abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:28:22 #1
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_84451253
Het vorige deel: <invullen aub ;) >

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'. Aanmelden is niet verplicht. Deze reeks heeft een slowchat karakter, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondergesneeuwd worden, stel hem dan gerust nog een keer!

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met een deel van de deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!
De OP is hier te vinden.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:29:27 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84451297
:s)

fipo! :D
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? zaterdag 24 juli 2010 @ 22:29:34 #3
70532 loveli
N
pi_84451298
Fipo?

Net thuis, barst van de koppijn en zo naar Sweet Lake City voor iets met muziek.
crap in = crap out
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:29:37 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84451301
Honger,alleen en chips :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:30:33 #5
277802 _Calimero_
pi_84451349
Ooohh en nu weet ik wel een titel hoor, ik had graag 'met microbiologische yoga" als titel willen doen, dus als een mod dit leest en zin heeft...?? O-)

Edit; Oohhja, dat was 'm he, thanks XM!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:31:20 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84451370
We zijn allemaal microbiologen *O*
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:32:07 #7
277802 _Calimero_
pi_84451403
Ik ga slapen,morgen weer om kwart over 8 op de fiets zitten voor een stevig rondje wielrennen *O*

Veel plezier met de muziek Loveli! Hier is livemuziek voor de deur, aan het eind van de straat is een minifestival met 1 livebandje ofzo. Maar het klinkt wel aardig, dus ik heb er geen last van :)
pi_84451511
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Honger,alleen en chips :')
Same here... :')

Zo maar eens wat beters te eten maken.
Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:35:06 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84451523
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:30 schreef _Calimero_ het volgende:
Ooohh en nu weet ik wel een titel hoor, ik had graag 'met microbiologische yoga" als titel willen doen, dus als een mod dit leest en zin heeft...?? O-)

Edit; Oohhja, dat was 'm he, thanks XM!
De mod die hier frequent post heeft momenteel andere dingen aan haar hoofd O-) :7.

Ik ga nog even lezen en dan ook slapen. Dag dames :W.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:41:58 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84451778
Ik ga ook plat :z

Slaap lekker Slankies O+ en Blurred, ik duim voor je!

Fiets ze morgen Cali! ^O^
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:53:00 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84452201
Ik doe wel wat met microbiologie :P
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:53:46 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84452226
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:34 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Same here... :')

Zo maar eens wat beters te eten maken.
Goedzo....
Heb alleen wat zoute sticks en een paar paprika chipjes gehad.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:56:09 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84452317
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De mod die hier frequent post heeft momenteel andere dingen aan haar hoofd O-) :7.

Ik ga nog even lezen en dan ook slapen. Dag dames :W.
Ja, die is gewoon lekker luxe uit eten :D :9

Weltrusten Vik en XM
  Vis een optie? zaterdag 24 juli 2010 @ 23:01:24 #14
70532 loveli
N
pi_84452519
Kledingdilemma zonder foto's. Jurk die tekent, string is net te zien door de stof..
crap in = crap out
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:05:57 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84452695
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:01 schreef loveli het volgende:
Kledingdilemma zonder foto's. Jurk die tekent, string is net te zien door de stof..
Tref je net mij _O-

Zonder slip dan maar?
  Vis een optie? zaterdag 24 juli 2010 @ 23:07:57 #16
70532 loveli
N
pi_84452764
Had nog een bijna naadloze boxer-dinges liggen, dilemma opgelost.

Publiek is niet van dien aard dat slipoos een optie is.
Spijkerbroek zou nog beter zijn, doos die ik ben.
crap in = crap out
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:09:36 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84452820
Wat ga je doen dan (gemist? :@ )
pi_84453071
Waarom kijkt men altijd naar het gewicht en het BMI?

Je moet je vetpercentage laten opmeten, zo kan je pas echt zien of je de goede kant op gaat. BMI is enkel een formulie met het gewicht en je lengte. Dat verklaart dat sommige bodybuilders een superhoog BMI hebben. Komt gewoon door de spiermassa :)

Daarom bewijs je helemaal niets als je 5kg bent afgevallen. Misschien ben je wel 7kg in spieren afgevallen en 2kg in vet aangekomen. |:(
  Vis een optie? zaterdag 24 juli 2010 @ 23:16:45 #19
70532 loveli
N
pi_84453093
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat ga je doen dan (gemist? :@ )
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:29 schreef loveli het volgende:
Fipo?

Net thuis, barst van de koppijn en zo naar Sweet Lake City voor iets met muziek.
;)

In spijkerbroek.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 24 juli 2010 @ 23:17:47 #20
70532 loveli
N
pi_84453130
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:16 schreef Ijscodude het volgende:

Je moet je vetpercentage laten opmeten, zo kan je pas echt zien of je de goede kant op gaat. BMI is enkel een formulie met het gewicht en je lengte. Dat verklaart dat sommige bodybuilders een superhoog BMI hebben. Komt gewoon door de spiermassa :)

Daarom bewijs je helemaal niets als je 5kg bent afgevallen. Misschien ben je wel 7kg in spieren afgevallen en 2kg in vet aangekomen. |:(
Wow, zo heb ik er nog nooit naar gekeken. Ik was juist zo blij met m'n BMI van ongeveer 20. Dank voor de tip. w/
crap in = crap out
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:20:52 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84453246
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:16 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

;)

In spijkerbroek.
Ah, dat had ik heus wel gelezen maar niet gelinkt naar jou :P
Veel plezier mét spijkerbroek...

Ijscodude!! Wow, echt?? Jeetje dat wisten we heul niet! Bedankt :D
pi_84453488
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Goedzo....
Heb alleen wat zoute sticks en een paar paprika chipjes gehad.
Dan heb je je nog goed ingehouden. :)
pi_84453550
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:16 schreef Ijscodude het volgende:

Met mijn sportgedrag denk ik niet dat ik 7kg aan spieren ga afvallen (want zoveel spieren heb ik echt niet over) maar bedankt voor het meedenken. :')
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:39:37 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84454007
Mini, ook weekend?
Wat doe je zoal als je vrij bent?
Ben nu alle afleveringen van "nu we er toch zijn op vakantie" aan het kijken :')
pi_84454191
Aangezien meerdere mensen hier vast nut van hebben zal ik even mijn kennis delen met dames en heren hier.

Wat je moet onthouden is dat je doel is om vet te verbranden, niet om gewicht te verliezen.

Er zijn een paar dingen die je moet doen om op goed gewicht te komen. Het eerste begint natuurlijk bij de voeding. Zorg dat je je voedingsstoffen binnenkrijgt op een dag, dus genoeg groenten, fruit, granen en eiwitten. Eiwitten haal je uit zuivel, kip, gehakt (vlees dus), vis e.d. Eiwitten zijn erg belangrijk omdat deze zorgen voor spierherstel en spierafbraak tegenhoud.

Wat belangrijk is dat je niet te weinig eet op een dag. Ga dus niet 700 calorieen onder je dagelijkse behoefte zitten. Als je veel te weinig eet gaat je lichaam in overlevingsmodus en dan gaat je metabolisme omlaag; je lichaam gaat minder verbranden omdat hij bang is dat je zonder eten komt. Wanneer je ook te weinig eet gaat je in plaats van vet, spieren verbranden.

Daarom zijn er ook veel dikkere mensen die klagen dat ze zo weinig eten en toch nog niet afvallen. Het komt omdat hun lichaam in overlevingsmodus is en dat hun lichaam niets verband. Wat we hier tegen kunnen doen is meer eten. Zo breng je weer je innerlijke motor op gang en gaat het lichaam weer sneller verbranden.

De tweede stap is sport. Sport is erg belangrijk omdat dit naast voeding je metabolisme nog meer omhoog laat gaan. Dat betekend dat je nog meer vet gaat verbranden, zelfs als je slaapt. Dus een sportief persoon verbrand ook meer in zijn slaap dan een inactief persoon.

Tevens brengt sport je de kans om je spieren wat te laten groeien. Wanneer je spieren groeien ga je weer meer verbranden omdat je lichaam meer voeding nodig heeft om alles bij te houden. Sommige sporters moeten bijvoorbeeld meer dan 4000 calorieen op een dag eten, puur om op gewicht te blijven.

De calorieenindicatie van 2000 voor vrouwen en 2500 voor mannen is dus niet helemaal correct. Deze maatstaaf gaat uit van de gemiddelde persoon, hij houdt dus geen rekening mee met sporters.

Je moet het vet niet uitputten, je moet het verbranden!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad c_/

edit: wees ook niet bang als je een beetje aankomt door meer te eten. Spieren zijn zwaarder dan vetten. Aankomen kan dus juist een goed teken zijn, het kan betekenen dat je in spiermassa aankomt. Wat ik aanraad is om de zoveel tijd even je vetpercentage te laten opmeten bij een sportschool of bij een voedingsdeskundige/fysio (of waar je het ook kan doen)

[ Bericht 2% gewijzigd door Ijscodude op 24-07-2010 23:51:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')