quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo te zien geen etappe met de Galibier als laatste berg, en dan nog 60 km naar de finish, of dat soort onzin. Zouden ze iets geleerd hebben
Ben wel blij dat ze dit nu gedaan hebben in zo'n etappe, met maar 1 beklimming en niet aan het einde van een echte bergrit over meerdere zware cols.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En zo'n etappe hoort er ook gewoon bij om de Hushovd's en Freire's een kans te geven als de echte sprinters eraf liggen.
Daarnaast een korte etappe van maar 156 km. Kan best nog wat gebeuren, dit jaar werden er ook vrij grote verschillen misschien wel gemaakt in de etappes met de afdaling na de klim. Al is bijna 40 km wel erg veel (na de col du Soulor).quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:46 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ben wel blij dat ze dit nu gedaan hebben in zo'n etappe, met maar 1 beklimming en niet aan het einde van een echte bergrit over meerdere zware cols.
quote:De punten voor de het groen en de bolletjes zijn anders verdeeld. In de ritten in lijn is er maar 1 tussenspurt per rit en de eerste 15 krijgen daarbij punten. Tot nu kregen de 1e drie punten en waren er meerdere tussenspurten. Op de cols zijn er dan weer enkel dubbele punten wanneer de aankomst bergop is.
quote:Van den Broeck: "Parcours moet me liggen"
Jurgen Van den Broeck is tevreden met het parcours van de Ronde van Frankrijk voor volgend jaar. "Het zwaartepunt ligt in de derde week en dan ben ik meestal op mijn best", weet de nummer vijf van dit jaar, die opnieuw bescheiden blijft. "Top tien is het doel."
Weinig kilometers tegen de tijd en veel klimmen, dat moet iets voor Jurgen Van den Broeck zijn.
"Ja, ik denk wel dat het wat op mijn maat gesneden is", vertelt Van den Broeck aan Sporza.
"Ik ben meestal in de derde week op mijn best en het zwaartepunt ligt in de derde week, met de Alpen."
"De eerste week is wel verraderlijk, met die wind en kleine, nijdige klimmetjes. Van de ploegentijdrit heb ik in ieder geval geen schrik."
Met André Greipel heeft Omega Pharma-Lotto een topsprinter in huis gehaald. Mag de Duitser mee van Van den Broeck? "Waarom niet? Ze moeten ook niet met z'n achten voor mij rijden, dat eis ik niet."
Wat is zijn doel? "Top tien. Nu was ik wel vijfde, maar het had ook zesde kunnen zijn."
Sergeant: "Gaan weer voor vijfde plaats"
Top tien, zegt Jurgen Van den Broeck. Wat denkt z'n ploegleider bij Omega Pharma-Lotto Marc Sergeant? "Hij moet proberen weer op de vijfde plaats te mikken."
"Top tien was het doel van dit jaar", vertelt Sergeant aan Sporza. "Die vijfde plaats was onverhoopt, maar de lat ligt er nu wel. Hij moet proberen daar weer voor te gaan."
"Hij lijkt me zelf ook tevreden met het parcours, want hij keek achterom en knipoogde."
En André Greipel? "Die gaat sowieso mee. Hij is daarom, terecht, van ploeg veranderd. Veel vlakke sprinten zullen er volgens mij niet zijn, dus is het zaak om die weinige kansen te pakken."
quote:Andy Schleck: "Lijkt nog zwaarder dan in 2010"
In tegenstelling tot Tour-winnaar Alberto Contador was Andy Schleck, de voorbije twee jaar tweede in de Ronde van Frankrijk, wel aanwezig op de voorstelling van de Tour 2011. De Luxemburger is tevreden. "De Galibier zal voor de beslissing zorgen."
Andy Schleck krijgt een parcours op zijn maat voorgeschoteld volgend jaar. De Luxemburgse klimmer kijkt al uit naar de bergritten in de Alpen en de Pyreneeën.
"Ik denk dat het nog zwaarder zal zijn dan in 2010, want er is één aankomst bergop meer", zegt de Luxemburgse nummer 2 van dit jaar.
"Ik denk dat de Galibier voor de beslissing zal zorgen. Die is lang, zwaar en hoger dan 2.500 meter. Alpe d'Huez is mythisch, maar het is niet de Galibier."
"Heel veel renners zeggen dat ze beter zijn in de Alpen dan in de Pyreneeën of omgekeerd. Maar het blijft gewoon bergop rijden, dus dat is eigenlijk hetzelfde."
"Het is ook in mijn voordeel dat er niet te veel tijdritten zijn. Dat blijft mijn zwakke punt. Maar ik verkies een tijdrit over 43 kilometer op de voorlaatste dag boven een tijdrit op de eerste dag", zegt Schleck.
Wordt dan een chaos idd. Zat 2 jaar terug in een hotel in Grenoble.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:07 schreef rubbereend het volgende:
Als Gesink een goede Tour rijdt dan moet je zo ongeveer al een week van te voren op de Alp zijn met de invasie van Nederlands dan
verandert wel een hoop voor de groene trui. Nu was het de truuk om 3 of 4 renners te laten wegrijden en de sprintersploegen waren gerust, dat zal nu niet meer volstaan.quote:
Maar hij moet dan toch misschien zich gaan mengen in de tussensprints, iets wat hij tot nu toe niet heeft willen doen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Als Cavendish net zo in vorm kan beginnen als hij op een gegeven moment was in de afgelopen tour dan kan hij in de eerste 10 dagen de groene trui een heel eind veilig stellen
http://twitter.com/schleckfrankquote:Nice route form ASO congrats for the TDF 2011,gonna be great i like the parcours.lots of climbs
http://twitter.com/andy_schleckquote:Back Home from TDF presentation. the parcours suits really good for a LUXEMBOURGER @schleckfrank ready for new adventure a painful one!
Mja, om voor een 13e plek te sprinten als er niet echt gekoerst wordt in het peloton misschien. De rit naar Lourdes is redelijk selectief, met blijkbaar ook nog een flinke puist in de slotfase.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En zo'n etappe hoort er ook gewoon bij om de Hushovd's en Freire's een kans te geven als de echte sprinters eraf liggen.
Daar mogen ze dan wel even aan gaan werken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:45 schreef forzaudinese het volgende:
Zou toch lekker zijn als Gesink in ploegentijdrit op dag2 al tijd kan pakken op Menchov,S.Sanchez.V.de Broek!Moet wel lukken met Boom,Tsjallingii LL Sanchez als gangmakers en als ze slim zijn nemen ze v. Emden ook nog mee!
Heb der nu al zin in
Blijkbaar zou een ritwinnaar nu 45 punten krijgen en de winnaar van een tussensprint 20 punten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:16 schreef Beregd het volgende:
[..]
verandert wel een hoop voor de groene trui. Nu was het de truuk om 3 of 4 renners te laten wegrijden en de sprintersploegen waren gerust, dat zal nu niet meer volstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |