abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84785971
De swing heb ik ook :Y werkt prima, zelfs voor het op gang brengen!
Gisterenavond kwam ze best veel, gevolgd door krampjes.. Nog wat gekolft nagegeven om 12 uur na de voeding en ze kwam pas om 4 uur vanmorgen! Even lekker kunnen pitten dus :)

Vanmorgen heeft ze goed gedronken en schijnbaar had ze een slaapdag, want ze kwam maar niet meer. Kreeg haar ook amper wakker.. Borst stond zo op spanning dat ik maar gekolft heb weer (even 1 keer helemaal leeg) bijna 100 ml :o in nog geen 10 minuten :X (1 borst dus he..) wat via de finger gegeven zodat ze wel wat binnen had, en om half 6 heeft ze eindelijk ruim een uur weer gedronken (geklokt!)

Het gaat dus helemaal goedkomen, maar stapje voor stapje.. Geen kloven meer in elk geval! En Leia doet het erg goed, dus ik ben tevreden (stuwing lijkt iets gestabiliseerd nu ;) voelt wat beter aan ipv die vierkante boobs :'))
pi_84786688
Nog druk bezig met tunen zo te horen. Wel lekker dat je goed hebt kunnen slapen en dat je geen kloven meer hebt. Dat scheelt een hoop stress denk ik :)

Vierkante boobs _O-
Ik vind van die volle, knobbelige borsten zo ranzig aanvoelen. Brrrr... :D

Volgende week gaat mijn man voor het eerst alleen met ons meisje op stap. Vandaag dus nog weer een keer gekeken of ze de fles nog wel pakt met afgekolfde melk en dat ging goed. Ze heeft 60cc gedronken en daarna nog wat aan de borst en toen is ze in een diepe slaap gevallen. Nu hoop ik dat ze nog wel wakker wordt straks, want het is nog wat vroeg en anders wordt ze misschien midden in de nacht alweer wakker :X
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:28:19 #178
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_84794946
Mijn schoonzusje is nog steeds aan het relakteren. Ondertussen heeft ze Domperidon en dat werkt wel aardig. Ze heeft de laatste 3 dagen haar zoontje elke voeding aangelegd (en daarna nog een beetje uit de fles gegeven). Hij drinkt steeds langer bij haar. Daarnaast kolft ze ook nog steeds.
Haar doel is niet om volledig borstvoeding te geven, al zou ze dat wel fijn vinden, maar wel zoveel mogelijk.

Ze had het vandaag over het maximaal aantal schepjes (kv) wat haar zoontje mag hebben per dag. Ze was bang dat ze misschien minder flesjes (kv of bv) moest geven, omdat dat aangegeven wordt op het cb. Ik heb haar verteld dat dat alleen geldt voor de kv en dat ze de bv daar niet bij op hoeft te tellen. Omdat een teveel aan kv de nieren kan schaden, maar dat dit niet geldt voor bv en dat ze bv dus onbeperkt mag geven naast het (eventuele) maximum aan kv. Dat klopt toch?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_84798908
Grijs, dat klopt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84804184
Orea dat loopt goed!
misschien moet ik toch maar over gaan naar elektrisch...
pi_84807279
Ze werd om 02:00 wakker :')
Die flesgewenning doen we dus voortaan niet meer 's avonds :D
pi_84808019
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ze werd om 02:00 wakker :')
Die flesgewenning doen we dus voortaan niet meer 's avonds :D
Dat deed ik idd ook overdag, kwestie dat Thomas nog zijn goesting kon drinken 's avonds ;)
pi_84810986
Even een vraagje voor de experts ;)

Het lijkt erop dat ik een luie dochter heb gebaard :D in de avond en de nacht lijkt ze flink wat weg te klokken, ze drinkt soms wel een uur en als ze de tepel loslaat heeft ze ook echt melkdruppels. Dus ze haalt er dan voldoende uit. Toch komt ze nog niet lekker aan. En 's morgens en 's middags is het vaak zo dat ze heel gretig begint, wat klokt en na 10 minuten (soms zelfs al eerder) met een tevreden grijns in slaap dondert. Tepel krijg je er dan met geen mogelijkheid meer in.

Nog tips? Morgen is de laatste ochtend van de kraam en we willen toch ook wel zien dat ze nu weer wat aankomt. Nou komt de boel pas sinds 2 dagen goed op gang, dus ik kan me ook voorstellen dat alles nu pas goed gaat werken, vannacht had ze ook voor het eerst borstvoedingspoep ipv de overgangspoep (spuitluiers, arm kind ;( )

Ik heb in elk geval genoeg melk, en probeer al zo min mogelijk af te kolven nu, want ik haalde net uit 1 borst 150 ml, in 10 minuten. Gaat wat hard. (Maar die kant blijft pijnlijk als ze drinkt, staat zoveel spanning op.. geen kloven ze hapt prima verder.. maar het blijft vrij pijnlijk.. Andere kant geen probleem)

Verder is ze gewoon super tevreden, dus ik heb ook niet het gevoel dat ze tekort komt.
(even voor het beeld: bij geboorte 3675, 2 dagen later thuis (andere weegschaal) 3400, dag daarna 3370 (maar weinig gedronken ivm kloven) toen gaan bijvoeden met gekolfte melk en zat ze weer richting 3450. Vanmorgen zat ze weer rond de 3400 grens, maar dan hebben we vannacht ook flink wat luiers kunnen verschonen. Plassen doet ze sowieso erg goed...)

Slim idee om misschien toch een lactatiekundige in te schakelen? Ze is verder super tevreden, ik maak goed melk aan. En ik heb het gevoel dat ze gewoon even moet bijtanken en weer naar geboortegewicht moet gaan en dat het dan vanzelf wel loopt.... Ik maak me dus op zich geen zorgen, maar is dat terecht?

(kraam is een schat met veel ervaring op gebied van borstvoeding, maar soms wat tegenstrijdig.. vandaar de vraag even hier :))
pi_84811873
Hoe lang slaapt ze dan als ze na 10 minuten in slaap valt?
Ik heb hier juist een trage drinker (ze kan gerust een half uur lurken), maar ze komt wel vaak (overdag gemiddeld om de 1,5 uur van begin van de voeding tot het begin van de volgende).
pi_84811893
Orea, hoevaak drinkt Leia? Als ze minder vaak dan 8x per dag om een voeding vraagt dan moet je haar toch wakker maken voor een voeding.

Hoeveel borsten drinkt ze per voedingsbeurt? Een uur aan 1 borst is niet gelijk aan een uur effectief drinken. Als je oplet dan zul je merken dat ze als ze begint met drinken kleine zuigebewegingen maakt, dat doet ze om bij jou een toeschietreflex te krijgen. Dan spuit de melk eruit en dan zal ze over gaan tot het echte zuig-slik-zuig-slik.... Dat is goed effectief drinken. Na een tijdje zal ze misschien nog niet helemaal klaar zijn met haar zuigen aan de borst, maar drinkt ze misschien niet meer effectief. Zolang ze goed ligt aangelegd kan dat verder geen kwaad, maar je zal het kunnen herkennen aan een ander ritme, zuig-zuig-zuig- slik... rust.... zuig-zuig-slik.... Op dat moment is ze gewoon lekker bij je aan het sabbelen, maar dus niet meer echt aan het drinken. Je kan haar dan misschien beter van de borst afhalen, door het vacuum te verbreken en haar opnieuw aan te leggen aan je andere borst.

Als ze in slaap valt aan de borst kun je haar proberen wakker te maken door eens wat kleertjes uit te trekken, haar vuistje open te maken, een luier verschonen... (Misschien allemaal al geprobeerd)

Ik denk niet dat je je heel veel zorgen moet maken, maar in feite moet je er nu wel voor opletten dat ze niet meer gaat afvallen. Ze moet blijven aankomen. Valt ze toch af, dan kun je inderdaad beter een laktatiekundige inschakelen die eens een voeding met je meekijkt.
pi_84812666
behalve dat, denk ook nog aan de mogelijkheid van een hyperlactatie... wel (ruim) voldoende melk, zeker gezien wat je kolft, maar niet aankomen. maar dat kan een lactatiekundige het beste beoordelen als ze bij je is en ziet wat er gebeurt
pi_84813208
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:38 schreef WupWup het volgende:
behalve dat, denk ook nog aan de mogelijkheid van een hyperlactatie... wel (ruim) voldoende melk, zeker gezien wat je kolft, maar niet aankomen. maar dat kan een lactatiekundige het beste beoordelen als ze bij je is en ziet wat er gebeurt
Ja dat is een hele goede!
pi_84815120
De vlos was hier net ook nog en gaf ook al aan om eens te kijken wat meer achtermelk te geven. Dus e.e.a. afkolven qua druk en dan nog het laatste beetje in een apart flesje af te kolven. Het is voornamelijk de rechterborst die ettert zeg maar, die tepel doet gewoon mega zeer, dus daar laat ik haar niet vaak genoeg drinken maar de melk blijft wel aanmaken.

Mijn linkerborst lijkt gewoon perfect te gaan. Heb vanmorgen toen ze even had gedronken daar nog nagekolfd (om dat vandaag nog bij te geven, was de tip.. en dat is dan sowieso meer de achtermelk) en daar kwam nog maar 40/50 cc uit...

Ze verwachte ook dat het vanaf nu beter zou moeten gaan! Vanaf vandaag komt ze ook keurig om de 2,5 tot 3 uur. En verder is ze ook gewoon heel erg tevreden. Ook zei ze inderdaad al dat 45 minuten drinken niet betekent dat ze effectief goed drinkt en dat ik haar dan beter na een minuut of 20 kan afkoppelen en dan kijken of ze vrij kort erop komt voor voeding.

We kijken het nog 2 dagen aan, ook omdat het pas echt net op gang is gekomen en ze niet afvalt en ze zei ook al eventueel wel al een lactatiekundige te bellen over die tepel. Ik heb links een piercing gehad, dus het lijkt alsof die tepel al wat meer kan hebben.

tis gewoon lastig dat ik die kloven kreeg en het op gang heb gebracht door 2 dagen volledig te kolven. Daardoor is het voor mijn gevoel allemaal iets te goed op gang gekomen :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:44:57 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84815284
Maar kolven houdt je overproductie juist in stand! Dat had ik ook.
Kun je beter gaan blokvoeden en stoppen met kolven :Y
pi_84815507
Orea, heb je al geprobeerd om 'r wakker te houden met Tico's tips? Lente viel ook altijd na een borst in coma. Kriebelen aan de binnenkant van d'r handjes en zo hielp niet, wel tussendoor even verschonen. :)
pi_84815820
:Y hebben we geprobeerd, ze had gisteren gewoon een slaapdag leek het!

Blokvoeden inderdaad mee begonnen, gisteren al. Alleen het grootste punt is dus het aanleggen aan de rechterkant. Dat gaat niet ivm de pijn in mijn tepel. Kolven gaat dus wel :)
pi_84815951
Hier hetzelfde Orea, na 1 borst gingen we altijd luiers wisselen omdat ze in diepe coma was. Ook kriebelen onder haar kin en haar masseren op de muis van haar handje. En als je wel een laktatiekundige in gaat schakelen, sms me dan even want ik heb wat ervaring met een paar dames :')
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_84816153
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:40 schreef Orea het volgende:
[...] en dat ik haar dan beter na een minuut of 20 kan afkoppelen en dan kijken of ze vrij kort erop komt voor voeding.
:?
pi_84816207
Ja dat vond ik ook wel :? zolang ze mijn tepel niet stuk maakt, is er toch niks aan de hand... Bedoel borstvoeding op verzoek is op verzoek naar mijn idee....
pi_84816258
persoonlijk zou ik dat ene advies net even niet gehoord hebben ;)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:12:47 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84816531
orea, haptze rechts wel goed? dat kan je checken door naar de vorm van je tepel na de voeding te kijken. als je tepel vervormd of erg afgeplat is, en ahw terug moet plooien, was de hap niet groot genoeg. wel fijn dat links goed gaat! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:15:17 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84816643
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:05 schreef Orea het volgende:
Ja dat vond ik ook wel :? zolang ze mijn tepel niet stuk maakt, is er toch niks aan de hand... Bedoel borstvoeding op verzoek is op verzoek naar mijn idee....
aviva ging na 18minuutjes gooed drinken langzaam over op sabbelen. dus als je het verschil zelf niet helemaal scherp ziet, kan dat een steuntje zijn. het lijkt me dat ze zooiets bedoelt. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84818189
Ik koppel ook wel eens af omdat ik dan vermoed dat er een boer dwarszit (dan wordt er ook meer gesabbeld dan gedronken). Vaak klopt dat ook wel en drinkt ze na het boeren weer lekker door.
pi_84818437
Orea, ik snap wat je vk bedoeld met die 20 minuten. Het is alleen niet handig dat ze er een tijd bij gegeven heeft, maar in feite zegt ze hetzelfde als wat ik zei. Als ze gaat sabbelen afkoppelen en de andere borst geven, omdat ze nu haar energie nodig heeft om te drinken en even niet moet verspillen aan sabbelen.

Heb je rechts nog een kloof? Zo ja waar zit die? (en niet zeggen op m'n tepel, duh) Zit ie echt boven op je tepel of bij de overgang naar de tepelhof?
Als Leia drinkt aan rechts, doet dan alleen het aanhappen zeer of heb je de hele voeding pijn? Aanhappen kan pijnlijk zijn, maar de hele voeding pijn hoort niet en betekent dat ze geen goede hap td pakken heeft. Je kunt beter afkoppelen en opnieuw aanleggen tot het geen zeer doet dan dat je doorbijt, want dat heeft dus geen zin. Borstvoeding hoort geen pijn te doen. Het is ook zo dat als Leia geen goede hap neemt ze misschien ook de borst niet goed kan legen. Let dus extra goed op een grote hap, tongetje naar buiten en onderlipje naar buiten gekrult. Het grootste deel van je tepel en tepelhof moet in haar mondje verdwijnen, het is borstvoeding en geen tepelvoeding. Zorg er ook voor dat ze op de goede hoogte ligt, en dus niet aan je borst hangt.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:02:04 #200
5428 crew  miss_sly
pi_84818834
En misschien in een andere houding voeden aan de pijnlijke borst? rugby of liggend, kan dat nog verschil maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')