hoe hoger bij de RCI,hoe meer je nodig hebt van bepaalde industrie...quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:35 schreef De_Ananas het volgende:
Sims die linksboven wonen (op de map) gaan naar rechtsonder om te werken en andersom, terwijl het dezelfde gebouwen/benodigheden zijn. Verder kunnen mijn rijke sims geen baan vinden terwijl ik super veel high tech en CO$$$ heb. Alleen die C$$$ is wat minder maar weet niet hoe ik daar aan kom (de RCI geeft wel aan dat ie heel hoog is).
Ja dat snap ik allemaal. Het gaat er om dat de vraag er schijnbaar wel is maar ze bouwen ze nietquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:51 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe hoger bij de RCI,hoe meer je nodig hebt van bepaalde industrie...
Hoe zit het met de desirability met betrekking tot Cs$$$ of Co$$$, want het zou kunnen dat ze het land waar ze mogen bouwen niet aantrekkelijk genoeg vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:57 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja dat snap ik allemaal. Het gaat er om dat de vraag er schijnbaar wel is maar ze bouwen ze nietDe lijn van hoeveel jobs er in zijn blijft gewoon gelijk, al jaren. Verder staat er in zo'n CAP gebouwtje wat je alle info geeft dat er geen demand is naar C$$$ terwijl die rijke lui dus wel werkeloos zijn
Maar hoe zorg je ervoor dat specifiek Europese gebouwen growen? Als ik dat probeer dan growt ie weer de standaard Amerikaanse gebouwen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:29 schreef seatsniffer het volgende:
[..]
Meeste zijn gegrowd, staan wel sommige plops tussen.
Eigenlijk is al het diagonaal spul geplopt, want diagonaal growt niet, en de grotere gebouwen (landmarks) zijn ook geplopt.
Was dacht ik ook een plugin die voorkomt dat de standaardgebouwen van SC4 niet groeien. Dus ik vermoed dat hij zoiets gebruikt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Maar hoe zorg je ervoor dat specifiek Europese gebouwen growen? Als ik dat probeer dan growt ie weer de standaard Amerikaanse gebouwen.
EQ zit al jaren op 200 en de desirability is het probleem ook nietquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hoe zit het met de desirability met betrekking tot Cs$$$ of Co$$$, want het zou kunnen dat ze het land waar ze mogen bouwen niet aantrekkelijk genoeg vinden.
Wat ook van invloed kan zijn is het opleidingsniveau. Als dat nog te laag is komen ze ook niet.
Weet iemand welke plugin dit is?quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Was dacht ik ook een plugin die voorkomt dat de standaardgebouwen van SC4 niet groeien. Dus ik vermoed dat hij zoiets gebruikt.
Niet te dure nuts bedrijven bouwen. Verder is een politiebureau en brandweerkazerne helemaal nog niet nodig in de eerste stadia van de stad. Veel industrie en veel mogelijkheden tot het bouwen van huizen. Dan komt alles wel goed.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:29 schreef Sosha het volgende:
Ik heb meerdere SimCity-spellen geprobeerd en heb nu ook SimCity 4, omdat het idee van een stad bouwen me blijft trekken, maar het lukt me niet. Ik heb geen idee wat ik fout doe. Ik start zo klein en voorzichtig mogelijk met voldoende energie en water en verder alleen klein politiebureau, kleine brandweerkazerne, kliniek en basisschool. Ik kom rond de 1000 bewoners, dan ben ik blut. Mijn inkomsten zijn niet hoger dan 1000 euro/dollar (wat is 't?) en mijn uitgaven liggen meestal boven de 3000. Ik heb de belastingen verhoogd tot 15%, wat is het maximum tot je mensen weg gaat jagen..?
Ik hoop dat ik bruikbare tips krijg (tot die tijd ga ik even 31 topics doorlezen), want ik verlies op deze manier telkens na een paar pogingen weer het plezier in het spel.
Oh, okee. Ga ik dat eerst proberen. Kliniek en basisschool wel?quote:Op zondag 9 januari 2011 17:04 schreef AureliusM het volgende:
[..]
Niet te dure nuts bedrijven bouwen. Verder is een politiebureau en brandweerkazerne helemaal nog niet nodig in de eerste stadia van de stad. Veel industrie en veel mogelijkheden tot het bouwen van huizen. Dan komt alles wel goed.
Inmiddels een heel simpel stadje gebouwd met alleen industrie en woonruimte, en ik blijf steken bij de 1200 inwoners. Belasting staat op 10%. Er is ruimte om te groeien, maar 't groeit niet meer. Ik maak momenteel zo'n 50 simoleans winst per maand (600 uitgaven, 650 inkomsten ongeveer), voorzieningen plaatsen is dus nog geen mogelijkheid.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:07 schreef Sosha het volgende:
Zonder voorzieningen kom ik ook niet uit met mijn geld. 300 inkomsten, 700 uitgaven en bij 17% belasting komen er geen nieuwe bewoners meer bij. Ik blijf in hetzelfde kringetje vastzitten.Ik begrijp er niks van. Er moet iets fundamenteels zijn dat ik fout doe, maar wat..?
Beperken jullie jezelf in het aanleggen van wegen en waterleidingen? Hoe hoog zetten jullie de belasting in 't begin? Ik wil zo graag weten wat ik fout doe.
Heb net snel een klein dorp gebouwd. (1500 inw.) ik maak nu ongeveer 250 winst. Ik heb veel grond uitgemaakt voor woningen, vervolgens een weg (avenue) getrokken naar een industrie gebied, met middelzware industrie. Daarna een kliniek gebouwd, wel budget aanpassen aan je bevolking. Anders betaal je voor niets.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:07 schreef Sosha het volgende:
Zonder voorzieningen kom ik ook niet uit met mijn geld. 300 inkomsten, 700 uitgaven en bij 17% belasting komen er geen nieuwe bewoners meer bij. Ik blijf in hetzelfde kringetje vastzitten.Ik begrijp er niks van. Er moet iets fundamenteels zijn dat ik fout doe, maar wat..?
Beperken jullie jezelf in het aanleggen van wegen en waterleidingen? Hoe hoog zetten jullie de belasting in 't begin? Ik wil zo graag weten wat ik fout doe.
Ik heb alleen Europe Contemporary, maar dat is toch een fundamenteel andere stijl?quote:Op woensdag 10 november 2010 08:50 schreef seatsniffer het volgende:
Ik heb niet zo een plugin, ik heb als bouwstijl 'Europa' als enige aangevinkt en als er iets growt wat ik niet mooi vind haal ik gewoon meteen het bulldozertje erbij. Dus elke plek is 'onder toezicht' gegrowd. Duurt eeuwig, maar dan heb je ook wat
Ik had er in het begin ook moeite mee, maar als je het trucje kent is het simpel. De volgende tutorial legt haarfijn uit hoe het moet: http://www.simtropolis.co(...)The_Easy_Way:_Part_Iquote:Op zondag 9 januari 2011 19:38 schreef Sosha het volgende:
Ik gebruik inderdaad windmolens. Ik merk wel dat je er per maand minstens 2 bij moet bouwen als je stad snel groeit.
Ik heb nu een stad die goed liep, maar vanwege de beperkte groeimogelijkheden toch is vastgelopen. Ik had namelijk een klein vak gekozen om te starten, ipv een grote lap grond. Inwoneraantal hangt nu rond de 15.000 en ik maak een beetje winst, maar niet veel. Er is dus niet echt ruimte om meer voorzieningen neer te zetten, wat jammer is, want nu groeit de stad niet meer zo.
Het grappige is dat het eindelijk lukte met jouw tips, maar ik liep dus vast vanwege de beperkte grootte, en nu ik hetzelfde op een groter vlak probeer te doen lukt het niet meer
Ik heb 't net geïnstalleerd en speel voor de eerste keer langer dan 2 uurquote:Op zondag 9 januari 2011 20:11 schreef AureliusM het volgende:
Begrijp ik goed dat jij geen plugins gebruikt. Ben je tevreden met het aanbod van bijv. parken, plaza's en type gebouwen?
Even voor jou, omdat je ze ook pas net gebruikt, en ik er nog niet zeker over ben.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:24 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik heb 't net geïnstalleerd en speel voor de eerste keer langer dan 2 uur, ik wist niet eens dat er leuke plugins waren! Ik ga ff rondkijken. En Athlon, bedankt voor de link!
Eh, ik moet nog gaan uitzoeken wat er eigenlijk allemaal bestaat... Ik gebruik ze nog nietquote:Op zondag 9 januari 2011 21:18 schreef Saninl het volgende:
[..]
Even voor jou, omdat je ze ook pas net gebruikt, en ik er nog niet zeker over ben.
Is het goed te doen? of veel werk?
Ohquote:Op zondag 9 januari 2011 21:32 schreef Sosha het volgende:
[..]
Eh, ik moet nog gaan uitzoeken wat er eigenlijk allemaal bestaat... Ik gebruik ze nog niet
Een absolute must is de NAM.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:32 schreef Sosha het volgende:
[..]
Eh, ik moet nog gaan uitzoeken wat er eigenlijk allemaal bestaat... Ik gebruik ze nog niet
R$$$ is de duurste vorm van wonen dat er is. Dat zijn de grote en luxe woontorens.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:45 schreef Sosha het volgende:
Ik moet even zeker weten dat ik iets goed begrijp, want volgens mij gaat het daar ook mis bij mij... Als er staat "R$$$", welke soort residence wordt er dan bedoeld? Lichtbebouwd of dichtbebouwd? Ik dacht het eerste, maar ik vrees nu dat ik daarmee de hele tijd al fout zit.
Ja... dichtbebouwd dus? Just checking...quote:Op zondag 9 januari 2011 21:47 schreef AureliusM het volgende:
[..]
R$$$ is de duurste vorm van wonen dat er is. Dat zijn de grote en luxe woontorens.
Dat was 't idee van die tutorial ja, maar 't werkt niet bij mijquote:Op zondag 9 januari 2011 23:41 schreef De_Ananas het volgende:
Als je een stad er pal naast maakt en voor vervoer ernaar zorgt dan groeit je stad sneller, dan gaan we forenzen en dat soort dingen. Je zal zien dat de vraag naar alles opeens een stuk hoger is.
Als het niet werkt, is daar maar 1 reden voor; dan heb je de NAM niet geïnstalleerd. NAM is een must-have, omdat die corrigeert hoe de sims tussen de verschillende wijken reizen.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:12 schreef Sosha het volgende:
Hmm, die tutorial werkt niet voor mij. Mijn suburb weigert verder te groeien dan 181 inwoners, ook al volg ik de tips op op die site. Ik doe het maar weer op mijn eigen manier.![]()
edit Ik geloof dat ik maar definitief ga accepteren dat ik 't helaas niet kan, al volg ik tips en tutorials letterlijk stap-voor-stap op![]()
NAM en CAMquote:Op maandag 10 januari 2011 17:46 schreef Saninl het volgende:
Ik ga het nu ook weer spelen!
Welke addons zijn niet moeilijk te installeren en echte musthaves?
Toevallig links die up to date zijn? Of is dit iets te lui?quote:
Even wat tips van mij:quote:Op zondag 9 januari 2011 19:38 schreef Sosha het volgende:
Ik gebruik inderdaad windmolens. Ik merk wel dat je er per maand minstens 2 bij moet bouwen als je stad snel groeit.
Ik heb nu een stad die goed liep, maar vanwege de beperkte groeimogelijkheden toch is vastgelopen. Ik had namelijk een klein vak gekozen om te starten, ipv een grote lap grond. Inwoneraantal hangt nu rond de 15.000 en ik maak een beetje winst, maar niet veel. Er is dus niet echt ruimte om meer voorzieningen neer te zetten, wat jammer is, want nu groeit de stad niet meer zo.
Het grappige is dat het eindelijk lukte met jouw tips, maar ik liep dus vast vanwege de beperkte grootte, en nu ik hetzelfde op een groter vlak probeer te doen lukt het niet meer
Staan op SC4devotion.com. Je moet je alleen wel op hun LEX registreren om ze te kunnen downloaden.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:26 schreef Saninl het volgende:
[..]
Toevallig links die up to date zijn? Of is dit iets te lui?
Want via Google krijg je natuurlijk vanalles..Allerlei packs en patches ed..
Voor HT en C$$$ hebben ze ook voldoende opleiding nodig. Dus als je sims een te laag opleidingsniveau hebben, moet je zorgen dat het beter wordt. Maar dit duurt helaas wel een tijdje.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:22 schreef De_Ananas het volgende:
Waar werken die R$$$ want in de HT en C$$$ werken ze amper, ze zijn de helft van de tijd werkeloos
Ik had met mijn vorige stad (heb het verwijderd) iets van 80.000 R$$$ en education was maximaal. Ik had ook verschrikkelijk veel HT en C$$$ en CC$$$ maar toch waren er veel werkeloos én stonden er veel bedrijfspanden leeg omdat ze niet genoeg werknemers konden vindenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor HT en C$$$ hebben ze ook voldoende opleiding nodig. Dus als je sims een te laag opleidingsniveau hebben, moet je zorgen dat het beter wordt. Maar dit duurt helaas wel een tijdje.
Nou, maars ff uitzoeken, al die termen ken ik nog niet iggquote:Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
...
[..]
Staan op SC4devotion.com. Je moet je alleen wel op hun LEX registreren om ze te kunnen downloaden.
Dan zou ik het ook niet zo snel weten.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik had met mijn vorige stad (heb het verwijderd) iets van 80.000 R$$$ en education was maximaal. Ik had ook verschrikkelijk veel HT en C$$$ en CC$$$ maar toch waren er veel werkeloos én stonden er veel bedrijfspanden leeg omdat ze niet genoeg werknemers konden vinden
En het OV was het probleem niet.
te lange reistijden tussen industrie & woonwijken?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik had met mijn vorige stad (heb het verwijderd) iets van 80.000 R$$$ en education was maximaal. Ik had ook verschrikkelijk veel HT en C$$$ en CC$$$ maar toch waren er veel werkeloos én stonden er veel bedrijfspanden leeg omdat ze niet genoeg werknemers konden vinden
En het OV was het probleem niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |