abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:51:44 #1
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84434376
ik zag net zo'n reclame van Voorschotje.nl . even snel een smsje sturen en binnen 10 minuten kun je geld lenen tot max 500 euro. als je BKR geregistreerd bent boeit het allemaal niks. ik snap hier helemaal niks van. als je reclames van grotere kredietverstrekkers ziet word overal vermeld LET OP geld lenen kost geld. en voorschotje kan het allemaal wel voor je regelen dmv een simpel smsje. hoe kan zoiets nou weer?
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:52:47 #2
139330 TNA
For the stars that shine
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:56:31 #3
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84434530
daarom vind ik het dus zo wazig want het zit niet in die reclame van tv
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:00:01 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_84434636
Op de site staat het wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_84435146
Voorschotje. :')
Spoedgeld. :')

Bezopen dat zoiets überhaupt mag bestaan.
pi_84435382
En bij voorschotje.nl kost het nog het meeste geld.
Wat snap je daar niet aan?
Ja, die met de ballen in de bek.
  Boks-Chick zaterdag 24 juli 2010 @ 14:28:15 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_84435384
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:51 schreef FopNegert het volgende:
ik zag net zo'n reclame van Voorschotje.nl . even snel een smsje sturen en binnen 10 minuten kun je geld lenen tot max 500 euro. als je BKR geregistreerd bent boeit het allemaal niks. ik snap hier helemaal niks van. als je reclames van grotere kredietverstrekkers ziet word overal vermeld LET OP geld lenen kost geld. en voorschotje kan het allemaal wel voor je regelen dmv een simpel smsje. hoe kan zoiets nou weer?
volgens mij is e.e.a. gebonden aan een maximum wat dan geleend kan worden.
lolwut
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:59:36 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84436330
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:21 schreef Socios het volgende:
Bezopen dat zoiets überhaupt mag bestaan.
Nou en? Als mensen tegen zulkde hogen rente geld willen is dat toch hun goed recht?
So we just called him Fred
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:24:22 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_84438620
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:56 schreef FopNegert het volgende:
daarom vind ik het dus zo wazig want het zit niet in die reclame van tv
Volgens mij staat deze dan in beeld:

zaterdag 24 juli 2010 @ 16:25:32 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_84438659
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nou en? Als mensen tegen zulkde hogen rente geld willen is dat toch hun goed recht?
Ik vind het een gezond stukje bescherming, de reclames suggereren dat lenen de hemel is en veel mensen zijn nou eenmaal dom. De overheid mag best enig tegenwicht bieden aan sluwe marketeers die mensen in de financiële problemen kunnen storten. En dat kost de maatschappij uiteindelijk veel meer.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:14:17 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_84440484
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:25 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik vind het een gezond stukje bescherming

Ik zou graag zien dat consumenten een gezond stukje eigen verantwoordelijkheid laten zien.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:16:15 #12
139330 TNA
For the stars that shine
pi_84440553
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat consumenten een gezond stukje eigen verantwoordelijkheid laten zien.
Dat neemt hier hopelijk mee toe. Er zijn veel mensen met een IQ tussen de 70 en 80 hè, die realiseren zich niet zo 1-2-3 waar ze aan beginnen als ze 100 keer horen dat je met lenen gratis een nieuwe auto krijgt.

Dit is wat mij betreft een eenvoudig beschermende maatregel van de overheid die weinig kost en veel oplevert, net als de gordelplicht in de auto.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:18:40 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_84440647
Ik heb het niet over de melding dat geld lenen geld kost, ik heb het over het verbieden van dergelijke initiatieven. Door iets te verbieden, neemt de eigen verantwoordelijkheid van consumenten niet toe. Die melding doet me verder weinig, ze doen maar.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:19:44 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_84440701
Wat ik me overigens wel afvraag;

Ik zie nog wel eens reclames van autofabrikanten die uitgestelde betaling aanbieden. Rentevrij. Ook bij die reclames staat die melding onderin. Maar op welke manier kost die uitgestelde betaling de klant dan geld? Ik ben niet van plan een auto te verkopen, dus heb me in de regeling nooit zo verdiept. :P
pi_84440788
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Ik zie nog wel eens reclames van autofabrikanten die uitgestelde betaling aanbieden. Rentevrij. Ook bij die reclames staat die melding onderin. Maar op welke manier kost die uitgestelde betaling de klant dan geld? Ik ben niet van plan een auto te verkopen, dus heb me in de regeling nooit zo verdiept. :P

Het is ook gewoon een uitgestelde betaling die de klant niets kost, levert zelfs geld op met inflatie enzo. Maar het zal wel verplicht zijn gesteld door de overheid dat die tekst erbij moet, dus ook mij deze 0% rente lening.
Ja, schrok je toch even he!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:31:07 #16
197394 tha_one
podjandikkie
pi_84441097
quote:

De auto zal wel duurder zijn vergeleken met direct afrekenen. Dan betaal je de rente dus al op voorhand, kan de auto firma wel zeggen dat dat niet zo is, iedereen die enig verstand heeft weet wel beter.
pi_84442324
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:22 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een uitgestelde betaling die de klant niets kost, levert zelfs geld op met inflatie enzo. Maar het zal wel verplicht zijn gesteld door de overheid dat die tekst erbij moet, dus ook mij deze 0% rente lening.

Dat zou wel echt belachelijk zijn, als het verplicht is die melding te laten zien wanneer het eigenlijk niet van toepassing is. Lekker verwarrend ook voor de consument om die tekst te zien naast 0% rente. Maar wellicht zijn er verborgen kosten onder een andere naam, zoals 'administratiekosten'?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_84442383
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:28 schreef Biancavia het volgende:
En bij voorschotje.nl kost het nog het meeste geld.
Wat snap je daar niet aan?

Wie snapt daar niets van?
pi_84443548
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:31 schreef tha_one het volgende:

[..]

De auto zal wel duurder zijn vergeleken met direct afrekenen. Dan betaal je de rente dus al op voorhand, kan de auto firma wel zeggen dat dat niet zo is, iedereen die enig verstand heeft weet wel beter.

Meestal zitten er admistratie kosten aan en kost het je op die manier geld. Aan de andere kant, de Ikea maakt ook reclame voor gespreidt afbetalen van je kueken en daar zitten geen bijkomende kosten aan en ook zij laten de Lenen kost geld logo zien. Dus waarschijnlijk moeten ze inderdaad.
pi_84443966
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, de massa is dom. Ik heb liever dat mensen in bescherming worden genomen, dan dat wij met zijn allen extra moeten ophoesten omdat idioot nr. zoveel alleen de voordelen zag, zonder over de gevolgen na te denken.
pi_84444286
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:54 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, de massa is dom. Ik heb liever dat mensen in bescherming worden genomen, dan dat wij met zijn allen extra moeten ophoesten omdat idioot nr. zoveel alleen de voordelen zag, zonder over de gevolgen na te denken.

Jouw interpretatie van eigen verantwoordelijkheid is de kosten afwentelen op andere mensen? :?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:02:12 #22
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_84446104
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:25 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik vind het een gezond stukje bescherming, de reclames suggereren dat lenen de hemel is en veel mensen zijn nou eenmaal dom. De overheid mag best enig tegenwicht bieden aan sluwe marketeers die mensen in de financiële problemen kunnen storten. En dat kost de maatschappij uiteindelijk veel meer.
Mensen die het zonder deze waarschuwing niet snapten, snappen het met deze waarschuwing ook niet. Je houdt een (grote) groep over die het niet snapt of niet wíl snappen. Ogen groter dan de beurs, blinde hebzucht.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_84446214
quote:

Ik zie nog wel eens reclames van autofabrikanten die uitgestelde betaling aanbieden. Rentevrij. Ook bij die reclames staat die melding onderin. Maar op welke manier kost die uitgestelde betaling de klant dan geld? Ik ben niet van plan een auto te verkopen, dus heb me in de regeling nooit zo verdiept.
Als men 1 betaling te laat is, dan geldt ineens een rentetarief. Dus plaatsen ze de waarschuwing erbij, zodat ze dan aan de voorlichtingsregels hebben voldaan.

Voorschotje valt overigens buiten de verplichting om haar klanten goed voor te lichten, omdat het om een zeer kortlopende lening gaat ( minder dan 1 of 2 maanden). Minister is bezig om een wetsvoorstel te maken om dat te verhinderen.
dag
  zondag 25 juli 2010 @ 16:24:56 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_84470754
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:02 schreef Dromer het volgende:

[..]

Mensen die het zonder deze waarschuwing niet snapten, snappen het met deze waarschuwing ook niet. Je houdt een (grote) groep over die het niet snapt of niet wíl snappen. Ogen groter dan de beurs, blinde hebzucht.
Ik verwacht dat het wel iets helpt.
pi_84478676
quote:

Dit komt omdat het gewoon een lening is. Je leent gedurende de uitgestelde betaling dat bedrag en moet het na die periode in 1x betalen. Dat is een lening, die ook gewoon wordt geregistreerd bij het BKR. Sta je negatief bij BKR krijg je die niet betalingsmogelijkheid. Ook wordt er gekeken naar je inkomen vs vaste lasten. Het is een verkapte lening, ook terwijl de rente 0% is (administratie kosten daar buiten gelaten). Daarnaast denk ik dat er weinig af te dingen is met zo'n betalingswijze, terwijl bij contante betaling je er altijd wel iets van kan afdingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')