quote:
CDA gaat praten met VVD en PVV
` Het CDA gaat spreken met de VVD en de
PVV over een mogelijke coalitie.De CDA-
fractie heeft besloten om in te gaan op
dat verzoek van informateur Lubbers.
De fractie kwam vanmiddag bijeen in Den
Haag om te spreken over de zaak.Enkele
Kamerleden kwamen voor het beraad terug
van vakantie.Volgens fractieleider
Verhagen was de beslissing om op het
verzoek in te gaan unaniem.Hij zei dat
het gaat om informele gesprekken,en dat
het CDA vooraf geen eisen stelt.
Als het tot echte onderhandelingen komt
houdt het CDA vast aan de eis dat de
PVV niet tornt aan grondrechten als de
vrijheid van godsdienst,zei Verhagen.
Welnee. Wilders zet expres hoog in om dan gewoon precies op VVD-koers uit te komen met wat moslimpesterijen extra.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:59 schreef CantFazeMe het volgende:
Tja het kan wel war worden maar ik ben bang dat de PVV zoveel moet inleveren op immigratie en veiligheid waardoor de partij zijn draagkracht zal verliezen.
Ik denk dat dat nog wel eens mee kan vallen, zeker als het om de minderheidsvariant met gedoogsteun gaat.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:10 schreef Boldface het volgende:
Ik denk en hoop dat het CDA-partijcongres massaal NEE zegt als het CDA wil gaan regeren met VVD en PVV. Verhagen zei eerder dat het congres zich over regeringsdeelname zal uitspreken.
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:18 schreef Pugg het volgende:
[..]
Landverraders zijn het, gvd voor de helft weggevaagd en nu dit , walgelijk kiezeresbedrog.
De C staat in ieder geval voor creeps
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:16 schreef NekoKoneko het volgende:
Ik hoop dat er een rechts kabinet uitkomt. Zolang de Partij van de Allochtonen maar niet in de regering komt
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:18 schreef caspergf1 het volgende:
Dit vraag ik me af:
Waarom geen VVD-PVV kabinet met gedoogdsteun van CDA of van een andere partij (weet niet welke).
\
Als het CDA het accepteert heeft de rest niet meer veel te willen. VVD zie ik het wel doen en Geert ook wel.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit zullen de andere partijen niet accepteren en daarmee heeft een dergelijk experiment te weinig draagvlak in de tweede kamer.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik denk dat dat nog wel eens mee kan vallen, zeker als het om de minderheidsvariant met gedoogsteun gaat.
VVD wil gewoon graag met PVV en zowel VVD als PVV hebben altijd al geroepen dat ze een minderheidsvariant ook wel zien zitten.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Denk je echt dat VVD en CDA zo dom zijn om dat te doen? Zij de regeringsverantwoordelijkheid en de impopulaire maatregelen, Wilders vanuit de kamer zijn gebruikelijke toneelstuk...
Nee, de PVV moet nu ook echt met de billen bloot: hupsakee, de regering in. Kom maar op met de bekwame bewindspersonen, kom maar op met de kandidatenlijsten voor de Provinciale Statenverkiezingen straks. Hoe eerder de PVV als incompetente partij wordt ontmaskerd, des te beter.
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Denk je echt dat VVD en CDA zo dom zijn om dat te doen? Zij de regeringsverantwoordelijkheid en de impopulaire maatregelen, Wilders vanuit de kamer zijn gebruikelijke toneelstuk...
quote:Gedoogvariant
Volgens Verhagen heeft de fractie niet expliciet gesproken over een gedoogvariant. Wilders is daartoe bereid, maar Verhagen weet niet onder welke voorwaarden hij dat wil doen. De christendemocraat opperde dat een gedoogvariant ook nog omgedraaid kan worden.
Zo zouden de VVD en PVV samen een minderheidsregering kunnen vormen en het CDA zou dan vanuit de Tweede Kamer in beginsel steun kunnen geven aan deze coalitie. Of dat reëel is, weet de CDA-fractieleider niet.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Verhagen denkt ook al aan het omdraaien van de rollen.![]()
[..]
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha jij bent echt een baas. Wat een grap, Partij van de Allochtonen, hoe kom je erop?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha jij bent echt een baas. Wat een grap, Partij van de Allochtonen, hoe kom je erop?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:18 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
De PvdA discrimineert autochtonen. Daarom hebben wij rechtse mensen zo'n hekel aan die partij.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:18 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
De PvdA discrimineert autochtonen. Daarom hebben wij rechtse mensen zo'n hekel aan die partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |