abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88518188
Sims die linksboven wonen (op de map) gaan naar rechtsonder om te werken en andersom, terwijl het dezelfde gebouwen/benodigheden zijn. Verder kunnen mijn rijke sims geen baan vinden terwijl ik super veel high tech en CO$$$ heb. Alleen die C$$$ is wat minder maar weet niet hoe ik daar aan kom (de RCI geeft wel aan dat ie heel hoog is).
pi_88518883
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:35 schreef De_Ananas het volgende:
Sims die linksboven wonen (op de map) gaan naar rechtsonder om te werken en andersom, terwijl het dezelfde gebouwen/benodigheden zijn. Verder kunnen mijn rijke sims geen baan vinden terwijl ik super veel high tech en CO$$$ heb. Alleen die C$$$ is wat minder maar weet niet hoe ik daar aan kom (de RCI geeft wel aan dat ie heel hoog is).
hoe hoger bij de RCI,hoe meer je nodig hebt van bepaalde industrie...
pi_88520166
Dankje De_Ananas.
Waar zit die quote knop als je hem nodig hebt..
pi_88521314
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:51 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe hoger bij de RCI,hoe meer je nodig hebt van bepaalde industrie...
Ja dat snap ik allemaal. Het gaat er om dat de vraag er schijnbaar wel is maar ze bouwen ze niet :') De lijn van hoeveel jobs er in zijn blijft gewoon gelijk, al jaren. Verder staat er in zo'n CAP gebouwtje wat je alle info geeft dat er geen demand is naar C$$$ terwijl die rijke lui dus wel werkeloos zijn :')
pi_88524842
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:57 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ja dat snap ik allemaal. Het gaat er om dat de vraag er schijnbaar wel is maar ze bouwen ze niet :') De lijn van hoeveel jobs er in zijn blijft gewoon gelijk, al jaren. Verder staat er in zo'n CAP gebouwtje wat je alle info geeft dat er geen demand is naar C$$$ terwijl die rijke lui dus wel werkeloos zijn :')
Hoe zit het met de desirability met betrekking tot Cs$$$ of Co$$$, want het zou kunnen dat ze het land waar ze mogen bouwen niet aantrekkelijk genoeg vinden.

Wat ook van invloed kan zijn is het opleidingsniveau. Als dat nog te laag is komen ze ook niet.
pi_88525145
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:29 schreef seatsniffer het volgende:

[..]

Meeste zijn gegrowd, staan wel sommige plops tussen.

Eigenlijk is al het diagonaal spul geplopt, want diagonaal growt niet, en de grotere gebouwen (landmarks) zijn ook geplopt.
Maar hoe zorg je ervoor dat specifiek Europese gebouwen growen? Als ik dat probeer dan growt ie weer de standaard Amerikaanse gebouwen.
pi_88525288
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Maar hoe zorg je ervoor dat specifiek Europese gebouwen growen? Als ik dat probeer dan growt ie weer de standaard Amerikaanse gebouwen.
Was dacht ik ook een plugin die voorkomt dat de standaardgebouwen van SC4 niet groeien. Dus ik vermoed dat hij zoiets gebruikt.
pi_88526804
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:36 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Hoe zit het met de desirability met betrekking tot Cs$$$ of Co$$$, want het zou kunnen dat ze het land waar ze mogen bouwen niet aantrekkelijk genoeg vinden.

Wat ook van invloed kan zijn is het opleidingsniveau. Als dat nog te laag is komen ze ook niet.
EQ zit al jaren op 200 en de desirability is het probleem ook niet ;(
pi_88528720
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:46 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Was dacht ik ook een plugin die voorkomt dat de standaardgebouwen van SC4 niet groeien. Dus ik vermoed dat hij zoiets gebruikt.
Weet iemand welke plugin dit is?
pi_88544459
Ik heb niet zo een plugin, ik heb als bouwstijl 'Europa' als enige aangevinkt en als er iets growt wat ik niet mooi vind haal ik gewoon meteen het bulldozertje erbij. Dus elke plek is 'onder toezicht' gegrowd. Duurt eeuwig, maar dan heb je ook wat :P
pi_91067862
Ik heb meerdere SimCity-spellen geprobeerd en heb nu ook SimCity 4, omdat het idee van een stad bouwen me blijft trekken, maar het lukt me niet. Ik heb geen idee wat ik fout doe. Ik start zo klein en voorzichtig mogelijk met voldoende energie en water en verder alleen klein politiebureau, kleine brandweerkazerne, kliniek en basisschool. Ik kom rond de 1000 bewoners, dan ben ik blut. Mijn inkomsten zijn niet hoger dan 1000 euro/dollar (wat is 't?) en mijn uitgaven liggen meestal boven de 3000. Ik heb de belastingen verhoogd tot 15%, wat is het maximum tot je mensen weg gaat jagen..?

Ik hoop dat ik bruikbare tips krijg (tot die tijd ga ik even 31 topics doorlezen :')), want ik verlies op deze manier telkens na een paar pogingen weer het plezier in het spel.
pi_91072143
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:29 schreef Sosha het volgende:
Ik heb meerdere SimCity-spellen geprobeerd en heb nu ook SimCity 4, omdat het idee van een stad bouwen me blijft trekken, maar het lukt me niet. Ik heb geen idee wat ik fout doe. Ik start zo klein en voorzichtig mogelijk met voldoende energie en water en verder alleen klein politiebureau, kleine brandweerkazerne, kliniek en basisschool. Ik kom rond de 1000 bewoners, dan ben ik blut. Mijn inkomsten zijn niet hoger dan 1000 euro/dollar (wat is 't?) en mijn uitgaven liggen meestal boven de 3000. Ik heb de belastingen verhoogd tot 15%, wat is het maximum tot je mensen weg gaat jagen..?

Ik hoop dat ik bruikbare tips krijg (tot die tijd ga ik even 31 topics doorlezen :')), want ik verlies op deze manier telkens na een paar pogingen weer het plezier in het spel.
Niet te dure nuts bedrijven bouwen. Verder is een politiebureau en brandweerkazerne helemaal nog niet nodig in de eerste stadia van de stad. Veel industrie en veel mogelijkheden tot het bouwen van huizen. Dan komt alles wel goed.
pi_91073226
quote:
15s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:04 schreef AureliusM het volgende:

[..]

Niet te dure nuts bedrijven bouwen. Verder is een politiebureau en brandweerkazerne helemaal nog niet nodig in de eerste stadia van de stad. Veel industrie en veel mogelijkheden tot het bouwen van huizen. Dan komt alles wel goed.
Oh, okee. Ga ik dat eerst proberen. Kliniek en basisschool wel?

edit 't Lukt nog steeds niet... inkomsten 370, uitgaven 1700... wtf. En belasting opvoeren is geen plan, want dan komen er geen mensen meer naar m'n stad. Wat zorgt er nog meer voor inkomsten? :?

[ Bericht 9% gewijzigd door Sosha op 09-01-2011 17:42:56 ]
pi_91073773
Helemaal geen voorzieningen, kijk eerst maar of er uberhaupt mensen willen wonen in je nederzetting.
pi_91074454
Ik kom nu zo ver dat ik 998 uitgaven heb en 1036 inkomsten. Jeej :'). Maar omdat de belasting 20% is, komen er geen nieuwe bewoners. Stadje ligt stil met 859 bewoners :'(

Mijn ervaring is dat er pas mensen in 't groene gebied komen wonen zodra je er een school neerzet :{. Of ben ik dan te ongeduldig geweest? Maar eens proberen.
pi_91074886
Zonder voorzieningen kom ik ook niet uit met mijn geld. 300 inkomsten, 700 uitgaven en bij 17% belasting komen er geen nieuwe bewoners meer bij. Ik blijf in hetzelfde kringetje vastzitten. :'( Ik begrijp er niks van. Er moet iets fundamenteels zijn dat ik fout doe, maar wat..?

Beperken jullie jezelf in het aanleggen van wegen en waterleidingen? Hoe hoog zetten jullie de belasting in 't begin? Ik wil zo graag weten wat ik fout doe.
pi_91075971
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:07 schreef Sosha het volgende:
Zonder voorzieningen kom ik ook niet uit met mijn geld. 300 inkomsten, 700 uitgaven en bij 17% belasting komen er geen nieuwe bewoners meer bij. Ik blijf in hetzelfde kringetje vastzitten. :'( Ik begrijp er niks van. Er moet iets fundamenteels zijn dat ik fout doe, maar wat..?

Beperken jullie jezelf in het aanleggen van wegen en waterleidingen? Hoe hoog zetten jullie de belasting in 't begin? Ik wil zo graag weten wat ik fout doe.
Inmiddels een heel simpel stadje gebouwd met alleen industrie en woonruimte, en ik blijf steken bij de 1200 inwoners. Belasting staat op 10%. Er is ruimte om te groeien, maar 't groeit niet meer. Ik maak momenteel zo'n 50 simoleans winst per maand (600 uitgaven, 650 inkomsten ongeveer), voorzieningen plaatsen is dus nog geen mogelijkheid.

edit Shit, ik wilde editen :'). Ik ben lekker aan het falen vandaag, zeg.
pi_91076037
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:07 schreef Sosha het volgende:

Heb net snel een klein dorp gebouwd. (1500 inw.) ik maak nu ongeveer 250 winst. Ik heb veel grond uitgemaakt voor woningen, vervolgens een weg (avenue) getrokken naar een industrie gebied, met middelzware industrie. Daarna een kliniek gebouwd, wel budget aanpassen aan je bevolking. Anders betaal je voor niets.
Verder gewoon laten draaien en af en toe een parkje neerplanten.

Ps. Welke plugins gebruik je btw?
pi_91076216
Ik gebruik geen plugins. Ik heb het spel nu voor het eerst sinds lange tijd net weer geïnstalleerd, en daarvoor gaf ik het telkens te snel op om aan plugins te denken :'). Maar laat ik eerst maar eens de basis onder de knie krijgen...

Is het zaak dat je de industrie ver verwijderd houdt van de woongebieden? Lijkt mij namelijk het beste, maar de woongebieden die direct naast de industrie liggen zijn bij mij het volst. Of zorg je voor openbaar vervoer? Lijkt me niet in dit stadium, toch?

Je hebt nog steeds niet verteld op welk percentage je de belasting zet trouwens :9
pi_91076587
hehe, belasting op standaard percentage. O-) In het begin is de burgerij niet zo moeilijk mbt industrie naast de deur (niet pal naast de deur iig)
Naast het grote gebied dat je gereserveerd hebt voor woningbouw, reserveer je ook een klein gebied voor de commerciele sector, mensen moeten ook winkelen ;)

In het begin van je stad zijn de mensen nog arm en gebruiken ze vaak het OV. Dus hier en daar een bushalte kan geen kwaad.

Je heb toch geen kolencentrale of een andere dure installatie gebouwd? De eerste paar duizend mensen kan je best onderhouden met windenergie.
pi_91079422
Ik gebruik inderdaad windmolens. Ik merk wel dat je er per maand minstens 2 bij moet bouwen als je stad snel groeit.
Ik heb nu een stad die goed liep, maar vanwege de beperkte groeimogelijkheden toch is vastgelopen. Ik had namelijk een klein vak gekozen om te starten, ipv een grote lap grond. Inwoneraantal hangt nu rond de 15.000 en ik maak een beetje winst, maar niet veel. Er is dus niet echt ruimte om meer voorzieningen neer te zetten, wat jammer is, want nu groeit de stad niet meer zo.

Het grappige is dat het eindelijk lukte met jouw tips, maar ik liep dus vast vanwege de beperkte grootte, en nu ik hetzelfde op een groter vlak probeer te doen lukt het niet meer :')
pi_91081446
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:50 schreef seatsniffer het volgende:
Ik heb niet zo een plugin, ik heb als bouwstijl 'Europa' als enige aangevinkt en als er iets growt wat ik niet mooi vind haal ik gewoon meteen het bulldozertje erbij. Dus elke plek is 'onder toezicht' gegrowd. Duurt eeuwig, maar dan heb je ook wat :P
Ik heb alleen Europe Contemporary, maar dat is toch een fundamenteel andere stijl?
pi_91081644
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:38 schreef Sosha het volgende:
Ik gebruik inderdaad windmolens. Ik merk wel dat je er per maand minstens 2 bij moet bouwen als je stad snel groeit.
Ik heb nu een stad die goed liep, maar vanwege de beperkte groeimogelijkheden toch is vastgelopen. Ik had namelijk een klein vak gekozen om te starten, ipv een grote lap grond. Inwoneraantal hangt nu rond de 15.000 en ik maak een beetje winst, maar niet veel. Er is dus niet echt ruimte om meer voorzieningen neer te zetten, wat jammer is, want nu groeit de stad niet meer zo.

Het grappige is dat het eindelijk lukte met jouw tips, maar ik liep dus vast vanwege de beperkte grootte, en nu ik hetzelfde op een groter vlak probeer te doen lukt het niet meer :')
Ik had er in het begin ook moeite mee, maar als je het trucje kent is het simpel. De volgende tutorial legt haarfijn uit hoe het moet: http://www.simtropolis.co(...)The_Easy_Way:_Part_I
pi_91081784
Begrijp ik goed dat jij geen plugins gebruikt. Ben je tevreden met het aanbod van bijv. parken, plaza's en type gebouwen?
pi_91082618
quote:
15s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:11 schreef AureliusM het volgende:
Begrijp ik goed dat jij geen plugins gebruikt. Ben je tevreden met het aanbod van bijv. parken, plaza's en type gebouwen?
Ik heb 't net geïnstalleerd en speel voor de eerste keer langer dan 2 uur :P, ik wist niet eens dat er leuke plugins waren! Ik ga ff rondkijken. En Athlon, bedankt voor de link!
  zondag 9 januari 2011 @ 21:18:00 #176
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91086879
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:24 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ik heb 't net geïnstalleerd en speel voor de eerste keer langer dan 2 uur :P, ik wist niet eens dat er leuke plugins waren! Ik ga ff rondkijken. En Athlon, bedankt voor de link!
Even voor jou, omdat je ze ook pas net gebruikt, en ik er nog niet zeker over ben.

Is het goed te doen? of veel werk?
pi_91088039
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:18 schreef Saninl het volgende:

[..]

Even voor jou, omdat je ze ook pas net gebruikt, en ik er nog niet zeker over ben.

Is het goed te doen? of veel werk?
Eh, ik moet nog gaan uitzoeken wat er eigenlijk allemaal bestaat... Ik gebruik ze nog niet ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 21:36:18 #178
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91088315
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:32 schreef Sosha het volgende:

[..]

Eh, ik moet nog gaan uitzoeken wat er eigenlijk allemaal bestaat... Ik gebruik ze nog niet ;)
Oh o|O
pi_91088416
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:32 schreef Sosha het volgende:

[..]

Een absolute must is de NAM.
  zondag 9 januari 2011 @ 21:39:16 #180
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_91088520
Leuk spel, ook maar weer eens installeren :9
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')