abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_272798
Jaaaaaaa Nu we het over eten hebben mag het lekkerste natuurlijk niet ontbreken...toetjes!!!

Ik ben dus dol op toetjes, een echte smulpaap en maak ze graag zelf. Als die puddings uit een pakje, pakken yoghurt en dat soort dingen vink persoonlijk minder. Maar wat maak ik dan? Nou dit bijvoorbeeld:

Wat ik heerlijk vind is wat ik zelf 'Deens toetje' noem. De reden is dat me mams het vroeger kocht in een import winkel en daar kwam het uit Denemakren in 1 of ander pakje. En het was zooooo lekker
Nu hebben we samen dat toetje weten te imiteren met overal verkrijgbare ingredieneten (we werden wel 'gedwongen' toen die winkel ophield te bestaan nl).
Heel simpel: Neem 1/4 liter slagroom, een blikje jonkers fris vlaaivulling (kersen is het lekkerste) en een beetje suiker.
Slagroom kloppen, maar beslist niet erg hard, met wat suiker erbij, al naar gelag hoe zoet je het wilt. Als dat gedaan is de vlaaivulling er door roeren (niet mixen, dan verniel je de kersen) en klaar is klare. Super lekker maar wel super machtig.

Ook 1 van m'n favorieten: Vla met appel en kaneel uit de oven. Appel in hele dunne stukjes snijden (ze moeten namelijk dun genoeg zijn om goed zacht te worden in de oven) in een ovenschaal doen. Suiker erbij, Kaneel erbij, Vanille vla er over en roeren. En dit zo de oven in doen. Moet wel vrij lang in de oven staan maar is heerlijk!

Als laatste favo toetje: Omelet Siberienne
Neem een grote oma cake/hotel cake. Snijdt deze in 3 horizontale plakken en besprenkel elke plak met een lekkere likeur. Kirsch, Rum, Bessenjenever, Malibu, Grand Marnier, al naar gelang je smaak en de smaak combinatie welke je krijgen wilt. Klop een flinke portie eiwit op en zorg dat die goed stijf is. Vervolgens moet de cake weer in elkaar gebouwd worden, maar daar gaan dan 'plakken' vanilleijs tussen. Dus cake bodem, plak ijs, middenstuk cake, plak ijs, bovenkant cake. Vervolgens de cake helemaal 'inmetselen' met het opgeklopte eiwit, zodat de cake zelf niet meer zichtbaar is. Dit is belangrijk omdat anders het ijs smelt, want als je zo ver bent gaat het geheel nu in de oven. Het toetje is klaar als het opgeklopte eiwit een lekker korstje krijgt. Eventueel, al naar gelang de gebruikte likeuren, is het erg lekker om als het toetje uit de oven komt, een beetje gestampte muisjes erop te strooien.

K drie toetjes van mijn hand, nu ben ik benieuwd of jullie voor mij nog lekkere dingen te smikkelen hebben, dus kom maar op met al dat lekkers!

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 20 juli 2000 @ 13:16:58 #2
3213 Rosa Evita
muchacha enamorada
pi_273450
Hoezo: BIER-buik????

Voor de mensen die niet zoveel werk willen maken van hun toetje:

1 pakje saromapudding klaarmaken zoals beschreven op het pak (smaak naar keuze natuurlijk).
1 pakje klopklop (instantslagroom) opkloppen
alles door elkaar roeren
uurtje opstijven in de koelkast
en smullen maar.....!

Dit noemen we "oma" pudding, omdat het het enige toetje is wat mijn oma schijnt te kunnen maken

Voor de rest zijn we niet van die toetjesmensen, we zitten meestal al zo vol van het avondeten dat er dan nog weinig bij kan....

Hoewel wiskundig onjuist: Liefde vermenigvuldigt zich door het te delen....
  Admin donderdag 20 juli 2000 @ 13:43:54 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_273494
Kee, het gaat over eten en dan ben ik vnan de partij natuurlijk,
Toetjes, heerlijk, ze maken een goed diner helemaal TOP!!!
Ik heb er een heleboel, maar zal bescheiden beginnen.Tis een hele makkelijke dus kan bij niemand mislukken.
Benodigdheden:
Pak mega negerzoenen,
echte slagroom,
fles advokaat

Zet 'n negerzoen in de magnetron, niet te lang anders zit je hele magnetron onder de smurrie
+/- 40 sec., zodat de boven kant gebarsten is,
doe er advokaat over en slagroom
Klaar!!!
Mierzoet, maar lekkurrrrrrrr

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 20 juli 2000 @ 14:40:59 #4
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_273558
Ik ben niet zo'n toetjesmens, dat heb je zo als je geen zoetekou bent Al vond ik de chocolademouse met slagroom die m'n moeder vroeger maakte wel jummie
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  donderdag 20 juli 2000 @ 21:10:22 #5
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_273977
Ik weet niet of dit ook onder toetjes valt, maar ik heb vandaag de bakfunktie van de nieuwe combi-magnetron uitgeprobeerd en zie hier het resultaa(r)t:

God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  vrijdag 21 juli 2000 @ 11:29:48 #6
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_274544
Ted!!!! Hij doet het, geweldig!!!!!!!!

vrijdag 21 juli 2000 @ 11:51:59 #7
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_274590
Yepz, en vraag maar aan Little bird en Danny hoe lekker die smaakt
God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  vrijdag 21 juli 2000 @ 16:24:27 #8
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_275182
Eet gewoon genoeg en fatsoenlijk avond eten dan heb je troep zoals toetjes toch helemaal niet nodig
Of neem dan iets als vetvrije yoghurt of kwark ofzo.

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 juli 2000 @ 16:28:45 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_275200
Ted, schijt jij tegenwoordig taarten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jubileum moderator vrijdag 21 juli 2000 @ 20:01:07 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_275415
Ted

Hoe laat ben je morgen wakker??? Of is ie al op?

Ehmmm wat kan ik vertellen over toetjes. Weinig eigenlijk want dat eet ik weinig. Meeste toetjes zijn toch met slagroom of fruitjes en dat zijn dingen die ik maar in beperkte mate kan eten.
Wat ik wel vreselijk lekker vind als toetje is ijs Ook in beperkte mate dan maar dan het liefst Citroenijs, Ben & Jerry's of Haagen Daaz ijs Heerlijk.
Een beetje een afkeer heb ik gekregen van die kant en klaar toetjes,die kregen we vroeger thuis altijd. Je kent ze wel van die trildingen met zo'n vaag saussie bovenop ( he Karin )
Bij mijn schoonouders eten ze altijd toetjes en dus wij als we daar gaan eten moeten dat dan ook. Hun grote favoriet is puddingspul met bessesap.
Ik ben gewoon niet zo'n toetjes mens denk ik zo.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 juli 2000 @ 10:48:17 #11
789 Zuurtje
Le Bon Bonbon
pi_276189
quote:
Op 21 juli 2000 20:01 schreef Lois het volgende:
Een beetje een afkeer heb ik gekregen van die kant en klaar toetjes,die kregen we vroeger thuis altijd. Je kent ze wel van die trildingen met zo'n vaag saussie bovenop ( he Karin )

Vroeger hadden wij thuis altijd yogurt zonder vruchtjes. Met een beetje siroop er doorheen smaakte dat al fantastisch. Die Trilzooi met bessensaus, die kan je blijven aanslepen bij me maar die eet ik ook wel gewoon zo en niet echt na het eten.

Toen ik klein was en bij mijn oud-tante ging logeren die nu helaas al een jaar of 12 overleden is kreeg ik altijd zelf gemaakte griesmeelpap die was echt om van te smullen.

Wie zijn billen brand, mag blij zijn dattie niet andersom stond
  zondag 23 juli 2000 @ 11:22:27 #12
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_276215
quote:
Op 19 juli 2000 22:13 schreef DIGGER het volgende:
Jaaaaaaa Nu we het over eten hebben mag het lekkerste natuurlijk niet ontbreken...toetjes!!!

(...) VEEL (...)

Wanneer gaan we je op de TV zien met je maakseltjes?

Wij hebben hier alleen kant-en-klaar toetjes. Af en toe willen we nog wel uit de slof schieten door een banaantje op te warmen in de oven, gepaard met kaneel en suiker, naderhand ijs erbij te doen en natuurlijk kan de (echte, want die bussen in de supermarkt kan ik niet uitstaan...UGH!) slagroom niet ontbreken...

C'est tout...Fruit kan ik erg waarderen (aardbeien, meloen, perzik, bosbessen) maar dat eet ik nie zo gek veel...

zondag 23 juli 2000 @ 16:20:11 #13
3227 MissMachiavelli
Some things will never change
pi_276401
Banenenkwark -> heeeeeeeeeeeeeeerlijkk
Zo'n omkeer toetje van Mona -> hmmmmmmmmmmm
Nou ja een echt teotje is het niet maar
Magnum double -> hmmmmmmm

maar wat ik eigenlijk eet is gewoon yoghurt met cruesli en rozijnen maar ja dat andere is ook lekker
maar yoghurt&cruesli is Lekkerder!

Trying to be the king but the ace is back
-------------------
The more you talk, the more things sound the same
---------------------
Can't change your mind, can't change my colour
----------------------
Real power can't be given, it mu
  zondag 23 juli 2000 @ 18:24:10 #14
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_276492
Volgens mij heeft half FOK! 'm al, maar bij deze nog maar eens het recept van Hemelse Modder. Supermakkelijk en erg lekker:

Men neme, per persoon (tot een persoon of 30 werkt gewoon vermenigvuldigen, daarna wordt het wat lastig):

30 g donkere chocolade, in stukjes gehakt
10 g boter
10 g (poeder-) suiker
1 ei

Splits eiwit en -geel.
Klop eiwit stijf, en voeg er op het laatst de suiker aantoe
Laat de chocola samen met boter zachtjes smelten
Voeg eigeel eraantoe, losgeklopt, goed roeren
'Vouw' het chocolademengsel in het eiwit
Verdelen in coupes, uurtje op laten stijven en klaar....

Het wordt trouwens niet helemaal stijf, het blijft tja...... modderig dus.

pi_277391
Mensen mensen, als ik het over lekkere toetjes heb, bedoel ik dus niet die massa productie kant een klaar toestanden maar echt lekkere speciale zelfgemaakte dingen!

Ook nog een lekkere: Zelf een profiterol taart maken (door mij vaak profetendrol of Negerinnentiet genoemd):
Soesjes maken en die vullen met banketbakkersroom.
Veel slagroom kloppen
Dan een soort kegel bouwen van die soesjes waarbij de slagroom gebruikt wordt om alles netjes in en vast te metselen. moet geen lucht in zitten, gewoon de ruimte tussen de soesjes opvullen met slagroom dus. Dat mooi glag strijken tot een mooie kegelvorm en dan het geheel bedekken met chocoladeglazuur/saus welke hard wordt. Zo krijg je dus een super lekkere dikke bruine kegel (en denk svp niet aan de calorie'tjes die zoiets bevat).

Jubileum moderator woensdag 26 juli 2000 @ 20:08:57 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_280193
Meer toetjes !!!!!!!

Kom op met al die lekkere receppies, kan ik ook eens iemand verassen hier

Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 13:11:42 #17
2432 Nimue
keep your magic
pi_292808
OK, toetjes dus:
Toetje van Roland: voor 4 personen
1 kleine appel per persoon
500 g magere kwark
200 ml slagroom (gewoon van die goedkope houdbare nemen)
cirtroensap
suiker
kaneel

Appel schillen en in stukjes snijden, kwark, slagroom en appelstukjes mengen, beetje citroensap erdoor en dan naar smaak kaneel en suiker. Ik heb het graag fris-zoet, maar het kan ook zurig en ook heel zoet, naa eigen smaak!

Toetje van Wendy:
1 kleine appel per persoon
meel
boter
suiker, rozijnen, kaneel, havermout

Appel schillen en in stukje snijden en mengen met kaneel en suiker en in beboterdee ovenschaal doen,
In pannetje boter smelten en meel, haver, rozijnen en beetje suiker toevoegen tot het een plakkende brei is geworden
Brei over de appelen doen, moeten allemaal bedekt zijn
Kwartier in voorverwarmde oven tot appelen gaar zijn en het korstje lekker gebakken. Erg lekker om warm met wat slagroom te eten!

Bananentoetje:
1 banaan per persoon
halve chocoladereep per persoon
geraspte kokos
alufolie

Haal de banaan uit de schil, maak er over de lengte een snede in,
Breek de chocolade in stukjes, stop de stukjes in de snede
Gooi er kokos overheen
Stop het geheel in alufolie en zet het enige tijd in de oven. Mjammie! Het wordt een beetje een smeerboel, maar wel lekker. Dit kan overigens ook goed op de barbecue!

Vloeibare stikstof ijs

Erg leuk om te maken en ook spectaculair, maar je moet wel aan vloeibare stikstof kunnen komen, het kunnen vervoeren en weten hoe je er mee om moet gaan (niet moeilijk, maar helemaal ongevaarlijk is het ook niet).
Wat je nodig hebt is een mengsel waar je ijs van kan maken, bijvoorbeeld melk, slagroom, basterdsuiker en vanille, of stukjes fruit of geraspte chocolade. Bij dat mengsel giet je dan vloeibare stikstof en je roert het mengsel. Het mengsel bevriest en geeft heerlijk luchtig ijs. Het ziet er ook nog eens heel gaaf uit (grote "rook" wolken) dus succes verzekerd.

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  Jubileum moderator dinsdag 8 augustus 2000 @ 19:23:06 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_293201
Wauw wat gaaf dat stikstofspullie.

Karin kan jij dat niet even meenemen van je werk??? Stiekum ??? Ontslaan kunnen ze je toch niet meer

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage dinsdag 8 augustus 2000 @ 20:41:37 #19
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_293273
Toetje van Djeez:

Giet een kommetje vol met Luchtig toetje Banaan. Wacht een paar minuten, terwijl je het kommetje goed in de gaten houd. En kom tot de ontdekking dat er niks gebeurt. Eet ze!

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 20:50:50 #20
3878 Vork
Manisch creatief
pi_293284
die verpakte puddinkjes van mona zijn best goed te eten alleen onmogelijk om heel uit de verpakking op me bord ofzo te kwakken...

daardoor wordtie al gauw best ranzig...
vul de rest van je bord met slagroom en hagelslag en je hebt 'n heerlijk toetje

woensdag 9 augustus 2000 @ 10:10:15 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_293747
quote:
Op 08 augustus 2000 20:50 schreef Vork het volgende:
die verpakte puddinkjes van mona zijn best goed te eten alleen onmogelijk om heel uit de verpakking op me bord ofzo te kwakken...

Zo'n drilpuddingachtigding bedoel je? Ok, het recept: koop een puddinkje, zet een bord klaar, pel het dekseldingetje ervan af (vrij essentieel, heb ik al een keer gemerkt), keer het puddinkje om op je bord, steek een gaatje in de bovenkant met een scherp mes en wacht tot 'ie los laat. Doet 'ie dat nou niet, blaas dan even in het gaatje. Volgens mij moet het zo altijd lukken.

Voor de iets meer gevorderde kok: Chocolade Parfait

80 gr. pure chocolade
1 eierdooier
1 ei
40 gr. suiker
1/8 l. slagroom

Doe eierdooier, ei en 25 gr. suiker in een kom. Roer het geheel goed en klop gedurende 2 min. Au bain Marie tot het mengsel begint te binden (niet laten koken, tenzij je roerei wilde). Neem de kom uit het waterbad en blijf doorgaan met kloppen tot de massa is afgekoeld. Smelt de chocolade in de magnetron. Klop de slagroom met de rest van de suiker stijf. Spatel eerst de slagroom en daarna het eiermengsel door de chocolade. Doe het geheel over in een vorm of een flinke beker of hoog glas en sluit deze af met alu-folie. Plaats de parfait in de diepvries en laat in ca. 4 uur bevriezen.

Houd de vorm in kokend water en laat de parfait eruit glijden. Snijd in vingerdikke plakken, leg dakpansgewijs op bordjes, evt. met wat geslagen slagroom en fruit (aardbeien b.v.: )

Eventueel, en veel makkelijker, kun je de massa ook in 1-persoonsvormpjes doen en daarin invriezen en serveren.

pi_293853
check eens www.smulweb.nl
met de meest lekkere en leuke recepten, wel even inloggen (=gratis)
  woensdag 9 augustus 2000 @ 16:30:30 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_294045
Ernstig lekker en toch heel simpel:

Koop een setje Griekse yoghurt (naturel, zo'n tweebaksgevalletje).

Openen, wat gemalen walnoten erover, een flinke theelepel honing erover, effe roeren

Klaar

HEEEEEEEEEERLIJK en simpel...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_558256
Nu de kerst eraan komt maar eens ff omhoog met dit topic voor de liefhebbers van toetjes.

Meteen nog ff een toetje inbrengen:

Hele dunnen flesjes bakken, en die dan 'beleggen' met: Slagroomsoesjes, Mini moorkopjes, Toffe/amandelijs. Klein beetje (hete) grand marnier sinaasappel erover en uiteindelijk nog wat slagroom erbij.

Heeeerlijk!

pi_558634
Ok, niet speciaal voor kerst ofzo, maar wel erg lekker en low-tech:

Coconut Delight
400 g zoete gecondenseerde melk (1 blikje)
400 ml kokosmelk (1 blikje)
3 eieren
55 g geraspte kokos
Alles goed door elkaar roeren en in een cake- of puddingvorm gieten. 35-40 minuten op 200 graden C au-bain-marie in de oven. Serveren met jam of vruchten sausje

[edit] Oja, hoeveelheden zijn voor ongeveer 8 personen [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door SuperRembo op 16-12-2000 22:11]

Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_559160
hey Ted, ik vind je ineens zo aardig, mag ik langskomen ? ?
  zondag 17 december 2000 @ 01:25:57 #27
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_559176
Aaargh, ik kan er niet meer tegen! De winkels zijn al gesloten en nu beginnin jullie over TOETJES

Er lag gisteren nog een doosje met slagroomsoesjes in de koelkast, maar toen ik het net even checkte was het al weg/op

The Internets, I needs it..
pi_570217
Over slagroomsoesjes gesproken:

Neem zak soesjes (wel die van de echte bakker, die zijn het lekkerst)
en smelt au-bain-marie een pure reep en twee melkrepen chocola. Roer er tijdens het smelten een bekertje (ongeklopte) slagroom door.
Pannetje met de chocoladesaus op tafel, vorkjes erbij en slagroomsoesjes in de chocola prikken. Erg machtig maar ontzettend lekker!!!!

-

donderdag 21 december 2000 @ 00:03:04 #29
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_570241

Ik moet tijd zien vrij te maken om ff die ingrediėnten te zien te verkrijgen...

The Internets, I needs it..
  donderdag 21 december 2000 @ 01:32:58 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_570540
Kben dol op Caramel Pudding.. jah gewoon zo'n goedkope bak enzo.. heerlijk!

Daarnaast mag Sorbet ijs niet op de toetjeslijst ontbreken.. .(uiteraard citroen)...

en als niet puurzuivel toetje ga ik toch wel voor de perenflap!

Ff een kleine omschrijving hoe men die maakt hieronder:

men haalt allereerst de volgende ingredienten in huis:

-Blik peren (geen verse gebruiken, want dat wordt niets met bakken enzo)
-Bladerdeeg (roomboter)
-Rozijnen
-Lange Vingers
-Citroenrasp
-(Bastert)suiker
-Kaneel
-Boter

en dan natuurlijk de bladerdeeg eerst laten ontdooien

Pak de langevingers en verkruimel deze fijn in een lege kom ofzoiets. Hier voegt men een klein beetje water aan toe (niet teveel) zodat het een beetje een soort van pap wordt. Pak de peren, snij deze in kleine blokjes en meng deze door de lange vingers smurrie heen. Vervolgens een theelepeltje of twee (hangter vanaf hoeveel je gaat maken, maar als we ervanuitgaan dat je 10 flappen maakt ongeveer 2 theelepels nemen) Citroenraps goed er doorheen mengen. Voeg rozijntjes toe en een schep suiker en een beetje kaneel. Meng dit nog een paar keer door en dan vult met de bladerdeeg plakjes met een beetje van dat mengsel, vouw deze plakjes schuin dubbel en plak het goed op mekaar (evt. een beetje water over de randjes smeren om het beter te laten plakken en te voorkopen dat ze openbarsten in de oven en leeglopen)... Beetje boter klicht over de bovenkant van de flappen verspreiden (beste te doem met een kwastje ofzo) en daar strooit men nog een beetje suiker overheen...

Nou dan die dingen in de oven, op een graadje of 200... men wacht, minuutje of 15 a 20 ... En.. nog niet eten want die krengen zijn gloeiend heet! na 10 minuten afkoelen kan men ze dan eindelijk eten! eet smakelijk ofzo!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')