abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84410034
Ik heb de laatste pakweg 2 maanden heel veel last van moeheidsaanvallen. Midden op de dag of rond het eten word ik ineens super moe en kan ik zo in slaap vallen. Ik moet er moeite voor doen om te zorgen dat dit niet gebeurt. Het komt totaal onaangekondigd en ook ongeacht van wat ik aan het doen ben.

Ik ga ervan uit dat het wel weer over gaat, maar het is wel irritant. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Gegoogled en niets gevonden. Geen tijd om naar de dokter te gaan, dus ik dacht: ik vraag het even op fok.

Graag serieus antwoorden.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_84410082
Hoe zit het met het aantal uren slapen per dag?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_84410094
Misschien komt het door het weer.
pi_84410106
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:40 schreef trovey het volgende:
Hoe zit het met het aantal uren slapen per dag?
Dat is wel voldoende. Altijd 7/8 uur per dag.

De laatste tijd dan. Een tijd geleden was dat wel wat minder.
pi_84410327
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:41 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Dat is wel voldoende. Altijd 7/8 uur per dag.

Je bent dan ook echt uitgeslapen? Het kan trouwens ook gewoon het weer zijn (of simpelweg het feit dat je ouder wordt ). Ik had een vorige week ook ineens, genoeg geslapen en ineens om 18.00 uur kon ik geen stap meer verzetten. Heb je behalve die vermoeidheid verder nergens last van (zoals bv hartkloppingen of pijn ergens)? Als dat niet zo is zou ik gewoon even afwachten wat het koelere weer doet. Gaat het niet over of heb je meer klachten dan is een telefoontje naar je huisarts altijd een goed idee, al is het alleen maar om gerustgesteld te worden door een professional.
Optimist tot in de kist
pi_84410630
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Je bent dan ook echt uitgeslapen? Het kan trouwens ook gewoon het weer zijn (of simpelweg het feit dat je ouder wordt ). Ik had een vorige week ook ineens, genoeg geslapen en ineens om 18.00 uur kon ik geen stap meer verzetten. Heb je behalve die vermoeidheid verder nergens last van (zoals bv hartkloppingen of pijn ergens)? Als dat niet zo is zou ik gewoon even afwachten wat het koelere weer doet. Gaat het niet over of heb je meer klachten dan is een telefoontje naar je huisarts altijd een goed idee, al is het alleen maar om gerustgesteld te worden door een professional.
Het zou heel goed het weer kunnen zijn hoewel ik er nog nooit eerder last van heb gehad.
pi_84410828
Hoor wel van meer mensen dat het extreem warme weer erg vermoeiend was...letterlijk en figuurlijk. Zoals al gezegd, zou gewoon even afwachten wat het koelere weer gaat doen als je verder geen klachten hebt.
Optimist tot in de kist
pi_84410884
TVP voor als er iemand langskomt die hem narcolepsie gaat aanpraten.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_84411274
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:01 schreef trovey het volgende:
Hoor wel van meer mensen dat het extreem warme weer erg vermoeiend was...letterlijk en figuurlijk. Zoals al gezegd, zou gewoon even afwachten wat het koelere weer gaat doen als je verder geen klachten hebt.
Doe ik. Bedankt voor het meedenken.

Volgende 2 weken staat een actieve (als in sportief) vakantie gepland, dus eens kijken wat dat doet, ook.
pi_84411433
Je bloeddruk in orde?
Met dit weer en lage bloeddruk kun je ook nogal eens vermoeid raken;)
Miss toch even tijd maken voor de Ha?
“Take care of life, before life takes care of you!”
pi_84411841
drink je genoeg water?

voeding kan ook veel invloed hebben op je bloedsuiker, zenuwstelsel, hersenen etc
geen suiker en verzadigd vet consumeren kan helpen. zout idem.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:12:22 #12
30252 Soempie
Procreating
pi_84413622
Ik heb sinds een week of 2/ 3 echt precies hetzelfde. Slaap ook genoeg uur per nacht, maar rond een uur of 4 word ik opeens enorm moe en kan ik zo omvallen van de slaap. :? Zal wel aan het weer liggen dan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 24 juli 2010 @ 00:21:00 #13
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84422144
suiker
Snollebolt
pi_84422418
even langs de huisarts?
pi_84422509
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:39 schreef rijsttafel het volgende:
Ik heb de laatste pakweg 2 maanden heel veel last van moeheidsaanvallen. Midden op de dag of rond het eten word ik ineens super moe en kan ik zo in slaap vallen. Ik moet er moeite voor doen om te zorgen dat dit niet gebeurt. Het komt totaal onaangekondigd en ook ongeacht van wat ik aan het doen ben.

Ik ga ervan uit dat het wel weer over gaat, maar het is wel irritant. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Gegoogled en niets gevonden. Geen tijd om naar de dokter te gaan, dus ik dacht: ik vraag het even op fok. :P

Als je niet eens tijd kan vinden om lang de huisarts te gaan is dat misschien wel het probleem ...

te druk ?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 00:30:21 #16
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_84422535
daar heb ik ook last van. Vooral rond elf uur of rond een uur, echt godsgruwelijk irritant, dan val je zo steeds bijna achterover.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 00:33:59 #17
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84422681
Herkenbaar. Maar ik weet al van mezelf dat ik extreem moe wordt van warm weer.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 01:42:47 #18
307299 ms90isr
Real Madrid CF
pi_84424913
Ga eens wat vaker slapen tussendoor. En ga op je vrije dag eens lekker uitslapen ^O^
pi_84427105
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:12 schreef Soempie het volgende:
Ik heb sinds een week of 2/ 3 echt precies hetzelfde. Slaap ook genoeg uur per nacht, maar rond een uur of 4 word ik opeens enorm moe en kan ik zo omvallen van de slaap. :? Zal wel aan het weer liggen dan.

Dus ik ben niet de enige. Ja, om een uur of 4 heb ik het ook vaak. Echt heel moe. En een half uur later is het weer weg. Of als ik even een paar minuten ga liggen, dan ook. Heel raar.
pi_84427111
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:29 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je niet eens tijd kan vinden om lang de huisarts te gaan is dat misschien wel het probleem ...

te druk ?

Valt over het algemeen wel mee, ik heb vakantie. Alleen deze dagen geen tijd ivm allerlei dingen en daarna op vakantie.
pi_84427129
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:27 schreef Synthesist het volgende:
drink je genoeg water?

voeding kan ook veel invloed hebben op je bloedsuiker, zenuwstelsel, hersenen etc
geen suiker en verzadigd vet consumeren kan helpen. zout idem.

Mja, ik ben wel een klein half jaar geleden (half) vegetarisch geworden, dus het zou de voeding kunnen zijn. Maar ik let wel op m'n voeding en volgens mij krijg ik alle B vitaminen en ijzer meer dan genoeg binnen. Ik denk dus niet dat dit het is.

Heb hier ook al een discussie over gehad met een vriend die er wet meer verstand van heeft.
pi_84429632
Ben je dik TS?
I feel kinda Locrian today
pi_84429747
Pfeiffer?
pi_84429847
Je bent niet vegetarisch geworden, hooguit ben je vegetarier geworden, dat is een groot verschil :+

Verder geen idee, vermoeidheid kan zoveel oorzaken hebben natuurlijk.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_84433153
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:47 schreef starla het volgende:
Ben je dik TS?

Nee, totaal niet :s)
pi_84433164
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:00 schreef -marz- het volgende:
Je bent niet vegetarisch geworden, hooguit ben je vegetarier geworden, dat is een groot verschil :+

Verder geen idee, vermoeidheid kan zoveel oorzaken hebben natuurlijk.

Dat dan :P
  maandag 26 juli 2010 @ 10:55:35 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84496903
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:32 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Dus ik ben niet de enige. Ja, om een uur of 4 heb ik het ook vaak. Echt heel moe. En een half uur later is het weer weg. Of als ik even een paar minuten ga liggen, dan ook. Heel raar.
Hoe laat lunch je en wat eet je dan?
pi_84497154
Misschien even bloed laten testen. Kan bijvoorbeeld ook vitamine B12 tekort zijn, of bloedarmoede
mooi he, alles
pi_84507510
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:27 schreef FANN het volgende:
even langs de huisarts?
Laten we vooral voor alles 'even' langs de huisarts gaan. Dan betaal ik over 5 jaar ¤900,- per maand aan zorgverzekering... :')
pi_84510075
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:47 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Laten we vooral voor alles 'even' langs de huisarts gaan. Dan betaal ik over 5 jaar ¤900,- per maand aan zorgverzekering... :')
''even langs Fok'' was beter advies geweest als iemand zich niet helemaal jofel voelt en zich daar
zorgen om maakt?
  maandag 26 juli 2010 @ 17:33:21 #31
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84511990
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:47 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Helemaal geen zorgverzekering hebben is natuurlijk beter. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 26 juli 2010 @ 23:10:50 #32
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84527207
rijsttafel, drink je genoeg water? Ik heb dit weekend een boek gelezen van een arts die claimt dat vrijwel alle pijn veroorzaakt wordt door uitdroging. Zeker in de zomer omdat je dan door warmte meer vocht kwijtraakt. En ook moet je op je zout letten want je hebt zout nodig om genoeg vocht in je lichaam te houden.

Nu ben ik zelf altijd een goede waterdrinker maar ik heb toch wat glazen extra gedronken en het zout op mijn boodschappenlijstje gezet. Ik eet vrijwel zoutloos omdat ik zout eten gewoon smerig vind maar daar zal ik dus toch een beetje aan moeten veranderen.
  maandag 26 juli 2010 @ 23:15:01 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84527437
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:10 schreef caroline88 het volgende:
rijsttafel, drink je genoeg water? Ik heb dit weekend een boek gelezen van een arts die claimt dat vrijwel alle pijn veroorzaakt wordt door uitdroging.
Maar TS heeft toch geen last van pijn? :) Hoe ziet die arts dat verder met blauwe plekken enzo? :D

Water drinken is op zich denk ik niet veel mis mee. Ik drink op een gemiddelde dag ook erg veel water.. Maar ook (relatief) weinig zout..

Wat is voor jou een reden om meer zout te eten/meer water vast te willen houden? Heb je het gevoel dat er iets met je gezondheid mis is?
  maandag 26 juli 2010 @ 23:21:20 #34
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84527783
Alicey, ik ben gelukkig kerngezond. Maar er zijn toch een paar dingen die hinderlijk zijn.

Ik heb b.v. vaak een droge en verstopte neus. Hij zei dat zout ervoor zorgt dat je goede vochtige slijmvliezen in je neus houdt. En zo waren er nog een paar kleine dingetjes.
Ik kan niet echt goed tegen de warmte en ik eet echt extreem zoutloos dus dacht dat het de moeite waard was om het te proberen.
  maandag 26 juli 2010 @ 23:29:57 #35
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84528118
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:15 schreef Alicey het volgende:

[..]
Maar TS heeft toch geen last van pijn? :) Hoe ziet die arts dat verder met blauwe plekken enzo? :D
Sorry ik was een beetje al te agressief aan het samenvatten. Naast pijn, is uitdroging ook de oorzaak van veel andere klachten. B.v. tussenwervelschijven, dat kraakbeen moet vochtig blijven anders gaat het kapot. (Toevallig heb ik een uitgedroogde broer met heel veel rugpijn, binnenkort 3e hernia operatie) Duizeligheid, vermoeidheid, slechte concentratie, al dat soort dingen bracht hij in verband met een tekort aan water.
Ik heb niet alles onthouden, alleen de dingen die ik zelf beter kan doen. B.v. ik drink errug veel kruidendrank. Op zich is dat niet verkeerd maar caffeine droogt ook uit en dus moet ik een beetje minder kruidendrank en een beetje meer water drinken.

Omdat water een essentiele voedingsstof is. Als je te weinig water hebt dan moet het lichaam prioriteiten gaan stellen. Hersentjes staan bovenaan de lijst, die hebben ook 10% meer water dan de rest van je lijf. Maar dan kun je kramp krijgen omdat je benen te weinig water hebben voor soepele spieren.
Of maagpijn, maagzweer dat soort dingen. Maar daar heb ik vlot overheen gelezen omdat ik daar nooit last van heb.
pi_84528598
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:10 schreef caroline88 het volgende:
rijsttafel, drink je genoeg water? Ik heb dit weekend een boek gelezen van een arts die claimt dat vrijwel alle pijn veroorzaakt wordt door uitdroging. Zeker in de zomer omdat je dan door warmte meer vocht kwijtraakt. En ook moet je op je zout letten want je hebt zout nodig om genoeg vocht in je lichaam te houden.

Nu ben ik zelf altijd een goede waterdrinker maar ik heb toch wat glazen extra gedronken en het zout op mijn boodschappenlijstje gezet. Ik eet vrijwel zoutloos omdat ik zout eten gewoon smerig vind maar daar zal ik dus toch een beetje aan moeten veranderen.
Vooral doen, dan heb ik later tenminste genoeg werk ~O>
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 26 juli 2010 @ 23:45:42 #37
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84528685
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:43 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Vooral doen, dan heb ik later tenminste genoeg werk ~O>
Hoe bedoel je?
pi_84528757
Veel zout eten is dè manier op populatieniveau om iedereen aan het hart- en nierfalen te helpen.
  maandag 26 juli 2010 @ 23:49:34 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84528837
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:47 schreef intoxicated het volgende:
Veel zout eten is dè manier op populatieniveau om iedereen aan het hart- en nierfalen te helpen.
Dat zeggen ze ja. Maar deze arts was het daar niet mee eens. Zout is nuttig en nodig. Als je merkt dat je snel een of twee kilo aankomt in een dag, moet je een dag minder zout en meer water nemen, zei hij. 3-4 gram zout per dag was zijn advies.
pi_84528915
Want één arts die iets roept wat de rest van de wereld niet roept, heeft per definitie gelijk.
pi_84529246
veel stress dan? ga in ieder gaval naar je huisarts
  dinsdag 27 juli 2010 @ 00:06:20 #42
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84529507
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:51 schreef intoxicated het volgende:
Want één arts die iets roept wat de rest van de wereld niet roept, heeft per definitie gelijk.
Gelukkig zijn er af en toe mensen die tegen de stroom in durven te roepen.
Anders zouden we nog steeds denken dat de aarde plat was ;)
pi_84535847
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:39 schreef rijsttafel het volgende:

Gegoogled en niets gevonden. Geen tijd om naar de dokter te gaan, dus ik dacht: ik vraag het even op fok. :P

Heb je misschien last van een schommelende bloedsuikerspiegel? Daar kan je je ineens heel moe door voelen.

Eet je gezond (veel vezels, groenten en fruit, weinig snelle suikers). Misschien is het een goed idee om je dieet eens onder de loep te nemen. Verder zorgt, hoe tegenstrjidig het ook lijkt, sporten voor meer energie.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_84536044
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:29 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Sorry ik was een beetje al te agressief aan het samenvatten. Naast pijn, is uitdroging ook de oorzaak van veel andere klachten. B.v. tussenwervelschijven, dat kraakbeen moet vochtig blijven anders gaat het kapot. (Toevallig heb ik een uitgedroogde broer met heel veel rugpijn, binnenkort 3e hernia operatie) Duizeligheid, vermoeidheid, slechte concentratie, al dat soort dingen bracht hij in verband met een tekort aan water.

Is hier een randomized controlled trial van?
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 27 juli 2010 @ 10:07:23 #45
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84538481
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 07:34 schreef starla het volgende:

[..]

Is hier een randomized controlled trial van?
Geen idee. In het boek noemt hij alleen zijn eerste testronde en dat was in de gevangenis dus niet randomized.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:17:38 #46
208890 June.
Seriously?
pi_84543440
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:07 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Geen idee. In het boek noemt hij alleen zijn eerste testronde en dat was in de gevangenis dus niet randomized.
:')
Shine bright like a diamond.
pi_84544560
Mengele J, Epstein B. [Dehydration modulates nociceptive neuronal activity - description of our three year studies]. Ann Naz Med 1943; 46: 1021-1029 [Article in German].
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:01:29 #48
198365 Morendo
The Real Deal
pi_84550890
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:44 schreef intoxicated het volgende:
Mengele J
Dat was een goede. :')
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: