quote:Ajax haalt alsnog El Hamdaoui binnen en strikt Mido
26/07/2010 10:30
De transfer leek afgeketst op de salariseisen van Mounir El Hamdaoui, maar na lange onderhandelingen is Ajax er toch in geslaagd de spits los te weken van AZ. Daarnaast komt ook Ahmed Mido Hossam naar Amsterdam.
Ajax betaalt vijf miljoen euro, uitgesmeerd over een langere periode, aan AZ om El Hamdaoui voor vier jaar aan zich te binden. Na moeizame onderhandelingen ging de 26-jarige Marokkaanse spits akkoord met het salarisvoorstel van de Amsterdamse club. Een medische keuring maandag moet uitwijzen of hij woensdag inzetbaar is in het duel met PAOK Saloniki in de voorronde van de Champions League.
Mido komt transfervrij over van West Ham United. Hij moet nog wachten op een werkvergunning zodat de Egyptenaar zeker niet zal aantreden tegen de Grieken woensdag. Het is de tweede periode van Hossam in Amsterdam. Tussen 2001 en 2003 speelde hij veertig competitiewedstrijden voor Ajax waarin hij 21 keer scoorde. Vervolgens kwam Mido uit voor Celta de Vigo, Olympique Marseille, AS Roma, Tottenham Hotspur, Middlesbrough, Wigan Athletic, Al-Zamalek en West Ham United.
Daarnaast hoopt Ajax ook Daniel de Ridder op korte termijn te presenteren. De 26-jarige buitenspeler kende zijn opleiding in Amsterdam en verkaste na twee seizoenen selectiespeler te zijn geweest naar Celta de Vigo. Na een jaar bij Birmingham City koos De Ridder voor Wigan Athletic waar hij zich niet ontpopte tot een vaste waarde. Afgelopen seizoen verhuurde de Engelse club hem aan Hapoel Tel Aviv.
De komst van Emile Mpenza is door het aantrekken van El Hamdaoui en Mido definitief van de baan.
Chivuquote:Op maandag 26 juli 2010 11:46 schreef HeatWave het volgende:
verdedigertje extra mag ook nog steeds van mij.
Mocht het financieel haalbaar zijn wel, maar anders heeft dat geen uiterste noodzaak. Met Oleguer heb je een prima vervanger in huis, ook kan Blind daar uit te voeten. Eventueel Lindgren/Bonevacia ook nog, en Boilesen kan zich ook weleens gaan ontwikkelen dit jaar.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:46 schreef HeatWave het volgende:
verdedigertje extra mag ook nog steeds van mij.
Ajax heeft juist een hele goede scout voor zuid amerika, maar voorlopig is hij bij ajax zijn magie kwijt lijkt wel.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:49 schreef Catch22- het volgende:
Maar niet op het top van zijn kunnen.
Ik vind het wel schrijnend dat er zoveel ex-Ajacieden op de shortlist staan, zijn er geen scouts die in Oost-Europa, Scandinavie of Latijns Amerika kijken?
Ja NOS zendt het uit.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ff lekker wakker worden dit, 3l hamdaoui was mijn nummer 1 en mido nummer 2 allebei is dus meer dan prima. Iemand enig idee of de wedstrijd tegenPAOK uitgezonden gaat worden?
Misschien na de winterstop boilesen een kans geven bij het eerste als stand inquote:Op maandag 26 juli 2010 11:52 schreef Omega het volgende:
Ik hoop dat Jol ze niet teveel in het gareel wil houden, deze jongens brengen juist iets extra's als ze lekker in hun vel zitten. Natuurlijk moeten er geen problemen ontstaan in de kleedkamer, maar een beetje laten gaan. Suarez heeft dat ook wel nodig.
Met de Ridder hebben we onze selectie wel rond. Extra rechtsbuiten? waarom. Je hebt Suarez en de Ridder dan (als die komt).
Extra verdediger? links hebben we Anita en Atouba en rechts v/d Wiel en Blind of Oleguer. Centrum Oleguer als stand in, en ja we hebben ook nog Robbie
Ik denk dat het geld wat uit die geheime la kwam, nu ook wel op is hoor. Wel goed dat die 2 miljoen per jaar voor Luque niet meer betaald hoeft te worden
Hoezo dat,heeft het laatste halfjaar toch redelijk sterk gespeeld bij Groningen.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Blind is juist een hele slechte verdediger. Schilder vind ik beter.²
Huh? Hoezo?quote:Op maandag 26 juli 2010 12:43 schreef Catch22- het volgende:
Nieuwe Ajax-topic volgers; BansheeBoy is een lamzak met domme opmerkingen
Je was weg, hoezo ben je terug BSB?
Sja, leuk die versterkingen, die kunnen dan 2 dagen meetrainenquote:Op maandag 26 juli 2010 12:54 schreef Devz het volgende:
Mooi dat er toch nog versterking is gekomen. Ik ben erg benieuwd woensdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |