Zo, daar ben ik weer. Drukke ochtend gehad! Thnx voor het meedenken weer allemaal, het geeft me in elk geval weer hoop dat we nog niet álles geprobeerd hebben dat te bedenken is, soms lees ik hier dan toch weer iets waarvan ik denk 'hey!'

Nijna, dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. We hebben op een gegeven moment ook zijn ledikant weggeschoven en zijn campingbedje neergezet om uit te sluiten dat er niet gewoon een probleem was met het bedje zelf, maar ook dit deed niks anders als anders helaas.. Wel thnx voor je tip!

En oh, die speelgoedjes!!

Die kassa vind ik echt te gek, en die beestjes die Twinkly heeft voor Niels heb ik ook meteen op onze verlanglijst gezet. En lief is niet zo van de playmobil, maar die pyramide!!

Die is zó hip! Dat is nou echt zo'n speelgoedje dat ik zou kopen voor in de woonkamer, zodat ik er zelf mee kan spelen als Stef is gaan slapen. En qua kosten hebben wij wel geluk: de complete lego-verzameling van mijn lief (2 verhuisdozen vol) is door mijn schoonouders bewaard. Stef heeft dus in elk geval een leuke basisset over een tijdje

Die stapelringen waar Claudia het over heeft heb ik trouwens ook aangeschaft een week of 2 geleden (samen met een plastic vormenstoofje) omdat ik het idee had dat Stef toe was aan wat uitdagender speelgoed. Beiden zijn nu favoriet en liggen elke dag vanaf wakker worden tot naar bed door de kamer en dan wordt er ook mee gespeeld

Papier vind Stef inderdaad ook de bom, alsook afstandsbedieningen,
mijn telefoon (OMG, nú al een apple-discipel, de android van lief vind hij niet boeiend

), alle snoeren die hij kan vinden, het lampje in de aan/uitknop van de pc (al 2x een aardige post kwijtgeraakt omdat Stef een blitzkrieg-actie op het knopje deed en de pc uitdrukte voor ik de 'n' van 'nee' had uitgesproken

) en natuurlijk alles dat vol kattenhaar zit, zoals de bank en de katten en de kattenspeeltjes die nooit pakbaar liggen, maar toch altijd in zijn mond weten te verdwijnen. Maar gewoon de fluffy's die zich in hoekjes ophouden kan hij ook binnen no-time opsporen hoor.. Beter als ik met de stofzuiger kan in elk geval..
Claudia, dát is wel een hele goeie vraag inderdaad! Overdag na een slaapje begint hij meestal meteen (of bijna meteen) te huilen als hij wakker wordt, maar 's-morgens gaat hij altijd eerst een beetje pruttelen, soms spelen, soms een beetje klagen. Het lijkt dan in elk geval geenszins op wat hij doet als hij in zijn bed geploft wordt. Zo had ik het nog niet bekeken, maar dit is wel hele waardevolle info die me inderdaad toch een soort van bevestigt dat hij zich verzet tegen het slapen en niet per sé een hekel heeft aan zijn bed ofzo..
Lijnloos, dat is echt cute! Stef heeft 2 vaste knuffeltjes in bed en die komen er ook nooit uit: Lange Lijs (Popje heet die van Florian van Free

) en Hermie de hermelijn. Hij doet er alleen niet echt iets mee. Een periode lang was hij van de doekjes, dus er ligt ook een groen spuugdoekje bij de standaard slaapinventaris, maar daar vind hij nu ook nog maar weinig aan.. Wel sneu dat je meiske zo verkouden is hoor, veel beterschap!

Twinks, dat is ook wel een heel goed idee! De overgang van wakker zijn naar slapen wat vager maken, i.p.v. zo'n duidelijke grens stellen! Op grond van wat jij hier schreef heb ik het vandaag met 2 tukjes zo gedaan dat ik hem in bed legde met zijn flesje en dan vervolgens uit zicht stapte voor hem om hem wel eerst de ruimte te geven zelf in slaap te vallen. Ik bleef dan wel in zijn kamer, maar hij kon mij niet zien. Ik had dan wat speelgoed klaargelegd zodat ik metéén bij de eerste huil tevoorschijn zou kunnen springen om met hem te spelen. De eerste keer is hij met fles in zijn mond en al in slaap gevallen (hij was ook écht wel enorm moe), zonet dronk hij zijn fles leeg, gooide 'm op de grond, draaide zich op zijn buik en viel gewoon in slaap!

Hij slaapt nu dus voor de tweede keer vandaag en ik ben erg verbaasd: kwam dat nou doordat ik in de kamer bleef? Dat heeft hij toch helemaal niet gezien? Of was het gewoon toeval en is vandaag toch nog wel een redelijke dag, uiteindelijk?
Ik heb die tandjes overigens ook al bedacht, omdat de vorige keer dat het slapen zo slecht ging o.a. ook tandjes doorkwamen.. De verbetering trad op na ziekte, en nu is hij dus wat verkouden (hij hoest als een ouwe man

) en ja, die poepexplosies dus.. Ik zal het wel zien, ik mag niet in zijn mond voelen en zie zo snel niks zitten.. En ha, Niels nu dus ook een boventand! Raar gezicht is dat dan he? Wel hip hoor, grote vent

Sorbo, ik was helemaal vergeten je welkom terug te heten!!

Leuk dat je er weer bij bent en dat jullie vakantie hip was, al vind ik het wel jammer voor jou dat het alweer zo snel voorbij is

En ja, oplossen kun je het inderdaad niet, ik zal, net als jij, de trigger moeten vinden bij Stef en daar iets mee doen. Het is alleen verdomde moeilijk om erachter te komen wat dat is he? Maar je

doet ook al een hoop hoor, thnx!
Lily

Fijn dat je er nooit mee te maken hebt gehad, toch?

Aoraki, ik laat Stef eigenlijk nooit in zijn kinderstoel spelen omdat ik ook bang ben dat hij dan de associatie met eten verliest, maar soms is het zo verdomde onhandig als je even je handen vrij wil hebben.. Het wipstoelte werkt niet meer want daar is hij zo wild mee dat ik het eng vind en de box is na een paar minuutjes brullen. De Bumbo krijg ik hem niet eens meer ín, dan doet hij standje banaan en dan sta je

Ik overweeg dus ook om toch de kinderstoel vaker in te gaan zetten, misschien dan niet bij de eettafel. Hopelijk wordt de eettafel dan de associatie ofzo. En qua slapen 's-avonds is het ook nog steeds erg wisselvallig. De ene keer gaat het knettermoeilijk en zit ik de halve avond met de tranen in mijn ogen van ellende, de andere keer leggen we hem weg en is het na 3 huiltjes klaar. We proberen erg op het moment dat we hem naar bed brengen te letten, maar of dat verschil maakt weet ik niet. Vervelend dat jij ook tegen iets dergelijks oploopt, zo frustrerend is dat he? Ze kunnen soms zó genadeloos tegenwerken dat je je zou afvragen wat je kind tegen je heeft ofzo. In ons geval vooral omdat iedere willekeurige oppas nadien tegen ons gilt dat Stef zo makkelijk is en zo leuk en vrolijk en lief en gezellig.. Dat is héél fijn op zich, maar ik wou dat hij dat bij ons ook eens deed

Huups, ik vind die little people-spullen ook erg leuk en overweeg dat voor Stef te vragen aan de mensen die we uitnodigen voor zijn 1e verjaardag strakjes. Dat is tenminste een samenhangend cadeau zeg maar, niet allemaal van die losse fruttels. Van ons krijgt hij een Wheelybug

Wat naar dat Amélie zich zo rot voelt, arm vogeltje.. Die foto is

en

tegelijk, arm ding.. Beterschap voor je meiske en een dikke

voor jullie allebei!
Oh jemig, Ca.ra, nog stééds?

Wat naar! Heel veel beterschap, ik vind dat je jochie nou wel even klaar mag zijn met die ellende! En ja, zeker omdat die spalkjes nu niet goed zitten he? Bij ons is het wel gelukt hoor, reizen met een (behoorlijk) ziek kind, maar liever niet he? Succes meis!

Oh Xenia!!

Wat een pópje! Om op te vreten