abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91782436
Engste horrors wat mij betreft:

Shutter (2004) Origineel!!
Janghwa, Hongryeon (A Tale of Two Sisters)(2003)
Gwai wik (Re-Cycle)(2006) Begin heel eng, daarna weird, wel de moeite waard.
pi_91782654
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:58 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

tis dan ook geen horror, maar een rape and revenge movie...
Het origineel is anders een horror/thriller, dus dan is het niet vreemd dat ik dat ook verwacht. :)
Daarbij ben ik wel wat gewend op filmgebied, maar dat soort dingen zijn gewoon niet mijn idee van vermaak. Smaken verschillen gelukkig. :)

Overigens vind ik dat ook bij een rape and revenge movie de nadruk wel op revenge mag liggen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_91782674
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:03 schreef Oksel het volgende:
Komt ook een remake aan van I Spit on your Grave.
[ afbeelding ]
Wordt daar ook al een remake van gemaakt.
Ach ja, eerst nog het origineel kijken.
signatuurloos
pi_91784954
Jeee!! Kijk, nu heb ik weer wat te doen komende week!!! Nu al, thanks allemaal. :*
Hoop dat het "op naar horror#5" gaat!
  maandag 24 januari 2011 @ 21:54:08 #55
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_91822295
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 01:08 schreef Kluts het volgende:

[..]

Het origineel is anders een horror/thriller, dus dan is het niet vreemd dat ik dat ook verwacht. :)
Daarbij ben ik wel wat gewend op filmgebied, maar dat soort dingen zijn gewoon niet mijn idee van vermaak. Smaken verschillen gelukkig. :)

Overigens vind ik dat ook bij een rape and revenge movie de nadruk wel op revenge mag liggen.
het origineel een horror/thriller? zekers! maar ook 1 van DE rape/revenge films: http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_and_revenge_films en in dat genre is de rape een essentieel onderhaal van het verhaal en in dat genre moet dat nu eenmaal expliciet in beeld gebracht worden. Gebeurt dat niet, wordt het al snel een Elm Street of Halloween, maar dan met Revenge voor een verkrachtig als motief.

ik kan me btw heel goed voorstellen dat het niet ieders favoriete genre is en ik zet het ook alleen op als ik er voor in de stemming ben en wel ff iets zwaars kan hebben.

overigens bedankt voor de tip mbt de remake, ik wist dat die onderweg was, maar niet dat al te koop was :)

Zag vandaag btw http://www.imdb.com/title/tt0830558/ The Girl Next Door, niet te vewarren met die Elisha Cuthbert film, en dat is niet per sé horror, maar wel een onbehaaglijke, min of meer waargebeurde, film met wat mishandeling en verkrachting. had ik niet op gerekend toen ik em aanzette dus die kwam hard aan zo onder het eten....
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_91832309
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:54 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

het origineel een horror/thriller? zekers! maar ook 1 van DE rape/revenge films: http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_and_revenge_films en in dat genre is de rape een essentieel onderhaal van het verhaal en in dat genre moet dat nu eenmaal expliciet in beeld gebracht worden. Gebeurt dat niet, wordt het al snel een Elm Street of Halloween, maar dan met Revenge voor een verkrachtig als motief.

ik kan me btw heel goed voorstellen dat het niet ieders favoriete genre is en ik zet het ook alleen op als ik er voor in de stemming ben en wel ff iets zwaars kan hebben.

overigens bedankt voor de tip mbt de remake, ik wist dat die onderweg was, maar niet dat al te koop was :)

Zag vandaag btw http://www.imdb.com/title/tt0830558/ The Girl Next Door, niet te vewarren met die Elisha Cuthbert film, en dat is niet per sé horror, maar wel een onbehaaglijke, min of meer waargebeurde, film met wat mishandeling en verkrachting. had ik niet op gerekend toen ik em aanzette dus die kwam hard aan zo onder het eten....
Ja, ik had het origineel niet gezien en begrepen dat dat horror was.

Ik hou er gewoon niet zo van. Een verkrachtingscene gaat wel, maar hierbij werd naar mijn idee de vernedering erg duidelijk omdat het ook vrij lang duurde en daar hou ik persoonlijk niet van. :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:00:11 #57
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_91832514
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:53 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, ik had het origineel niet gezien en begrepen dat dat horror was.

Ik hou er gewoon niet zo van. Een verkrachtingscene gaat wel, maar hierbij werd naar mijn idee de vernedering erg duidelijk omdat het ook vrij lang duurde en daar hou ik persoonlijk niet van. :)
helder, dan snap ik je verhaal ook beter :) dan kan ik je origineel niet aanraden en kun je Last House on the Left ook maar beter links laten liggen (slechte woordgrap :') )
pi_91834744
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 01:00 schreef 3rdRock het volgende:
helder, dan snap ik je verhaal ook beter :) dan kan ik je origineel niet aanraden en kun je Last House on the Left ook maar beter links laten liggen (slechte woordgrap :') )
Last house on the left daar heb ik het origineel van gezien van Wes Craven. Die vond ik echt helemaal niks, maar nu hoorde ik van een niet-horrorfanaat dat hij de remake wel heel goed vond. Iemand allebei gezien die me kan zeggen of de remake de wel de moeite waard is?
pi_91834785
Die remakes vind ik niks aan eigenlijk. Bij LHotL heeft het niet eens de grappige scenes met de politieagenten die zo heerlijk afstaken bij de moorden en de verkrachtingen. De oude exploitatiefilms hebben naast de 'gore' en blote billen ook veel humor.
pi_91834806
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 02:51 schreef DrDentz het volgende:
Die remakes vind ik niks aan eigenlijk. Bij LHotL heeft het niet eens de grappige scenes met de politieagenten die zo heerlijk afstaken bij de moorden en de verkrachtingen. De oude exploitatiefilms hebben naast de 'gore' en blote billen ook veel humor.
Oke, dat bespaard me weer twee uur! ;)
Vond de originele ook niet echt heel grappig hoor, vooral geweldadig iig.
pi_91836190
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 01:00 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

Ik ben sowieso qua horror meer fan van óf heel veel guts and gore, of echt supereng.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:10:00 #62
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_91863623
net ff de remake van I spit on your grave gezien. Niet bepaald een prettige film nee, maar het origineel vond ik ehm.....beter ofzo. die raakte me wat harder. was rauwer.
pi_91865305
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef 3rdRock het volgende:
net ff de remake van I spit on your grave gezien. Niet bepaald een prettige film nee, maar het origineel vond ik ehm.....beter ofzo. die raakte me wat harder. was rauwer.
Oké, dan ga ik gewoon voor het origineel.
signatuurloos
pi_91872825
Als fan van het horror genre, van Martyrs tot Braindead, heb ik ook erg genoten van Paranormal activity. Mogelijk niet echt horror maar meer suspense. Ik vond deze film wel erg goede 'enge' momenten hebben. Je zit gewoon te wachten wat er nou weer voor creepy stuff ging gebeuren rond 3:30 's nachts. Schiet me niet neer op het tijdstip!

Ik ben echter een beetje bang dat deel 2 zwaar gaat tegenvallen. Heeft iemand zowel deel 1 als 2 gezien en kan deze persoon aangeven of deel 2 enigzins het niveau haalt van deel 1? De cijfers op IMDB zeggen niet zoveel (6,6 voor deel 1 en 6,1 voor deel 2)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:39:13 #65
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_91873176
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:34 schreef shitbrick het volgende:
Als fan van het horror genre, van Martyrs tot Braindead, heb ik ook erg genoten van Paranormal activity. Mogelijk niet echt horror maar meer suspense. Ik vond deze film wel erg goede 'enge' momenten hebben. Je zit gewoon te wachten wat er nou weer voor creepy stuff ging gebeuren rond 3:30 's nachts. Schiet me niet neer op het tijdstip!

Ik ben echter een beetje bang dat deel 2 zwaar gaat tegenvallen. Heeft iemand zowel deel 1 als 2 gezien en kan deze persoon aangeven of deel 2 enigzins het niveau haalt van deel 1? De cijfers op IMDB zeggen niet zoveel (6,6 voor deel 1 en 6,1 voor deel 2)
heb ze beide gezien en vond deel 2 wel wat minder, maar niet slecht.

verschil is wel dat ik 1 in mn 1tje in het donker met koptelefoon op heb gezien en deel2 in de bios en dat haalde wel een deel van de spanning weg....
pi_91886123
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:39 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

heb ze beide gezien en vond deel 2 wel wat minder, maar niet slecht.

verschil is wel dat ik 1 in mn 1tje in het donker met koptelefoon op heb gezien en deel2 in de bios en dat haalde wel een deel van de spanning weg....
Ik ben ook bang voor deel 2 :P maar ga hem vanavond toch maar kijken :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_91986228
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:34 schreef shitbrick het volgende:

Heb 2 niet gezien, maar vond 1 ook niet echt eng. Wel heel vet dat zo gefilmd was dat het "echt gebeurd" leek en ik vond de acteurs ook sterk daarin (al is het natuurlijk makkelijker acteren als je gewoon kan praten en doen als jezelf, maar toch; chapeau) Maar ook ik zat in de bios en ben dus nergens echt geschrokken ofzo.

Deze week ander genre horrorfilms bekeken:
"Anacondas" op tv. Tja, ik had hem al ooit gezien, maar eigenlijk vond ik hem best vermakelijk. Alleen jammer dat die koppen van die slangen zo nep waren.

Gister "Piranhas" uit 2010 gekeken: Heeeeerlijke film. Type "Jaws", ik houd ervan: lekker makkelijk slachtwerk met grappige ideeeen erin.

En omdat die zo ontzettend vet eindigde dachten we, we kijken er "Mega piranha" uit 2010 ook nog even achteraan....nou mensen NIET DOEN!!!
Mijn God, nog nooit zo'n slechte film gezien, met stip op 1. Begreep ook meteen waarom ik er nog nooit van gehoord had. Echt, de kleurcorrectie was gedaan door iemand met een fasinatie voor de kleur bruin denk ik. De verhaallijn ging nergens over en de acteurs kwamen net uit de introductie-les toneel voor amateurs denk ik. Echt....w-a-a-r-d-e-l-o-o-s. :'( :( :X 8)7
pi_91986427
:D en ge denkt niet dat dat enigszins de bedoeling was? ;)
pi_91986991
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:25 schreef Smeich het volgende:
:D en ge denkt niet dat dat enigszins de bedoeling was? ;)
Uhmmm, dat hoop ik niet! :N
Anderhalf uur van mijn leven verpest...laat staan de uren en het geld wat het nog voor de makers heeft gekost om hem te maken.
pi_91987305
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:59 schreef ChickenMan het volgende:

Shutter gezien, leuke film, a la grudge achtig. A tale of two sisters ziet er interessant uit, ga ik zeker kijken!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:06:42 #71
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_91996346
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:41 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Uhmmm, dat hoop ik niet! :N
Anderhalf uur van mijn leven verpest...laat staan de uren en het geld wat het nog voor de makers heeft gekost om hem te maken.
dat is een film van de Asylum studio's geloof ik. ook bekend van meesterwerkjes als Megashark vs Giant Octopus en diens nog te verschijnen opvolger Megashark vs Crocosaurus. Asylum staat niet bekend om het maken van goede films maar om het maken van zgn Mockbusters. films met titels die verdraaid veel lijken op bekende films (Pirates of Treasure Island, Alien vs Hunter) of doen alsof het vervolgen zijn (Titanic 2 of Snakes on a Train). Het budget van dergelijke pareltjes is slechts minimaal en de films zijn niet bedoeld om goed te zijn. meer info op http://en.wikipedia.org/wiki/The_Asylum
pi_91996508
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Shutter gezien, leuke film, a la grudge achtig. A tale of two sisters ziet er interessant uit, ga ik zeker kijken!
Zeker een aanrader. ^O^
signatuurloos
pi_91997173
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 17:06 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

dat is een film van de Asylum studio's geloof ik. ook bekend van meesterwerkjes als Megashark vs Giant Octopus en diens nog te verschijnen opvolger Megashark vs Crocosaurus. Asylum staat niet bekend om het maken van goede films maar om het maken van zgn Mockbusters. films met titels die verdraaid veel lijken op bekende films (Pirates of Treasure Island, Alien vs Hunter) of doen alsof het vervolgen zijn (Titanic 2 of Snakes on a Train). Het budget van dergelijke pareltjes is slechts minimaal en de films zijn niet bedoeld om goed te zijn. meer info op http://en.wikipedia.org/wiki/The_Asylum
De opvolget is al een tijdje te downloaden hoor ;)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91997251
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:06 schreef 3rdRock het volgende:
OMIJNGOD!!! Er is een hele bak van die kutfilms!!!

Wat zal ik zeggen; je moet er van houden denk ik...
pi_91997699
hahaha :D ;) Mega Shark vs Giant Octopus moet je gewoon gezien hebben
pi_91997913
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:34 schreef Smeich het volgende:
hahaha :D ;) Mega Shark vs Giant Octopus moet je gewoon gezien hebben
Ik pas! :P

Echt serieus, zijn die mensen instant high ofzo die dat maken? Dat is toch alleen al zonde van de energie die ze erin moeten steken? En je kunt toch op zijn minst een goede kleurcorrectie toepassen?!! De bomen in het regenwoud waren...bruin....en het water in de rivier was...bruin...en de blanke mensen waren...bruin. Ik was iedere keer opgelucht als ik even rood of blauw in beeld zag komen...maar dat was altijd na drie seconden weer weg ;(

Als je zoiets maakt met de bedoeling om slecht te zijn, dan mag je er wel wat humor bij in stoppen vind ik. Ala Peter Jacksons oude werk: brijant! ^O^ Dit was :{w
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:01:32 #77
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_91998877
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:23 schreef Tim86 het volgende:

[..]

De opvolget is al een tijdje te downloaden hoor ;)
je hebt mijn avond een doel gegeven! :D
pi_91999227
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:06 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

Je zult dit maar kopen in de winkel in de hoop op een Schwarzenegger-flick.
pi_92003716
Er zit echt wel humor in die films hoor :D

Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_92005198
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 19:39 schreef Tim86 het volgende:

Nou, in Mega piranha niet, en ik durf het niet nog eens te wagen om anderhalf uur te vergallen voor misschien 3 grapjes waarvan ik er waarschijnlijk 2 mis. :6 ;)

ow en je linkje doet het niet bij mij, dus kan ik niet om dat ene grappie lachen...bummer.
pi_92010216
Gewoon klikken op bekijken op youtube dan :')

En doe niet zo triest met "dat ene grappie"..het zijn gewoon dikke foute cultfilms en dat je zo snugger bent om zo'n film te downloaden terwijl je een "serieuze" Hollywood-film verwacht is gewoon niet zo snugger :')
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_92024921
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:29 schreef Tim86 het volgende:
Gewoon klikken op bekijken op youtube dan :')

En doe niet zo triest met "dat ene grappie"..het zijn gewoon dikke foute cultfilms en dat je zo snugger bent om zo'n film te downloaden terwijl je een "serieuze" Hollywood-film verwacht is gewoon niet zo snugger :')
Sorry als ik je favoriete genre de grond in boor. :*

Ten eerste wist ik niet wat ik moest verwachten, en ik verwachtte al helemaal geen Hollywood-film. Maar eerlijk gezegd vind ik de remake van "Piranha" een dikke foute cultfilm, en ik houd daar dus heel erg van!!! Deze film (Mega piranha dus) was in mijn ogen ECHT geen cultfilm. Hadden ze er meer effort in gestoken dan hadden ze er dat vast van kunnen maken, maar dit was echt gewoon slecht, heeft niks met cult te maken. Bij cult denk ik juist aan goede films. Dit was pulp, klein detail, hum.

Zullen we het over andere films gaan hebben, anders wordt het dadelijk nog slow chat. Ben allang blij dat dit topic weer een bladzijde verder is. :Y

ps: op youtube doet ie het dus ook niet. Maar ik zal m zelf ff zoeken.

edit: Grap gezien, maar die stond dus ook niet eens in het script. Tja, misschien hadden de acteurs vaker af moeten wijken van het script dan, hehehe. Nou stop ik. O+
pi_92152215
Er is een vervolg op Hatchet. Vond deel 1 wel geinig eigenlijk, vooral omdat het zichzelf totaal niet serieus nam :)

Hatchet 2 zal wel crap zijn, maar ach..we geven het een kans.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_92187600
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 19:39 schreef Tim86 het volgende:

Deel 3 al? Ik wist niet eens dat er een deel 2 was. :@ :')
signatuurloos
pi_92290135
Hier overigens een (vooralsnog niet al te goed lopend) Asylum topic
The Asylum

:)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_92311951
weet iemand misschien een goede survival-horror met een vleugje comedy voor mij?
pi_92312100
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:56 schreef truedestiny het volgende:
weet iemand misschien een goede survival-horror met een vleugje comedy voor mij?
Severance :)
http://www.imdb.com/title/tt0464196/
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_92312224
al gezien
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:01 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Severance :)
http://www.imdb.com/title/tt0464196/
al gezien na een tip(van jou?) in het "welke films heb je pas gezien" topic.
pi_92312400
1tje gevonden. zombiefilm Survival of the Dead soort van vervolg op Diary of the Dead.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:39:17 #90
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_92313403
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:10 schreef truedestiny het volgende:
1tje gevonden. zombiefilm Survival of the Dead soort van vervolg op Diary of the Dead.
het is een vervolg in de Dead serie van Romero....
pi_92313471
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:05 schreef truedestiny het volgende:
al gezien

[..]

al gezien na een tip(van jou?) in het "welke films heb je pas gezien" topic.
Ah oke :)
Doghouse ook gezien? Daar is de comedy wel nog wat dominanter :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_92313847
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:41 schreef Tim86 het volgende:

[..]

ja heerlijke film. ik volg de topics te goed denk ik :D
pi_92313968
Nee, ik sta altijd vooraan om deze films te promoten ;)

Heb je Hatchet (1) gezien? Heerlijke slechte survivalhorror is dat met originele kills.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_92314440
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:54 schreef Tim86 het volgende:
Nee, ik sta altijd vooraan om deze films te promoten ;)

Heb je Hatchet (1) gezien? Heerlijke slechte survivalhorror is dat met originele kills.
nee die ken ik nog niet. even trailer bekijken :)
pi_92358343
Ik ben nu heel de Dario Argento filmografie aan het binnenhalen!!! Vet!
pi_92360782
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:41 schreef Tim86 het volgende:

[..]

De trailer ziet er wel grappig uit. :P

Verder is Trick or Treat ook wel een komische horrorfilm, maar niet echt survival.
signatuurloos
pi_92577686
Net "Tales of two sisters" gekeken. VET! Echt freaky, spannend en uiteindelijk ook nog een goed duidelijk verhaal. Leuk dat ik tot en met de laatste minuten geen idee had hoe het nu precies zat. Echt goed dus! Jammer dat er bijna geen schrikeffecten in zaten. Maar de spanningsboog blijft wel de hele tijd gespannen... :Y
pi_92680304
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:59 schreef ChickenMan het volgende:

Jouw tips opgevolgd.

Eergister dus 'Tale..' gezien (zie vorige post) en afgelopen nacht 'Shutter' Die laatste vond ik nog vetter dan de eerste!! Zo'n ontzettend gaaf verhaal en ik ben een paar keer echt flink geschrokken: heerlijk!!! (het geluid over de stereo en bij de schrikeffecten was het idere keer extra hard; hele bank trilde dan mee, haha)
pi_92768772
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:06 schreef Tim86 het volgende:
Hier overigens een (vooralsnog niet al te goed lopend) Asylum topic
The Asylum
:)
Ik dacht even dat ik me qua humor nooit in jou zou kunnen vinden, :@ maar ik heb de afgelopen twee dagen "Severance" en "Doghouse" gekeken, en ik heb me kostelijk vermaakt! "Doghouse" was zelfs briljant grappig. Thanks dus! *O*

Maar nu ben ik weer de enige die hier wat post, en ik ben door jullie tips heen, dus pleeeaaase, bring it on, die goede (slechte mag ook) adviezen!!! :s)
  maandag 14 februari 2011 @ 14:52:14 #100
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_92768919
The tenant al gekeken?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: