quote:Woningen onder executiewaarde in de verkoop
Huizenbezitters die hun pand gedwongen moeten verkopen, krijgen steeds lagere bedragen op de onroerendgoedveiling. Dat komt doordat de animo onder vastgoedhandelaren sterk is afgenomen.
De voorzichtigheid van handelaren op de veiling kan ertoe leiden dat taxateurs woningen voorafgaand aan de financiering een lagere executiewaarde geven, zegt Ed van de Bijl, directeur van brancheorganisatie van taxateurs Vastgoedpro. Dat kan de hoogte van de hypotheek die een bank wil geven beïnvloeden. Van de Bijl: 'Meestal financiert de bank een huis voor maximaal 125% van de executiewaarde. Als die daalt, kan de hypotheek dus ook lager uitvallen.'
Vastgoedhandelaren zijn somber. 'Zo erg als nu heb ik het nog nooit meegemaakt', zegt handelaar Theo Miggiels die panden heeft in Limburg, Utrecht, Gelderland, Noord-Brabant en Amsterdam. Volgens Miggiels bieden handelaren bedragen die 40% lager zijn dan eind 2009. 'Ik zelf bied 70% lager. Je krijgt je huizen gewoon niet verkocht. Het geld voor nieuwe aankopen raakt op.'
Als handelaren al 70% lager bieden, zijn we hard op weg naar de 1-dollar-huizen uit de VS...quote:
Yesss..... heel goed nieuwsquote:
Ja want die handelaren hebben geen belang bij een lage prijsquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als handelaren al 70% lager bieden, zijn we hard op weg naar de 1-dollar-huizen uit de VS...
Jij snapt niet dat als wij hier minder akkers hebben meer moeten importeren en dus ergens anders bossen moeten plaatsmaken voor akkers?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je mij vertellen waar in Nederland we oerbos hebben? Dat heb ik tot nog toe namelijk uitsluitend in het buitenland gezien.
[..]
Nee maar nu past het in het beeld dat de (scheef)huurders hier voor ogen hebben en elke nacht van dromen. Dus nu is dit ineens een waarheid en heel eerlijk geloofwaardig stukje...quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja want die handelaren hebben geen belang bij een lage prijs
Dat is natuurlijk een tegenstrijdige bewering, nl. als je goedkoper kan inkopen kan je ook met minder winst verkopen. Waar jij op doelt is dat ze nu lekker goedkoop kunnen inkopen en dan met veel winst gaan verkopen als de prijzen weer gaan stijgenquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:57 schreef Sjabba het volgende:
Die vastgoedhandelaren praten natuurlijk ook in hun eigen straatje (waar jullie Ger Hukker ook van beschuldigen). Dus dit verhaal kan je ook in de wind slaan.
Hoe meer onrust hoe goedkoper hun kunnen inkopen...
Voedsel afhankelijk worden en de bloemenbranche de nek omdraaien. Strak planquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat als wij hier minder akkers hebben meer moeten importeren en dus ergens anders bossen moeten plaatsmaken voor akkers?
sssttt verspest de droom nou niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik mis eigenlijk nog een licht die er even de huidige stand van de Funda teller tussendoor gooit.![]()
200.000+ woningen te koop en ze hebben het hier vooral over bijbouwen.....
Waarom zou je als er zoveel aanbod is?![]()
Wil je mij vertellen waar ik in Nederland oerbos kan vinden. Ik dacht altijd dat ik daarvoor naar het buitenland moest.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:28 schreef vive_la_france het volgende:
Zolang we kunnen garanderen dat er geen oerbos gekapt wordt om in te ruilen voor VINEX-wijken, kan ik het daar ook mee eens zijn.
De Nederlandse varkensboeren zijn zo consciëntieusquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat als wij hier minder akkers hebben meer moeten importeren en dus ergens anders bossen moeten plaatsmaken voor akkers?
Dat is jouw gewenste interpetatie maar wie zegt dat dat zal gebeuren?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een tegenstrijdige bewering, nl. als je goedkoper kan inkopen kan je ook met minder winst verkopen. Waar jij op doelt is dat ze nu lekker goedkoop kunnen inkopen en dan met veel winst gaan verkopen als de prijzen weer gaan stijgen![]()
Droom lekker verder, de markt gaat een nog veel sterkere neergaande beweging maken de komende 24 maanden. Iedereen praat over 2012 maar 2011 zal het jaar zijn dat het bloed door de straten stroomt
In Afrika hebben ze nog zat ruimte. En dan krijgen die mensen ook een eerlijke kans als ze hier meer producten kunnen afzetten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voedsel afhankelijk worden en de bloemenbranche de nek omdraaien. Strak plan
Voedsel importeren, strak plan manquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze nog zat ruimte. En dan krijgen die mensen ook een eerlijke kans als ze hier meer producten kunnen afzetten.
Precies wat er staatquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:05 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik geef aan Remco aan dat we hier alleen akker hebben die plaats moeten maken voor woning volgens sommige, echter kost dat ergens anders op de wereld wel bossen omdat daar dan een akker moet komen.
De huizenmarkt is een lang cyclische markt, als ze die posities voor lange tijd moeten vasthouden met geleend geld dan lijkt mij dat een hele onverstandige investering.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:03 schreef Sjabba het volgende:
Dat is jouw gewenste interpetatie maar wie zegt dat dat zal gebeuren?
Vastgoedhandelaren hebben echt wel baat bij onrust op de markt, zeker die op ex.veiling meedoen. Of wil je beweren van niet?
Jij begrijpt wederom niet hoe het allemaal werktquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De huizenmarkt is een lang cyclische markt, als ze die posities voor lange tijd moeten vasthouden met geleend geld dan lijkt mij dat een hele onverstandige investering.
Of we kunnen een actiever ontmoedigingsbeleid gaan voeren ten aanzien van vleeseten. Dat slokt veel ruimte op. Niet alleen waar het beestje graast, maar ook 1 of 2 velden voor het hooi.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:05 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik geef aan Remco aan dat we hier alleen akker hebben die plaats moeten maken voor woning volgens sommige, echter kost dat ergens anders op de wereld wel bossen omdat daar dan een akker moet komen.
Vrijwel al het voedsel hier in NL word geimporteerd. We verbouwen wat aardappelen en groeten voor menselijke consumptie, het overgrote deel van graan komt uit het buitenland net als al het voer voor onze uit de hand gelopen veeteelt industrie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voedsel importeren, strak plan man
Nog iemand die het niet snapt. Als we hier akkers verruilen voor woningen moeten we eten importeren. Dus moete r ergenas anders op de wereld een akker voor terugkomen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wil je mij vertellen waar ik in Nederland oerbos kan vinden. Ik dacht altijd dat ik daarvoor naar het buitenland moest.
Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voedsel importeren, strak plan man
Nou... leg het me eens uit dan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij begrijpt wederom niet hoe het allemaal werkt
Je weet wederom niet waar je het over hebtquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vrijwel al het voedsel hier in NL word geimporteerd. We verbouwen wat aardappelen en groeten voor menselijke consumptie, het overgrote deel van graan komt uit het buitenland net als al het voer voor onze uit de hand gelopen veeteelt industrie.
Als je graag afhankelijk bent van anderen voor je voedselvoorziening niksquote:
Jij denk dat een woestijn in Afrika een beter plek is voor een akker dan een vruchtbaar bos?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze nog zat ruimte. En dan krijgen die mensen ook een eerlijke kans als ze hier meer producten kunnen afzetten.
Och..... sommige modjes hangen sloten op serieus bedoelde topicsquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar is mijn posting gebleven?
Gekke Pietje is weer bezig
Zo zwart/wit met geleend geld is dat niet hoor. Verdiep je er eens in.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De huizenmarkt is een lang cyclische markt, als ze die posities voor lange tijd moeten vasthouden met geleend geld dan lijkt mij dat een hele onverstandige investering.
Vastgoedhandelaren hebben daarentegen geheel geen baat bij een markt waar geen beweging in zit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:03 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Vastgoedhandelaren hebben echt wel baat bij onrust op de markt, zeker die op ex.veiling meedoen. Of wil je beweren van niet?
En dan bossen eten? Die hebben we ook niet....quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Of we kunnen een actiever ontmoedigingsbeleid gaan voeren ten aanzien van vleeseten. Dat slokt veel ruimte op. Niet alleen waar het beestje graast, maar ook 1 of 2 velden voor het hooi.
Bossen zijn wel lekker voor een beetje lekkere luchtquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
En dan bossen eten? Die hebben we ook niet....
Ooit van irrigatie gehoord?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:10 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij denk dat een woestijn in Afrika een beter plek is voor een akker dan een vruchtbaar bos?
Niemand heeft iets te zoeken in een markt die niet beweegt. Maar er wordt toch gezegd dat ze voor veel minder van de hand gaan, noem ji dat geen beweging of is het gewoon een algemeen opmerking van je?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vastgoedhandelaren hebben daarentegen geheel geen baat bij een markt waar geen beweging in zit.
Das inderdaad uiterst succesvol in Afrikaquote:
Nu ben je echt niet meer serieus te nemen. Ze hebebn daar niet eens fatsoenlijk drinkwater man...quote:
*proest*quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Niemand heeft iets te zoeken in een markt die niet beweegt. Maar er wordt toch gezegd dat ze voor veel minder van de hand gaan, noem ji dat geen beweging of is het gewoon een algemeen opmerking van je?
Deze handelaar praat in zijn eigen straatje.
quote:
quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:11 schreef Sjabba het volgende:
Zo zwart/wit met geleend geld is dat niet hoor. Verdiep je er eens in.
Jullie zitten toch beiden vuistdiep in de vastgoedhandel? Proberen jullie hier nu al 66 deeltjes lang de markt op te peppen zonder succes.... wat een vastberadenheidquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een keer naar een veiling gaan zou ook helpen
Probeer eens voor de fun te bieden
Vuistdiepquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[..]
Jullie zitten toch beiden vuistdiep in de vastgoedhandel? Proberen jullie hier nu al 66 deeltjes lang de markt op te peppen zonder succes.... wat een vastberadenheid
Ik zit er niet in hoor. Maar er is momenteel zat geld in te verdienen. Mensen zijn doosbang en dat pep ik hier niet even op hoor.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[..]
Jullie zitten toch beiden vuistdiep in de vastgoedhandel? Proberen jullie hier nu al 66 deeltjes lang de markt op te peppen zonder succes.... wat een vastberadenheid
Dat ligt aan de subsidies die westerse landen geven aan hun landbouwsectoren, hierdoor word de Afrikaanse markt overspoelt met voedsel. Hierdoor kunnen Afrikaanse boeren niet investeren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das inderdaad uiterst succesvol in Afrika
Slimme mensen die Europeanenquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat ligt aan de subsidies die westerse landen geven aan hun landbouwsectoren, hierdoor word de Afrikaanse markt overspoelt met voedsel. Hierdoor kunnen Afrikaanse boeren niet investeren.
Nee.... dat klopt... maar technische gezien is dat geen probleem... het probleem is de armoede.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:14 schreef Sjabba het volgende:
Nu ben je echt niet meer serieus te nemen. Ze hebebn daar niet eens fatsoenlijk drinkwater man...
Denk het niet... vooral egoistisch... Beter is het om de welvaart globaal de verhogen, uiteindelijk levert dat meer welvaart op en een leukere en veiliger wereld om in te leven.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Slimme mensen die Europeanen
quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[..]
Je daalt steeds verder af....quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat ligt aan de subsidies die westerse landen geven aan hun landbouwsectoren, hierdoor word de Afrikaanse markt overspoelt met voedsel. Hierdoor kunnen Afrikaanse boeren niet investeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |