abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84525454
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

Volgens mij word dit juist niet bedoelt in de op
Ik reageer niet op de OP, ik heb zelf mijn visie geuit en daar waren jullie het mee oneens en nu opeens wel mee eens.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84525483
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

oh nou dan zitten we lekker op een lijn :P

sorry voor het foutje :*
Ik dacht ook dat ze dat juist niet wilden :')
  maandag 26 juli 2010 @ 22:34:27 #103
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84525487
Volgens mij heb je als kind voor de ontwikkeling en opbouw van o.a. je hersenen bouwstoffen nodig die je niet uit vegetarisch eten kan halen. Ik heb zelf geen kinderen (*goddank*), maar vegetarische vrienden van me hebben er twee en die geven ze om die reden af en toe wat biologisch vlees.

Als ik af mag gaan op wat zij me vertellen kun je vanaf grofweg halverwege je puberteit prima zonder, maar is het tot die tijd vrij essentieel.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_84525535
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik reageer niet op de OP, ik heb zelf mijn visie geuit en daar waren jullie het mee oneens en nu opeens wel mee eens.
Maak dan een eigen topic
Ik zwaai naar dieren.
pi_84525559
ow en btw mijn vriend eet wel vlees (niet veel, maar wel vlees en ook vis)
(en afgezien van het feit dat ik niet eens kinderen wil en hij ook niet) zouden we ze niet totaal vleesloos opvoeden
maar wel met een open mind en uit leggen waarom mama geen vlees eet en papa soms wel

zo simpel kan het zijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_84525564
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:34 schreef Telecaster het volgende:
Volgens mij heb je als kind voor de ontwikkeling en opbouw van o.a. je hersenen bouwstoffen nodig die je niet uit vegetarisch eten kan halen. Ik heb zelf geen kinderen (*goddank*), maar vegetarische vrienden van me hebben er twee en die geven ze om die reden af en toe wat biologisch vlees.

Als ik af mag gaan op wat zij me vertellen kun je vanaf grofweg halverwege je puberteit prima zonder, maar is het tot die tijd vrij essentieel.
Ik vind ook dat kinderen vlees nodig hebben. Maar vanaf de pubertijd kan dat echt wel opgevangen worden door vleesvervangers :)
pi_84525596
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maak dan een eigen topic
Mijn visie was wel een reactie op de OP.
pi_84525668
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:34 schreef Telecaster het volgende:

en idd biologisch vlees dan wel
of zelf geslacht dan vind ik ook prima (ik bedoel mijn ouders hadden schapen en die werden dan geslacht door een slager maar ik bedoel dat was echt een scharrelschaap om het zo maar te zeggen)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84525674
quote:

[..]

Dus dan zou je accepteren dat je kind vegetariër wil worden?
Net zeg je nog, eten wat de pot schaft.
Ja tuurlijk gewoon mee eten, tot dat ze zelf er iets van zeggen
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:38:17 #110
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84525682
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]
Ik vind ook dat kinderen vlees nodig hebben. Maar vanaf de pubertijd kan dat echt wel opgevangen worden door vleesvervangers :)
Ik eet zelf wel vlees, maar in de praktijk zo'n 2 dagen per week.

Maar die vleesvervangers die heel dwangmatig op vlees moeten lijken - gadver. Van dat net-nietspul. Liever een eerlijke spinazieburger dan een vegetarische rookworst.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_84525715
En in de OP word toch ook gevraagd vanaf wanneer je een kind dan vrije keus zou geven? daar hebben we het toch over?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84525769
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind ook dat kinderen vlees nodig hebben. [...]
Waar baseer je dat op? Wat levert vlees op aan voedingswaarde waar een vleesloos dieet niet in kan voorzien?
pi_84525776
Achja misschien ben ik wel een beetje verstokt, als moe wil je natuurlijk ook het beste voor die kleine.
Iig we zijn het aardig eens
Ik zwaai naar dieren.
pi_84525796
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:38 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ik eet zelf wel vlees, maar in de praktijk zo'n 2 dagen per week.

Maar die vleesvervangers die heel dwangmatig op vlees moeten lijken - gadver. Van dat net-nietspul. Liever een eerlijke spinazieburger dan een vegetarische rookworst.
ja he!
(dit is wel een beetje offtopic maar oke)
ik wil toch niet zo-ongeveer-vlees eten? ik wil gewoon iets wat lekker smaakt en geen vlees bevat..
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84525801
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef xiphi het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Wat levert vlees op aan voedingswaarde waar een vleesloos dieet niet in kan voorzien?
Pillen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_84525808
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef xiphi het volgende:

[..]

Vlees bevat eiwitten die je lichaam zelf niet kan aanmaken maar die nodig zijn voor DNA-replicatie :)
  maandag 26 juli 2010 @ 22:44:13 #117
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84525960
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]
Vlees bevat eiwitten die je lichaam zelf niet kan aanmaken maar die nodig zijn voor DNA-replicatie :)
En wat eiwitten en aminozuren die, zoals ik zei, onontbeerlijk zijn voor de ontwikkeling van je hersenen, dacht ik.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:45:34 #118
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84526026
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]
ik wil toch niet zo-ongeveer-vlees eten? ik wil gewoon iets wat lekker smaakt en geen vlees bevat..
Ik hoef niet zonodig een specifieke vleesvervanger erbij, ik doe wel gewoon wat noten en / of paddo's erdoor.
pi_84526043
Ja. DNA codeert voor aminozuren, die samen een eiwit vormen. Sommige van deze aminozuren maken wij niet zelf aan.
pi_84526120
quote:

[..]

Net zeg je nog, eten wat de pot schaft.
En wat is daar mis mee? Ik zou er geen rekening mee houden.
Als hij/zij beslist dat ie geen vlees meer wil dan vind ik dat prima, maar als er dan alleen maar aardappels en groenten overblijven dan heeftie dikke pech.
pi_84526186
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:45 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ik hoef niet zonodig een specifieke vleesvervanger erbij, ik doe wel gewoon wat noten en / of paddo's erdoor.
ik ook
of kaas :9

en over dat hersen aanmaak gebeuren zijn ook veel bronnen die het tegen spreken...
Maar aangezien ik helemaal geen kinderen wil heb ik me daar nooit zo heel uitgebreid in verdiept
en eigenlijk zou ik met mijn kind ook geen risico willen lopen dus dan ook af en toe maar boef stroganoff van olvarit er in :') (bij wijze van)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84526193
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:31 schreef Ascendancy het volgende:
Wie wil ze dan iets opdringen?
Vaak de ouders vanuit hun overtuiging.

quote:
Jullie willen ze juist vlees opdringen
Wij zijn jullie?

quote:
op een moment dat ze dat niet meer willen
Een moment dat je mogelijk beïnvloedt, maar sowieso niet in de hand hebt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_84526225
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:47 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Ik zou er geen rekening mee houden.
Als hij/zij beslist dat ie geen vlees meer wil dan vind ik dat prima, maar als er dan alleen maar aardappels en groenten overblijven dan heeftie dikke pech.
dat is dus wel slecht
maar wat maakt het uit, het is je kind maar
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_84526281
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat is dus wel slecht
maar wat maakt het uit, het is je kind maar
Ik heb nog geen kinderen, maar dit is hoe ik er nu naar kijk.
Kan volledig anders zijn wanneer het zover is natuurlijk.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:50:48 #125
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84526286
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:48 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik ook
of kaas :9
Zolang 't geen komijnekaas is. Ieks. :-)
quote:
en over dat hersen aanmaak gebeuren zijn ook veel bronnen die het tegen spreken...
Maar aangezien ik helemaal geen kinderen wil heb ik me daar nooit zo heel uitgebreid in verdiept
Same 'ere. Maar zoals ik zei - ik heb dat gehoord van vrij bewuste geheel vegetarische vrienden van me, dus ik ga er maar gemakshalve van uit dat zij zich er afdoende in hebben verdiept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')