abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84578297
Door het enthousiasme van Icantrix en Karin zijn wij ook voorzichtig naar huizen aan het kijken. Dat is pas iets voor over een paar jaar, maar ik wil wel in de gaten houden of er bijvoorbeeld interessante nieuwbouwprojecten komen. We zouden nu een huis met tuin en parkeerplaats en één ruime kamer extra in Amsterdam-Noord kunnen kopen. Maarja... Noord... Ik weet het niet, het is iets om over na te denken. Het is wel een deel van Noord dat dicht tegen het Centrum ligt, dichter dan we nu wonen, maar het gevoel van leven in de stad lijkt me dan wel weg.

Jemig, wickie, als ze zoiets basaals als eten geven al niet voor elkaar krijgen... En juist voor Mette is dit nu zo belangrijk! Ik kan me goed voorstellen dat je kwaad bent op de organisatie. In mijn vakgroep zijn ze er nu mee bezig om onderzoek te doen naar de drijfveren van ouders bij het kiezen van een kinderdagverblijf. Het is best naïef onderzoek, want ik denk dat mijn collega's niet goed beseffen hoe laag de eisen zijn die we als ouders aan een kinderdagverblijf stellen omdat we allang blij zijn wanneer we er een hebben. Als de mensen dan ook nog eens lief zijn en je je kindje elke dag met een volle maag en een tevreden lach mee naar huis neemt dan heb je het fantastisch getroffen. Wat ze daar opvoedkundig naast doen zal me een zorg wezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84578330
Wickie, wat vervelend van het kdv... kan me voorstellen dat je boos bent geworden. Onderbezetting of neit, maar je hoort gewoon bij te houden hoeveel kinderen drinken! o|O Begrijpelijk dat je dan weggaat daar.

Oh ja, Sorbootje en Isabeau zijn er weer *O* Klinkt als een relaxte vakantie (en zo aan de foto's te zien ook heerlijk weer).

Boeken uit kasten trekken... ik ben bang dat wij daar binnenkort ook mee aan de slag kunnen. Nu is het nog tijdschriften uit de salontafel trekken, en gelukkig hebben wij een boekenkast die aan de onderkant kastdeuren heeft...

Filmpje: http://www.twitvid.com/T9CTJ als die het doet ;)
Ik heb wel een betaald appj (0,79 euro) en heet iVideoCamera... daarmee kun je ook meteen naar Youtube en twitter en zo uploaden.
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:20:23 #103
100412 mefke79
komt goed!
pi_84578345
wickie, pas 1 keer buiten geweest! :o Tis dat je er al weggaat, maar anders zou ik toch echt even de oudercommissie en de directeur er op aan spreken. En al die wisselingen en slechte communicatie. Ons kdv heeft een zwangerenplaag. Er zijn er geloof ik 6 zwanger in allerlei stadia. Maar we worden keurig op de hoogte gehouden en er blijven op de groep vaste leidsters. De communicatie hierover was even minder, maar na een opmerking van de oudercommissie (lees: mij) was het prima. De manager is ook een leuk mens waar je heel veel mee kan.

Ca.ra, stom van die spalkjes, moet je weer terug.
Claudia, optrekkende kindjes zijn zo leuk. En de kont in de lucht gooien blijft Driekus doen, die vindt dat veel te leuk. De box is hier echt een geliefd plekje, dus die blijft.
Icantrix, huisje kopen! Lekker naar buiten, heerlijk. Driekus kruipt tegenwoordig zelf naar buiten. En de plank die dat moest tegenhouden bleek te laag, meneer kruipt er overheen.

Bedankt voor de tips met eten. Ik kijk het nog even aan. Flessen gingen gisteren wel goed, misschien heeft ie inderdaad gewoon wat keelpijn, ik zie niets in zijn keel, dus ontstoken lijkt me niet. En ik herken van mezelf ook wel slecht eten als ik zo hoest. Gewoon omdat het veel energie kost. Dus ik ga even afwachten of de pufjes helpen en anders mag mijn man vrijdag met em naar de huisarts.
Mogen die ukken van ons nou al hoestdrank trouwens? De pufjes helpen alleen voor het bovenste gedeelte van zijn luchtweg en ik vermoed dat er onderin ook nog wat vast zit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:23:32 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_84578404
Claudia, ik denk dat het stellen van eisen aan een kdv ook wel afhangt van de regio. Zo kon ik hier kiezen uit vijf kdv's binnen een straal van een kilometer of 2. Drie daarvan zijn van dezelfde organisatie en bij die organisatie had ik een goed gevoel, dus dat gedaan. Van 1 kdv had ik echt een slecht gevoel, vond het er rommelig en beleid enzo waren niet heel goed geregeld. Ik zie op ons kdv dat er echt meer gedaan wordt dan eten geven en luiers verschonen. En praktisch gezien heb ik dan ook nog gekeken naar welk kdv van de organisatie ik zou gaan ivm de school. Driekus kan straks zo doorstromen naar de bso.
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:27:38 #105
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84578488
Wicky! :O
Wat Mefke ook zegt... hopelijk krijg je snel een plaats ergens anders!

Hoestdrank zou ik niet doen, schijnt niet goed te zijn. Even zoeken.... HIER.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ca.ra op 28-07-2010 09:54:19 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:31:02 #106
100412 mefke79
komt goed!
pi_84578571
Ca.ra, thanks! Dan blijf ik mooi bij mijn besluit, hij krijgt luuf op zijn borst, zijn pufjes en als het niet beter klinkt vrijdag, gaan we naar de huisarts. Tis zo fijn om een huisarts te hebben die je met kindjes gewoon altijd mag bellen. En die lekker helder is. Die pufjes heb ik in maart gekregen met de mededeling dat ik er maar aan moest wennen en het moest gebruiken als ik het gevoel had dat het nodig was. Dat heeft me al heel wat ritjes huisarts bespaart. Meestal gebruiken we ze maar een paar dagen en dan is het over. Driekus heeft gewoon mijn luchtwegen, maar in mijn tijd hadden ze die pufjes nog niet zo.
pi_84578780
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:27 schreef Ca.ra het volgende:
Hoesdrank zou ik niet doen, schijnt niet goed te zijn. Even zoeken.... HIER.
Dat wist ik niet! Ik geef Isa nu al een tijdje Cinababy, valt dat daar ook onder?

Sorbo, welkom terug!!

Wicky, wat erg van het kdv zeg! Fijn dat je straks naar een ander kdv kunt!

En Ivan weer koortsvrij, gelukkig!
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:43:35 #108
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84578844
he ca.ra, wat naar dat de nwe spalkjes niet goed zijn! -O-

wickie, fijn dat je naar een ander kdv gaat binnenkort. dit klinkt idd niet fijn :N

en *O* voor ivan! houden zo lekker koortsvrij!

trixie, balen! hopelijk was het maar 1 keertje, en heeft hij het slapen gauw genoeg weer door :*

nog 2 wkjes en dan gaat aviva ook naar het kdv! :o nog maar 5x naar de gastouder! :o is toch nog snel gegaan, vind ik. :)

vwb de box, aviva vindt het er prachtig, maar ik hoor ook bij de gastouder dat ze daar de kamer doorrolt en vanalles onderneemt. komt thuis dus niets van terecht. tsja, wat is dan wijsheid? ik heb haar vanochtend op de grond gelegd, maar dat werd ook jammeren... maar ja, onze woonkamer is ook iets ruimer dan die van de gastouder, dus mss is het wat overweldigend al die ruimte? kweenie, ze ligt iig nu in bed. kzie wel wat we doen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84578928
Lange tekst over kdv gebeuren in spoiler (daarna houd ik erover op).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Claudia ook stiekem huisjes kijken. Gewoon doen hoor, ook echt gaan kijken en de buurten allemaal goed bezoeken, kunnen verrassende dingen uitkomen. En bovenal is het altijd leuk om huisjes te kijken :)

Lijnloos, bedankt voor de app-tip, gaat ik ff bekijken :)

Nu ff broekverschonen want ik zit in de stank }:|
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:01:19 #110
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84579228
Wicky, dat hoeft toch niet in een spoiler. Wat Claudia zegt al ja, we zijn al blij als we een plek hebben redelijk dicht in de buurt, met openingstijden die ook nog een beetje op ons werk aansluiten. Maar als het niet lekker loopt, zoals bij jou, dan is het ook wel heel vervelend. Want het is wèl je kind waar het over gaat. En dat raakt je heel basaal.

De speeldernis O+ jaaaa die is leuk. Wat lijkt het me leuk voor een kindje om daar bij in de buurt te zitten (vooral als ze wat groter zijn natuurlijk)
Per wanneer kunnen jullie daar terecht?

10 uur, ik ga zoThomas maar eens uit bed vissen en naar de dokter. Gelukkig is die van ons net als die van Mefke, hij zegt ook zelf dat hij liever heeft dat je een keer voor niks komt. Vandaag heb ik een andere arts van de praktijk want de mijne is op vakantie, maar deze is ook goed.
Na een hele rij shit-dokters de laatste jaren is dit echt een verademing hoor!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84581785
Ik ben benieuwd hoe het gaat bij de dokter, Ca.ra! Wat naar dat zijn spalkjes niet goed zijn!

En wie had het over tijdschriften uit de kast trekken? Check!! Ik denk dat wij dat maar even op een andere plek moeten gaan leggen! :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:46:59 #112
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84582606
Zijn oren zijn in ieder geval in orde, de ontsteking is weg. Nu gaan we er maar van uit dat het een 'gewoon' koortsje is voorlopig, dus als het binnen een paar dagen weg is is het ok. Anders moeten we voor het weekend nog even langskomen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:42:11 #113
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84584595
Jeetje Cara het zit jullie ook niet mee zeg met de spalkjes en de koorts enzo

En Wickie ik zou ook blij zijn als ik een ander kinderdagverblijf had als ik het zo lees. Dat ze moeilijker drinkt bij een invalster daar kunnen ze niks aan doen, maar ze kunnen het tenminste bijhouden zeg! Wij zijn echt zo blij met onze opvang. Maar 2 groepen en allemaal heel persoonlijk. Linde vraagt zelfs wel eens in het weekend of ze al naar de opvang mag om met de andere kindjes te spelen O+ Erg fijn, al had mijn peuter wel verdriet vanmorgen toen ze hoorde dat haar vriendinnetje vandaag voor het laatst was in verband met naar de basisschool gaan :'(

En Esmeetje tijgert de huiskamer door! Voor ons erg leuk, maar voor Linde veel minder prettig want die moet haar duplo-bouwsels nu flink beschermen >:) En als we Esmee in de kinderstoel zetten, zegt ze "ete". Kleine smulpaap.
pi_84585181
Ivan, hopelijk nog steeds koortsvrij! In elk geval druk aan het oefenen, knapperd!

Esmee op ontdekkingsreis :) en lekkere smikkel! "Ete"

Boeken uit de kast trekken... We hebben 1 plank voor de kids en die mogen ze naar hartelust leegtrekken.
Ik moet zeggen dat ze beide eigenlijk wel goed van de boeken van papa en mama afblijven. Dat is met het cd-rek helaas niet het geval.
Hoe vaak ik die kleine hummel met een cdhoesje in haar handen zie lopen... maar we blijven volhouden, het zal vast een keer wel aankomen ;).
Fake it till you make it...
pi_84586376
Pfff Isabeau doet raar! Heeft uitgeslapen tot 10 uur! En nu slaapt ze alweer. Het is net of er op vakantie een knop om is gegaan. Ze slaapt beter en eet ook veel beter. In plaats van een beetje proeven éét ze nu echt. Leuk!

Heb echter een klein probleempje met haar. ze bijt. Ze bijt zo hard in bij voorkeur mijn bovenarmen dat ik onder de blauwe plekken zit. Iemand een gouden tip?

Ik ga nu even bijlezen. Heb iedereen het huis uitgeschopt en Isabeau slaapt :D
pi_84587272
Wat grappig Sorbo, dat Isabeau ineens verandert is! Leuk! Over dat bijten heb ik helaas geen tips voor je!
pi_84590120
Wickie wat erg dat ze Mette niet gevoed hebben en niet eens weten hoeveel ze binnengekregen heeft op een dag. Echt schandalig!! :o Dat kan toch niet!
Wat klinkt het nieuwe KDV geweldig zeg! Zo'n soort KDV hadden wij ook voor Niels uitgezocht, maar helaas ging dat toen niet goed.
Wat knap en zo schattig dat ze van alles aanwijst, wil weten wat het is en "ja" probeert te zeggen! O+ O+
Ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude is :*

Toby staat *O* Dat lijkt me echt heel maf inderdaad, jouw baby die staat! Ik vind Niels ook nog veel te klein om zich op te trekken :P
En tjee, dat hij nou misschien KMA lijkt te hebben. Maar daar hoef jij je toch niet schuldig over te voelen joh :* Als het vooral zijn huidje was dat reageerde denk je daar toch niet zo snel aan, dan denk je eerder aan de symptomen van Lars.

Arme Ivan, zo overgegeven en koorts :'( Gelukkig is hij snel weer opgeknapt! Het klinkt wel een beetje als wat Niels toen had, al hoewel hij langer koorts had. Hij heeft ook geen vlekjes gekregen.
Wij laten de box om die reden ook staan :Y Iedere ochtend zet ik hem erin zodat ik rustig koffie kan drinken en hem niet iedere 2 minuten bij de kattenbak weg hoef te vissen :') In de box hebben we de enige twee speelgoedjes met batterijen liggen zodat hij zich lekker kan vermaken door op knopjes te drukken en herrie te maken.
Wat leuk en spannend dat jullie ook naar een eengezinswoning aan het kijken zijn Claudia O+ Een tuin voor Ivan!! Reminds me, ik moet onkruid uittrekken.

Icantrix wat leuk hoe Stef speelt!!! :D Niels is het grootste deel van de tijd bezig zonde rspeelgoed. Alles waar je je aan op kunt trekken is leuk en de kattenbak is helemaal geweldig ( }:| )
Zijn hoofdje is ongelooflijk veranderd, wat een verschil in zo'n korte tijd zeg!! *O* Dan weet je echt wel waarvoor je het doet! Hebben ze al een indicatie kunnen geven hoelang hij het helmpje nog moet dragen?
Is hij uiteindelijk nog gaan slapen? :* Moeilijk hoor.

Die melatonine, daar moet ik toch eens wat over op gaan zoeken. Ik dacht altijd dat je dat gewoon verteerde in je maag en het een placebo effect is dat het werkt, maar zowel bij jou als bij mijn broer werkte het echt (en die is ontzettend nuchter). Iets hormonaals kan ik me best voorstellen. Ik kon altijd heel goed slapen na een nachtvoeding, door de oxytocine. Maar sinds vorige week heb ik het idee dat mijn cyclus weer opgang aan het komen is. Misschien heeft het allemaal wel met elkaar te maken. En ik ben ook best wel een beetje gestrest omdat ik geen baan kan vinden.

Karin wat spannend dat jullie je huis gaan verkopen *O*

Och BJ wat rot dat je zo slecht slaapt, dan is een bioritme maar lastig he :* Nachtdiensten lijken me sowieso vreselijk, maar als je dan ook nog je slaap niet in kunt halen is het helemaal hel.

Innepin wat zielig dat Willow een infectie heeft. Hopelijk gaat het snel weer over :* Haha, knopjes *O* Hier zijn knopjes ook helemaal in. En lol die wijkverpleegkundige 8)7 Heel handig hoor zo'n protocolletje afwerken, hoef je zelf niet meer na te denken.
En moest ze alweer prikjes? Ik dacht dat we er nog wel eventjes vanaf zouden zijn... Dat prikken wordt steeds zieliger naarmate ze meer doorhebben wat er gebeurd :'(

Sorbootje! Ik heb jullie gemist :D Wat hebben jullie een fijne vakantie gehad. Wel jammer van die staphylococcen infectie, gelukkig was die snel over, en jouw knie, krijg je daar fysiotherapie voor?
Wat grappig dat Isabeau nu "raar" doet en beter eet en slaapt :D

Mefke wat rot dat Driekus ineens zo slecht eet. Hopelijk is het een fase, verkoudheid of tandjes en gaat hij snel weer lekker smullen :9 Anders gewoon wat extra melk, want dat wil hij wel toch?
Haha Driekus ook al knopjesgek. Hmm, wij hebben ook nog wel een oud toetsenbord, goed idee!!
Een wishbone bike lijkt mij ook zo'n geweldig cadeau!! Maar ik heb mijn lief er nog niet van kunnen overtuigen.

Wow wat goed dat Thomas al van een vorkje kan eten. Misschien moeten wij dat ook maar eens gaan oefenen. Haha proberen te eten door een glazen tafel :D Echt schattig.
Wat rot dat hij nou weer ziekig is -O- Toen we nog dachten dat Niels KMA had ben ik naar een dietiste gweest, zij raadde Orthiflor aan voor de darmflora. Het lijkt me wel verstandig om na iedere AB kuur de darmflora weer op te bouwen met probiotica.
Wat rot dat zijn nieuwe spalkjes niet helemaal passen :{

Hihi Nijna, copy-paste? Die krokodil-wipwap is leuk.

Lijnloos, Icantrix en Ca.ra wat een stomme CB's hebben jullie dat ze zo moeilijk doen met afspraken verplaatsen }:| . Ik weetniet hoe het hier gaat, heb nog nooit wat hoeven te verplaatsen.

Wow Lijnloos wat gaat Minke hard!! Echt wow hoe zij al tijgert, je kleine guitige meissie O+ O+

Davinia wilden Aviva liever naar het KDV laten gaan dan naar de gastouder of houdt de gastouder ermee op ofzo?

Esmeetje ook aan het tijgeren O+ En al echt aan het praten ook :o

Niels houdt er ook van om boeken en tijdschriften uit kasten en van plankjes te halen en dan te verscheuren. We hebben gewoon alles weggehaald uit de kamer, inclusief de cd-torens :@ Ik werd een beetje horendol van telkens nee roepen en hem ergens anders neerzetten en bovendien vind ik het niet leuk om steeds nee te moeten zeggen. Hij heeft nu een stukje in de kast gekregen waar spulletjes en boekjes van hem staan en hij vindt het helemaal geweldig dat keer op keer overhoop te halen.

Wow!
Ik was net met Niels met duplo aan het spelen, hij heeft een setje met een kalf, paard, schaap en een poes. Ik vertelde wat voor dier het was en wat voor geluid ze maken. Toen ik bij de poes was ging hij zoeken naar onze katten, die waren niet in de woonkamer, dus ging hij naar het kattenluikje. Toen hij ze nog niet zag ging hij rechtop tegen de deur staan om door het raam in de deur te kijken. Toevallig liep daar een van de katten, Niels helemaal gillen van plezier :D O+

Dat "die" zegt hij niet alleen tegen dingen, maar ook tegen situaties, zoals wanneer ik zijn handjes schoonmaak. Dus ik denk dat het gewoon nog brabbelen is.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84590437
Twinkly, je post _O_ hallelujah!
En spelen met je baby O+ lief he!

Sorbo en Isabeau zijn back in town! Mooie vakantiefoto's had je!

nou de eerste kijkers zijn geweest, en het is nu afwachten. Ze hebben een week de tijd om iets van zich te laten horen. Het was het eerste huis dat ze bekeken, en ze wilden er nog meer gaan zien, dus een bod zal er wel niet komen voorlopig. Afwachten! Ze waren wel positief over het huis, dus dat is gunstig.

Lars is een beetje uit zijn hum vandaag, wilde vanmorgen niet slapen, ondanks dat hij heel moe was.
Na een poosje huilen viel hij in slaap, voor een half uur.
Thuis gekomen (we waren even ondergedoken ivm de bezichtiging) toch maar ff getemperatuurd, heeft ie verhoging. Hij ligt nu met zetpilletje en een dosis dentinox (wie weet komt er een tandje?) toch maar lekker te slapen.

O en wie heeft er een tip om uitgebeten vlekken uit de vensterbank te verwijderen?
Gister iets te fanatiek bezig geweest met Cillit Bang, en toen was het niet Bang en het vuil is weg, maar Bang en je vensterbank is weg.... }:|
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84590551
ff een vraagje, ik haal sinds een week of 2/3 alles door elkaar en vergeet ook een hoop. kan dit te maken hebben met het ontzwangeren? Iemand die dit herkent?

Jamie probeert zich sinds een paar dagen af en toe op te trekken aan de box. hij komt nog niet verder dan zn knietjes maar goed er zit vooruitgang in. Echt heel schattig hoe concentreerd hij daar mee bezig kan zijn.

Ik zag verhuisplannen voor een aantal dames en kids. Leuk zo'n tuin waar de kids buiten kunnen spelen. Willen wij ook heel graag maar dat zit er dit jaar zowieso niet in. Einde van t jaar gaan we 4 weken op familiebezoek in New Zealand. Dus wij gaan volgend jaar kijken wat de mogelijkheden zijn voor een ander huis.
pi_84590616
Wickie, ik ben over het algemeen heel tevreden over het kdv, zeker over de peuterafdeling waar David zat en ook over de BSO waar de jongens nu zitten maar de babyafdeling...ik weet niet.

Leah komt daar twee dagen van 7.30 tot 16.30 en het is nu al drie keer voorgekomen dat ze geen fruit heeft gekregen (wel de twee flesvoedingen dus dat scheelt).
Ze zeggen dat ze het er met de slaapjes niet tussen konden krijgen maar kom op; tussen 7.30 en 16.30 is toch wel een mogelijkheid om fruit te geven?
Ik krijgt het er ook niet meer tussen na 17.00 in mijn schema dan...

oh; en ze had gister de speen weer in haar mond toen ik haar kwam halen :D Ik vond het meteen een raar gezicht want die gebruikt ze al maanden niet meer.
Maar dat vind ik niet zo erg verder...

en wat leuk; al die actieve baby's van jullie :) Ik heb het nog rustig op dat gebied.

Claudia; mijn broer heeft afgelopen december een eensgezins nieuwbouwwoning gekocht in Noord. Best groot nog.
pi_84590671
Martine, dat zou zo maar kunnen.
ik heb het ook erg op het moment, maar dat komt omdat ik met teveel dingen tegelijk bezig ben, en zo alles half of niet goed doe.
Zo stuur ik mezelf kaartjes 8)7
En vraag ik kinderopvangtoeslag aan vanaf oktober, terwijl Meike al vanaf mei heengaat 8)7
Dat soort acties
pi_84590773
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Twinkly, je post _O_ hallelujah!
ja :D

handig wel O-)
pi_84591045
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:58 schreef Twinkly het volgende:
Wow!
Ik was net met Niels met duplo aan het spelen, hij heeft een setje met een kalf, paard, schaap en een poes. Ik vertelde wat voor dier het was en wat voor geluid ze maken. Toen ik bij de poes was ging hij zoeken naar onze katten, die waren niet in de woonkamer, dus ging hij naar het kattenluikje. Toen hij ze nog niet zag ging hij rechtop tegen de deur staan om door het raam in de deur te kijken. Toevallig liep daar een van de katten, Niels helemaal gillen van plezier :D O+
Leuk zeg. Hij herkent ze dus echt al :)

Leah reageert ook zo blij op onze katten
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:21:16 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84593063
twink, hoe lang ben je daar mee bezig geweest? gastouder was tijdelijk, omdat we geen plek hadden op eli's kdv. dus twas gepland :)

oeh, esmee ook al zo'n kletserd aan het worden! ik heb het idee dat aviva ook snel is daarmee. er was buiten een hond aan het blaffen,ze kijkt op en zegt: 'bah...bah' precies op het ritme van de hond! O+
en het nwe eetritueel is 'ata!' *hap* zegt ze dan 'eten'? kweenie, tis iig schattig
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84593135
Twinkly :D :o bedankt voor de samenvatting :D _O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_84593702
Sorbo, woooow lekker uitslapen zeg! Leuk dat Isabeau zo'n ommezwaai qua slapen en eten heeft gemaakt.
Geen blauwe plekken tip, Iris bijt niet, maar knijpt en ik zit ook onder. En als ik zeg dat ze me zeer doet, krijg ik een stralende lach... dus ik lees mee voor tips...

Twinkly, wat lief zeg van Niels die op zoek ging naar de katten O+

Karin, spannend de eerste kijkers... ik duim!
Ach Lars niet helemaal in zn hum, :* hoop dat je mannetje gauw weer lekker zichzelf is!
Ik moet wel een beetje lachen om je "Bang en je vensterbank is weg" ;). Tip heb ik niet, dus daar heb je niet zoveel aan...
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:08:34 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84594940
oeee wat gaat het hier weer snel zeg....

ff denken of ik nog iets weet ..(OMG ik heb nog steeds last van zwangerschapsdementie geloof ik... :o )

ik las iets over Wickie dr kleintje die geen eten/ drinken kreeg op het KDV?? wat verschrikkelijk zeg!! kwestie van prioriteiten stellen hoor... goed dat je bent overgestapt naar een ander KDV, hoop dat dat beter zal bevallen....

Isabeau slaapt en eet goed! wat fijn Sorboo *O* dat hebben jullie ook wel verdiend na al die lastige nachten en flesperikelen :*

uhhh Stef slaapt weer minder?? dat is echt niet leuk... hoop dat het snel weer beter gaat Trix. :Y

Karin; heb je nog iets gehoord van de kijkers? altijd spannend zulke dingen...

@Claudia; hoe is het met je mannetje? beter dan gisteren hoop ik? :*

en ik ga zo mijn lieverdje weer ophalen bij de kinderopvang en lekker met dr knuffelen en spelen..
(papa gaat vanavond bij Ajax kijken en ik ben voor het eerst sinds tijden lekker alleen met Evie, lang geleden... maken er een meidenavondje van ;) alleen jammer dat Evie wel gewoon om 20-20:30 naar bed moet haha).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:52:08 #128
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84596281
Bluh Thomas is helemaal niet in goeden doen. Ik verwacht een heftige nacht als dit zo doorgaat.

Hij speelt nu wel wat, maar alles wat niet naar zijn zin gaat is brullen. Het balletje dat hij wil pakken rolt weg - brullen. Hij mag van die gemene mama niet de tijdschriften verscheuren - brullen. Hij krijgt een vormpje niet uit de dierenboot - brullen. Etcentera.

[ Bericht 59% gewijzigd door Ca.ra op 28-07-2010 18:15:38 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:36:43 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84597558
ahhh lastig Ca.Ra... hoop dat zijn bui overwaait...

mijn meidenavondje gaat anders dan gepland; Evie had op het KDV maar 1 dutje gedaan en was dus vanaf 14:45 uur al wakker..
dus die heb ik, na wat knuffels, zo doorgebracht naar dr bedje...
(even een uurtje bijslapen.. dan maar wat later de avondfles...)
pi_84599284
Ca.ra :* voor jou en :* voor Thomas, ik hoop dat hij onverwacht lekker gaat slapen!

BJ, dan straks nog maar wat extra knuffelen ;). Was het te interessant op het KDV dat ze maar 1 keer had geslapen?
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:33:14 #131
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84601915
Wij hebben vandaag weer afscheid genomen van mijn ouders. Ik ben zo blij dat ze mijn zoon (en dochter uiteraard) nu weer een tijdje in real life hebben meegemaakt. O+
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:37:53 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84602111
@nijna; neej, andere planning dan thuis. Wij doen Evie al om 11:30 voor het eerst op bed, en dan einde van de middag weer.. maar hier hadden ze het eerste dutje bijna 2 uur later gedaan; dus was Evie nog wakker om 18 u toen ik kwam.. naja is voor een keertje ook niet erg.

Evie heeft net een uurtje geslapen, toen heb ik dr lekker in het grote bad laten spelen; toen nog even spelen op het speelkleed en nu ligt ze net 5 min in dr bedje. En het is alweer stil.. O+

@Groofs; wat kan familie dierbaar zijn he? en wat veranderd zo'n band als je zelf kinderen hebt he?
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:41:53 #133
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84602293
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
@nijna; neej, andere planning dan thuis. Wij doen Evie al om 11:30 voor het eerst op bed, en dan einde van de middag weer.. maar hier hadden ze het eerste dutje bijna 2 uur later gedaan; dus was Evie nog wakker om 18 u toen ik kwam.. naja is voor een keertje ook niet erg.

Evie heeft net een uurtje geslapen, toen heb ik dr lekker in het grote bad laten spelen; toen nog even spelen op het speelkleed en nu ligt ze net 5 min in dr bedje. En het is alweer stil.. O+

@Groofs; wat kan familie dierbaar zijn he? en wat veranderd zo'n band als je zelf kinderen hebt he?
:Y Mijn ouders en mijn broer (met zijn vriendin) zijn mijn alles! Na mijn kindjes dan hè ;) . Want die zijn echt mijn alles. O+ O+
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:52:57 #134
100412 mefke79
komt goed!
pi_84602777
O groof, wat lijkt me dat toch lastig dat ze zo ver weg zitten. Ik kan mijn ouders echt niet missen. Zij hebben nu vakantie en ik ben er lekker de hele dag geweest. Ze zijn ook kampioen geduld, dus ze hebben redelijk wat eten in Driekus gekregen. Nog niet heel veel, maar beter dan de afgelopen dagen, gelukkig.

Martine, ik herken je probleem wel maar dan van zwanger zijn. Echt, hilarische versprekingen hier (nog steeds wel) en het absolute onvermogen om teksten te kunnen schrijven. Vooral dat laatste was echt niet fijn, ik schrijf namelijk nogal wat op mijn werk.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:54:40 #135
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84602842
Ik vind het ook eigenlijk best wel 'zwaar' dat ze nu weer weggaan hoor. Maar ik kies er toch maar voor om gewoon met een goed gevoel te kijken naar de afgelopen weken en niet teveel toe te geven aan het verdriet dat bij afscheid nemen hoort. ;)
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:55:56 #136
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84602896
Zo ik heb weer 3 jaar korter te leven :o Esmee besloot daarnet ineens in haar badje binnen een seconde op haar knietjes te gaan zitten, half in sta-stand te gaan en zo over het randje heen te duiken :o Dat heeft ze dus nog nooit gedaan. Gelukkig stond het badje op de grond in de douche en had mijn vriend haar nog net opgevangen voordat ze de grond bereikte, maar we stonden even flink op tilt...

En dan iets heel anders: is opvolgmelk nummer 3 nou onzin en kan je net zogoed gewone melk geven of is dat echt pas na 1 jaar verstandig? Stom he dat je zulk soort dingen gewoon vergeet :@
pi_84603225
Jeumig, Mette, kan me voorstellen hoor, dat je geen fijn gevoel hebt bij die opvang. Hun beleid lijkt aardig, maar daar komt in de praktijk dus weinig van terecht.

Sorbo, Lente heeft me laatst ook Keihard in m'n bovenarm gebeten. Ze probeerde zich op te trekken aan m'n arm maar dat ging 'r niet snel genoeg. Dus zette ze ook maar even dr tandjes erin. :o Heel hard 'au' roepen maakt totaal geen indruk, ook niet als ze m'n tepel er zowat afbijt. :X

Nog even over de kinderopvang: ik heb Lente opgegeven voor de eerste agrarische kinderopvang in Zeeland! *O* Zo leuk! De mensen die het op gaan starten hebben nu een zorgboerderij voor verstandelijk gehandicapten en autisten en beginnen er een kinderopvang naast. Zodra ik er lucht van kreeg, heb ik meteen gebeld. Ze hadden nog geen inschrijflijst, maar Lente staat alvast bovenaan. :P

http://www.de-akkerwinde.nl/

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 28-07-2010 21:37:42 ]
pi_84603364
oei, Stiemie, je schrikt je dan rot heh (adrenaline enzo)

wat ontzettend leuk, zo'n soort kinderopvang, Ssserpente :) ben benieuwd
over de kinderopvang staat nog niks op hun site, toch?
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:09:12 #139
100412 mefke79
komt goed!
pi_84603498
Oe, Ssserpente, dat klinkt gewoon perfect. Je hebt hier ergens in de buurt ook wel zo'n opvang, maar die wachtlijst :X . En ik zou er ver voor moeten rijden, dus dan maar een abo op de dierentuin die op 10 minuten fietsen zit.

Stiemie! Je schrikt je eigen een ongeluk. Liep gelukkig goed af. Onze muppet denkt nog steeds te kunnen staan in bad en probeert dat per badbeurt een keer of 100. Weg relaxt in bad doen.
pi_84603853
Groof, lekker dat ze geweest zijn, maar afscheid nemen is niet leuk :*,

BJ, ze was lekker moe dus?

Stiemie, wat een ondernemend grietje ;). Pfff kan me voorstellen dat je geschrokken bent... :*
Wij hadden bij Iris gewoon de nr 2 melk, tot Friso kwam met zn nieuwe verpakking en de nr 2 ineens tot 10 mnd was en daarna dus 3.
Uiteindelijk hebben we 1 pak 3 gehaald, maar we zijn nu over aan het stappen op gewone melk.
Ze krijgt alleen haar eerste fles nog nr 3 tot dat op is. En verder dus gewone melk en dat gaat hier prima.
Doe waar je je zelf goed bij voelt, wij zijn met 11 mnd met gewone melk begonnen. Als je onder de 500 ml opvolg-/groeimelk adviseren ze vit. D bij te geven.

Serpente, leuk zeg die agrarische opvang!

Tot welke leeftijd krijgen die kinders eigenlijk nog een fles voor het slapen?
We hebben de hoeveelheid gehalveerd, ze krijgt nu nog zo'n 100ml voor het slapen gaan, is ook een beetje onderdeel van ons bedritueel, dus ineens niet meer geven lijkt me ook zo lastig... Maar ze is het er niet helemaal mee eens... moppert nogal als het op is. Wat zouden jullie doen?
Iris krijgt nu 's morgens 200 ml melk met bambix, tussen de middag 120 ml melk en voor het slapen gaan nog 100 en dan ook nog een beetje yoghurt/vla. Volgens mij mag het wel iets minder qua melkproducten...?
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:20:05 #141
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84603940
oeee stiemie ik kan me voorstellen dat je daarvan bent geschrokken, gelukkig is het allemaal goed gegaan :*

en Ssserpente; dat klinkt inderdaad als errrg leuk!
pi_84604624
Oeh Stiem, wat moet je geschrokken zijn! Lente gaat ook nog steeds in het babybadje op de standaard. En hoewel ik de douche nooit verlaat, draai ik me wel eens om om mezelf te aanschouwen in de spiegel. B-) Niet meer doen dus, nu ik weet hoe snel het kan gaan. :o

Leuk he, die kinderopvang. O+ Er staat idd nog niets over op hun site. Het is wel een half uurtje rijden hier vandaan, maar ik vind het zo leuk dat ik dat er voor over heb. Ze gaan daar hun eigen fruit plukken, maken zelf sap en jam slapen met mooi weer buiten. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 28-07-2010 21:43:35 ]
pi_84604767
Leuk Ssserpente! :Y

En aikss Stiemie, je kunt in ieder geval niet zeggen dat jouw leven saai is met die meiden van je :o

Nijna, Lars krijgt nog wel een fles melk voor het slapen, maar verder drinkt hij op het moment steeds minder melk, dus ben blij met alles wat erin gaat.
pi_84605114
Nijna, wij hebben hier op een gegeven moment ook de avondfles gehalveerd nadat ze yoghurt kreeg. De ene keer dronk ze hem wel op en de andere keer niet. Nu krijgt ze weer volledig borstvoeding en en verschilt het ook per avond of ze 'm nog wil.

Ik zou 'm lekker blijven geven zolang ze nog wil, maar wel steeds meer avondeten en yoghurt aanbieden en water bij het eten geven, zodat ze er op een gegeven moment zelf geen behoefte meer aan heeft.
pi_84605668
Ssserpente, dat is wel een goeie van het water. Dat ik daar dan zelf niet even aan denk ;), gelukkig is er FOK!OUD :*
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:05:03 #146
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84605989
Oei Stiemie, wat een schrik :o
Heb je mij nog horen gillen vanmorgen trouwens? Toen ik me aan het aankleden was en de jongens om me heen aan het rondscharrelen waren viel Devin's auto van het traphekje af naar beneden. Hij ging hem pakken en liet het traphekje open staan...Toby zag het direct, sjeesde ervandoor zo op het trapgat af. Ik rende achter hem aan, keihard gillend en hopend dat hij zou stoppen en niet head first naar beneden zou duiken. Ik kon hem nog net bij z'n benen grijpen. Het gevolg: 2 huilende kinderen, helemaal overstuur omdat mama zo hard gilde en ik natrillend met een zere keel van mijn oerkreet :{

Zwangerschaps-dementie die maar niet voorbij gaat? Check! Ik heb er al 'n kleine 4 jaar last van :')

Ma Flodder Iris :7

Sorbootje, dat bijten... is dat begonnen sinds je gestopt bent met de bv? Of was dat al eerder begonnen?

Wickie, dat kdv -O-
Gelukkig is het nog maar voor even.

Ivan, da;s toch veel te serieuze kost voor een baby :D
Ga toch lekker boekjes van Nijntje lezen ofzo!

Groofsken, leuk dat ze weer geweest zijn! Al zal het afscheid nemen vast moeilijk zijn geweest.
Mijn moeder heeft het ook gedaan, 2 kinderen in den vreemde opgevoed met haar (schoon)familie op 5 uur vliegen hiervandaan. Lijkt me heel moeilijk om niet zomaar even langs te kunnen wippen of te kunnen bellen voor zomaar-dit-of-dat over de kinderen.
Toen mijn moeder 6 jaar geleden na een hartinfarct op de intensive care lag, vastgekoppeld aan allemaal apparatuur, zat ik naast haar bed te huilen. Zo bang haar te verliezen voordat ik kinderen zou hebben, voordat ze haar kennis en ervaring aan mij zou kunnen overdragen. Dat was echt mijn grootste angst, het "alleen" te moeten doen zonder mijn mama :'(

Davinia, ik moet ineens heel sterk aan je denken nu :*
.... met gevoel voor drama....
pi_84606066
Kers, wat zijn ze vlug he die kleintjes... gelukkig had je hem nog net :*
pi_84606117
Nijna, ik zag ook al dat opeens nr.2 maar tot 10 maanden gaat :? . Maar ik hoorde ook dat nr.3 onzin zou zijn. Maar ze pas normale melk mogen na hun eerste jaar. Lekker vaag allemaal...

Wat voor een speeltjes zijn leuk voor een bijna 9 maanden oude baby? Ik merk dat Thomas wat meer avontuur wil in zijn speelgoed. Ik heb nu zo'n bak gekocht met van die blokken in verschillende vormen die door het juiste gaatje moeten... Dat kan hij nog niet. Maar hij vindt die blokken en vormen en kleuren mega interessant. Ook plastic auto's vindt hij nu wel aardig. Nog meer tips?

En hij zit zelfstandig *O* (fietstoeltje, here I come!)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:14:15 #149
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84606412
ik ga voor Evie, bijna 8 maanden, zo'n ding kopen, met van die spiralen waar gekleurde kraaltjes overheen kunnen, vond ze op het CB erg leuk!
zal ff een plaatje zoeken met wat ik bedoel; ze hebben ze gewoon ook bij Ikea

Ontwikkelt de fijne motoriek en het logisch denkvermogen. Das dan ook weer mooi meegenomen :+
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:16:06 #150
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84606501
Aoraki, heeft hij een bal? Da's hier een enorme hit. Net als muziekinstrumentjes, of wat daarvoor kan doorgaan, grote auto's (hij duwt ze echt al voort!), kralenspiraal, blokken: jij bouwt, hij gooit om, en dat dan 3000x herhalen, boekjes... Maar ook reclamefolders (knisperknisper), plastic cola-flessen, de afstandbediening van de TV, mijn schoenen... hij speelt overal graag mee :D
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')