Nou jullie schijnen het altijd te weten, dus mag ik eerst jou bronquote:Op maandag 26 juli 2010 22:16 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Fijn dat je dat weet. Wat is je bron?
Er is helemaal niets mis met vegetariërs.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan had je gewoon vervelende ouders want in de jaren 80 had je ook al vegetariërs
Vind je het erg als ik jou wegstreep uit dit topic? Je bent blijkbaar niet in staat een volwassen discussie te voeren.quote:
Joh, vreet lekker een krop sla op en stik er in.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik jou wegstreep uit dit topic? Je bent blijkbaar niet in staat een volwassen discussie te voeren.
Niet dat de rest dat wel kan. Stelletje intolerante mensen hier
Mwja dat staat niet echt in OPquote:Op maandag 26 juli 2010 22:18 schreef Joene het volgende:
WTF welke randdebiel gaat zn kind nou vegetarisch opvoeden ?
Ik ben ook erg tegen vegetariërs en veganisten die hun kind zo opvoeden, zeker in de beginjaren is vlees essentieel. Maar een 12 jarige kan op een voor hem rationele basis beslissen dat hij geen vlees wil eten. Dat jij vindt dat hij daar nog niet toe in staat is doet er helemaal niet toe.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met vegetariërs.Verwachten dat een 12 jarig kind in staat is daartoe een rationele beslissing te nemen is een tweede. Om nog maar niet te spreken over jouw eigen levensovertuiging op te leggen aan je kinderen.
Waarom moet je op zo'n manier een discussie voeren? Ga lekker terug naar de KLB waar elke drogreden geaccepteerd is.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:20 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Joh, vreet lekker een krop sla op en stik er in.
huh je bent daar tegen?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met vegetariërs.Verwachten dat een 12 jarig kind in staat is daartoe een rationele beslissing te nemen is een tweede. Om nog maar niet te spreken over jouw eigen levensovertuiging op te leggen aan je kinderen.
Jij gaat mij even vertellen waar ik op het forum moet zijn. Ga jij je kind lekker indoctrineren en laat mij met rust.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom moet je op zo'n manier een discussie voeren? Ga lekker terug naar de KLB waar elke drogreden geaccepteerd is.
Maar een neutrale keuze krijg je toch pas als het kind door kennis op bv school, internet etc info krijgt.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
huh je bent daar tegen?
door een kind te verbieden zijn eigen keuze te maken (hoe irrationeel het voor jou ook lijkt, want dat hoeft het niet te zijn) doe je dat toch juist?
juist daarom moet je een kind de keuze laten en niet alleen maar opvoeden als vlees eter dat is dan net zo goed indoctrinatie lijkt mequote:Op maandag 26 juli 2010 22:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar een neutrale keuze krijg je toch pas als het kind door kennis op bv school, internet etc info krijgt.
En niet geïndoctrineerd door pa en ma?
Kinderen geloven hun ouders altijd.
Dus zodra zo'n kind besluit geen vlees te eten, terwijl papa en mama hem dat altijd geven, gaat hij tegen zijn ouders in. Dan is dat dus blijkbaar een neutrale keuze.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar een neutrale keuze krijg je toch pas als het kind door kennis op bv school, internet etc info krijgt.
En niet geïndoctrineerd door pa en ma?
Kinderen geloven hun ouders altijd.
Een 12-jarige kan dat soort overwegingen nooit volledig rationeel maken. Die ziet een film van een koe die geslacht wordt en pijn lijdt en wordt dan vegetariër.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
Maar een 12 jarige kan op een voor hem rationele basis beslissen dat hij geen vlees wil eten. Dat jij vindt dat hij daar nog niet toe in staat is doet er helemaal niet toe.
Ik kan het hem uitleggen en als hij dan volhardt in zijn standpunt, dan mag hij dat natuurlijk. Mijn maaltijden zal ik er echter nooit op aanpassen.quote:Als je kind gaat braken bij het idee van dieren eten, wat doe je dan?
Dus eten wat de pot schaft is indoctrinatie? Dat is school dus ook die vertellen je ook maar wat.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
juist daarom moet je een kind de keuze laten en niet alleen maar opvoeden als vlees eter dat is dan net zo goed indoctrinatie lijkt me
Hoe zou ik mijn kinderen, als ik ze al had, indoctrineren volgens jou? Door het te accepteren als ze geen vlees willen eten? Vreemde definitie van indoctrineren heb jij.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:25 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Jij gaat mij even vertellen waar ik op het forum moet zijn. Ga jij je kind lekker indoctrineren en laat mij met rust.
Neen, niet verbieden, ik noem dat nergens. Niet opdwingen is wat ik zeg. Het kan heel goed zo zijn dat mijn kinderen keuzes maken waar ik totaal niet achter sta, maar dat is dan hun goed recht.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
huh je bent daar tegen?
door een kind te verbieden zijn eigen keuze te maken (hoe irrationeel het voor jou ook lijkt, want dat hoeft het niet te zijn) doe je dat toch juist?
Precies, daar gaat het hier toch om, dat als een puber besluit geen vlees te willen eten, dat accepteren. Maar jij en anderen roepen de hele tijd, huuuuh eten wat de pot schaft.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dus eten wat de pot schaft is indoctrinatie? Dat is school dus ook die vertellen je ook maar wat.
Een kind kan niet voor zich zelf beslissen en als het 10/15 jaar is en begrijpt het een beetje en dan zegt nou moe voor mij geen vlees meer oke, maar niet door van te voren al de keuze te stellen.
Zoiets bedoel ik.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Een 12-jarige kan dat soort overwegingen nooit volledig rationeel maken. Die ziet een film van een koe die geslacht wordt en pijn lijdt en wordt dan vegetariër.
Toen ik 10 was woonde mijn oma op een boerderij. Ik had een vriendje op de boerderij even verderop. Pa aldaar had een nestje kittens. Die gingen met lood de sloot in. Dat kan je niet begrijpen als 10 jarige als je dat ziet. Maar c'est la vie. Om dat te kunnen plaatsen moet je wel wat ouder dan 12 zijn.
[..]
Ik kan het hem uitleggen en als hij dan volhardt in zijn standpunt, dan mag hij dat natuurlijk. Mijn maaltijden zal ik er echter nooit op aanpassen.
Wie wil ze dan iets opdringen? Jullie willen ze juist vlees opdringen op een moment dat ze dat niet meer willen, dat zeggen jullie in ieder geval net.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Neen, niet verbieden, ik noem dat nergens. Niet opdwingen is wat ik zeg. Het kan heel goed zo zijn dat mijn kinderen keuzes maken waar ik totaal niet achter sta, maar dat is dan hun goed recht.
Naja er is iig een kloof dat merk ik wel.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het hier toch om, dat als een puber besluit geen vlees te willen eten, dat accepteren. Maar jij en anderen roepen de hele tijd, huuuuh eten wat de pot schaft.
nee maar zeggen vlees is de enige manier en wie denk je wel niet blabla is dat welquote:Op maandag 26 juli 2010 22:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dus eten wat de pot schaft is indoctrinatie? Dat is school dus ook die vertellen je ook maar wat.
Een kind kan niet voor zich zelf beslissen en als het 10/15 jaar is en begrijpt het een beetje en dan zegt nou moe voor mij geen vlees meer oke, maar niet door van te voren al de keuze te stellen.
Dus dan zou je accepteren dat je kind vegetariër wil worden?quote:
oh nou dan zitten we lekker op een lijnquote:Op maandag 26 juli 2010 22:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Neen, niet verbieden, ik noem dat nergens. Niet opdwingen is wat ik zeg. Het kan heel goed zo zijn dat mijn kinderen keuzes maken waar ik totaal niet achter sta, maar dat is dan hun goed recht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |