Dat beschrijft het wel. En hoewel er blootsvoets lopers zijn die fanatiek 'zieltjes proberen te winnen' en ook mensen met hiellanding zijn die voorvoetlanding volledig afraden, ben ik 't eens dat allebei heel best werkt als je maar goed opbouwt en traint. Maar ik wat ik probeerde te zeggen is dat als je met hiellanding loopt, goed schoeisel erg belangrijk is. Dan vang je tenslotte klap van de landing op met je hak waar maar heel weinig natuurlijke vering in zit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:45 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Hiellanding is landen op de hak, voorvoetlanding is dat je zeg maar op de bal van je voet landt. Als je blessuregevoelig bent is het inderdaad verstandig de voorvoet techniek te gebruiken. Als je geen last hebt van de hiellanding en zelf het een fijne techniek vind zie ik geen reden om de techniek te veranderen. Ik loop zelf al een jaar lang en ik gebruik vanaf begin af aan de hiellanding en nog nooit heb ik last gehad van blessures. Slecht is dus een relatief begrip. Opbouw van je schema is belangrijker.
das mijn doel ook, ik loop ook 9 (meestal iets meer, vandaag iets minder) en vind eerst 5 km kunnen lopen belangrijker dan hoe snel eigenlijkquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:19 schreef Aventura het volgende:
Vandaag 20 mins hardgelopen, ong 9 km/u nu wat ik een normale snelheid begin te vinden, liep eerst veel langzamer. Maargoed, nu eerst op naar de 30 minuten en dan verder werken aan snelheid.
Ik ben vrij lang, dus wat grotere passenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:24 schreef zacharias het volgende:
Loop je toch een stuk sneller dan ik. Les 3 was bij mij 2,78km![]()
Normaal gesproken zou ik vragen of je een grapje maakt, maar voor iemand die veel gerookt heeft en nooit gesport heb ik eigenlijk geen idee. Voor een normale beginner is het volgens mij behoorlijk traag.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:34 schreef Robbiej het volgende:
Ik ben sinds maandag bezig met wat hardlopen (en gestopt met roken)
En ik had maandag nog moeite met maximaal 2 min hardlopen want daarna was ik echt kapot. (woensdag 3) nu vanavond heb ik 4:20min gered over 850 meter voordat ik echt even moest rusten. Ook voel ik m'n benen al veel minder erg verzuren dan de 1e twee keer.
Nu heb ik een verleden van 0,0 sporten en roken. Ik vroeg me af of 4:20 over 850 meter goed is na de 3e keer hardlopen?
Opwarmen voor een duurloop is eigenlijk totale onzin, maar het is wel lekkerder om wat soepeler te zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klopt dat mis ik ook bij evy en doe het dus zelf. Eeerst een paar minuten stevig wandelen en dan wat rekken en strekken.
T komt dus ook niet naarmate je meer gaat lopen ofzo, echt een minpunt vind ik.
hoezo traag? Dat is een gemiddelde van bijna 11,5 km/u. Vind ik toch niet bepaald traag, ik loop over een afstand van 8,5km gemiddeld 10,8 km/u... (ok, dat is dan wel aeroob trainingstempo, geen wedstrijdtempo)quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:38 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik vragen of je een grapje maakt, maar voor iemand die veel gerookt heeft en nooit gesport heb ik eigenlijk geen idee. Voor een normale beginner is het volgens mij behoorlijk traag.
Wat goed joh! Ik denk dat Evy zwaarder is dan C25k, want ik ben daar bij les 17 en die is 10-10! De volgende 4x moet ik 25 minuten, daarna nog 3x 28 minuten en dan nog 3x 30. Maar het zal weinig uitmaken uiteindelijk. Ik heb iig het gevoel dat ik goed opgebouwd heb. Geen centje pijn, krijg goed adem en hou het prima vol.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Evy 21 gedaan!En het ging echt supergoed!
10-10-12 en pas bij de laatste paar minuten van 12 begon ik mijn benen te voelen!
Sinds een paar weken lukt het me ook om de 5 KM te lopen zonder wandelpauzes. Ook al is mijn tempo nu iets lager, het geeft echt een supergevoel om niet steeds kapot te gaan.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das mijn doel ook, ik loop ook 9 (meestal iets meer, vandaag iets minder) en vind eerst 5 km kunnen lopen belangrijker dan hoe snel eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |