Ik reageer niet op de OP, ik heb zelf mijn visie geuit en daar waren jullie het mee oneens en nu opeens wel mee eens.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij word dit juist niet bedoelt in de op
Ik dacht ook dat ze dat juist niet wildenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh nou dan zitten we lekker op een lijn![]()
sorry voor het foutje
Maak dan een eigen topicquote:Op maandag 26 juli 2010 22:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik reageer niet op de OP, ik heb zelf mijn visie geuit en daar waren jullie het mee oneens en nu opeens wel mee eens.
Ik vind ook dat kinderen vlees nodig hebben. Maar vanaf de pubertijd kan dat echt wel opgevangen worden door vleesvervangersquote:Op maandag 26 juli 2010 22:34 schreef Telecaster het volgende:
Volgens mij heb je als kind voor de ontwikkeling en opbouw van o.a. je hersenen bouwstoffen nodig die je niet uit vegetarisch eten kan halen. Ik heb zelf geen kinderen (*goddank*), maar vegetarische vrienden van me hebben er twee en die geven ze om die reden af en toe wat biologisch vlees.
Als ik af mag gaan op wat zij me vertellen kun je vanaf grofweg halverwege je puberteit prima zonder, maar is het tot die tijd vrij essentieel.
Mijn visie was wel een reactie op de OP.quote:
en idd biologisch vlees dan welquote:Op maandag 26 juli 2010 22:34 schreef Telecaster het volgende:
Volgens mij heb je als kind voor de ontwikkeling en opbouw van o.a. je hersenen bouwstoffen nodig die je niet uit vegetarisch eten kan halen. Ik heb zelf geen kinderen (*goddank*), maar vegetarische vrienden van me hebben er twee en die geven ze om die reden af en toe wat biologisch vlees.
Als ik af mag gaan op wat zij me vertellen kun je vanaf grofweg halverwege je puberteit prima zonder, maar is het tot die tijd vrij essentieel.
Ja tuurlijk gewoon mee eten, tot dat ze zelf er iets van zeggenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus dan zou je accepteren dat je kind vegetariër wil worden?
Net zeg je nog, eten wat de pot schaft.
Ik eet zelf wel vlees, maar in de praktijk zo'n 2 dagen per week.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vind ook dat kinderen vlees nodig hebben. Maar vanaf de pubertijd kan dat echt wel opgevangen worden door vleesvervangers
Waar baseer je dat op? Wat levert vlees op aan voedingswaarde waar een vleesloos dieet niet in kan voorzien?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind ook dat kinderen vlees nodig hebben. [...]
ja he!quote:Op maandag 26 juli 2010 22:38 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik eet zelf wel vlees, maar in de praktijk zo'n 2 dagen per week.
Maar die vleesvervangers die heel dwangmatig op vlees moeten lijken - gadver. Van dat net-nietspul. Liever een eerlijke spinazieburger dan een vegetarische rookworst.
Pillen?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef xiphi het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Wat levert vlees op aan voedingswaarde waar een vleesloos dieet niet in kan voorzien?
Vlees bevat eiwitten die je lichaam zelf niet kan aanmaken maar die nodig zijn voor DNA-replicatiequote:Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef xiphi het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Wat levert vlees op aan voedingswaarde waar een vleesloos dieet niet in kan voorzien?
En wat eiwitten en aminozuren die, zoals ik zei, onontbeerlijk zijn voor de ontwikkeling van je hersenen, dacht ik.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vlees bevat eiwitten die je lichaam zelf niet kan aanmaken maar die nodig zijn voor DNA-replicatie
Ik hoef niet zonodig een specifieke vleesvervanger erbij, ik doe wel gewoon wat noten en / of paddo's erdoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik wil toch niet zo-ongeveer-vlees eten? ik wil gewoon iets wat lekker smaakt en geen vlees bevat..
En wat is daar mis mee? Ik zou er geen rekening mee houden.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Net zeg je nog, eten wat de pot schaft.
ik ookquote:Op maandag 26 juli 2010 22:45 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik hoef niet zonodig een specifieke vleesvervanger erbij, ik doe wel gewoon wat noten en / of paddo's erdoor.
Vaak de ouders vanuit hun overtuiging.quote:
Wij zijn jullie?quote:Jullie willen ze juist vlees opdringen
Een moment dat je mogelijk beïnvloedt, maar sowieso niet in de hand hebt.quote:op een moment dat ze dat niet meer willen
dat is dus wel slechtquote:Op maandag 26 juli 2010 22:47 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Ik zou er geen rekening mee houden.
Als hij/zij beslist dat ie geen vlees meer wil dan vind ik dat prima, maar als er dan alleen maar aardappels en groenten overblijven dan heeftie dikke pech.
Ik heb nog geen kinderen, maar dit is hoe ik er nu naar kijk.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is dus wel slecht
maar wat maakt het uit, het is je kind maar
Zolang 't geen komijnekaas is. Ieks. :-)quote:
Same 'ere. Maar zoals ik zei - ik heb dat gehoord van vrij bewuste geheel vegetarische vrienden van me, dus ik ga er maar gemakshalve van uit dat zij zich er afdoende in hebben verdiept.quote:en over dat hersen aanmaak gebeuren zijn ook veel bronnen die het tegen spreken...
Maar aangezien ik helemaal geen kinderen wil heb ik me daar nooit zo heel uitgebreid in verdiept
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |