Jij leest 'm netjes in het Japans?quote:Op zondag 12 september 2010 12:50 schreef oh-oh het volgende:
Bij Murakami staat het verhaal echt op de tweede plaats, zijn woordkeuze en zinvorming en omschrijvingen maken bij hem denk ik zelfs een willekeurig boodschappenlijstje het lezen waard.
even wat recensies bekeken op het net en voor mij, mede voor mijn fascinatie voor de Vietnam oorlog, een must buyquote:Op maandag 13 september 2010 09:41 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Karl Marlantes - Matterhorn
Recent boek over de oorlog in Vietnam. Heeft redelijk wat stof doen opwaaien in de VS.
quote:De tachtigjarige Geertruida Amalia Langhout heeft altijd moeten vechten voor haar bestaansrecht.Op jonge leeftijd verliest ze haar ouders en ze groeit op bij de hardvochtige Zusters van de Liefde. Ze wordt, net als de andere kinderen, niet bij haar naamgenoemd, maar aangeduid met een nummer. Als ze als dienstbode bij een gegoede familie in Bussum komt te werken lijkt het tij te keren: ze wordt verliefd, raakt zwanger en heeft grootse plannen. Totdat Frédérique Vos haar pad kruist.
Vrouwen als Frédérique Vos gaan er geen seconde van uit dat de wereld niet om hen draait. Ze dartelen binnen op hun hoge hakken, pakken je man en kind af en nemen je geld. Zonder ook maar één vlek te maken op hun beeldige witte handschoentjes.
Is Amalia, oud en wijs geworden, eindelijk in staat om te doen wat ze al lang had moeten doen, namelijk wraak nemen op haar oude vijandin? Met Zondaarskind trekt Marion Pauw alle registers open en bewijst ze opnieuw dat haar inlevingsvermogen geen grenzen kent.
Odyssee las ik al jaren geleden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:01 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ulysses is zowat het boegbeeld van het Modernisme. Er zijn veel verwijzingen naar de Odyssee van Homerus, dus wellicht zou je die eerst kunnen lezen. Verder moet je ook niet nadrukkelijk op zoek gaan naar een plot, al is die er wel, want het Modernisme draait om 'stream of consciousness' - gedachtestromen die je als het ware gewoon hoort 'weg te lezen'.
Als je een fascinatie hebt met de vietnamoorlog, heb je Dispatches gelezen van Michael Herr?quote:Op maandag 13 september 2010 09:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
even wat recensies bekeken op het net en voor mij, mede voor mijn fascinatie voor de Vietnam oorlog, een must buy
laat alsjeblieft even weten wat je er van vond als je het uit hebt
Heb het boek zelf ook gekocht bij Amazon op basis van lovende recensies.quote:Op maandag 13 september 2010 09:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
even wat recensies bekeken op het net en voor mij, mede voor mijn fascinatie voor de Vietnam oorlog, een must buy
laat alsjeblieft even weten wat je er van vond als je het uit hebt
Misschien zou je het dan nog een keer moeten lezen om je geheugen op te frissen voordat je aan Ulysses begint.quote:Op maandag 13 september 2010 10:11 schreef friskvind het volgende:
[..]
Odyssee las ik al jaren geleden.
Dank je voor de suggestie.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:03 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Misschien zou je het dan nog een keer moeten lezen om je geheugen op te frissen voordat je aan Ulysses begint.
Net begonnenquote:Tragiek en humor, een sprookjesachtige wereld en een brute werkelijkheid, fabelachtige verhalen en intense spanning verbinden zich in Het lied van leven en dood tot een groot opus.
Echt een leuk boekje!quote:
een aardig verhaal, maar wel veel esotherische crap erinquote:Op zondag 19 september 2010 09:58 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig. Heb het natuurlijk zo uit (maar 170 blz), maar ik lees sommige stukken twee keer, gewoon vanwege het feit dat sommige zinnen zo mooi zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |