Ik zeg toch ook dat het zeer schofterig, verwerpelijk gedrag is dat bestrafd dient worden?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en juist die afloop is het risoco als je mensen vol op hun bek slaat. ik vind je overigens erg makkelijk denken. dat je het eens bent met de strafmaat soit, maar jij schijnt het allemaal niet zo heel erg te vinden. hoop niet dat het ooit bij iemand die jij liefhebt gebeurt. ben dan overigens wel benieuwd naar jouw houding. kijken of je het nog steeds allemaal kan relativeren.
Inderdaad. Ik vind het ook nog best redelijke straffen. Ik weet niet hoe het in engeland zit, maar in Nederland is het zo dat voor doodslag de intentie er moet zijn geweest om iemand te doden. Die lijkt me hier duidelijk afwezig.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:21 schreef Dubby het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het zeer schofterig, verwerpelijk gedrag is dat bestrafd dient worden?
Maar blijkbaar zie je er volgens jou alleen de ernst van in als je direct maar roept dat een paar tieners die erop los slaan, de doodstraf moeten krijgen of buitenproportioneel lang gestrafd moeten worden (tientallen jaren - levenslang).
Ik zie hier vier happy slappers?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:53 schreef emss het volgende:
Wat een tuig!
http://www.dailymail.co.u(...)t-total-8-years.html
Arme kleindochter was getuige. Hier foto's en een schokkend filmpje (die ik niet hoef te zien).
De volgende keer dus wel. Ze kennen nu de gevolgen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:23 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind het ook nog best redelijke straffen. Ik weet niet hoe het in engeland zit, maar in Nederland is het zo dat voor doodslag de intentie er moet zijn geweest om iemand te doden. Die lijkt me hier duidelijk afwezig.
Ik denk dat een rechter het daar niet helemaal mee eens is. Zelfs de meest onschuldige klap kan iemand de dood in jagen. Dat je je van dat risico bewust bent maakt het nog niet gelijk doodslag, maar gewoon dikke pech (voor de dader) als diegene dood gaat.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:46 schreef paddy het volgende:
[..]
De volgende keer dus wel. Ze kennen nu de gevolgen.
niet alleen dikke pech voor de dader natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:48 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik denk dat een rechter het daar niet helemaal mee eens is. Zelfs de meest onschuldige klap kan iemand de dood in jagen. Dat je je van dat risico bewust bent maakt het nog niet gelijk doodslag, maar gewoon dikke pech (voor de dader) als diegene dood gaat.
Maar als je dan naar de situatie kijkt in Nederland, dan wordt bij het bepalen van de strafmaat vooral gekeken naar het belang van de dader. Als het slachtoffer dan toevallig komt te overlijden veel minder, maar het is in Nederland vrij normaal om voor de lol even een voorbijganger in elkaar te schoppen tot en na hij bewusteloos is. Meestal loopt dat dan 'goed' af, laten we het over de geestelijke gevolgen maar niet hebben, en dan blijft het bij een taakstraf. Sorry, maar dan is het niet alleen de belangen van de maatschappij of het slachtoffer, dan is het bijna alleen maar de belangen van de dader.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:05 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je reactie slaat gewoon nergens op, rechtspraak heeft niet alleen te maken met de belangen van de maatschappij, of die van nabestaanden nabestaanden en slachtoffers, maar ook met die van daders. Dat hoort bij een beschaafd land. Ik weet dat velen van jullie dit af willen breken, maar zover is het nog niet.
Bovendien denk ik dat als 4,5 jaar niet afschrikwekkend genoeg is, 10 jaar dat ook niet is. Het is beiden ECHT lang.
Doe je wel, en nu heb je nog je kop in je kont zitten ook.quote:
Straffen heeft ook te maken met het beschermen van de maatschappij.. En dat belang zou in dit geval groter kunnen zijn dan de belangen van de daders.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:05 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je reactie slaat gewoon nergens op, rechtspraak heeft niet alleen te maken met de belangen van de maatschappij, of die van nabestaanden nabestaanden en slachtoffers, maar ook met die van daders. Dat hoort bij een beschaafd land. Ik weet dat velen van jullie dit af willen breken, maar zover is het nog niet.
Bovendien denk ik dat als 4,5 jaar niet afschrikwekkend genoeg is, 10 jaar dat ook niet is. Het is beiden ECHT lang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |