abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84593702
Sorbo, woooow lekker uitslapen zeg! Leuk dat Isabeau zo'n ommezwaai qua slapen en eten heeft gemaakt.
Geen blauwe plekken tip, Iris bijt niet, maar knijpt en ik zit ook onder. En als ik zeg dat ze me zeer doet, krijg ik een stralende lach... dus ik lees mee voor tips...

Twinkly, wat lief zeg van Niels die op zoek ging naar de katten O+

Karin, spannend de eerste kijkers... ik duim!
Ach Lars niet helemaal in zn hum, :* hoop dat je mannetje gauw weer lekker zichzelf is!
Ik moet wel een beetje lachen om je "Bang en je vensterbank is weg" ;). Tip heb ik niet, dus daar heb je niet zoveel aan...
Fake it till you make it...
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:08:34 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84594940
oeee wat gaat het hier weer snel zeg....

ff denken of ik nog iets weet ..(OMG ik heb nog steeds last van zwangerschapsdementie geloof ik... :o )

ik las iets over Wickie dr kleintje die geen eten/ drinken kreeg op het KDV?? wat verschrikkelijk zeg!! kwestie van prioriteiten stellen hoor... goed dat je bent overgestapt naar een ander KDV, hoop dat dat beter zal bevallen....

Isabeau slaapt en eet goed! wat fijn Sorboo *O* dat hebben jullie ook wel verdiend na al die lastige nachten en flesperikelen :*

uhhh Stef slaapt weer minder?? dat is echt niet leuk... hoop dat het snel weer beter gaat Trix. :Y

Karin; heb je nog iets gehoord van de kijkers? altijd spannend zulke dingen...

@Claudia; hoe is het met je mannetje? beter dan gisteren hoop ik? :*

en ik ga zo mijn lieverdje weer ophalen bij de kinderopvang en lekker met dr knuffelen en spelen..
(papa gaat vanavond bij Ajax kijken en ik ben voor het eerst sinds tijden lekker alleen met Evie, lang geleden... maken er een meidenavondje van ;) alleen jammer dat Evie wel gewoon om 20-20:30 naar bed moet haha).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:52:08 #128
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84596281
Bluh Thomas is helemaal niet in goeden doen. Ik verwacht een heftige nacht als dit zo doorgaat.

Hij speelt nu wel wat, maar alles wat niet naar zijn zin gaat is brullen. Het balletje dat hij wil pakken rolt weg - brullen. Hij mag van die gemene mama niet de tijdschriften verscheuren - brullen. Hij krijgt een vormpje niet uit de dierenboot - brullen. Etcentera.

[ Bericht 59% gewijzigd door Ca.ra op 28-07-2010 18:15:38 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:36:43 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84597558
ahhh lastig Ca.Ra... hoop dat zijn bui overwaait...

mijn meidenavondje gaat anders dan gepland; Evie had op het KDV maar 1 dutje gedaan en was dus vanaf 14:45 uur al wakker..
dus die heb ik, na wat knuffels, zo doorgebracht naar dr bedje...
(even een uurtje bijslapen.. dan maar wat later de avondfles...)
pi_84599284
Ca.ra :* voor jou en :* voor Thomas, ik hoop dat hij onverwacht lekker gaat slapen!

BJ, dan straks nog maar wat extra knuffelen ;). Was het te interessant op het KDV dat ze maar 1 keer had geslapen?
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:33:14 #131
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84601915
Wij hebben vandaag weer afscheid genomen van mijn ouders. Ik ben zo blij dat ze mijn zoon (en dochter uiteraard) nu weer een tijdje in real life hebben meegemaakt. O+
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:37:53 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84602111
@nijna; neej, andere planning dan thuis. Wij doen Evie al om 11:30 voor het eerst op bed, en dan einde van de middag weer.. maar hier hadden ze het eerste dutje bijna 2 uur later gedaan; dus was Evie nog wakker om 18 u toen ik kwam.. naja is voor een keertje ook niet erg.

Evie heeft net een uurtje geslapen, toen heb ik dr lekker in het grote bad laten spelen; toen nog even spelen op het speelkleed en nu ligt ze net 5 min in dr bedje. En het is alweer stil.. O+

@Groofs; wat kan familie dierbaar zijn he? en wat veranderd zo'n band als je zelf kinderen hebt he?
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:41:53 #133
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84602293
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
@nijna; neej, andere planning dan thuis. Wij doen Evie al om 11:30 voor het eerst op bed, en dan einde van de middag weer.. maar hier hadden ze het eerste dutje bijna 2 uur later gedaan; dus was Evie nog wakker om 18 u toen ik kwam.. naja is voor een keertje ook niet erg.

Evie heeft net een uurtje geslapen, toen heb ik dr lekker in het grote bad laten spelen; toen nog even spelen op het speelkleed en nu ligt ze net 5 min in dr bedje. En het is alweer stil.. O+

@Groofs; wat kan familie dierbaar zijn he? en wat veranderd zo'n band als je zelf kinderen hebt he?
:Y Mijn ouders en mijn broer (met zijn vriendin) zijn mijn alles! Na mijn kindjes dan hè ;) . Want die zijn echt mijn alles. O+ O+
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:52:57 #134
100412 mefke79
komt goed!
pi_84602777
O groof, wat lijkt me dat toch lastig dat ze zo ver weg zitten. Ik kan mijn ouders echt niet missen. Zij hebben nu vakantie en ik ben er lekker de hele dag geweest. Ze zijn ook kampioen geduld, dus ze hebben redelijk wat eten in Driekus gekregen. Nog niet heel veel, maar beter dan de afgelopen dagen, gelukkig.

Martine, ik herken je probleem wel maar dan van zwanger zijn. Echt, hilarische versprekingen hier (nog steeds wel) en het absolute onvermogen om teksten te kunnen schrijven. Vooral dat laatste was echt niet fijn, ik schrijf namelijk nogal wat op mijn werk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:54:40 #135
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84602842
Ik vind het ook eigenlijk best wel 'zwaar' dat ze nu weer weggaan hoor. Maar ik kies er toch maar voor om gewoon met een goed gevoel te kijken naar de afgelopen weken en niet teveel toe te geven aan het verdriet dat bij afscheid nemen hoort. ;)
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:55:56 #136
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84602896
Zo ik heb weer 3 jaar korter te leven :o Esmee besloot daarnet ineens in haar badje binnen een seconde op haar knietjes te gaan zitten, half in sta-stand te gaan en zo over het randje heen te duiken :o Dat heeft ze dus nog nooit gedaan. Gelukkig stond het badje op de grond in de douche en had mijn vriend haar nog net opgevangen voordat ze de grond bereikte, maar we stonden even flink op tilt...

En dan iets heel anders: is opvolgmelk nummer 3 nou onzin en kan je net zogoed gewone melk geven of is dat echt pas na 1 jaar verstandig? Stom he dat je zulk soort dingen gewoon vergeet :@
pi_84603225
Jeumig, Mette, kan me voorstellen hoor, dat je geen fijn gevoel hebt bij die opvang. Hun beleid lijkt aardig, maar daar komt in de praktijk dus weinig van terecht.

Sorbo, Lente heeft me laatst ook Keihard in m'n bovenarm gebeten. Ze probeerde zich op te trekken aan m'n arm maar dat ging 'r niet snel genoeg. Dus zette ze ook maar even dr tandjes erin. :o Heel hard 'au' roepen maakt totaal geen indruk, ook niet als ze m'n tepel er zowat afbijt. :X

Nog even over de kinderopvang: ik heb Lente opgegeven voor de eerste agrarische kinderopvang in Zeeland! *O* Zo leuk! De mensen die het op gaan starten hebben nu een zorgboerderij voor verstandelijk gehandicapten en autisten en beginnen er een kinderopvang naast. Zodra ik er lucht van kreeg, heb ik meteen gebeld. Ze hadden nog geen inschrijflijst, maar Lente staat alvast bovenaan. :P

http://www.de-akkerwinde.nl/

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 28-07-2010 21:37:42 ]
pi_84603364
oei, Stiemie, je schrikt je dan rot heh (adrenaline enzo)

wat ontzettend leuk, zo'n soort kinderopvang, Ssserpente :) ben benieuwd
over de kinderopvang staat nog niks op hun site, toch?
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:09:12 #139
100412 mefke79
komt goed!
pi_84603498
Oe, Ssserpente, dat klinkt gewoon perfect. Je hebt hier ergens in de buurt ook wel zo'n opvang, maar die wachtlijst :X . En ik zou er ver voor moeten rijden, dus dan maar een abo op de dierentuin die op 10 minuten fietsen zit.

Stiemie! Je schrikt je eigen een ongeluk. Liep gelukkig goed af. Onze muppet denkt nog steeds te kunnen staan in bad en probeert dat per badbeurt een keer of 100. Weg relaxt in bad doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_84603853
Groof, lekker dat ze geweest zijn, maar afscheid nemen is niet leuk :*,

BJ, ze was lekker moe dus?

Stiemie, wat een ondernemend grietje ;). Pfff kan me voorstellen dat je geschrokken bent... :*
Wij hadden bij Iris gewoon de nr 2 melk, tot Friso kwam met zn nieuwe verpakking en de nr 2 ineens tot 10 mnd was en daarna dus 3.
Uiteindelijk hebben we 1 pak 3 gehaald, maar we zijn nu over aan het stappen op gewone melk.
Ze krijgt alleen haar eerste fles nog nr 3 tot dat op is. En verder dus gewone melk en dat gaat hier prima.
Doe waar je je zelf goed bij voelt, wij zijn met 11 mnd met gewone melk begonnen. Als je onder de 500 ml opvolg-/groeimelk adviseren ze vit. D bij te geven.

Serpente, leuk zeg die agrarische opvang!

Tot welke leeftijd krijgen die kinders eigenlijk nog een fles voor het slapen?
We hebben de hoeveelheid gehalveerd, ze krijgt nu nog zo'n 100ml voor het slapen gaan, is ook een beetje onderdeel van ons bedritueel, dus ineens niet meer geven lijkt me ook zo lastig... Maar ze is het er niet helemaal mee eens... moppert nogal als het op is. Wat zouden jullie doen?
Iris krijgt nu 's morgens 200 ml melk met bambix, tussen de middag 120 ml melk en voor het slapen gaan nog 100 en dan ook nog een beetje yoghurt/vla. Volgens mij mag het wel iets minder qua melkproducten...?
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:20:05 #141
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84603940
oeee stiemie ik kan me voorstellen dat je daarvan bent geschrokken, gelukkig is het allemaal goed gegaan :*

en Ssserpente; dat klinkt inderdaad als errrg leuk!
pi_84604624
Oeh Stiem, wat moet je geschrokken zijn! Lente gaat ook nog steeds in het babybadje op de standaard. En hoewel ik de douche nooit verlaat, draai ik me wel eens om om mezelf te aanschouwen in de spiegel. B-) Niet meer doen dus, nu ik weet hoe snel het kan gaan. :o

Leuk he, die kinderopvang. O+ Er staat idd nog niets over op hun site. Het is wel een half uurtje rijden hier vandaan, maar ik vind het zo leuk dat ik dat er voor over heb. Ze gaan daar hun eigen fruit plukken, maken zelf sap en jam slapen met mooi weer buiten. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 28-07-2010 21:43:35 ]
pi_84604767
Leuk Ssserpente! :Y

En aikss Stiemie, je kunt in ieder geval niet zeggen dat jouw leven saai is met die meiden van je :o

Nijna, Lars krijgt nog wel een fles melk voor het slapen, maar verder drinkt hij op het moment steeds minder melk, dus ben blij met alles wat erin gaat.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84605114
Nijna, wij hebben hier op een gegeven moment ook de avondfles gehalveerd nadat ze yoghurt kreeg. De ene keer dronk ze hem wel op en de andere keer niet. Nu krijgt ze weer volledig borstvoeding en en verschilt het ook per avond of ze 'm nog wil.

Ik zou 'm lekker blijven geven zolang ze nog wil, maar wel steeds meer avondeten en yoghurt aanbieden en water bij het eten geven, zodat ze er op een gegeven moment zelf geen behoefte meer aan heeft.
pi_84605668
Ssserpente, dat is wel een goeie van het water. Dat ik daar dan zelf niet even aan denk ;), gelukkig is er FOK!OUD :*
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:05:03 #146
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84605989
Oei Stiemie, wat een schrik :o
Heb je mij nog horen gillen vanmorgen trouwens? Toen ik me aan het aankleden was en de jongens om me heen aan het rondscharrelen waren viel Devin's auto van het traphekje af naar beneden. Hij ging hem pakken en liet het traphekje open staan...Toby zag het direct, sjeesde ervandoor zo op het trapgat af. Ik rende achter hem aan, keihard gillend en hopend dat hij zou stoppen en niet head first naar beneden zou duiken. Ik kon hem nog net bij z'n benen grijpen. Het gevolg: 2 huilende kinderen, helemaal overstuur omdat mama zo hard gilde en ik natrillend met een zere keel van mijn oerkreet :{

Zwangerschaps-dementie die maar niet voorbij gaat? Check! Ik heb er al 'n kleine 4 jaar last van :')

Ma Flodder Iris :7

Sorbootje, dat bijten... is dat begonnen sinds je gestopt bent met de bv? Of was dat al eerder begonnen?

Wickie, dat kdv -O-
Gelukkig is het nog maar voor even.

Ivan, da;s toch veel te serieuze kost voor een baby :D
Ga toch lekker boekjes van Nijntje lezen ofzo!

Groofsken, leuk dat ze weer geweest zijn! Al zal het afscheid nemen vast moeilijk zijn geweest.
Mijn moeder heeft het ook gedaan, 2 kinderen in den vreemde opgevoed met haar (schoon)familie op 5 uur vliegen hiervandaan. Lijkt me heel moeilijk om niet zomaar even langs te kunnen wippen of te kunnen bellen voor zomaar-dit-of-dat over de kinderen.
Toen mijn moeder 6 jaar geleden na een hartinfarct op de intensive care lag, vastgekoppeld aan allemaal apparatuur, zat ik naast haar bed te huilen. Zo bang haar te verliezen voordat ik kinderen zou hebben, voordat ze haar kennis en ervaring aan mij zou kunnen overdragen. Dat was echt mijn grootste angst, het "alleen" te moeten doen zonder mijn mama :'(

Davinia, ik moet ineens heel sterk aan je denken nu :*
.... met gevoel voor drama....
pi_84606066
Kers, wat zijn ze vlug he die kleintjes... gelukkig had je hem nog net :*
pi_84606117
Nijna, ik zag ook al dat opeens nr.2 maar tot 10 maanden gaat :? . Maar ik hoorde ook dat nr.3 onzin zou zijn. Maar ze pas normale melk mogen na hun eerste jaar. Lekker vaag allemaal...

Wat voor een speeltjes zijn leuk voor een bijna 9 maanden oude baby? Ik merk dat Thomas wat meer avontuur wil in zijn speelgoed. Ik heb nu zo'n bak gekocht met van die blokken in verschillende vormen die door het juiste gaatje moeten... Dat kan hij nog niet. Maar hij vindt die blokken en vormen en kleuren mega interessant. Ook plastic auto's vindt hij nu wel aardig. Nog meer tips?

En hij zit zelfstandig *O* (fietstoeltje, here I come!)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:14:15 #149
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84606412
ik ga voor Evie, bijna 8 maanden, zo'n ding kopen, met van die spiralen waar gekleurde kraaltjes overheen kunnen, vond ze op het CB erg leuk!
zal ff een plaatje zoeken met wat ik bedoel; ze hebben ze gewoon ook bij Ikea

Ontwikkelt de fijne motoriek en het logisch denkvermogen. Das dan ook weer mooi meegenomen :+
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:16:06 #150
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84606501
Aoraki, heeft hij een bal? Da's hier een enorme hit. Net als muziekinstrumentjes, of wat daarvoor kan doorgaan, grote auto's (hij duwt ze echt al voort!), kralenspiraal, blokken: jij bouwt, hij gooit om, en dat dan 3000x herhalen, boekjes... Maar ook reclamefolders (knisperknisper), plastic cola-flessen, de afstandbediening van de TV, mijn schoenen... hij speelt overal graag mee :D
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')