mja ik suggereer wel een beetje dat hij het strict is. Veel historische bronnen doen dat ook, omdat ze vroeger een sterke mindering in vlees soms ook al vegetarier noemden.

De nazi's waren wel erg voor verbetering van dierenrechten ook al kregen zelfs zij een verbod op proefdieren er niet door. (en daarmee probeer ik niet te zeggen dat dierenrechten slecht zijn omdat nazi's slecht zijn. Nazi's waren op sommige punten wel wat vooruitstrevend.)
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:35:42 #144
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84582191
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:31 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
De nazi's waren wel erg voor verbetering van dierenrechten ook al kregen zelfs zij een verbod op proefdieren er niet door. (en daarmee probeer ik niet te zeggen dat dierenrechten slecht zijn omdat nazi's slecht zijn. Nazi's waren op sommige punten wel wat vooruitstrevend.)
Precies - het was natuurlijk veel diervriendelijker om gewoon rechtstreeks op mensen te testen in de kampen! :-)

(Al gaat dit wellicht wel erg offtopic.)
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:45:15 #145
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_84582530
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:10 schreef Franneh het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar een 14 jarige kun je toch ook niet verplichten om te eten wtf :')
Maar als je het erin dwingt letterlijk, dan wel ja.
Jij vindt het dus ook moreel verwerpelijk om een kind dat categorisch weigert om groente en fruit te eten te dwingen dit wel te eten?

Vreemd.

Volgens mij krijg je op een gegeven moment zelfs de Kinderbescherming op je dak als je dan alleen vlees voorschotelt.
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:45:55 #146
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84582562
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:35 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Precies - het was natuurlijk veel diervriendelijker om gewoon rechtstreeks op mensen te testen in de kampen! :-)

(Al gaat dit wellicht wel erg offtopic.)
Ach misschien zijn er vegetariers die cannibalisme nog wel okee vinden.

Trouwens een onderzoekje over kweekvlees wees uit dat als er eenmaal kweekvlees is, dan willen de meeste mensen toch geen vlees waar een koe een paar celletjes voor gedoneerd heeft maar ze willen dan liever mensenvlees om toch geen schuld gevoel te hebben.
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:01:14 #147
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84583206
ik zit te denken he.

Als wij onze gewoonte overdragen aan onze kinderen , is dat dan niet fout ? Een kind heeft een "schoon perspectief" en door de keuze te ontnemen en een gewoonte aan te leren, ontnemen wij hun reinheid ...

Ja toch ? :{
Save Us From Fashion !
pi_84583301
Hoe kijken de vegetatiers naar vis? Want er wordt altijd maar geouwehoerd over vlees, hoe zit het met vis?
pi_84583341
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:30 schreef tinoz het volgende:
Bij ons in de familie willen ze het zo min mogelijk over vegetarisme hebben omdat ze bang zijn dat de kinderen dan op een vroege leeftijd vlees zouden gaan weigeren . Dit zou dan op zijn beurt weer slecht zijn voor de ontwikkeling van de kinderen.
:') :')

Leker boeiend verder als je kind geen vlees wil eten. Als iedereen dat niet zou willen zouden we een stuk minder gezeik hebben met broeikaseffecten enzo.
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:07:10 #150
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84583420
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:01 schreef tinoz het volgende:
ik zit te denken he.

Als wij onze gewoonte overdragen aan onze kinderen , is dat dan niet fout ? Een kind heeft een "schoon perspectief" en door de keuze te ontnemen en een gewoonte aan te leren, ontnemen wij hun reinheid ...

Ja toch ? :{
als je ze geen gewoontes aanleert liggen ze al snel schoon in de kist ;)

en reinheid een beetje een vaag begrip, bedoel je dat nu religieus oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')