volgens mij is e.e.a. gebonden aan een maximum wat dan geleend kan worden.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:51 schreef FopNegert het volgende:
ik zag net zo'n reclame van Voorschotje.nl . even snel een smsje sturen en binnen 10 minuten kun je geld lenen tot max 500 euro. als je BKR geregistreerd bent boeit het allemaal niks. ik snap hier helemaal niks van. als je reclames van grotere kredietverstrekkers ziet word overal vermeld LET OP geld lenen kost geld. en voorschotje kan het allemaal wel voor je regelen dmv een simpel smsje. hoe kan zoiets nou weer?
Nou en? Als mensen tegen zulkde hogen rente geld willen is dat toch hun goed recht?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:21 schreef Socios het volgende:
Bezopen dat zoiets überhaupt mag bestaan.
Volgens mij staat deze dan in beeld:quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:56 schreef FopNegert het volgende:
daarom vind ik het dus zo wazig want het zit niet in die reclame van tv
Ik vind het een gezond stukje bescherming, de reclames suggereren dat lenen de hemel is en veel mensen zijn nou eenmaal dom. De overheid mag best enig tegenwicht bieden aan sluwe marketeers die mensen in de financiële problemen kunnen storten. En dat kost de maatschappij uiteindelijk veel meer.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nou en? Als mensen tegen zulkde hogen rente geld willen is dat toch hun goed recht?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind het een gezond stukje bescherming
Dat neemt hier hopelijk mee toe. Er zijn veel mensen met een IQ tussen de 70 en 80 hè, die realiseren zich niet zo 1-2-3 waar ze aan beginnen als ze 100 keer horen dat je met lenen gratis een nieuwe auto krijgt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat consumenten een gezond stukje eigen verantwoordelijkheid laten zien.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat ik me overigens wel afvraag;
Ik zie nog wel eens reclames van autofabrikanten die uitgestelde betaling aanbieden. Rentevrij. Ook bij die reclames staat die melding onderin. Maar op welke manier kost die uitgestelde betaling de klant dan geld? Ik ben niet van plan een auto te verkopen, dus heb me in de regeling nooit zo verdiept.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zie nog wel eens reclames van autofabrikanten die uitgestelde betaling aanbieden. Rentevrij. Ook bij die reclames staat die melding onderin. Maar op welke manier kost die uitgestelde betaling de klant dan geld? Ik ben niet van plan een auto te verkopen, dus heb me in de regeling nooit zo verdiept.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:22 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een uitgestelde betaling die de klant niets kost, levert zelfs geld op met inflatie enzo. Maar het zal wel verplicht zijn gesteld door de overheid dat die tekst erbij moet, dus ook mij deze 0% rente lening.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:28 schreef Biancavia het volgende:
En bij voorschotje.nl kost het nog het meeste geld.
Wat snap je daar niet aan?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:31 schreef tha_one het volgende:
[..]
De auto zal wel duurder zijn vergeleken met direct afrekenen. Dan betaal je de rente dus al op voorhand, kan de auto firma wel zeggen dat dat niet zo is, iedereen die enig verstand heeft weet wel beter.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat consumenten een gezond stukje eigen verantwoordelijkheid laten zien.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:54 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, de massa is dom. Ik heb liever dat mensen in bescherming worden genomen, dan dat wij met zijn allen extra moeten ophoesten omdat idioot nr. zoveel alleen de voordelen zag, zonder over de gevolgen na te denken.
Mensen die het zonder deze waarschuwing niet snapten, snappen het met deze waarschuwing ook niet. Je houdt een (grote) groep over die het niet snapt of niet wíl snappen. Ogen groter dan de beurs, blinde hebzucht.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind het een gezond stukje bescherming, de reclames suggereren dat lenen de hemel is en veel mensen zijn nou eenmaal dom. De overheid mag best enig tegenwicht bieden aan sluwe marketeers die mensen in de financiële problemen kunnen storten. En dat kost de maatschappij uiteindelijk veel meer.
Als men 1 betaling te laat is, dan geldt ineens een rentetarief. Dus plaatsen ze de waarschuwing erbij, zodat ze dan aan de voorlichtingsregels hebben voldaan.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik verwacht dat het wel iets helpt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:02 schreef Dromer het volgende:
[..]
Mensen die het zonder deze waarschuwing niet snapten, snappen het met deze waarschuwing ook niet. Je houdt een (grote) groep over die het niet snapt of niet wíl snappen. Ogen groter dan de beurs, blinde hebzucht.
Dit komt omdat het gewoon een lening is. Je leent gedurende de uitgestelde betaling dat bedrag en moet het na die periode in 1x betalen. Dat is een lening, die ook gewoon wordt geregistreerd bij het BKR. Sta je negatief bij BKR krijg je die niet betalingsmogelijkheid. Ook wordt er gekeken naar je inkomen vs vaste lasten. Het is een verkapte lening, ook terwijl de rente 0% is (administratie kosten daar buiten gelaten). Daarnaast denk ik dat er weinig af te dingen is met zo'n betalingswijze, terwijl bij contante betaling je er altijd wel iets van kan afdingen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |