abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juli 2010 @ 15:04:48 #1
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84505776
Zijn er hier mensen die een vriendin hebben (gehad) die lijdt aan een vorm van bps, tps of nps? (borderline/theatrale/narcistische persoonlijkheidsstoornis) Hoe ging je daarmee om? Valt ermee te leven??

Ik (28) heb het vermoeden dat mijn ex (24) dit heeft (zeker weten doe ik het niet, ze wilde nooit naar een psych) en ik heb het uiteindelijk uitgemaakt (een maand geleden), omdat ik me gewoon 'opgebrand' voelde. Ik leek meer op haar psych dan haar vriend, want ze projecteerde al haar ellende op mij. Ook had ze vaak last van stemmingswisselingen, was ze heel erg zwart-wit, ontzettend jaloers en erg onzeker over zichzelf. Dit verhulde ze dan door overdreven aandacht te zoeken bij anderen en zich erg zelfverzekerd voor te doen. Ze had een hoop vage msn-vriendjes in ieder geval en ze leek te kicken op hun aandacht.

Toen het uit was deed ze eerst heel dramatisch dat ik haar leven zou hebben verziekt en een dag later kreeg ik te horen dat alles mijn schuld was wat er mis was gegaan in onze relatie en dat ze wel zo een nieuwe betere vriend zou vinden... Dat vind ik nog wel het ergste, dat ze zo makkelijk dit soort dingen roept alsof de relatie nooit iets heeft voorgesteld...

Daarna kwam ze nog met bullshitverhalen over dat haar andere ex haar zou achtervolgen en stalken. Ik heb haar toen gezegd dat ze moest opzouten met die flauwekul. We hebben verder ook geen enkel contact meer nu, dus ik heb kennelijk afgedaan. Later hoorde ik van iemand dat ze over mij heeft gezegd dat ik haar zou stalken en haar slecht zou hebben behandeld, waarschijnlijk om weer aandacht te krijgen van mensen.

Het maakt haar vergeten wel makkelijker, maar ergens kan ik er niet bij dat ze zo heftig en labiel reageert zonder ook maar een greintje zelfreflectie, want we hebben toch 2 jaar lief en leed gedeeld. Hoewel ik haar niet meer mis en zie dat het een slechte relatie was, ontsnap ik soms toch niet aan de gevoelens dat ik haar mis (want ondanks alle shit waren we op de goeie momenten erg close) en dat ik wil weten hoe het met haar gaat...

Maar ik vroeg me dus af of er hier mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt en of er mensen zijn die wel een goeie relatie hebben kunnen opbouwen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_84505881
Hier zijn al een aantal topics over... Misschien is het handig dat je de search gebruikt, staan al een hoop ervaringen van mensen.
Lambo of Rekt
  maandag 26 juli 2010 @ 15:10:50 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84506034
Gefeli dat je er vanaf bent.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_84506127
Als iemand geen diagnose heeft gehad vind ik nogal kort door de bocht om met diagnoses te gaan strooien, en daarbij een boel psysische ziektes overlappen elkaar en lijken op elkaar.

Ikzelf heb borderline en er valt redelijk mee te leven nadat de diagnose en behandeling heb gehad, ten tweede ligt het ook in welke mate je hebt.
Vind het ook een beetje kort door de bocht dat mensen met Borderline geen relatie kunnen hebben.
Dat ken ik nu wel dat riedeltje heb ik zo vaak gehoord.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:17:41 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84506266
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:06 schreef EggsTC het volgende:
Hier zijn al een aantal topics over... Misschien is het handig dat je de search gebruikt, staan al een hoop ervaringen van mensen.
Ja dan kunnen we heel fok opdoeken want in de afgelopen 11 jaar is elk onderwerp de revue weleens gepasseerd.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:18:13 #6
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84506289
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:13 schreef formerjellybean het volgende:
Als iemand geen diagnose heeft gehad vind ik nogal kort door de bocht om met diagnoses te gaan strooien, en daarbij een boel psysische ziektes overlappen elkaar en lijken op elkaar.

Ikzelf heb borderline en er valt redelijk mee te leven nadat de diagnose en behandeling heb gehad, ten tweede ligt het ook in welke mate je hebt.
Vind het ook een beetje kort door de bocht dat mensen met Borderline geen relatie kunnen hebben.
Ik zeg ook niet dat ze heeft, maar dat het er erg veel op lijkt van wat ik er over heb gelezen en gehoord. Zeker weten doe ik het niet zolang ze niet naar een psych gaat. Maar dat is ook niet mijn vraag. :)
pi_84506337
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:17 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja dan kunnen we heel fok opdoeken want in de afgelopen 11 jaar is elk onderwerp de revue weleens gepasseerd.
Ja en elke discussie over borderline loopt ook vaak zo lekker }:|
  maandag 26 juli 2010 @ 15:20:29 #8
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84506388
Ik heb het niet alleen over borderline. Daarom heb ik het ook expres niet in de TT gezet. Dat mijn ex-vriendin een persoonlijksstoornis heeft staat voor mij vast, maar ik stel geen diagnose want ik weet dus niet wat ze precies heeft. Dat is aan een psych om te constateren. Maar daarom kan ik toch wel mijn vermoedens uiten?
pi_84506389
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:17 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Klopt, maar deze zie ik ongeveer 3 keer per week langs komen waar de rest maar 2 keer per jaar.
Lambo of Rekt
  maandag 26 juli 2010 @ 15:22:22 #10
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84506476
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Klopt, maar deze zie ik ongeveer 3 keer per week langs komen waar de rest maar 2 keer per jaar.
Voorbeelden. Niet alleen roepen. Ik zie namelijk helemaal niet zo vaak topics langskomen die echt over een persoonlijksstoornis gaan.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:23:21 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84506518
Hihi lijdt elke vrouw niet in een bepaalde mate aanborderline/theatrale/narcistische persoonlijkheidsstoornis :D

FF serieus ik sluit me bij bovenstaande post aan. Zelf psychiater spelen is niet zo wijs tenzij je zelf de opleiding hebt gedaan. Er zijn zoveel dingen die ze wel of niet zou kunnen hebben dat kan een expert alleen bepalen en die falen ook nogal eens zelfs.

En in wat voor rare kronkels jullie relatie ook heeft gezeten dat zegt niet zoveel over haar geestesgesteldheid. Jij kijkt er ook niet objectief tegen aan.

Neemt niet weg dat je misschien gelijk kunt hebben. Maar iemand een sticker op plakken is zo gebeurd.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:24:13 #12
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84506558
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:23 schreef Daniel1976 het volgende:
Hihi lijdt elke vrouw niet in een bepaalde mate aanborderline/theatrale/narcistische persoonlijkheidsstoornis :D

FF serieus ik sluit me bij bovenstaande post aan. Zelf psychiater spelen is niet zo wijs tenzij je zelf de opleiding hebt gedaan. Er zijn zoveel dingen die ze wel of niet zou kunnen hebben dat kan een expert alleen bepalen en die falen ook nogal eens zelfs.

En in wat voor rare kronkels jullie relatie ook heeft gezeten dat zegt niet zoveel over haar geestesgesteldheid. Jij kijkt er ook niet objectief tegen aan.

Neemt niet weg dat je misschien gelijk kunt hebben. Maar iemand een sticker op plakken is zo gebeurd.
Ik verwijs terug naar een eerder bericht:

quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:20 schreef goofy_goober het volgende:
Ik heb het niet alleen over borderline. Daarom heb ik het ook expres niet in de TT gezet. Dat mijn ex-vriendin een persoonlijksstoornis heeft staat voor mij vast, maar ik stel geen diagnose want ik weet dus niet wat ze precies heeft. Dat is aan een psych om te constateren. Maar daarom kan ik toch wel mijn vermoedens uiten?
  maandag 26 juli 2010 @ 15:24:48 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84506582
quote:
Ik heb het niet alleen over borderline. Daarom heb ik het ook expres niet in de TT gezet. Dat mijn ex-vriendin een persoonlijksstoornis heeft staat voor mij vast, maar ik stel geen diagnose want ik weet dus wat ze precies heeft. Dat is aan een psych om te constateren. Maar daarom kan ik toch wel mijn vermoedens uiten?
Weet je dat er een heleboel mensen met een persoonlijkheidsstoornis rondlopen die nooit van hun leven bij een psych terecht zullen komen?!
  maandag 26 juli 2010 @ 15:25:37 #14
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84506616
Dat is mijn vraag niet. Lees de OP.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:26:12 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84506632
Tsja het enige wat me hier duidelijk van wordt is dat jij een excuus / oorzaak buiten julliezelf zoekt om het falen van je relatie aan toe te schrijven.
pi_84506651
Zeg dan liever een vrouw met een complex karakter, maar daar komt ook half fok op af want denk dat de meeste vrouwen een complex karakter hebben :D
  maandag 26 juli 2010 @ 15:28:55 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84506733
Ok nu antwoord op je vraag, ja het kan heel goed lees verschillende topics hierover.

Magische thema hiervan is, de psych is psych en de partner is partner en de partner moet geen psych spelen maar partner blijven. Want als de partner de rol van psych op zich neemt dan krijg je een ongelijkwaardige relatie.

en nou hup al die andere topics lezen.
pi_84506793
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:22 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Voorbeelden. Niet alleen roepen. Ik zie namelijk helemaal niet zo vaak topics langskomen die echt over een persoonlijksstoornis gaan.
Slechts een greep;

Lambo of Rekt
pi_84506879
he zie daartussen die lijst nog topics op mijn oude naam addicted_to_jellybeans, maar het zijn er wel erg veel over borderline
  maandag 26 juli 2010 @ 15:35:28 #20
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84506982
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:26 schreef formerjellybean het volgende:
Zeg dan liever een vrouw met een complex karakter, maar daar komt ook half fok op af want denk dat de meeste vrouwen een complex karakter hebben :D
Herken jij als borderliner geen dingen uit mijn verhaal, die je wellicht zelf ook hebt gedaan? Dat is dus mijn vraag. Ik probeer geen diagnose te stellen, maar veel van die punten op Trimbos en zo komen overeen. Vandaar dat ik het aanhaal. Ik heb mijn verhaal er enkel bij gedaan omdat het anders raar zou zijn als ik om ervaringen zou vragen. Het maakt me verder ook niet zoveel uit of de persoon borderline of narcisme heeft, het gaat me er meer om of mensen soortgelijke ervaringen hebben met hun vriendin en wat ze ermee hebben gedaan.

Maar kennelijk heeft een topic alleen bestaansrecht hier als er een diagnose is gesteld, terwijl het me daar niet eens om te doen is.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:36:37 #21
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84507031
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:30 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Slechts een greep;

[ afbeelding ]
Wel eens naar de datum gekeken? Die topics komen dus echt niet elke paar weken langs, leugenaar.
pi_84507207
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:36 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Wel eens naar de datum gekeken? Die topics komen dus echt niet elke paar weken langs, leugenaar.
Het is een greep zeg ik. Ik ga niet alle topics af van de afgelopen 7 maanden om jou te overtuigen :')
Lambo of Rekt
pi_84507258
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:35 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Herken jij als borderliner geen dingen uit mijn verhaal, die je wellicht zelf ook hebt gedaan? Dat is dus mijn vraag. Ik probeer geen diagnose te stellen, maar veel van die punten op Trimbos en zo komen overeen. Vandaar dat ik het aanhaal. Ik heb mijn verhaal er enkel bij gedaan omdat het anders raar zou zijn als ik om ervaringen zou vragen. Het maakt me verder ook niet zoveel uit of de persoon borderline of narcisme heeft, het gaat me er meer om of mensen soortgelijke ervaringen hebben met hun vriendin en wat ze ermee hebben gedaan.

Maar kennelijk heeft een topic alleen bestaansrecht hier als er een diagnose is gesteld, terwijl het me daar niet eens om te doen is.
Daar vind ik heel moeilijk om antwoord op te geven omdat een boel mensen bij borderline heel erg denkt aan een bepaald type.
Wat totaal niet is want bij de ene uit het heel anders dan de andere.
Zo ging ik met een ander meisje die ook Borderline had, en die heel erg juist veel over had, ook veel over problemen enzo had en ook agressief kon zijn, terwijl ik meer in mezelf gekeerd was en als het al naar buiten kwam was het te laat.
Voor mij was de strijd meer intens, van binnen uit en bij andere niet.

Daarom vind ik het ook heel moeilijk om te zeggen, juist ook omdat ik weet dat het soms ook er op kan lijken maar een totaal iets anders is wat er op lijkt, sommige dingen van manisch depressief kunnen soms ook borderline lijken maar is totaal verschillend.
pi_84507496
Ik heb ervaringen met een meisje met een narcistische persoonlijkheidsstoornis - dat kwam enorm overeen met jouw verhaal. In mijn geval verzon ze rare verhalen over anderen maar ook over mij (ze schreef het zelfs op), en trok ze opmerkingen vaak op een belachelijke manier uit het verband. Het ergste was dat ze de verhalen die ze zelf verzon, net zolang volhield tegenover zichzelf en tegen anderen, dat ze er uiteindelijk zelf in ging geloven dat het allemaal waar was.

Ik heb het uiteindelijk ook afgekapt en daar ben ik tot op de dag van vandaag nog enorm blij mee. Ik kan dus ook weinig anders doen dan jou hetzelfde aan te raden. Dit is een karaktereigenschap die je niet zomaar even aanpast, zeker niet als de wilskracht daarvoor ontbreekt bij de andere persoon binnen de relatie.

Succes
pi_84507502
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:13 schreef formerjellybean het volgende:
En dat zal ook wel niet voor niets zijn, toch? Met heel veel borderliners is ook niet samen te leven.
pi_84507533
quote:
Maar wat heb je er aan dan? Zij wil geen hulp en jullie hebben geen relatie meer. Let it go.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:50:45 #27
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84507645
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar wat heb je er aan dan? Zij wil geen hulp en jullie hebben geen relatie meer. Let it go.
Misschien heb ik er wel wat aan. Als ik zo dacht als jij zou ik er ook geen topic over openen, lijkt me.
pi_84507692
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:50 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Misschien heb ik er wel wat aan. Als ik zo dacht als jij zou ik er ook geen topic over openen, lijkt me.
Hoe heb je er dan wat aan? Dat is dus mijn vraag.
pi_84507897
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dat zal ook wel niet voor niets zijn, toch? Met heel veel borderliners is ook niet samen te leven.
Dat is dus heel kort door de bocht ligt aan de vorm en welke gradatie je hebt. Er zijn ook borderliners met wel een relatie en waar het wel goed bij gaat.
Niet elke borderliner is hetzelfde
  maandag 26 juli 2010 @ 15:59:15 #30
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_84508035
Ik denk dat negeren de beste manier is. Volledig negeren. Ze kikt op aandacht. Negatief én positief. Geen aandacht is geen kick en dus zal ze bij anderen op zich gaan naar aandacht.
En of ze nu borderline heeft/bipolair is/een ander-labeltje-heeft doet er in feite niet toe.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_84508631
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:56 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat is dus heel kort door de bocht ligt aan de vorm en welke gradatie je hebt. Er zijn ook borderliners met wel een relatie en waar het wel goed bij gaat.
Niet elke borderliner is hetzelfde
Daarom zeg ik ook niet dat er met alle borderliners niet te leven valt, maar wel met een hoop niet. Op het moment dat iemand borderline heeft zonder dat je er veel van merkt dan zie ik het ook niet echt als een stoornis, misschien eerder borderline trekjes. Het wordt pas een stoornis als het je dagelijks functioneren in de weg zit.

Maar borderliners kunnen er natuurlijk ook mee hebben leren omgaan en daarom minder uitputtend zijn in de omgang. Laat ik het anders stellen dat het niet makkelijk is een relatie te hebben met veel borderliners, niet onmogelijk.
pi_84509143
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook niet dat er met alle borderliners niet te leven valt, maar wel met een hoop niet. Op het moment dat iemand borderline heeft zonder dat je er veel van merkt dan zie ik het ook niet echt als een stoornis, misschien eerder borderline trekjes. Het wordt pas een stoornis als het je dagelijks functioneren in de weg zit.

Maar borderliners kunnen er natuurlijk ook mee hebben leren omgaan en daarom minder uitputtend zijn in de omgang. Laat ik het anders stellen dat het niet makkelijk is een relatie te hebben met veel borderliners, niet onmogelijk.
Het is bij mij veranderd van Borderline zelf naar trekjes, mensen in de sector die me kennen zeggen nu ook als je nu diagnose zou krijgen is het borderline-trekken, maar de Borderline is er wel alleen ik heb het beter leren hanteren.
Ik denk ook het verschil tussen een onbehandelde en behandelde erg groot is , maar dan heb je ook nog de groep wat zwaardere die wel behandeld zijn maar waar het niet aanslaat en de onbehandelde en de wat zware borderliners valt wat moeilijker mee te leven.
pi_84509259
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:25 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Het is bij mij veranderd van Borderline zelf naar trekjes, mensen in de sector die me kennen zeggen nu ook als je nu diagnose zou krijgen is het borderline-trekken, maar de Borderline is er wel alleen ik heb het beter leren hanteren.
Ik denk ook het verschil tussen een onbehandelde en behandelde erg groot is , maar dan heb je ook nog de groep wat zwaardere die wel behandeld zijn maar waar het niet aanslaat en de onbehandelde en de wat zware borderliners valt wat moeilijker mee te leven.
Ik snap nu wat je bedoelt. :)
  maandag 26 juli 2010 @ 16:31:28 #34
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84509368
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:59 schreef DoctorB het volgende:
Ik denk dat negeren de beste manier is. Volledig negeren. Ze kikt op aandacht. Negatief én positief. Geen aandacht is geen kick en dus zal ze bij anderen op zich gaan naar aandacht.
En of ze nu borderline heeft/bipolair is/een ander-labeltje-heeft doet er in feite niet toe.
Maar dat hele aantrekken/afstoten, jaloezie, onzekerheid, zwart-wit denken, verhaaltjes verzinnen, zelfmutilatie... dat past allemaal perfect in het borderline-plaatje. Althans, volgens die Trimbos site. Maar inderdaad, het ging me meer om soortgelijker ervaringen van mensen (zoals die van DEMAAR) dan een diagnose.
pi_84510130
Ja, TS, ik heb iets zeer vergelijkbaars meegemaakt met een ex. Ik heb zelf nooit erbij nagedacht om haar gedrag te gaan beoordelen als een persoonlijkheidsstoornis of als borderline omdat ik mij als (ex-)vriendje daar niet tot in de juiste positie voel. Ik maakte het ook uit omdat ik helemaal opgebrand was. Ik mocht van haar niet vertellen dat ik degene was die er een eind aan had gemaakt, en omdat ik dat toch deed wou ze me nooit meer zien of spreken. Nadat ik het met haar had uitgemaakt voelde ik me zo geweldig en nooit heb ik ook maar één keer spijt gehad of een verlangen gehad om weer terug bij haar te zijn. Maar wat wil je nu eigenlijk bereiken door mensen te vinden die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
pi_84510663
quote:
je stelt wel een diagnose namelijk dat ze een persoonlijkheidsstoornis heeft...
je bent toch geen psych? doe dat dan ook niet?

En verder wat doet het er toe of ze het wel of niet heeft? Het is uit en jullie zien elkaar niet eens meer dus laat het gewoon los
waarom moet er perse een plakkertje op?

En wat voor ervaringen wil je dan delen?
het is uit! dus jij hebt helemaal geen ervaringen meer en gaan zwelgen in het verleden heeft nog nooit iemand geholpen

om kort te gaan: laat het gewoon los
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 26 juli 2010 @ 17:33:55 #37
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84512016
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je stelt wel een diagnose namelijk dat ze een persoonlijkheidsstoornis heeft...
je bent toch geen psych? doe dat dan ook niet?
Moeilijk he, lezen?

Topictitel: Vriendin met persoonlijkheidsstoornis?

Waarom denk je dat dat vraagteken er staat?

quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:04 schreef goofy_goober het volgende:
Ik (28) heb het vermoeden dat mijn ex (24) dit heeft (zeker weten doe ik het niet, ze wilde nooit naar een psych)
pi_84512190
quote:
Dat mijn ex-vriendin een persoonlijksstoornis heeft staat voor mij vast,
voor iemand die zichzelf zo tegen spreekt kun je wel wat sympathieker doen :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 26 juli 2010 @ 17:41:51 #39
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_84512318
Heb je er soms zelf last van ofzo, dat je je zo aangevallen voelt? Als je goed zou hebben gelezen zou je zien dat ik nergens een diagnose stel, maar dat ik een vermoeden heb. Ik zeg niet: mijn ex heeft borderline. Ik zeg: ik vermoed dat... Er is een verschil.
pi_84512429
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:41 schreef goofy_goober het volgende:
Heb je er soms zelf last van ofzo, dat je je zo aangevallen voelt? Als je goed zou hebben gelezen zou je zien dat ik nergens een diagnose stel, maar dat ik een vermoeden heb. Ik zeg niet: mijn ex heeft borderline. Ik zeg: ik vermoed dat... Er is een verschil.
er is ook een verschil tussen ik vermoed dat en staat voor mij vast

en waarom geef je geen antwoord als mensen vragen wat het er in hemelsnaam nog toe doet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 26 juli 2010 @ 20:31:57 #41
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_84519118
Ik ben biseksueel met een grotere voorkeur naar vrouwen. Op dit moment heb ik een vriend en dat is mijn eerste relatie zonder psychische problemen. En dat geeft een enorm goed gevoel, ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu.

Vriendin nummer 1: Manisch depressief. Dat was in het begin geen probleem, tot het moment dat ze besloot haar medicatie niet meer te slikken. Manische periodes was ze niet te vertrouwen en draaide alles en de hele wereld om haar. Depressieve periode was het enkel een hoopje ellende dat niks meer wilde. Voor mij een reden om op den duur haar te dumpen (had zelfs een eetstoornis en last van snijden en viel daardoor heel hard terug).

Vriendin nummer 2: Wat ze had weet ik niet, maar ze sloeg me en was erg agressief. Ging om de haverklap vreemd. Toen ze uiteindelijk voor mijn ogen vreemd ging heb ik haar gedumpt met een enorm gebroken hart.

Vriend nummer 1: niks aan de hand, alleen te christelijk om te handelen.

Vriendin nummer 3: Narcistische persoonlijkheidsstoornis. Daarnaast was zij ook manisch en verslaafd aan de cocaïne. Toen dat uit ging heeft zo nog tijden 's nachts voor de deur gestaan om scenes te trappen.

Dus ja, ik heb er ervaring in. Daarnaast hebben zowel mijn vader als broer agressieve, narcistische persoonlijkheidsstoornissen. Ik ben lui met die afwijking compleet zat in mijn leven.

Kan alleen zeggen dat je er goed aan hebt gedaan haar te dumpen.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  maandag 26 juli 2010 @ 20:44:32 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84519759
quote:
Hoezo staat dat voor jou vast? Afgaande op jouw OP zou ik eerder tot de conclusie komen dat zij gewoon erg onvolwassen en onzeker is voor haar leeftijd.
Resistance is futile.
  maandag 26 juli 2010 @ 20:45:48 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84519820
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja het enige wat me hier duidelijk van wordt is dat jij een excuus / oorzaak buiten julliezelf zoekt om het falen van je relatie aan toe te schrijven.
Hear hear!
Resistance is futile.
pi_84520037
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

er is ook een verschil tussen ik vermoed dat en staat voor mij vast

en waarom geef je geen antwoord als mensen vragen wat het er in hemelsnaam nog toe doet
Ja TS, waarom doe je dat niet?
  maandag 26 juli 2010 @ 20:55:38 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84520348
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja TS, waarom doe je dat niet?
Omdat TS afziet door deze breuk en door de manier waarop zij nu met hem omgaat. Door het op haar persoonlijkheid te gooien hoeft hij het feit dat zij simpelweg zijn hart plat stampt niet onder ogen te zien.
Resistance is futile.
pi_84520428
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Omdat TS afziet door deze breuk en door de manier waarop zij nu met hem omgaat. Door het op haar persoonlijkheid te gooien hoeft hij het feit dat zij simpelweg zijn hart plat stampt niet onder ogen te zien.
Hij zegt het zelf toch te hebben uitgemaakt?
pi_84522079
En trouwens ik had antwoord op je vraag gegeven op je vraag over borderline , en daar maak ik ook duidelijk dat borderliners niet allemaal precies hetzelfde zijn en dat een boel dingen overlappen.
Vervolgens lees je er overheen en begint over trimbos en dat er zoveel herkenningspunten zijn (ja die zijn er ook voor de halve bevolking maar het bij borderline is het uitvergroot)
Ik vind dat je wel erg blindstaart op het labeltje borderline en trouwens sommige mensen hebben een bepaalde periode waarin ze wat minder stabiel zijn maar groeien soms ook over die fase heen , misschien zit ze gewoon in een fase en hoeft het niet meteen een persoonlijkheidstoornis te zijn.

Het is net alsof je zelf wilt dat ze wat mankeert ofzo , en inderdaad wat maakt het uit als het uit is ???
Of wil je alleen maar verhalen waar jezelf en haar kan spiegelen van oh gut ja dat had ik ook en daarom is het uit ??
pi_84522204
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:27 schreef formerjellybean het volgende:

Het is net alsof je zelf wilt dat ze wat mankeert ofzo , en inderdaad wat maakt het uit als het uit is ???
Of wil je alleen maar verhalen waar jezelf en haar kan spiegelen van oh gut ja dat had ik ook en daarom is het uit ??
of zo van jezus ja wat een held is het toch die TS!
hij heeft een borderliner (of what ever) overleefd! en hij had het zwaaaaaaaaaaaar maar hij beet door!
ja het ging toch uit maar dat lag helemaal aan haar omdat ze gek is en niet aan hem hoor! Nee hij heeft gevochten als een leeuw die TS!

of zoiets
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 26 juli 2010 @ 21:30:00 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84522231
Het is imo wel een beetje "gevaarlijk" om zelf aan het diagnoseren te gaan en haar een persoonlijkheidsstoornis "in de schoenen te schuiven". :{
pi_84524316
TS klinkt een beetje verbitterd. Daar kun je tegenwoordig ook hulp bij krijgen, heb je niet eens een diagnose voor nodig :+ .
E più mi vorrai e meno mi vedrai
E meno mi vorrai e più sarò con te
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')