abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:18:24 #151
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84606626
Kersjes, wat lief! Maar je moeder is er nog toch? Ik ben niet extreem verdrieitig ofzo hoor. Beetje onbestemd gewoon. En we skypen bijna elke dag, over elk klein ditje of datje hang ik met ze aan de telefoon, gelukkig wel ;) . Dus het valt alles mee hoor, wat dat betreft. Maar toch, ik mis ze ook wel. In real life. Toch wel natuurlijk.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:19:17 #152
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84606678
Kersjes :X Wat jagen die kleine donderstralen ons soms toch de stuipen op het lijf!

Karin inderdaad never a dull moment hier :X Al merk ik dat ik het soms wel heel erg moeilijk vind om thuis te zijn en geen werk te hebben (zie peutertopic)

Zo'n kralending hadden wij ook BJ, maar Esmee was er vrij snel weer op uitgekeken. Wat hier een enorme hit is, is de fisher price kassa van Linde :D Muntjes erin, muntjes eruit (x100) en dan muntjes in een bakje, muntjes uit een bakje etc... Kan ze zo een uur mee spelen.
pi_84607040
Ah! die kassa hebben we hier ook! Introduceren gaat!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:30:29 #154
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84607266
Thomas is ook zeer gelukkig met een paar blokjes en een bakje om ze in/uit te doen, al een paar maanden dikke pret. Verder begint hij nu (11 mnd) ook echt bewust te spelen met dingen-met-knopjes-die-geluid-maken.
Eigenlijk alles dat herrie maakt is wel leuk.
En met stip zijn piano'tje. Filmpje met 8 maanden oud. Een van de eerste die ik met mijn nieuwe telefoon maakte, ik stond er toen nog niet bij stil dat ik m in liggend formaat moest houden.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:30:59 #155
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84607291
Aoraki,

Inderdaad een bal en dat kralending. En hier zijn ook nog de volgende dingen interessant:

Hmmm, was foto aan het uploaden van leuk speelgoed, maar het wil nog niet zo. -O-

En verder natuurlijk alle spullen van zijn grote zus :P .
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:31:46 #156
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84607328
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ah! die kassa hebben we hier ook! Introduceren gaat!
Ik zou die muntjes nog weghouden bij zo'n kleintje hoor :D .
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:32:12 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84607342
ca.ra, zo'n ding hebben we vorig jaar op de kop getikt bij koninginnedag, eli speelt er nog steeds mee! (die wordt binnenkort 3 ;) ) briljant spul! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:34:43 #158
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84607456
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:31 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik zou die muntjes nog weghouden bij zo'n kleintje hoor :D .
Hoezo? :o Esmee speelt er heel vaak mee en er staat bij dat ie vanaf 2 kan. Dan stoppen ze toch ook nog alles in hun mond? Nam aan dat het dan geen kwaad kan toch? Anders moet er toch vanaf 3 op staan?
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:37:45 #159
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84607610
Misschien heb ik een andere kassa voor ogen :? . Die paars-rose met die lopende band en vele bliepjes?

Dit is het speelgoed waar S veel plezier van heeft gehad en waar R erg graag mee rommelt al, ook al is hij er nog net te klein voor.

woensdag 28 juli 2010 @ 22:40:38 #160
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84607751
Nee het is deze

pi_84607778
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:37 schreef Groofsken het volgende:
Misschien heb ik een andere kassa voor ogen :? . Die paars-rose met die lopende band en vele bliepjes?

Dit is het speelgoed waar S veel plezier van heeft gehad en waar R erg graag mee rommelt al, ook al is hij er nog net te klein voor.

[ afbeelding ]
tof speelgoed zeg! O+
ik ben dus echt zo'n moeke die dit soort speelgoed koopt, omdat ík het leuk vind _O- :') :D

Amélie heeft van mn buurvrouw voor buiten een oud plasticen loopkarretje gekregen, zo een met toeters en bellen aan de voorkant en een duwstang aan de achterkant. Ze vindt het prachtig en ze hangt tijdens het lopen de hele tijd over dat ding heen geklapt om de toeters en bellen te bekijken :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:41:22 #162
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84607803
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:40 schreef Stiemie het volgende:
Nee het is deze

[ afbeelding ]
Oh ja nee, excuus, die is wel geschikt. Die andere heeft vele kleinere muntjes. Sorry :* .
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:42:55 #163
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84607903
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:41 schreef huuphuup het volgende:

[..]

tof speelgoed zeg! O+
ik ben dus echt zo'n moeke die dit soort speelgoed koopt, omdat ík het leuk vind _O- :') :D

Amélie heeft van mn buurvrouw voor buiten een oud plasticen loopkarretje gekregen, zo een met toeters en bellen aan de voorkant en een duwstang aan de achterkant. Ze vindt het prachtig en ze hangt tijdens het lopen de hele tijd over dat ding heen geklapt om de toeters en bellen te bekijken :D
Ja, leuk hè. Ik ben zo'n moeke die het lelijke speelgoed boven zet :+ . :o

Die stapeltorentjes en muziekinstrumentjes zijn trouwens gewoon van het kruidvat :) . Blokken en knikkerbaanachtige giraffe heeft S gekregen dus dat weet ik verder niet.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:43:07 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84607916
Pfew ik schrok al :) Ik vind het sowieso lastig om het speelgoed allemaal uit elkaar te houden. Hoe doen andere ouders met meer kindjes dat? Het speelgoed met kleine dingetjes apart houden? Linde heeft met haar verjaardag een keukentje gekregen. Nu heeft ze ook wat groente en fruit erbij gekregen, maar daar zitten best kleine dingen bij (kersen bijvoorbeeld)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:43:51 #165
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84607957
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:43 schreef Stiemie het volgende:
Pfew ik schrok al :) Ik vind het sowieso lastig om het speelgoed allemaal uit elkaar te houden. Hoe doen andere ouders met meer kindjes dat? Het speelgoed met kleine dingetjes apart houden? Linde heeft met haar verjaardag een keukentje gekregen. Nu heeft ze ook wat groente en fruit erbij gekregen, maar daar zitten best kleine dingen bij (kersen bijvoorbeeld)
Ja, daar maak ik me ook al een beetje zorgen over.
pi_84608105
quote:
ja daar ben ik dus benieuwd naar inderdaad omdat het straks hier over een tijdje ook zal spelen. Lastig.

@Groofs ja het is me opgevallen dat Kruidvat van tijd tot tijd erg veel leuk speelgoed heeft liggen! En nog voor relatief weinig ook.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84608161
Meike heeft ook wel een keukentje, maar niet heel erg kleine dingen daarbij...hoewel de champignons... :o
Als Meike echt met kleine dingetjes wil spelen zoals kralen, moet ze dat bij de grote tafel doen, of op momenten dat Lars slaapt.
Over het algemeen liggen er geen kleine dingen voor het grijpen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:50:40 #168
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84608318
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike heeft ook wel een keukentje, maar niet heel erg kleine dingen daarbij...hoewel de champignons... :o
Als Meike echt met kleine dingetjes wil spelen zoals kralen, moet ze dat bij de grote tafel doen, of op momenten dat Lars slaapt.
Over het algemeen liggen er geen kleine dingen voor het grijpen.
Ja die champignons ook inderdaad! Linde heeft bv ook ministeck-pinnetjes en daarmee mag ze dan alleen mee aan tafel zitten, maar ja er valt er echt wel eens 1 (of meer ;) ) op de grond...
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:50:43 #169
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84608321
oeee ik vind dat houten speelgoed ook mooi.. O+

en zo'n kassa had ik zelf vroeger ook :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84608414
Als er hier iets kleins op de grond valt dan vertel ik meteen aan Meike dat dat gevaarlijk is voor Lars, dat hij het gaat opeten, dus dat ze het snel moet pakken. Werkt tot nu toe wel. Vooral het deel dat Lars het gaat opeten (en dat het dan dus weg is maakt indruk)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:54:56 #171
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84608554
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als er hier iets kleins op de grond valt dan vertel ik meteen aan Meike dat dat gevaarlijk is voor Lars, dat hij het gaat opeten, dus dat ze het snel moet pakken. Werkt tot nu toe wel. Vooral het deel dat Lars het gaat opeten (en dat het dan dus weg is maakt indruk)
ja het is hier sowieso geen optie dat Esmee ook maar mag denken dat ze eventueel iets aan zou willen raken dat van Linde is hoor. Andersom natuurlijk wel :')

Maar Linde had laatst met klei gespeeld en toen was er toch een stukje op de grond gevallen dat ik nog net op tijd uit mijn mini-kliko kon vissen (echt waar eerst kregen we er niks in en nu blijft dat bekkie maar open gaan :D )
pi_84608667
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:54 schreef Stiemie het volgende:

[..]

ja het is hier sowieso geen optie dat Esmee ook maar mag denken dat ze eventueel iets aan zou willen raken dat van Linde is hoor. Andersom natuurlijk wel :')

Herkenbaar!!!!
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:08:25 #173
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84615849
Mjah, goodmornings :) :O Er ligt er eentje vreselijk te klagen in zijn bedje, maar ik ga hem er dus mooi niet uithalen. Hij is zo moe dat hij in zijn stoel zat te knikkebollen :') Jammer, het ging wel stukken beter met het slapen, maar nu begint het dus weer van voor af aan :'(

Gisteravond zijn wij even saampjes uit eten geweest (nog een inhaaltje van onze trouwdag, toen zaten we van 8 tot 11 met een krijsende niet-slaper :')) en is Stef bij vrienden van ons geweest. Zij beaamden mijn gevoel: Stef schrikt al/gaat al jammeren zodra hij een bed zíet. Het was enerzijds fijn dat dit bevestigd werd omdat ik het gevoel begon te krijgen dat ik dingen zag die er niet waren (mijn moeder kan altijd zo lekker gillen dat hij bij haar wél zomaar gaat slapen) maar eigenlijk voel ik me er vooral enorm rot over. Hij is dus gewoon een soort van 'bang' voor naar bed gaan en ik heb gewoon geen idéé wat ik ermee moet :'( Wat kan ik nou doen om hem hiermee te helpen?

Vanmorgen had ik trouwens de ergste poep-explosie EVER: de vloer, mijn slippers, een eetkamerstoel en natuurlijk d'n koter zelf helemaal vol :X Owja, en bij de ontdekking natuurlijk metéén ook ikzelf ja. Hoera voor Venkel :P

Zucht, en het huilen/klagen blijft, soms met over-de-zeik-ga-erige geluiden, maar over het algemeen klagen. En nu kan ik hem eruit halen omdat ik niet wil dat hij zijn bed zo naar vind, maar dan slaapt hij de hele ochtend weer niet :')

[/ego]
3!
pi_84615925
Aoraki, lekker fietsen *O* leuk!
Ik heb het vermoeden dat die nummer 2 melk tot 10 mnd gewoon een soort marketing truc is. Het CB zegt vaak dat je met een jaar wel over kan op gewone melk.
En volgens mij is het voor mensen makkelijker als er op het pak staat tot 12 mnd, dat je het pak op maakt en stopt. En nu zou je over "moeten" naar nummer 3 en dat is vanaf 10 maand, ik vermoed dat ze gewoon hopen dat je het dan langer blijft geven en zij dus meer verdienen eigenlijk...
Die kralenspiraal van Ikea die BJ laat zien, is hier ook een hit. Vormenstoof hebben we ook, maar daar doet ze gewoon via het grote gat de blokjes in en uit.
Van die houten puzzels met dieren vindt ze ook leuk, maar dan om de beestjes eruit te halen, puzzelen doet ze nog niet.
Bal ook, mijn ovenhandschoenen, de stapeltoren (ook van Ikea) en dan vooral om de rondjes eraf te halen, erom lukt nog niet. En speeltjes die muziek maken, ook leuk...
Fake it till you make it...
pi_84615992
Huup, doe es een foto van Amelie met loopkar ;), ben benieuwd.

Stiemie, de dingen waar Iris niet mee kan spelen die zet ik aan de kant en als Mirte er dan mee wil spelen dan zet ik het op tafel, of als Iris in bed ligt op de grond.
Mirte heeft een serviesje waar bij de taart ook kaarsjes zitten, maar die vind ik nog even te eng voor Iris dus die liggen in de la. Maar verder hebben we eigenlijk niet echt spul hier liggen waar Iris niet ook mee kan spelen.
Wel liggen de kartonnen puzzels en spelletjes van Mirte apart in een la, dan kan Iris dat niet pakken, want gesabbel en karton is geen goede combi...
En ik probeer Mirte te leren dat als er iets valt, ze het gelijk even op tafel moet leggen omdat Iris het niet in haar mond moet stoppen, omdat dat gevaarlijk is.

Incantrix, wat vervelend dat hij zn bedje niet zo fijn vindt. Heb je al eens geprobeerd om het anders neer te zetten misschien?
Of eens wat op zijn kamer spelen, misschien moet hij nog wat vertrouwd raken met zn kamertje?
Bij hem zitten als hij in bed ligt, helpt dat wel?
Ik heb ook niet echt tips verder eigenlijk... :{ :*
Fake it till you make it...
pi_84616256
Ivan speelt hier heel graag met:

* Houten blokjes die hij tegen elkaar en tegen ander dingen aan kan bonken (ook lekker om op te sabbelen!)
* Plastic stapelblokken (het is vooral erg leuk om de een in de ander te doen)
* Knisperboekjes en voelboekjes (die blijven een hit)
* Een plastic slak met knopjes die het alfabet zingt (hij houdt van muziek en gaat dan dansen; hij wordt er steeds beter in om de knopjes te bedienen)
* Stapelringen van Fisher Price
* Een rammelaar

Bij opa en oma speelt hij met:

* tijdschriften en afstandsbedieningen (mag thuis niet!)
* een plastic laars met knopjes en dingetjes waar ook geluid uit komt (ook in het bedienen van dat ding is hij al verbazingwekkend goed!)
* een zak met veertjes erin die knispert
* een boekje over een politieagent

Twinkly heeft magneetbeestjes die ik ook nog voor Ivan wil scoren. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84616322
quote:
Ik moet zeggen dat het leven zonder hond ook wat dit betreft een zorg minder betekent. Ik bleef maar botsplinters van de grond rapen, brrr. Een ouder kind kun je nog vertellen dat er een tijd en plaats is om met kleine dingen te spelen. Daarna kun je zelf controleren of er iets achter is gebleven.

Om deze reden laat ik Ivan ook liever niet papier verscheuren. Voor je het weet heeft hij een papierpropje in zijn mond zitten.

Huup: ik denk dat ik beide kinderen niet met klein spul laat spelen tot de jongste een bepaalde leeftijd heeft bereikt. Dat is weer een voordeel van het krijgen van kinderen die dicht op elkaar zitten. (Maarja, jij gaat natuurlijk nog voor een nummer 3, 4, 5...)
pi_84616395
Icantrix, lastig hoor. Ik herken het wel een beetje. Ivan begint te snikken op het moment dat je hem in bed legt. Ik denk alleen dat het bij hem komt doordat hij zich eerst tegen de slaap verzet. Als hij namelijk wakker wordt blijft hij gerust een tijdje tevreden spelen in bed. Doe Stef dat laatste ook of begint hij meteen te gillen als hij wakker wordt?
pi_84616643
Oh Trix, wat naar dat Stef zijn bed zo verdrietig vind. Kun je misschien anders zijn favoriete knuffel of speeltje meegeven, en dan bijvoorbeeld alleen als hij een dutje moet gaan doen, om te zien of die associatie het nare van het bed gaat overstemmen? Ik weet het ook niet hoor, maar wellicht een idee. Wij hebben voor Minke 1 pop die ze alleen in bed krijgt en dan ook niks anders dan die pop. Zodra ze het bed raakt grijpt ze die pop en krult zich daar omheen en gaat dan slapen.

Hier trouwens een flink verkouden mieppie die de halve nacht aan het grommen/loeien was omdat ze weinig adem kon krijgen via haar neus en daardoor weer der speentje verloor. Ben dus ook redelijk gaar na elk half uur ongeveer eruit. Maar aan de andere kant heeft ze zich redelijk rustig gehouden verder tot ongeveer een half uur geleden, da's dan wel weer erg lekker. Maar echt, het snot druipt eruit. Zakdoeekn in de aanslag, maar gelukkig speelt ze wel lekker in de box nu.
pi_84616673
Icantrix -O- :* Misschien dat het helpt wanneer je een tijdje steeds met hem speelt in zijn bed zodat hij het bed weer leuk gaat vinden? En dan een speeltje laten liggen als hij moet slapen, dat kun je dan later weer afbouwen. Zo hebben we het hier ook een tijdje gedaan en nu speelt hij altijd met zijn hydrofiel en knuffelpopjes voo rhij in slaap valt. En met zijn muziekbeestje wat net binnen zijn bereik hangt nu hij kan staan in bed. Dat muziekding is echt een hele goede afleiding wanneer ik de kamer uitga als ik hem in bed heb gelegd.
Wat gek van die poepexplosies :X Misschien dat er echt nog wel een tand doorkomt en dat het tandjespoep is, dat hij daarom ook niet kan slapen?
Echt super zielig voor Stef en ontzettend rot voor jullie :*

Niels mag echt niet met tijdschriften of reclamefolders spelen, die eet hij op :X Lijkt me niet zo gezond, die inkt.
Wat een leuk speelgoed Groofsken!! Wij hebben hier een hele leuke speelgoedwinkel met houten speelgoed, ik zit al te hinten dat men daar naartoe moet voor Niels' eerste verjaardag :P

Claudia dat zijn deze beestjes O+ Niels heeft nog niet door dat hij kan stapelen of dingen ergens in kan stoppen en weer uit kan halen. Hij is duidelijk meer bezig met de grove motoriek. Dingen omgooien vindt hij wel heel leuk *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Twinkly op 29-07-2010 09:21:02 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84616879
Incantrix, wat vervelend zeg. Ik weet helaas wel een beetje hoe het is, maar kan en ga geen oplossingen aandragen. Simpelweg omdat ik het niet kan. Dat het met Isabeau nu zo goed gaat komt volgens mij doordat ik met bv gestopt ben. Sindsdien slaapt ze beter. De gedachte dat ze al die tijd misschien wel hongerig was duw ik maar een beetje weg.

Bij Stef lijkt het me iets anders en je kunt niets anders dan uitproberen en zoeken en ik weet hoe frustrerend het kan zijn. Dikke dikke kus van mij!!

Waar speelt Isabeau het liefst mee?

afstandsbedieningen
stekkers
telefoons
dvd speler
complete administratie
:')

Maar da's niet echt de bedoeling, dus ze heeft speelgoed dat ook daadwerkelijk als zodanig bedoeld is. En daarvan vindt ze momenteel haar piano/drumstel met hysterische liedjes het leukst.
pi_84616986
Oh, Niels speelt het liefst met
-de kattenbak
-drink- en eetbakjes van de katten
-de katten zelf
-snoeren en stekkers
-afstandsbediening
-telefoon
-laptop
-uh eigenlijk alles met knopjes
-glazen (hij wordt heel boos wanneer hij mijn glas niet krijgt als ik eruit drink :') )
-alles van papier
-alles waar hij net niet bij kan
-alles wat hij ergens af kan trekken
-alles wat niet mag

edit: -de deurmat, die smaakt echt heerlijk

Mefke heeeeel herkenbaar, hij wil alleen nog maar staan in bad en dan het liefst naast het antislipmatje. Dus ik ben alleen nog maar bezig met voorkomen dat hij zich heel erg pijn doet 8)7 Hij is ook al een paar keer kopje onder gegaan omdat hij uitgleed, maar dan toch stug doorgaan he.

[ Bericht 14% gewijzigd door Twinkly op 29-07-2010 09:48:53 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84617033
Oh ja, de katten...daar noem je wat :S
pi_84617235
Gisteren gaf Niels voor het eerst aan dat hij een boterham wilde. Hij kroop naar de kinderstoel en maakte hetzelfde geluid als wat hij maakt wanneer hij borstvoeding wil: een soort nephuiltje. Maar hij had net bv gehad. En inderdaad, de boterham met pindakaas ging er met smaak in :Y) Ik vind het echt bijzonder om te merken dat hij ineens zulke verbanden legt. Ook dat hij gisteren de katten ging zoeken. Ik had helemaal niet door dat hij al zover was.

En zijn boventand is nu echt door. Ik moet helemaal wennen aan zijn nieuwe koppie met tand, want zijn ondertanden zie je niet echt, alleen als hij op een bepaalde manier lacht.
pi_84617275
Incantrix, heel heel vervelend, dat "slaapgedoe". Ik heb ook helaas geen tips (ik heb er godzijdank nooit mee te maken gehad).
Ik kan alleen maar een dooddoener verzinnen dus dat doe ik maar niet ;)

en speelgoed;
inderdaad lastig met oudere kinderen. Ik loop de hele dag kleine stukjes lego of zelfs knikkers (die ze van school meekregen op de laatste schooldag }:| ) op te rapen.
Leah kruipt nog niet maar dat gaat nog problemen geven hoor. Ik predik er de hele dag op maar vooral David van 5 sleept veel met kleine rommel.
Die knikkers gaan trouwens de prullenbak in straks. Over een week zijn ze die vergeten en dan talen ze er niet meer naar (doe ik altijd met spullen die mij niet zinnen).

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 29-07-2010 09:57:47 ]
pi_84617411
Hey, bedankt allemaal voor de tips. Ik denk dat ik ook zo'n kralenspiraal ga halen. Ziet er wel leuk uit. En zo'n kassa is helemaal de bom (voor mij dan :P ) Misschien toch nog maar even wachten totdat hij wat ouder is...

Nog een vraag. Thomas kan nu zitten, dus hij kan op de grond spelen, maar soms is het handiger om aan tafel te spelen. Zouden jullie dat doen om hem in zijn eetstoel aan tafel te laten spelen? Of denken jullie dat hij dan eten en spelen door elkaar gaat halen en misschien moeilijker gaat eten? Ik heb geen idee...

Trix, wat ontzettend vervelend zeg, het slapen van Stef. Vorige week ging het hier ook lastig, nu gaat het weer redelijk. Het is hier de laatste tijd al brullen als ik hem op het aankleedkussen leg om zijn broekje uit te doen voor zijn dutjes. Daarna brullen als ik hem in bed leg. Maar gelukkig is hij meestal snel vertrokken. Soms niet... Maar ik heb hier ook geen tips. Zeker als je weet dat hij zo ontzettend moe is dat hij toch echt zou moeten kunnen slapen. Ik had even gemist, ging hij nu makkelijker slapen voor zijn nacht-slaapje, of maakt dat geen verschil?
pi_84617587
Wauw Twinkly wat knap dat hij dat aangeeft~! :D Amélie geeft dat eigenlijk helemaal nog niet echt aan, maar nou eet ze ook heel beroerd de laatste tijd dankzij de kiesjes dus wellicht dat het eetgedrag-ontwikkelen gewoon even op een laag pitje staat nu.

Trix :* het is zo verdomd lastig zulke dingen.

Claudia daar heb je wel een puntje ja, voorlopig speelgoed kopen voor Amélie dat niet heel veel kwaad kan voor baby2.
Overigens ben ik niet per se van het houten speelgoed alleen hoor! Ik vind het wel leuk maar andere dingen vind ik ook leuk. (ik kijk nu al echt enorm uit naar de lego en playmobil fase :@ ik vind daar zulke toffe dingen tussen zitten O+ ) en favoriet hier zijn een klein balletje van Hello Kitty, ze wordt echt wild als ze die ziet, en de stapeltoren van fisher price met dat gele balletje bovenop, die is ook helemaal leuk. Wat een geweldig ding is dat! Vanaf zes maanden ofzo leuk om op te sabbelen :P en nu begint ze te stapelen en tegen elkaar aan te slaan en ballen ervan maken enz. Heel leuk O+

Van mn schoonouders krijgen we trouwens een little people boerderij voor haar verjaardag, die lijkt me ook superleuk. O+

er schijnen her en der wat geluidjes enzo in te zitten, maar Amélie is nu helemaal into dierengeluiden (wat doet de poes, wat doet de hond, dat soort dingen) dus ze zal de beestjes enzo vast leuk vinden O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84617699
Ik verheug me ook al helemaal op de lego-fase *O* Ik was vroeger echt een lego-kind, op mijn verjaardag vroeg ik lego of origamipapier :D
Playmobil vind ik heel mooi, maar ik vind het jammer dat je er niet mee kunt bouwen.
O+
pi_84617837
ik vind het allebei wel leuk eigenlijk, mooi gemaakt enzo maar die playmobil sets, ik zie aan het neefje van B. dat hij er ontzettend veel plezier van heeft. Hij heeft de Afrika-versie ofzo, en dan kun je allemaal kleine doosjes kopen waar dan een boom en een paar beestjes en wat 'grond' inzitten en die kun je uiteindelijk allemaal aan elkaar klikken zodat je een soort grote oase krijgt :D dat vind ik wel erg leuk, van dat speelgoed dat uit te breiden is zeg maar, hoe zeg je dat.
ah hier, plaatjes onder de spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vind deze zo tof hahaa, die heb k in gedachten al gekocht :P
maar B. wil deze :D geeft niet, ook leuk.

Ik merk toch ook aan B.'s neefje dat playmobil best geschikt is voor het stimuleren van fantasie enzo. Hij maakt hele verhalen over leeuwen die op jacht zijn en blabla en dan komt er een dierosaus ( :') ) op een jeep *uiteraard* vanaf de maan en die wil ze opeten WROAAAR, maar eerst moet hij stoppen voor het stoplicht
:') :D heerlijk O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84618140
Hier is LEGO favoriet. Veel meer dan Playmobil.
Je moet voor beiden een tweede baan nemen om het te kunnen betalen trouwens }:|
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:28:37 #191
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84618441
Ik vind duplo zelf leuker, ook omdat er minder klein spul bij zit dat gevaarlijk is voor Esmee. Esmee is al helemaal gek op duplo. Ik ga trouwens vaak kijken bij de kringloop/tweedehands winkels voor Duplo. Dan heb je voor 10 euro echt een boel. O ja en online heb je vaak acties. Als je geen haast hebt, kan je nu bv bestellen bij A-toys (http://www.a-toys.nl/). Heb daar alweer wat december-gebeuren in bestelling staan.
pi_84618543
ja we beginnen uiteraard met Duplo en nu zelfs nog Little People omdat daar nog minder op of aan zit wat gevaarlijk is. Playmobil is geloof ik vanaf 4 in de regel zeg maar, en Lego hangt er erg vanaf. Ik weet wel nog dat ik vroeger dat pneumatisch en technisch lego van mn broertje zooo tof vond O+

En duur hè Lily? :o daaaamn
wij hebben met onze mond open voor het schap in de Intertoys gestaan _O- die playmobil-piramide kost 99,- :X en dat piratenschip geloof ik 80 ofzo. Pfff. Maarja... dan weet je weer waarvoor je werkt :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84618682
Misschien een tip voor een uitje ;) (en een meet met Poppejans en mij!)
Wij hebben een tweedehands Playmobil-winkel in de stad *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 29-07-2010 10:49:51 ]
pi_84618932
oeh nice Twinkly!

Hmm what to do?
Amélie is enorm zielig, koorts gisteravond 39.6, 's nachts na 2 zetpillen en wat slaap 38.5 en vanmorgen 39,0, en nu twee uur later weer 39.9
Op zich ben ik wel van de koorts heeft een functie maar boven de 39.5 vind ik het wel een ander verhaal worden. :X Wat is handig? Een zetpil geven nu? Afwachten? Ik heb begrepen dat koorts na een zetpil weer kan pieken enzo. Ze is zielig, hangerig en muh. Heeft net een paar stukjes mango gegeten maar meer gaat er niet in. Geeft niet over, geen diarree
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84619149
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:46 schreef huuphuup het volgende:
oeh nice Twinkly!

Hmm what to do?
Amélie is enorm zielig, koorts gisteravond 39.6, 's nachts na 2 zetpillen en wat slaap 38.5 en vanmorgen 39,0, en nu twee uur later weer 39.9
Op zich ben ik wel van de koorts heeft een functie maar boven de 39.5 vind ik het wel een ander verhaal worden. :X Wat is handig? Een zetpil geven nu? Afwachten? Ik heb begrepen dat koorts na een zetpil weer kan pieken enzo. Ze is zielig, hangerig en muh. Heeft net een paar stukjes mango gegeten maar meer gaat er niet in. Geeft niet over, geen diarree
Als ze echt zo'n last van haar kiesjes en/of koorts heeft zou ik toch pcm blijven geven, dat neem je zelf ook wanneer je je beroerd voelt. Ze mogen iedere 6 (toch? bijsluiter?) een zetpil van 120 mg, als je de pcm in dat schema blijft geven wordt de koorts voortdurend onderdrukt en zal niet pieken, is mij door de HA verteld.
pi_84619283
ja das waar, ik ben niet bepaald anti-pcm :P maar ik vind dat pieken wel eng als het daarmee boven de 40 uit kan komen. Maar goed om te weten, dan geef ik haar nu een zetpil en over een aantal uur weer, volgens schema.
Thanks! :*

Mango kwam er net weer uit truowens :X fokwet }:|
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:04:53 #197
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84619444
Lego verheug ik me ook op :Y . Voorlopig eerst maar eens een grote partij duplo gescoord via marktplaats ^O^ .

Net trouwens bij het kruidvat een tafelmodel schoolbordje gekocht, leuk O+ .

Oh en die magneetbeestjes lijken me ook heel erg leuk :Y .

Arme Amélie Huup. Veel beterschap voor jullie :* .

Ik hou trouwens ook klein spul gewoon weg, ook bij S. Merkt ze tot nu toe niks van :') .
pi_84619827
Ik heb Ivan wel een zetpil gegeven toen hij zo zielig was net na het overgeven en daarna heeft hij de nacht lekker doorgeslapen. De volgende dag was hij alweer veel vrolijker en toen was paracetamol niet meer nodig. Hij heeft toen nog een dag > 39 graden koorts gehad maar er was verder niks aan de hand. Hij zag alleen wat bleker en had rode oogjes.
pi_84619941
ze hangt nu tegen me aan zielig te zijn. thnx voor je pm claudia :* t is ook lastig gewoon, zo'n 1e keer ziekig. Verstandelijk weet ik het allemaal wel, maar toch.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84620027
Ja, ik vond het ook maar niks. Ik ben de halve nacht wakker gebleven terwijl zowel Ivan als mijn vriend heerlijk lagen te slapen. Als je je echt ongerust voelt gewoon de huistarts bellen, hoor! Geruststelling is ook wat waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')